Keresés

Részletes keresés

elemes Creative Commons License 30 perce 0 0 92816

....meg hogyhogy kijön egy előzetes jelentés egy hét alatt *Törökországból* ahonnan inkább agyonhallgatásra lehet számítani?

Előzmény: elemes (92814)
dezso Creative Commons License 45 perce 0 0 92815

Aki ert hozza: ha egyik oldalon nincs reverz, mert rossz, attol meg a masik oldalit lehet hasznalni?  Hogy kompenzaljak a felrehuzast?  Belepessel majd idoben kikapcsolassal?

Előzmény: CriticHero (92803)
elemes Creative Commons License 1 órája 0 0 92814

Vajon miért nem hozza az avherald ezt az előzetes jelentést?

Előzmény: elemes (92813)
elemes Creative Commons License 9 órája 0 0 92813

hát, többrendbeli.

1. ha a FO átstartol, minek nyúl bele a kapitány. Nem arról volt szó, hogy veszélhelyzetet okozott volna az FO és ezért kellett elhárítani. Értem én, hogy ő le tudott szállni, de ezt vagy beszéljék meg előre, vagy ne nyúljon bele. CRM, munkakultúra.

2. az "átstartolás megszakítását" (aborted aborted landing, haha, van ilyen procedúra? egyáltalán: szabad ilyent csinálni?) nem csinálták végig.

3. a CPT nem ismerte (elég jól) a gépet

4. nem vették észre a gázkar előre mozdulását

5. nem vették észre a hajtómű felpörgését.

6. nem vették észre hogy leszállás közben alig lassul a gép és hogy az erőteljes balra húzást nem csupán a sugárfék okozza

7. a TOGA vezérlésből hiányzik egy csomó feltételvizsgálat. beülök egy utashídnál álló 737 pilótafülkébe és megnyomom a TOGA gombot, akkor mi lesz, nekimegy a gép a váróteremnek? 

Előzmény: mpx (92810)
elemes Creative Commons License 9 órája 0 0 92812

hát itt is nyomták a féket, mégpedig hatásosan (a gép már majdnem megállt a pálya vége felé), csak nem vették észre, hogy közben a robot nyomja a gázt is. és amikor annyira lelassult, hogy az oldalkormánnyal már nem lehetett kompenzálni a felszállón levő jobb hajtóművet, akkor lementek az árokba.

Előzmény: SCE to AUX (92811)
SCE to AUX Creative Commons License 10 órája 0 0 92811

Ott csak annyi volt, hogy a user megijedt és nem merte/tudta eléggé nyomni a féket. Vagy simán mire rájött, hogy gyorsul, már ütközött.

A fék ezen a kocsin, mint gyakorlatilag egy két fura kivételtől eltekintve minden más személygépkocsin, nem by wire, tehát nincs szó arról, hogy a megbolondult számítógép nem engedte a féket, ha nyomták a gázt. Minden kocsi úgy van méretezve, hogy a fék erősebb a motornál. Ha jól nyomják.

Egy teljesen nyitott fojtószelepű motornál a legkisebb a szívócső vákuum, tehát ilyenkor legkevésbé hatékony a rásegítés. 10-ből 9 ember nem tudja, hgoyan kell fékezni ha hirtelen elmegy a szervó. Mindezt tetézve azzal, hogy pánikhelyzetben az emberek félelmetesen irracionális dolgokat tudnak tenni, valóban komoly dolgok tudnak történni.

Hiba tehát volt, a gázpedál megszorult/más okból max gázt adott a vezérlés, de szó nincsen arról, hogy itt olyasféle szörnyű automatika döntés történt volna, hogy az okozta a balesetet. Még ha az Airbus anti-fanok szeretnének is erre hivatkozni.

Előzmény: elemes (92809)
mpx Creative Commons License 10 órája 0 0 92810

Tény, habár - ha jól értem - ez az eset kevésbé találékonyság, mint inkább nettó elb@szás volt...

Előzmény: elemes (92809)
elemes Creative Commons License 12 órája 0 0 92809

infakt.

 

az önvezető rendszerekre vonatkozó konklúziómat sajnos nem érinti.

 

"A felhasználók, már csak számbeli fölényükből adódóan is, mindig találékonyabbak, mint a programozók." (forrás: programozók murphy törvényei)

 

A totoja tíz éve már belefutott ebbe (fék - gáz prioritás).

Előzmény: mpx (92806)
DAttis Creative Commons License 12 órája 0 0 92808

"...Repülőgép még fent, nem maradt..."

De sokszor hallottam ezt a hülye mondatot...

Ez már egy oly szánalmas viccelődős mondat abban a tudatban az emberek egy része irtózik a repüléstől és attól a ténytől egy "fémcsőben" 10 km magasan száguldozik. Néha engem is elkapott ez a gondolat, szerencse, hogy nem a levegőben repülés közben, jött volna a pánik

Ja tudjuk a repülés nem eme fázisában történik a legtöbb baleset (de előfordult), viszont 5-10 méteres magasságból is lehet nagyot esni repülővel nem?

Előzmény: trizs77 (92795)
Kenny___ Creative Commons License 12 órája 0 0 92807

Ne zavard tenyekkel a fanbojsagot. Irgumburgum!

Előzmény: mpx (92806)
mpx Creative Commons License 14 órája 0 0 92806

De ez itten most bójing  volt... ;)

Előzmény: elemes (92805)
elemes Creative Commons License 14 órája 0 0 92805

ember - airbus

       1 : 0

 

az összes "önvezető rendszerrel" ez a gond, hogy józan esze, az nincs neki.

Előzmény: CriticHero (92803)
Bieux Creative Commons License 24 órája 0 0 92804

Atyaúristen, két ilyen hibát egymás után. Mint amikor a tévés műsorvezető annyira örül magának egy nyelvtörő mondat sikeres abszolválása után, hogy zavarában a következő tök közönséges mondatot kúrja el.
Persze kapkodásról is lehet szó, hiszen a togával nyilván elment néhány száz méter az amúgy se hosszú, vizes pályából.

Előzmény: CriticHero (92803)
CriticHero Creative Commons License 25 órája 0 2 92803

:-(

Ha esetleg még nem láttátok volna:

 

Pegasus initial report ...

 

FO is PF weather is at minimums. They are expecting to see the runway at minimums. At minimums they see the runway FO disangages the autopilot but at the same time he presses the toga buttons. Captain takes over and lowers the nose and retards both thrust levers to idle, they land at idle thrust but the aircraft was dispatched with one reverser inop. Captain deploys the thrustreverser of the left engine and releases the right engine. Since he hadn't disconnect the auto throttle right engine goes to TOGA thrust. Aircraft starts to accelerate and skids off the runway from the left. Right engine separates. All passengers evacuate the aircraft from the rear door. No smoke in the cabin no injuries.

 

:-(

Előzmény: B7378 (92687)
dezso Creative Commons License 1 napja 0 0 92802

Szerintem rajott, hogy egy airberlin gepet repul, es ugy jart, mint a viccben: "de kigyo, neked nincs is labad!"  De egyebkent nagyon megult a segge.  A futok csak azutan ertek le, es szerintem akkor mar rajta volt a gaz.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (92800)
etomcat Creative Commons License 1 napja -4 0 92801

> Kb. 150 km-s sugarú, mondom sugarú, körben éppen minden repülőteret lezártak, bezártak.

 

Vagyis a pilóták felelőssége az eset, mert nem lett volna szabad az érkezési terület ilyen időjárási viszonyai mellett elindulniuk sem! (Ugyebár a mindent látó meteorológiai műholdak korában nehéz azzal védekezni, hogy hopp, hirtelen odalopakodott a rossz idő.)

 

Szintén vizsgálni kell a légitársaság felelősségét, hogy nyomást helyeztek-e a pilótákra az elindulás kierőszakolása érdekében? (Lehet azt "finoman" is csinálni, pl. megpendítik, hogy ha nem repülnek, bosszúból elküldik a sztyuvit, akit a pilóta művelni szokott.)

Előzmény: trizs77 (92795)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2 napja 0 0 92800

Kérdezem a pilótákat, hogy pl. 2:14-16 körül, amikor már 2 futó is lent van a talajon, miért kellett újra rászúrni a gázt?

(Nyilván szükség volt rá, nem vitatni akarom, csak nekem úgy tűnt, hogy az már "majdnem megvolt". Pontosabban "mintha a neheze már meglett volna". Vagy nagyon nem?)

Előzmény: Utas2 (92796)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 0 92799

DUS egy viszonylag nagy reptér, 23 milliós éves forgalommal, van ott minden. 

Előzmény: Utas2 (92796)
elemes Creative Commons License 2 napja 0 0 92798

de, természetesen tájékozódnak. csak az időjárás nem mindig hallgatja a előrejelzést.

Előzmény: wwa (92797)
wwa Creative Commons License 2 napja 0 0 92797

Persze, le a kalappal a pilóta teljesítménye előtt.

 

De én igazából azt nem értem, erre az időjárásra nem lehetett előre készülni?

Ez nem hirtelen, váratlanul alakult ki.

Én Frankfurtban élek, itt már két napra előre ment rengeteg figyelmeztetés a szélviharra , esetleges tornádóra. bezártak az iskolák, óvodák (jobban mondva nem volt kötelező a megjelenés...). És elég jól bejöttek az előrejelzések.

 

Ilyenkor nem lehet a repülésben előre készülni? Pl. több tartalék üzemanyaggal, esetleg későbbi indulással...

Előzmény: trizs77 (92795)
Utas2 Creative Commons License 2 napja 0 0 92796

https://m.youtube.com/watch?v=x5e7bos0OQc

 

Ez a teljes video, van rajta jópár goaround...

 

(Mintha DUS-ba főleg Dash-8-asok járnának?)

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (92786)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 92795

Mondjátok, ez a pilóta nagyon tehetséges, vagy nagyon felelőtlen?
Le szabad szállni 110-es oldalszélben egy ilyen "kisgéppel" ?

 

 

---------------------

 

Kb. 150 km-s sugarú, mondom sugarú, körben éppen minden repülőteret lezártak, bezártak.

Oda tehát nem mehet.

 

Repülőgép még fent, nem maradt.

 

Ergo le fog jönni.

 

Vagy magától, vagy vezetve.

 

A pilóta (helyesen) úgy döntött, inkább vezetve jön le, mint tégla üzemmódban.

 

Annak a 40-60 embernek, aki mögötte ült, ritka nagy mázlija volt, hogy pont aznap egy ilyen arany seggű**/kezű pilótát fogott ki.

 

 

**= a pilóták között az a kitétel, hogy jó segge van  nem sexuális tartalmú megállapítás.

 

 

 

 

Előzmény: wwa (92791)
elemes Creative Commons License 2 napja 0 0 92794

csúnyán tört, de a pilóta iszonyú jól megfogta

Előzmény: Leadfoot (92793)
Leadfoot Creative Commons License 2 napja 0 0 92793

És hát nem alaptalan a félelem. :-D

 

https://www.youtube.com/watch?v=954W6u2g32Q

Előzmény: VéPeti (92781)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 1 92792

Végülis az utolsó tizenöt hozzászólás erről szólt...

Előzmény: wwa (92791)
wwa Creative Commons License 2 napja 0 0 92791

Tudom, HVG hír, stb, de....

http://hvg.hu/tudomany/20180120_dusseldorf_eros_szel_landolas_dusseldord_eurowings

Mondjátok, ez a pilóta nagyon tehetséges, vagy nagyon felelőtlen?
Le szabad szállni 110-es oldalszélben egy ilyen "kisgéppel" ?

 

dezso Creative Commons License 3 napja 0 0 92790

Itt meg lehet nezni, mekkora lokesek voltak (lehet az idobeli felbontast es az idopontot allitgatni).  Nagyjabol Hamburg volt legkozelebb, ahol nem volt akkora szel, de az meg mar majdnem Sylt :)  Es abban eleg biztos vagyok, hogy nem a pilota cowboykodott, ellentetben a video alatti kommentekkel.

 

https://kachelmannwetter.com/de/messwerte/deutschland/windboeen-6h/20180118-1200z.html

Előzmény: Fradista Utazó (92786)
XANTIi Creative Commons License 3 napja 0 0 92789

OK!

Előzmény: Kenny___ (92787)
-Jeszy- Creative Commons License 3 napja 0 0 92788

Akkor tényleg meleg helyzet volt :)

Előzmény: Pomber Béla (92783)
Kenny___ Creative Commons License 3 napja 0 0 92787

Lehetne kerni, hogy legkozelebb legyszives klikkelj a jutub videora es a jutub linket tedd be? Koszi!

Előzmény: XANTIi (92775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!