Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

RNZoli fél órája Creative Commons License 74816

Az átstart mindig a biztonságosabb megoldás, erre az irányítók is készülnek, megoldják.

A torony meg hiába nem látja távolról, az utasok ma már mindent felvesznek a mobiljukkal :)

A szerencsétlenül járt vnukovói Red Wings Tu-204-es is előtt úgy odaverte magát, hogy leeestek a mennyezeti panelek és kinyíltak a csomagtartók.

Ahhoz hogy valakit továbbképzésre küldjenek, ahhoz nem kell átstart, elég ha a pilótatársak jelzik a gondokat a főpilótának, vagy valaki elront egy check-ride-ot vagy szimulátoros készségfenntartót. 

Előzmény: kulabácsi007 (74797)
Platon fél órája Creative Commons License 74815

Felrobbant a motor. Egy halott, egy kritikus állapotú sebesült.

 

Karácsonyra kezdeni akarták a polgári járatokat. :( Erről ennyit. 

Előzmény: malazs (74810)
Patreides fél órája Creative Commons License 74814

Ezekben a napokban s mobilhasználat komoly balesetet okozhat repülés közben.

Vgyuri másfél órája Creative Commons License 74813
http://edition.cnn.com/2014/10/31/us/spaceshiptwo-incident/index.html
Előzmény: Vgyuri (74812)
Vgyuri másfél órája Creative Commons License 74812
Itt van egy film, amin az látszik' hogy mit kellett volna csinálni a madárnak.
Előzmény: malazs (74810)
XANTIi két órája Creative Commons License 74811

Nyilván van súlyozás. De igen megszelidültek itt is a pájlotmaszterek az első kiképzési órákon. Ami máson még vagánykodásnak sem minősült, itt már jelentésköteles volt. Elkummantott zsiványság zéró.

Előzmény: Vgyuri (74808)
malazs két órája Creative Commons License 74810

Lezuhant a SpaceShipTwo magánűrhajó

A mostani tesztelése közben lezuhanhatott vagy valami lezuhant róla. Tovább »

forrás: Index.hu

Vgyuri két órája Creative Commons License 74809
Háát, ha az a lemez tényleg eredeti es nem odavitte valaki, akkor másképpen hogy kerülhetett a lakatlan szigetre? Viszont ha (évekig) ott éltek, lehetetlen, hogy valami más nyom ne aradjon.
Előzmény: XANTIi (74806)
Vgyuri két órája Creative Commons License 74808
Még akkor sem, ha túl van a szervizre előirt üzemidőn:-(

Akár ott is maradhat a pacienssel a mezőn?
Előzmény: XANTIi (74807)
XANTIi 3 órája Creative Commons License 74807

A Eurocopter nem engedi újraindítani magát, ha a kompi olyan hatást érzékelt, ami kívül van a normál rezsimen. Sok tucat paraméter közt a gyorsulás értékek minden irányban.

Gyári szervizes tudja törölni a megfelelő ellenőrzés után. Még a pilóta szellentéseit is beszámítja. Nem lehet letegezni.

Előzmény: Miocsó (74802)
XANTIi 3 órája Creative Commons License 74806

Más cikkben erősen kételkednek.

Előzmény: Vgyuri (74805)
Vgyuri 4 órája Creative Commons License 74805
Szerintem még nem volt.

http://mult-kor.hu/azonositottak-amelia-earhart-gepenek-maradvanyat-20141029

Ez tutinak látszik.
Miocsó 4 órája Creative Commons License 74804

Tévedtem a futószáron lévő jelölésnél.

Nálunk csak  egy gépen volt ilyen -egy TunisAir B737-esen- amelyet nagyon keményen belenyomta a betonba a pilótája amikor közeledett a beton vége. Kb két órát állt a földön míg sok telefonálgatás után visszaindult Monastirba.

Előzmény: Miocsó (74802)
Patreides 5 órája Creative Commons License 74803

"Ha a személyzet gyanítja, hogy túl keményre sikerült a földet érés, akkor beírja a gép erre szolgáló naplójába."

 

És jól sejtem, hogy abból már gyaníthatja, ha a gép az orrán csúszva áll meg, és az orrfutó kilométerre mögötte hever valahol a futópályán? :)

Előzmény: BJani (74801)
Miocsó 5 órája Creative Commons License 74802

Úgy tudom,hogy a futószáron van valamilyen jelzés a benyomódás maximális értékénél.  ( A32

De most kérdeztem a cimborámat, aki elmondta, hogy az FMC -ből ki lehet kérni mert a függőleges gyorsulást is rögzíti a memória, a giroszkópok valamelyike adja az értéket. (B737 nél) Tehát nem érdemes elhallgatni az esetet

 

Előzmény: BJani (74801)
BJani 10 órája Creative Commons License 74801

Ha a személyzet gyanítja, hogy túl keményre sikerült a földet érés, akkor beírja a gép erre szolgáló naplójába.

Ezen felül egyes géptípusok maguktól is tudják, hogy oda lettek csapva, és fel is hívják erre a pilótáik figyelmét.

Előzmény: jobban teljesít (74799)
angyalhentes 11 órája Creative Commons License 74800

Szerintem elég gyakori ahhoz, hogy senkit ne érdekeljen túlzottan.

Előzmény: kulabácsi007 (74797)
jobban teljesít 11 órája Creative Commons License 74799

a túl kemény leszállás után

 

És ezt hivatalból ellenőrzi vki ?  Pl. az FDR adatait kiolvassák minden sikeres leszállás után is (nem hiszem) ,  vagy csak abból derül ki, ha túl sok pohár tort össze egy járaton ?

Előzmény: elemes2 (74798)
elemes2 11 órája Creative Commons License 74798

... a túl kemény leszállás után viszont előfordulhat, hogy egy szerkezeti átvizsgálás netán javítás idejére kivonják a gépet a forgalomból.

 

Előzmény: kulabácsi007 (74797)
kulabácsi007 12 órája Creative Commons License 74797

Köszönöm a kimerítő magyarázatot. Nehéz döntés lehet fél másodperc alatt eldönteni, hogy átstartolnak, vagy a már megkezdett műveletet próbálják befejezni/kijavítani, főleg egy 50 tonnás cucc tehetetlenségével a fenekük alatt.

 

Azt értem, hogy retorzió nem éri őket egy átstartolás miatt (még szerencse) de informálisan mennyire számít hibának, 'szégyenfoltnak' pilóta körökben, és emiatt mennyire csinálnak belőle lélektanilag hiúsági kérdést. Pl. összesúgnak-e a pilótatársai a háta mögött, hogy '...neki már 17 átstartolása volt és ezért nem léptetik elő/ nem kap fizetésemelést'.

 

Egy keményebb landoláshoz képest (amivel pl. remélik, hogy sikerül még letenni a gépet), ami a toronyból nem is nagyon látszik (max. pár utas ijed meg) egy átstartolás elég látványos művelet, ami még a légiirányítókat is elég intenzíven megdolgoztatja főleg egy forgalmas repülőtéren.

Előzmény: RNZoli (74795)
Miocsó 12 órája Creative Commons License 74796

Köszönöm a rövid magyarázatot. Világosabb lett a dolog.:)

Előzmény: RNZoli (74795)
RNZoli 14 órája Creative Commons License 74795

Ezek még csak a rejtély megfejtésének darabkái, nem a végleges elemzés. De lám milyen érdekes, hogy a Sunshine policy alapján mindent közreadnak, még a verdikt előtt.

 

A HOT-1 a kapitány hölgy, a HOT-2 a gépet vezető első tiszt.

Ebből a kis darabkából az látszik, hogy nem akart a gép "leszállni" a pálya elején (uhh, come on),  a kapitány sürgette a földet érést (got to get down), majd átvette a gép irányítását a kilebegtetés előtt másodpercekkel "got it", és az első tiszt szabályosan átadta.

 

A kirakósjáték egy másik darabja a személyes tanúvallomások, kihallgatások. A gépet vezető első tiszt (ex. F-117  pilóta :) tudatában volt annak, hogy 40-fokos fékszárnynál nagyon gyorsan sebességet veszít a gép, ezért úgy döntött, hogy nem veszi le teljesen a gázt, csak ha már úgy érzi, hogy valóban lecsüccsenhet a gép, jó helyre, jó állásszöggel. Ő nem érzékelte, hogy túl magasan lenne a gép küszöb átrepülésekor, és nem is értette, mit várt tőle a kapitány, miért vette át a gép irányítását.  A kapitány elmondása szerint viszont jó 10-10 csomós hátszelet jelzett a fedélzeti számítógép, és bár a levegőhöz viszonyítva jó volt a gép sebessége, a földhöz képest gyors volt, úgy látszott hogy nem fog a megfelelő zónában földet érni. De úgy érezte, hogy ha átveszi a gépet, akkor még meg tudja menteni a megközelítést, csakhogy a gép orrnehéznek tűnt, hiány húzta a kormányt, nem akart az állásszög növekedni.

 

És még ott van az FDR is, ami szerint valóban a siklópálya fölé kerültek a kilebegtetés előtt, rajta van a gázelvétel időpontja, a gép vezetésének utolós pillanatokban történő átvétele, a földet érés pusztító ereje, és az, hogy nem lett igazán hátrahúzva a kormány sem, illetve az "odavágás" után ment rá a gáz és felpörögtek a hajtóművek (kicsit elkésve).

 

Az egyértelmű hibának látszik, hogy a kapitány, aki szerette a gépet saját maga vezetni, jobban tette volna, ha egyszerűen felszólítja az első tisztet, hogy startolj át, ez hosszú lett. Semmilyen retorzió nem éri őket a légitársaságtól, időnként előfordul az ilyesmi, széllökések stb.

 

A másik valószínű hiba az volt, hogy levette a gázt, ettől csökkent az önsebessége a gépnek (airspeed) és csökkenhetett a magassági kormány hatásossága, amit egyébként is jobban kell húzni a 40 fokos fékszárny bólintó hatása miatt. Sokkal drasztikusabban kellett volna belehúzni, gyakorlatilag ahogy beton fölé érnek a kereket, azonnal megült volna a gép, így viszont orrfutóval, szinte kilebegtetés nélkül ért földet.

 

A 40-fokos fékszárnnyal való  leszállásról van egy remek MALÉV B-737-es videó, ahol elhangzik az a mondat (ha jól emlékszem), hogy "hú de gyorsan kifogyott alólunk a levegő" (a kilebegtetéskor), ami azért ahhoz kell, hogy 1000 m-en belül megálljon egy ilyen madár.  Ilyesmi történhetett az SWA B-737-esével is, ahol a hirtelen gázelvétel miatt már a kilebegtetést előtt fogyni kezdett a levegő, és amiatt a szokásosnál magasabbról, orral előre odaverte magát a betonhoz.

Előzmény: kulabácsi007 (74794)
kulabácsi007 22 órája Creative Commons License 74794

Kiváncsiságból beleolvastam a CVR Transscriptbe, azt hittem érdekesebb egy ilyesmi amikor a dolgok történnek, de csak ennyi volt az egész, mármint a releváns 8 másodperc:  (..amúgy akár egy pornófilm szinkronja is lehetne a szöveg..  ooh uhh come on  get down :-))

 

17:44:12.2 HOT-1 ooh.

17:44:12.9 HOT-2 uhh come on.

17:44:14.4 HOT-1 one hundred.

17:44:15.8 HOT-1 gotta get *. **.

17:44:17.7 HOT-1 get down. get down. get down.

17:44:20.6 HOT-1 get down.

17:44:23.0 HOT-1 I got it.

 

egy ilyenből amúgy mit lehet kihámozni ?

Előzmény: RNZoli (74793)
RNZoli 22 órája Creative Commons License 74793

Érdekes történet... a tavaly nyáron orrfutót tört Southwest B-737-es anyag.

http://dms.ntsb.gov/pubdms/search/hitlist.cfm?docketID=55193&CFID=380775&CFTOKEN=38075054

 

A kapitány (mellesleg hölgy) az utolsó másodpercekben vette át a gép irányitását, mvel úgy érezte, túl hosszúra jönnek. Ráadásul lekapta a gázkarokat is. A gép 3.8 G-s túlterheléssel, orrfutóra érkezett.

RNZoli 24 órája Creative Commons License 74792

Az. De ha ez a sors volt megírva számára, akkor mit lehet tenni?

Előzmény: trizs77 (74791)
trizs77 28 órája Creative Commons License 74791

Azért elég morbid ha pilóta iskolába jársz és a tanteremben ülve a fejedre esik egy gép.................:-((

 

 

trizs77 28 órája Creative Commons License 74790

Repülőgép csapódott egy épületbe Kansasban

 

Két ember meghalt, és legalább négyen megsérültek, amikor egy kisrepülőgép csapódott a wichitai Mid-Continent repülőtér egyik épületébe.

 

A Szövetségi Légügyi Hivatal közleménye szerint  feltehetőleg felszállás után meghibásodott annak a a Beechcraft King Air repülőgépnek a motorja, mely csütörtökön becsapódott a wichitai Mid-Continent repülőtér egyik épületébe - írja az NBC News.

 

A The Guardian úgy tudja, a baleseteben ketten meghaltak, legalább négyen megsérültek, öt embert pedig nem találnak.

Az épületben a becsapódás idején legalább százan tartózkodtak.

 

 

A wichitai tűzoltóparancsnok, Ronald D. Blackwell elmondta, a repülőgépen a pilótán kívül más nem utazott.

Ő jelezte a motorhibát az irányítótoronynak, és épp a visszfordulási engedélyre várt, amikor a repülésoktatásra szakosodott FlightSafety International magáncég kétszintes épületébe csapódott.

 

Helyszíni beszámolók szerint hatalmas füst borítja a repülőteret és környékét.

A Kansas állambeli város repülőterén a történtek ellenére nem állt le a légi forgalom.

Előzmény: Leadfoot (74787)
malazs 29 órája Creative Commons License 74789
Lexes 29 órája Creative Commons License 74788
Leadfoot 30 órája Creative Commons License 74787