Keresés

Részletes keresés

Töck Jenő Creative Commons License 1,5 órája 0 0 82966

Kína meglehetősen titkolózó. Kína gazdasága kezd túl erőssé válni, ami sokakat nyugtalanít. Jó lenne ismerni a hírforrást is.

Előzmény: Lexes (82965)
Lexes Creative Commons License 2 órája 0 0 82965
Biga Cubensis Creative Commons License 13 órája 0 0 82964

nem tudom, lehet, hogy ide írtam be régebben, hogy nekem sincs túl jó emlékem róla, Budapest-Erfurt járat nagymamámmal (életem első repülése), és az egyik motor rendetlenkedett. nem emlékszem már túl jól, füstre nem esküszöm, de valami fura dolog volt az egyik motorral.

Előzmény: manhattani (82962)
sualsidal Creative Commons License 14 órája 0 0 82963

Szerencsére OFFtopic, de könnyen lehetett volna nagyobb baj is. Több mint 60millás kár  -  dollárban  -  egy USAF-gépen egyetlen meghúzatlan oxigéncső-csatlakozó miatt...

 

edition.cnn.com/2015/08/27/politics/loose-nut-air-force-crash/index.html?iid=ob_article_organicsidebar_expansion&iref=obnetwork

manhattani Creative Commons License 15 órája 0 0 82962

>Az IL-18 - szerintem - az egyik legnyugodtabban*** repülő típus volt.

 

Az tény, hogy sosem fogott valami vadászgéphez méltó meredek emelkedésbe...

 

A '70-es években repültünk az iskolával Interflug IL-18-assal Drezdába. Itt, valamelyik topikon írták, hogy rosszul volt beállítva, és a gép az egész úton nagyon nyugodtan hullámzott, úgy, hogy egy utitársnőm ki is dobta a taccsot :-) Úgyhogy az a gép néha repülőszerencsétlenség volt.

Előzmény: trizs77 (82960)
lborli Creative Commons License 24 órája 0 0 82961

meglájkoltalak

Előzmény: Utas2 (82959)
trizs77 Creative Commons License 28 órája 0 0 82960

Jóóóóó.............................:-))

 

--------------

 

 

Aerodinamikából még kettes alát se igen kaphatnék.

De.

 

Az IL-18 - szerintem - az egyik legnyugodtabban*** repülő típus volt.

 

*** = Már ha van egyáltalán ilyen laikus fogalom ?.................:-))

 

 

Előzmény: Qkorica (82957)
Utas2 Creative Commons License 1 napja 0 3 82959

Én is qrvára utálom, amikor ringat a repülő, mások meg nem hagynak aludni a hülye hangoskodásaikkal....sok pánikkeltő zöldfülű...

Előzmény: elemes2 (82953)
XANTIi Creative Commons License 1 napja 0 0 82958

Akkor senki ne nézzen ki egy ilyen modern nylon repülő ablakán, ha göröngyös a levegő. Mert a guta üti meg, ahogy "dolgozik" a szárny!

Előzmény: Qkorica (82957)
Qkorica Creative Commons License 1 napja 0 0 82957

Te nem tudtad, hogy az IL-18 úgy repült, hogy csapkodott a szárnyaival?

Előzmény: trizs77 (82954)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 82956

jól

Előzmény: Pomber Béla (82955)
Pomber Béla Creative Commons License 1 napja 0 0 82955

Ha jól értem, pár utas hisztizett, hogy nem száll vissza a gépre, erre fel az összeset leszállították...

Előzmény: trizs77 (82952)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 82954

Az.

 

Egyszer kicsit hullámosabban jöttünk haza Várnából.

Malév Tu-154 helyett CSA Il-18 hozott minket valami műszaki gebasz miatt.

 

Dobált szó se neki.

De volt 4 hölgy akik olyan hisztit rendeztek, hogy hozzájuk képest a többi 80 utas maga volt a megtestesült nyugalom.

 

Pedig a másik 80-ból se volt mindenki csendes.

 

 

Előzmény: elemes2 (82953)
elemes2 Creative Commons License 2 napja 0 1 82953

a sikoltozás ijesztő lehetett.

Előzmény: trizs77 (82952)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 82952

Megúszták :

 

Sikoltoztak és imádkoztak a Budapest–Madrid járaton

 

2015. augusztus 31., hétfő, 19:28

 

Szerző: hvg.hu

 

Viszontagságos úton jutottak el Madridba a vasárnap esti Wizz Air-járat utasai. A spanyol főváros közelében a gép fél órát körözött a viharban, ami olyan rázkódással járt, hogy még a légiutas-kísérők is megijedtek, az utasok között pedig pánik tört ki. A repülő végül Zaragozában landolt, ahonnan buszokkal vitték az utasokat Madridba, mert sokan annyira féltek, hogy nem mertek visszaülni a gépre.

 

Fél órát hullámvasutazott az égen a Wizz Air Budapestből Madridba tartó járata vasárnap éjjel – adta hírül a Blikk. A lap beszámolója szerint a gép olyan turbulenciába került, hogy az még a tapasztalt légiutas-kísérőket is megijesztette.

 

Az utasok között pánik tört ki, "mindenki sikoltozott, imádkozott" – olvasható a cikkben.

 

A bajok Madrid közelében kezdődtek: sűrű sötét felhő került a gép elé, ami abbahagyta a süllyedést és körözni kezdett – idézte fel egy szemtanú, aki siklóernyős pilóta.

 

A rázkódás, hullámvasutazás fél órán át tartott. A szemtanú nem a vészhelyzet, hanem amiatt aggódott, hogy kitart-e a gép üzemanyaga a sok körözésben.

Később ugyanis a pilóta bemondta, hogy a vihar miatt Mardid helyett Zaragozában szállnak le.

 

 

A gép meg is érkezett Zaragozába, ahol hosszú várakozás után azt mondták, hogy nem vállalják a visszautat, buszokkal fogják az utasokat Zaragozába küldeni. A szemtanú szerint utóbb kiderült, hogy a gép utasok nélkül visszarepült Madridba.

 

Azért szállították le az utasokat, mert néhányuk kiverte a balhét, hogy ki akar szállni – mondta. Ehelyett busszal vitték őket, és így éjfél helyett reggel 6-ra értek a spanyol fővárosba.

 

A madridi repülőtéren közben azt jelezték, hogy csak késik a gép, nem törölték a járatot.

 

A Wizz Air az esetről annyit közölt, hogy W6 2371 számú járatukat a vihar miatt átirányították Zaragozába, és az utasoknak buszos transzfert biztosítottak, mivel sok utas inkább szeretett volna leszállni a repülőről. 

A cég sajnálatát fejezte ki az érintett utasok felé.

dezso Creative Commons License 2 napja 0 0 82951

Itt se volt meg a magassag...

Előzmény: Ízirájder (82950)
Ízirájder Creative Commons License 2 napja 0 0 82950

 

elemes2 Creative Commons License 2 napja 0 0 82949

http://avherald.com/h?article=48b9f3c3&opt=0

 

Ami elromolhat, az el is romlik.

A tartalék üzemanyagszivattyú különösen akkor szokott a levegőben elromolni,

amikor a gép eleve úgy szállt fel, hogy a fő üzemanyagszivattyú nem működik.

HPSA Creative Commons License 3 napja 0 0 82948

Tudom, hogy sokat fejlődött a teknyika, bizonyára már megoldható, hogy régebben selejtezett Il-18/TU-134 gépekből alkatrészeket szereljenek át a 2 db AN-148-ba ?

 

Bár ha ezt ők már tudják, akkor évekkel járhatnak a nyugati technológia előtt.

 

 

Nem kell hozzá atomfizika.. Pl. a restaurált Li-2-be (HA-LIX) az anno Thesszalonikiben "elköszörült" Tu-154 ülései és egyes műszerei lettek "megmentve".

 

Az An-148-ba elvileg át lehet tenni műszereket, alkatrészeket. Sokkal inkább lehet hogy pl. 2 An148-asból raknak össze egy működőt (pl. amelyik valami miatt áll, annak a hajtányait esetleg átrakják arra amit használnak - ami szintén nem ördögtől való dolog - csak kérdés hogy milyen technológiával és mennyire "lelpapirozva")

 

Pont ilyenek miatt szoktak légitársaságokat kitiltani az EU-ból: ha követhetetlen hogy az adott gépbe honnan származó alkatrészek vannak (és most nem a faroklogo megvilágítás izzójára kell gondolni...)

 

Boing 737-ből átszerelni valami - ahogy írod - sufnituning módszerrel Airbus 320-ba - szerintem - meredek dolog

 

Hát Boingból biztos :) Az olyan mint az Adidos cipő? :)

 

Sufnituninggal minden meredek..

 

Amúgy akár a hajtányokat is át lehet tenni, mert A320-on is előfordul az a CFM56 ami B737-en "elterjedt"...Persze nem sufnituniggal...Más kérdés hogy igen ritka lenne az az ok, hogy egy adott (nagyjából normális) légitársaság az egyik üzemeltetett típusáról a másikra rak át hajtányt, még ha elvileg lehetséges is...

 

 

Előzmény: trizs77 (82947)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 82947

Hát ha nekem lenne egy  három másikból "háztáji sufnituning, jó lesz az így is..." módszerekkel összerakott repülőm, annak az három másikéból összefénymásolt okmányaiba én sem engednék betekintést............

 

--------------

 

Ennyire én nem vagyok benne a repülő műszaki kérdésekben.

Ez ügyben Te többet tudsz.

 

 

Tudom, hogy sokat fejlődött a teknyika, bizonyára már megoldható, hogy régebben selejtezett Il-18/TU-134 gépekből alkatrészeket szereljenek át a 2 db AN-148-ba ?

 

Bár ha ezt ők már tudják, akkor évekkel járhatnak a nyugati technológia előtt.

 

--------------------

 

Az ilyen más típusból átszerelek dolog (ON topik téma) igen komoly repülésbiztonsági kérdéseket feszeget.

Boing 737-ből átszerelni valami - ahogy írod - sufnituning módszerrel Airbus 320-ba - szerintem - meredek dolog.

 

Persze lehet, hogy Tupoljevbőll Antonovba könnyebb ?

 

 

 

 

 

Előzmény: HPSA (82945)
XANTIi Creative Commons License 4 napja 0 0 82946

Ezt tudjuk a nagy Orosz Medve példáin. Leváltanak, kivégeznek 2 tucat embert ha beüt a krach. Köztük azt a 3-at is aki legalább értett hozzá. S a kígyó a saját farkába harap.

Előzmény: Töck Jenő (82943)
HPSA Creative Commons License 4 napja 0 0 82945

A kitiltásuk okáról annyit hallottam, hogy nem műszaki ok (ez csoda is lenne) hanem okmány ok.

Semmilyen okmányukba nem engednek másoknak betekintést, ami automatikus kitiltást von maga után.

 

Hát ha nekem lenne egy  három másikból "háztáji sufnituning, jó lesz az így is..." módszerekkel összerakott repülőm, annak az három másikéból összefénymásolt okmányaiba én sem engednék betekintést...

 

Az meg hogy náluk éppen hány repülőképes gép van, az hetente változik (mikor melyiket tákolják össze úgy hogy legalább egy belföldi járatot elvigyen)

 

Kivétel talán a 2db  Tu-204, amivel alkalmasint repülnek Kínába.

 

Az meg hogy a nyilvánoson kívül hány baleset, katasztrófa volt azt megbecsülni is nehéz , ha valahol egy belföldi járatuk beleáll a földbe, azt még az ottani HírTV sem fogja bejelenteni - és mivel ott nem számít rendkívülinek ha valaki "eltűnik", így az utasok meg a személyzet sem fog "hiányozni" senkinek...

 

 

Előzmény: trizs77 (82944)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 82944

Az Air Koryo-nak a vikipédia szerint még 39 gépe van, mert az oldalt nem frissítik.

 

Valóságban csak 4=négy repül.

 

 - 2 db AN-148,

 - 2 db TU-204.

 

Európába - tudtommal - csak Berlinbe volt sok éven át, menetrendszerű, rendszeres járatuk.

IL-62 repülte Moszkvai közbenső leszállással.

 

A többi európai járatuk csak alkalmi volt.

Hol ment, hol nem.

Inkább nem.

 

Egy balesete nyilvános, amikor 1983-ban egy IL-62 gépük a Conakry leszálláshoz készülődve belerepült egy ottani hegyoldalba.

 

A kitiltásuk okáról annyit hallottam, hogy nem műszaki ok (ez csoda is lenne) hanem okmány ok.

Semmilyen okmányukba nem engednek másoknak betekintést, ami automatikus kitiltást von maga után.

 

 

Töck Jenő Creative Commons License 4 napja 0 0 82943

Az a gyanúm, hogy egy ennyire nyílt diktatórikus országban a repülőgép nem zuhanhat le komoly megtorlás nélkül. Persze erről semmilyen megbízható információm sincs, de a rendszer logikájából ez következik.

Előzmény: XANTIi (82942)
XANTIi Creative Commons License 4 napja 0 0 82942

A technika nagyon más. Ha egy tartó megreped, azt nem lehet más módon kiváltani, csak a gyári technológiával. Ha a gyárban előírták az x idő utáni cserét, arra nincs alternatív megoldás. Persze lehet, hogy ők is lecserélik, csak a tisztességes dokumentáció helyett valaki fejben tartja a dátumokat, gyári számokat, bulletineket. Ugyan ez vonatkozhat a képzésekre, vizsgák rendjére.

Előzmény: Töck Jenő (82941)
Töck Jenő Creative Commons License 4 napja 0 0 82941

Ez mind igaz és így is van ha a leírtak megfelelnek a valóságnak. Nekem nincs nem hogy kellő, de semmilyen betekintésem az elmarasztalt légitársaság működésébe. Leginkább másikéba sincs. De emlékszem afrikai vendégszereplésem idejére amikor megöltek egy magyar nőt. Mindenki meg volt róla győződve, hogy ezek (az ottani rendőrség) hülyék, nincs felszerelésük sem, soha sem fogják meg a tettest. Két hét alatt elfogták. Más módszerekkel mint itt (voltak akik azt mondták, hogy hülyék és szerencséjük volt) amit itthon használ a rendőrség, de jól működött. Más módszer is lehet jó, csak nekünk szokatlan. De attól, hogy szokatlan még lehet jó is.

Előzmény: HPSA (82940)
HPSA Creative Commons License 4 napja 0 0 82940

Azért az EU-ból nem a konkurencia tiltottak ki...A kitiltás oka az volt, hogy a feltárt hiányosságokra baxtak bármit tenni, sőt látványosan "azért sem.."

 

Ez kb. olyan, mintha műszakra viszed az autódat, megállapítják hogy félre húz fékezéskor és nem megy az irányjelződ: kapsz rá 1 hetet hogy rendbe hozd, de helyette te durcás arccal ott helyben széttéped a forgalmit, mert szerinted úgy jó az autód, ahogy.. Na ekkor ne lepődj meg ha ott helyben leszedik a rendszámod és kivonják a lomodat a forgalomból...

 

 

Előzmény: Töck Jenő (82938)
Biga Cubensis Creative Commons License 4 napja 0 0 82939

Szerintem a gond inkább a teljesen eltérő működtetési rend átláthatóságával van, ami attól még lehet megbízható.

Egyszerűen nem átlátható, amit csinálnak, mint ahogy kevés más dolog az arrafelé.

Tartok tőle, a légitársaság válaszában (illetve nem válaszában) volt egy kis politikai sértettség is, hogy nehogy már nekünk kelljen megfelelni a világnak :)

Én még ültem az NDK idejében Il-18-ason a nagymamámmal - rémlik valamilyen elég riasztó motorhang, de ugye van belőle négy. :) Nekem az volt az első repülésem, így nem gondoltam semmi rosszra, de nagymamám később bevallotta, hogy soha többet nem áll szándékában repülni :)

 

Előzmény: trizs77 (82936)
Töck Jenő Creative Commons License 4 napja 0 0 82938

De utasként azt sem tudom ellenőrizni, hogy mennyi igaz belőle és mennyi a konkurencia lejáratása. 

Előzmény: HPSA (82937)
HPSA Creative Commons License 4 napja 0 0 82937

Az EU-ból 2006-ban tiltották ki (1988-ban még elvileg lehettek járataik..)

 

Az ok: "evidence of serious safety deficiencies on the part of Air Koryo during ramp inspections in France and Germany. Air Koryo persistently failed to address these issues during other subsequent ramp inspections performed by the EU under the SAFA programme, pointing to blatant systemic safety deficiencies at Air Koryo operations. The airline failed to reply to an inquiry by the French Civil aviation Authority regarding its safety operations, pointing to a lack of transparency or communication on the part of Air Koryo. The plan by Air Koryo for corrective action, presented in response to France's request, was found to be inadequate and insufficient"

 

Ezekből persze utasként csak akkor veszel észre valamit ha a repülő beleáll a földbe...

 

Előzmény: trizs77 (82936)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!