Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 1,5 órája 0 0 94795

Mármint ott áll a reptéren, nem a pályán. Nem is olyan nehéz hülyeséget írni. :-)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (94794)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 1,5 órája 0 0 94794

A Wizz Air budapesti gépe ma délután Athénban a futópályán gyorsulás közben madárrajjal ütközött, de még meg tudott állni. Azóta is ott áll, holnapra halasztották a járatot. Ezt ebben a percben mondta az RTL híradója a gépen utazó egyik híradós tudósítása alapján.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2 órája 0 0 94793

Ja, origo. Nem is kattintok.

Előzmény: Qqberci (94791)
elemes Creative Commons License 7 órája 0 1 94792
Előzmény: trizs77 (94790)
Qqberci Creative Commons License 8 órája 0 2 94791

"a kormánylapát nem volt megfelelő pozícióban"

 

És - gondolom - az evezőket se húzták be...

Előzmény: trizs77 (94790)
trizs77 Creative Commons License 9 órája 0 0 94790
XANTIi Creative Commons License 1 napja 0 0 94789

Gond van a mátrixban, mert nem publikus.

Előzmény: altset (94788)
altset Creative Commons License 1 napja 0 0 94788

Az én emil címem publikus, a tied meg nem. Ha megadod, akkor nem kell terhelnem a közönséget meg a moderátorokat azzal, hogy szerintem mikor, ki, miért közlekedett bele a földbe a nagy tejfölben, mert azt hitte, amit hitt vagy gondolt. Pl. 1975, Ferihegy, HA-MOH stb. A TSZ küldöttségről dettó, mint ahogy privátban azt is megbeszélhetjük, hol voltál 1971-ben. Úgyhogy itt én be is fejeztem. :-)

Előzmény: trizs77 (94778)
Saughassy Creative Commons License 3 napja 0 0 94787

Leszamitva persze, hogy egy "kicsit" tobb valtozoval kell szamolni, melyek raadasul barmikor kivul kerulhetnek a korrigalhatosag hataran.

Előzmény: Mr, 5B42 Timebase (94780)
XANTIi Creative Commons License 3 napja 0 0 94786

Bizony! Bocsánat!

Előzmény: wadam (94785)
wadam Creative Commons License 3 napja 0 0 94785

CAT III/:)

Előzmény: XANTIi (94784)
XANTIi Creative Commons License 3 napja 0 0 94784

Olvass! Keress rá a CAT III/3-as eljárásra. Nem csak lehozza a földre, be is gurul az állóhelyig. Megfelelő jogosítású géppel és személyzettel.

Előzmény: DAttis (94779)
DAttis Creative Commons License 3 napja 0 0 94783

Jó...

Előzmény: Jahno (94781)
wadam Creative Commons License 3 napja 0 1 94782

az utóbbi hozzászólások nagyon messze vannak a szakmailag helyes megfogalmazástól és a valóságtól is, és ennél ez jóval összetettebb, de mivel ez itt offtopic lenne nem megyek bele. visoznt a neten sokat lehet olvasni az ILS rendszer képességeiről, a használatáról illetve a flight ops procedúrákról.

Előzmény: Jahno (94781)
Jahno Creative Commons License 3 napja 0 0 94781

"lehozza a betonig a repcsit a robot? Elvileg.., hogy aztán mi a gyakorlat..."

 

Olvass híreket, hogy Lisztferihegyen is mivel egészítik ki a PAPI-t és mennyire pontos a vezérlés.

Előzmény: DAttis (94779)
Mr, 5B42 Timebase Creative Commons License 3 napja 0 0 94780

Valójában repülőt vezetni robottal egy viszonylag "könnyű" és nagyon régóta ismert szabályozástechnikai kérdés, amihez hasonlót az ipar számtalan helyen használ. Egy adott sebességen, vagy iránysávon, vagy siklópályán tartani a gépet pár 10 méter magasságig nagyságrendekben és elméleti alapokban nem különbözik attól, mint adott hőmérsékleten tartani egy kemencét, vagy adott fordulaton egy turbinát.

Nyilván ennek az üzembiztos és biztonságos megvalósítása egy más kérdés, de alapvetően megoldható egészen primitív eszközökkel is, mint mechanikus vagy analóg elektronikus "számítógép".

Előzmény: DAttis (94779)
DAttis Creative Commons License 3 napja 0 0 94779

"...Ezt arra alapozták, hogy a robotot ugyan hivatalosan legkésőbb 50 méteren ki kellett kapcsolni,.."

Az úgy nem "késő" a robot kikapcsolás? 50 m magasság az kb  egy 20 emeletes ház magassága. Abban a magasságban már akkor a helyes siklópályán kellett lenni, hogy aztán kézzel leszálljanak. Nemde bár?
 "Vót" egy kis oldalszellő mindjárt nem vártak 50 méterig.
Azért az is nagy dolog a microprocesszor előtti technika erre képes volt a 134-esen.
Mindig kíváncsi voltam milyen "számítógépek" voltak ezek... :P  

Manapság ehhez képest mit tud egy B737 vagy A320, lehozza a betonig a repcsit a robot? Elvileg.., hogy aztán mi a gyakorlat...

Előzmény: altset (94755)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 94778

Nem vitatom azt, hogy történt már repülőgépszerencsétlenség azért, mert a személyzet lelki vagy alá-fölé rendeltségi viszonyban volt az utasok egy részével.

 

Pont itt kardoskodtam Szmolenszk kapcsán arról, hogy kevés szó esett azokról a józan tisztekről, akik ugyanazzal a géppel, előzőleg, Tbilisziben, hasonló körülmények között nagyon helyesen, nem szálltak le s ezért odahaza leváltották őket.

 

Amit vitattam, az volt, hogy egy megyei TSz küldöttség nem az a szint (még 1971-ben sem volt az) amitől egy magyar személyzet, olyan hibás döntést hozzon, mely saját és utasai életébe kerül.

 

 

Előzmény: altset (94776)
A.Schindler Creative Commons License 3 napja 0 0 94777

Soha nagyobb szerencsétlenséget:

(Elnézést, ha off lenne...)

 

https://www.youtube.com/watch?v=W57_70t_Ces

altset Creative Commons License 3 napja 0 0 94776

Bocs, én csak arra próbáltam célozni, hogy 2010-ben Szmolenszkben sem ment a lengyel Tu-154M crew kitérőre – feltehetően, de soha nem bizonyíthatóan - a VIP delegáció miatt. A nézetkülönbség közöttünk nyilván abból lehet, hogy nekem Tu-134-es szakszolgálati engedélyem volt (már lejárt), neked meg ezek szerint most is érvényes „moderátori”. De igazad van, maradjunk a szakmánál, még mielőtt lecsap ránk egy igazi moderátor. :-)

Előzmény: trizs77 (94775)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 94775

Nem kívánom bántani Bács-Kiskun megye lakosait.

Bizonyára kíváló emberek éltek ott.

 

Az ország vezetői között (bármely megye) másodvonala sohasem kapott döntő szerepet.

Pláne nem ha azt a küldöttséget nem a megyei pártbizottság állította ki, hanem a megyei tanács.

 

Ettől függetlenül a személyi veszteség akkor is fájó ha az aktuális politikai protokoll lista 479. és 883. tagja is az áldozatok között van.

 

A repülőszerencsétlenségeket - szerintem - nem úgy kell (bár lehet) megtárgyalnunk, hogy az áldozatok mennyire voltak híresek vagy befolyásosak.

Bár a bulvár ebből él.

Hagyjuk meg ezt nekik.

Ez a bulvár terepe, az Ő szakmájuk.

 

Itt maradjunk egy repülőszerencsétlenségről való beszélgetésnél, a személyzet hibáinál, a műszaki vagy időjárási körülmények kitárgyalásánál.

 

 

Előzmény: altset (94774)
altset Creative Commons License 3 napja 0 0 94774

„Az IBUSZ-csoporttal a gépen tartózkodott a megyei tanácselnök által vezetett, magasrangú MSZMP-küldöttség.

Örülj neki, hogy te már nem tudod, ez akkoriban mit jelentett. Nyilván nekem mást, mivel a HA-LBD karbantartási okmányain (is) sűrűn rajta volt az aláírásom. De biztosan neked van igazad.

A képet a már említett iho-cikkből másoltam ki.

 

Előzmény: trizs77 (94759)
XANTIi Creative Commons License 4 napja 0 0 94773

Meg a gyári számban is ott volt a 66, a sátán száma ugye? Nóóóórmális?

 

Előzmény: etomcat (94772)
etomcat Creative Commons License 4 napja -4 0 94772

> A Cessna nem állt meg a jobbkezes utcánál?

 

Érdekes egybeesés: a lajstromjel alapján a Cessna a DEA (kábítószer ellenes szövetségi ügynökség) gépe volt, míg a másik érintett, a Tesla villanyautó gyártója az Elon Musk két hete füves cigire gyújtott élő tévé interjúban, ami miatt vizsgálat folyik ellene.

Előzmény: XANTIi (94769)
Syracusa Creative Commons License 4 napja 0 0 94771

Reno Air Races, légi ütközés - avagy: hogyan landoljunk ügyesen és biztonságosan jobb csűrő nélkül?
Az első anyagban ~07:00 körül kezdődik az érdekesebb rész, a második a másik L39 képanyaga.

 

https://youtu.be/ScQcGnAPkeY

 

https://youtu.be/hAtIm_uenpA

trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 94770

Na most melyikőtök állt már ott abban a múzeumban a lelőtt/felrobbantott gép roncsa mellett ?

 

A múzeum legalább igaz, az tényleg van?

 

 

Előzmény: Degeczi (94768)
XANTIi Creative Commons License 4 napja 0 0 94769

A Cessna nem állt meg a jobbkezes utcánál?

Előzmény: etomcat (94767)
Degeczi Creative Commons License 4 napja 0 0 94768

Nem így van, semmilyen nyoma nem volt külső robbanásnak, ellenben a WC-ben robbant bombának igen.

Előzmény: etomcat (94764)
etomcat Creative Commons License 4 napja -1 0 94767

Felvillanyozó hír: Szárnyas autó repülőgéppel ütközött.

 

https://mobile.twitter.com/primadanna/status/1042603441024065536

TESLA Model X involved in a GA plane crash.

etomcat Creative Commons License 4 napja -1 0 94766

Egy repülőgép-szerencsétlenség gyors és szakszerű kivizsgálása megtörtént: az RT híre szerint börtönbe zárták a szír légvédelem 44. zászlóaljának összes katonáját, akik úgymond felelősek az orosz IL-20 gép lelövéséért.

 

(Közben még csak most tart az orosz havária hajó a helyszínre a gép roncsait, fekete dobozait felhozni... Elnézést, Virág elvtárs, de ez már az ítélet!?)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!