Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

BJani 45 perce Creative Commons License 76400

Elvileg egy járó hajtómű már meghibásodott szivattyúkkal is el tudja látni magát üzemanyaggal, mert "felszívja" a naftát.

Sőt (bár ebben egyáltalán nem vagyok biztos), talán még egy menetszél által megforgatott turbina is ellátja magát, ha a kihajtásról mechanikailag megy egy szivattyú. (Kéne egy 747-es tü.a. rendszer ábra ehhez, mert így csak egy sejtés az egész)

Előzmény: manhattani (76396)
manhattani 1,5 órája Creative Commons License 76399

Aha, és elég az akku, kösz!

Előzmény: V.Gy. (76398)
V.Gy. 2 órája Creative Commons License 76398

De, kell villany is, a filmben akkumulátor-kapcsolókat is csekkolnak mindig, amikor indítani próbálnak.

Előzmény: manhattani (76396)
V.Gy. 2 órája Creative Commons License 76397

Mind a négy beindult, egyet kellett aztán már csak leállítani.

Előzmény: elemes2 (76395)
manhattani 2 órája Creative Commons License 76396

Ehhez végképp nem értek (könyvtárakat lehet teleírni azzal, amit nem tudok), de az üzemanyagszivattyúkhoz nem kell villamos energia? Elég, ha a menetszél forgatja a turbinákat?

Előzmény: V.Gy. (76394)
elemes2 2 órája Creative Commons License 76395

legfeljebb riolitos tufa volt az, és egy motorjuk maradt beindítható, asszem

Előzmény: V.Gy. (76394)
V.Gy. 3 órája Creative Commons License 76394

Gondolom, az újraindításhoz több energia kell, mint amennyi az akkumulátorokban van.

 

Tól-ig sebességhatárt említnek, amiben maradniuk kell, hogy beindulhassanak. Gondolom, a légáramlás sebessége miatt, hogy meg tudja forgatni. Aztán mikor kihűltek, és a ráolvadt vulkáni kőzet elkezdett lepotyogni a hajtóművek belsejéről, be is indultak.

Előzmény: manhattani (76389)
V.Gy. 3 órája Creative Commons License 76393

már nem emlékszem, az APU megmaradt?

 

A filmben se az APU-ról, se a szélkerékről nincs említés. Csak akkuról. Igazából az áramellátás problémája szóba sem kerül. (na jó, a film az nem egy hivatalos kivizsgálási jelentés :-)

Előzmény: elemes2 (76388)
V.Gy. 3 órája Creative Commons License 76392

butaság volt bejelenteni az utasoknak, hogy leállt mindegyik hajtómű.

 

Gondolod, az utasok nem vették észre, hogy nagyon csend van?...

 

Volt ott minden. Kénes füst (hamu) az utastérben, "Szent Elmo tüze" a gép körül, és a félelmetes csönd; később a maszkok kiesése. Tudták ők jó bőven, hogy nagy a baj. ITT pont a csöndről beszélnek, utas is, meg a tájékoztatás nélküli bizonytalanságról.

Előzmény: Qqberci (76385)
V.Gy. 3 órája Creative Commons License 76391

Neki volt ez a legendás bejelentése az utasok számára:

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress."

 

Majdnem pontosan így el is hangzik a Mayday vonatkozó részében, itt: https://youtu.be/TECOvcArq3Q?t=20m27s

Előzmény: V.Gy. (76378)
manhattani 4 órája Creative Commons License 76390

:-)

(Abszolút off: sofőr a mellette ülőhöz: Jön jobbról vonat? Az: "Nem, csak egy mozdony."

A sofőr a nem-re elindult és koccant a nagyon lassan jövő mozdonnyal :-) A rendőrségi helyszínelés után összeverekedtek.)

Előzmény: elemes2 (76387)
manhattani 4 órája Creative Commons License 76389

Vagy a kieső szélturbina?

Gondolom, az újraindításhoz több energia kell, mint amennyi az akkumulátorokban van.

Előzmény: elemes2 (76388)
elemes2 4 órája Creative Commons License 76388

végülis cég-policy, a csapágy-túlmelegedés esetén le kell állítani a hajtóműveket :)

 

már nem emlékszem, az APU megmaradt?

Előzmény: manhattani (76386)
elemes2 4 órája Creative Commons License 76387

a sikeres leszállás engem arra emlékeztet, amikor bekötött szemmel bicikliztem (egy néptelen kerékpárúton a Barát-parak mentén), a barátom meg mondta, hogy "jó, még mindig jó, most kicsit balra, vagyis ... neked jobbra .... bocsi."

Előzmény: manhattani (76383)
manhattani 4 órája Creative Commons License 76386

A bajban lévő ember az utolsó szálba is belekapaszkodik. Azt gondolhatták, hogy ez cégpolicy.

:-))

Előzmény: Qqberci (76385)
Qqberci 4 órája Creative Commons License 76385

butaság volt bejelenteni az utasoknak, hogy leállt mindegyik hajtómű.

 

 

Gondolod, az utasok nem vették észre, hogy nagyon csend van?...

Előzmény: manhattani (76380)
elemes2 4 órája Creative Commons License 76384

szerintem azért az utasok kb háromnegyede észrevehette a hajtóművek leállását (a gép első részében a szélzaj jellemző, de hátrébb hallani a motorzúgást, főleg, amikor abbamarad - már azt is, amikor leszállás előtt, süllyedéskor visszaveszik alapjáratra). ráadásul a "szent elmó tüze" miatt aki ébren volt, egyébként is az ablakok körül tolongott. a nyilvánvaló dolgok tagadása bizalmatlanságot ébreszt, amitől nincs messze a félelem. szerintem.

Előzmény: manhattani (76381)
manhattani 4 órája Creative Commons License 76383

>Az utolsó utáni lehetőséget is megjátszották és bejött.

Igen. Meg nem volt más lehetőségük. Azt kellett próbálgatni, akár a vízbe zuhanásig, akármilyen borzasztó is.

Töck Jenő 4 órája Creative Commons License 76382

Föltéve ha nem ismerik a szokást.

Előzmény: manhattani (76380)
manhattani 4 órája Creative Commons License 76381

Na, kicsit okoskodok még :-)

Egyszer egy konferencián az én dolgom volt, hogy beindítsam a projektort. Az előadó aggódva kérdezte: "Ugye beindul?"

Honnan a frászból tudtam volna? De nem azt mondtam, hogy "azt nem lehet előre biztosra megmondani", hanem "Persze, miért ne?"

Nem kell mindenkivel megosztanunk az aggályainkat, az kicsit a felelősség áthárítása.

 

Nem annak a kapitánynak a hibája volt, hogy leálltak a hajtóművek, de csak ő oldhatta meg a problémát, már ha tudta. Hogy megmondta, hogy nagy baj van, arra a kis időre áthárította a felelősséget, ami nem is volt rajta, viszont komoly aggodalmat ültetett el az őt hallókban :-) Az ilyen információt meg kell tartanunk magunknak, ha a mi dolgunk megoldani a gondot.

manhattani 4 órája Creative Commons License 76380

Szerintem butaság volt bejelenteni az utasoknak, hogy leállt mindegyik hajtómű.

 

(OFF Kórházban, legalábbis egy angolszászban, ha tűz üt ki, úgy mondják a hangosban a tűzriadót, hogy Láng doktort sürgősen várják a ... , ahol a tűz van. Ebből, akinek kell, tudja, hogy hol a tűz, és teszi, amit kell, a betegek meg nem pánikolnak.)

Előzmény: V.Gy. (76378)
Vgyuri 5 órája Creative Commons License 76379

Mire a klasszikus vicc szerint a szőke nő teljesen bosszankodott.

 

Amikor a mútkor 1 hajtómű állt le, akkor egy órát késtümk. Akkor most 4et fogunk? :-)

 

Előzmény: V.Gy. (76378)
V.Gy. 5 órája Creative Commons License 76378

Szerintem ilyen volt a vulkáni hamuba repült járat is. Az utolsó utáni lehetőséget is megjátszották és bejött.

 

Ha jól emlékszem, annak a kapitánya mondta, hogy bizonyos helyzetekben az a legjobb, ha az ember egy percre ráül a kezére, és nem nyúl semmihez (csak gondolkodik).

 

Neki volt ez a legendás bejelentése az utasok számára:

 

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress."

 

Némi ilyen hidegvérűség a 447-esen se ártott volna... :-(

Előzmény: XANTIi (76377)
XANTIi 6 órája Creative Commons License 76377

Meg arra, hogyha jó passzban vannak, a lehetetlent is kipróbálják.

Vészhelyzetben sok ember leblokkol. Mást elönt az adrenalin és soha nem próbált dolgokat és erőfeszítéseket tesz.

Ezt sajnos csak valóban élesben lehet megtapasztalni.

Erre rengeteg újrajátszott baleset a példa.

Szerintem ilyen volt a vulkáni hamuba repült járat is. Az utolsó utáni lehetőséget is megjátszották és bejött.

 

Előzmény: Pomber Béla (76376)
Pomber Béla 10 órája Creative Commons License 76376

az UAL232 pilótái élesben (amennyire lehetett) mentettek, utána szimulátorban kipróbálva tízből tizen beleáltak a földbe.

 

Ez inkább a szimulátorok korlátozott képességeire mutathat rá.

Előzmény: elemes2 (76284)
schlumberger 21 órája Creative Commons License 76375

Nyugodjon. Én meg elkeveredtem a katonadologhoz, és azon röhögtem könnyesre magam ismét.

Előzmény: Biga Cubensis (76374)
Biga Cubensis 22 órája Creative Commons License 76374

köszi, jót nevettem, BajorImi nyugodjon békében.

Előzmény: BJani (76373)
BJani 23 órája Creative Commons License 76373
Előzmény: trizs77 (76372)
trizs77 23 órája Creative Commons License 76372

Mint mikor Bajor Imrét (nagyon félt a repüléstől) direkt ott hagyta a két pilóta a kabinban pár percre.

 

Imi elmesélte az egész sztorit egy Fábry showban***.

Be volt szarva de nagyon.

 

 

*** Bizonyára megvan valahol ez a kis részlet abból az adásból.

Előzmény: elemes2 (76369)
elemes2 25 órája Creative Commons License 76371

rémlik "kedves utasaink, ha van önök között történelemtanár, kérem jöjjön a gép elejébe"

Előzmény: Roltii (76370)