Keresés

Részletes keresés

malazs Creative Commons License 8 órája 0 0 87959
Előzmény: malazs (87958)
malazs Creative Commons License 8 órája 0 0 87958

Arra nem jöttem még rá hogy mai a történet vagy sem, a dátumot nem írták konkrétan.

 

SOUTHWEST AIRLINES BOEING 737 ENGINE INLET TORN AWAY (IN FLIGHT)

The Boeing 737-700, flight #3472 was flying from New Orleans to Orlando early Saturday when it suffered the engine failure, causing the jet to divert to Pensacola International Airport in northern Florida at 9:40 a.m. CDT,

Photos taken aboard showed the B737-700’s engine inlet completely torn away, revealing extensive structural damage to the engine nacelle that hangs underneath the wing. The spokesman said the failure caused a depressurization of the cabin.
The 737 was flying around 30,700 feet and climbing before it began descending around 9:23 a.m. CDT.

CFM International, a joint venture between General Electric Co. and France’s Safran SA, is the sole supplier of engines to Boeing for the single-aisle 737. Southwest is the single largest operator of the single-aisle workhorse jetliner in the world.

All 99 passengers and five crew aboard are safe.

 

https://scontent.ftsr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/14102336_1078883158832549_1458188602015325811_n.jpg?oh=973809cbe2fca86555bbfb872ec859c8&oe=5846F5DC

 

https://scontent.ftsr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/14102224_1078883168832548_7651301536123663515_n.jpg?oh=04018848e3884bcfe948131aa51b2d7f&oe=585361B9

RNZoli Creative Commons License 9 órája 0 0 87957

Másképpen nem tudom értelmezni a hírnanyagot....

Előzmény: Vgyuri1946 (87956)
Vgyuri1946 Creative Commons License 11 órája 0 0 87956

Milyen második kötelet? A másik párhuzamos kötélre futott rá?

Előzmény: RNZoli (87954)
Vgyuri1946 Creative Commons License 11 órája 0 0 87955

Lehet, hogy éppen arról szólt a film. A spéci vizsgát és típusalkalmassági ott is emlekgették.

Előzmény: XANTIi (87952)
RNZoli Creative Commons License 11 órája 0 0 87954
Előzmény: trizs77 (87950)
Bieux Creative Commons License 11 órája 0 0 87953

Na itt nem volt kihúzva az a biztosíték...

Előzmény: HPSA (87949)
XANTIi Creative Commons License 11 órája 0 0 87952

Lukla is olyan. Csak spec gépek és pilóták részére.

Előzmény: Vgyuri1946 (87951)
Vgyuri1946 Creative Commons License 13 órája 0 0 87951
Az extrém repterek tévésorozatban volt egy olyan, ahol a rövid pálya végén a kis utasgépek "levetik' magukat a 100-200 méteres mélységbe, hogy még egy kis sebességet gyűjtsenek. Ott is fütyül az átesésjelző:-)
Előzmény: BJani (87948)
trizs77 Creative Commons License 14 órája -1 0 87950

hazai ON.

Most.

 

Lezuhant egy vitorlázó repülőgép Kaposújlakon, a hetvenkettő éves pilótát a mentőszolgálat munkatársai kórházba szállították.

 

– Eddig tisztázatlan körülmények között lezuhant egy mezőgazdasági területre egy vitorlázó repülőgép Kaposújlakon – tájékoztatott a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószolgálata. – A baleset következtében a repülőt vezető 72 éves férfi megsérült, őt a mentőszolgálat munkatársai kórházba vitték.

HPSA Creative Commons License 14 órája 0 0 87949

"idegesítően dudálni fog a T/O config warning."

 

Hacsak nincs kihúzva a biztosíték.. (Northwest Airlines Flight 255)

 

Előzmény: BJani (87948)
BJani Creative Commons License 16 órája 0 0 87948

Nyilván bizonyos körülmények esetén fel lehet szállni 0 fokkal is, de az nem szabályos, és idegesítően dudálni fog a T/O config warning.

Az 1 fokkal való felszállás viszont legális, arra már a config warning sem jelez, ellenben a szárny kilépőélén alig látod, hogy kint van valami. A lényeg ez esetben amúgy is az orrsegédszárny egyébként.

Előzmény: HPSA (87946)
XANTIi Creative Commons License 16 órája 0 0 87947
HPSA Creative Commons License 1 napja 0 1 87946

Ha elég hosszú a pálya akár 0 fokossal is.. :)

 

Csak akkor már busznak hívják és nem repülőnek :)

Előzmény: BJani (87944)
sualsidal Creative Commons License 1 napja 0 0 87945

A nekifutás kezdetén lehet látni hogy nyitva vannak az orrsegédszárnyak, az pedig azt jelenti, hogy min. 1. pozícióig nyitva van a fékszárny is, mert a B 737-en kényszerkapcsolattal az vezérli az orrsegédszárnyak működését is.

Előzmény: BJani (87944)
BJani Creative Commons License 1 napja 0 0 87944

Szerintem van ott nyitva egy kis fékszárny, akár még az is lehet, hogy ennyivel tervezték a felszállást. A 737NG-n 1fokos fékszárnnyal is fel lehet szállni.

Szerintem a sebességgel van a gond, amit úgy könnyű elszámolni, ha a tömeget kalkulálod félre.

Előzmény: elemes (87942)
heted7 Creative Commons License 1 napja 0 0 87943

Amúgy a hátsó ajtó környékén kicsit mintha le lenne koccolva.

Előzmény: DAttis (87937)
elemes Creative Commons License 1 napja 0 0 87942

kicsit elfelejtett flap-et nyitni, meg checklistet olvasni.

Előzmény: BJani (87939)
még1MbR Creative Commons License 1 napja 0 0 87941

Csoda, hogy nem húzták meg a farkát... a hosszú verzióval megszívták volna.

Vgyuri1946 Creative Commons License 1 napja 0 0 87940
Kicsit furcsán száll le ez a behemót. A Zeppelintől a Goodyear leghajókig előszőr egy árboccal afölött először megállítják, azután húzzák le a földre. Ez a hibrid viszont repülőgépesen töri meg a leszállópályát, csak éppen nincs meg a merevszárnyút stabilizáló sebesség-impulzus. Így a kilebegtetést a legkisebb szélfuvallat elrontja. Csak míg egy vitorlázógépnél az erre méretezett futómű viszi el a balhét, itt a pilótafülke van legalul.
Előzmény: XANTIi (87936)
BJani Creative Commons License 1 napja 0 0 87939

Szerencsére rájöttek, hogy ami nem megy, azt nem kell erőltetni. Egy picit amúgy sikerült elemelkedniük, de csak a párnahatás tetejéig. Volt annyi eszük, hogy nem húzták tovább a kormányt.

 

Ha egy gép nem jön el a kalkulált V2-nél, akkor az egyetlen helyes megoldás az, hogy teljes tolóerő, orr kicsit vissza, rádobni még 10-20-30 csomót, és közben ellenőrizni a mechanizációt. Utána már el fog emelkedni, csak legyen elég a pálya... Egy rövidebb pályán ha eléggé derate-eltek, akkor lehet azért belőle gond, pláne, ha még csak nem is a pálya elejéről indultak...

Szerintem egyébként az ilyen benézések nagy része a helytelen (túl kicsi) tömeggel végrehajtott teljesítmény kalkulációk eredménye, kisebb része meg a helytelen mechanizáció állapotból ered.

Előzmény: Bieux (87938)
Bieux Creative Commons License 1 napja 0 0 87938

Ha kicsit gyorsabb a gép, és el tud emelkedni a légpárnáján, akkor lett volna belőle gond.

Előzmény: DAttis (87937)
DAttis Creative Commons License 1 napja 0 0 87937



Ebből lehetett volna on topic ha nem sikerül nekik a felszállás?

Az ismert közösségi oldalon a "nálam szakértőbbek" azt találgatták nem volt jó konfigurációban a fékszárny beállítás

XANTIi Creative Commons License 3 napja 0 0 87936

Más:

Összetört az Airlander 10 pilótafülkéje

A világ legnagyobb hibrid gépének ez volt a második próbarepülése, nekiment egy oszlopnak. Tovább »

forrás: Index.hu

viricsi Creative Commons License 3 napja 0 1 87935
Kenny___ Creative Commons License 3 napja 0 0 87934

Miert nem lehet iylenkor inkabb csak egy wikipedia linket beszurni? "Expanding bullets" aztan jolvan.

Előzmény: Pufajkás Batman (87933)
Pufajkás Batman Creative Commons License 3 napja 0 0 87933

Nagyon nem.

 

A dum-dum lőszer az a tiltott deformálódó lőszerek összefoglaló neve, és nevét a brit Dum Dum Arsenal  .303 Mark IV soft point lőszeréről kapta. Véletlenül sem robbanógolyó. 

 

És nem. Az USA-ban civil célra a deformálódó lőszer engedélyezett ami azt illeti a rendőrök is széleskörűen használják, mivel az 1899. évi hágai egyezmény csak háborúban tiltja, és az USA hivatalosan amúgy is úgy véli hogy nem írta alá. Ez persze nem igaz, mert az 1899. évit tényleg nem írták alá de az 1907 est igen és az tartalmazza hogy az aláírók elfogadják kötelezően az 1899 es rendelkezéseit is. 

 

Egy terület van ahol tényleg indokolt lehet a használata az a légi biztonság, mert elakad a testben, és nem sérti meg a géptörzset. Ha eltalál vele valakit. 

 

 

Előzmény: Pomber Béla (87932)
Pomber Béla Creative Commons License 3 napja 0 0 87932

Negatív. De a következő beírás is.

 

A dum-dum golyó az robbanóanyaggal töltött lőszer, azért is dum-dum mert két hangot hallasz, a lövését meg röviddel utáni robbanásét. Nem igazán terjedt el, mert megbízhatatlan volt.

A higanyos lőszer a Sakál napja óta ismert, az meg erősen kézműves munka.

Mindegyik ilyen lőszer erősen tiltott dolog még az USÁban is.

A különféle hornyolt, kivájt, satöbbi lőszerek a becsapódáskori lapulás miatt kezdenek el irányítottan hasadni, nem olyan evidens a tervezésük-gyártásuk sem mint ahogy a C-kategóriás kommandós filmek alapján kinéz.

Előzmény: Töck Jenő (87929)
Töck Jenő Creative Commons License 3 napja 0 0 87931

A 124 gr az jól tudom-e hogy 124 szemer (magyarul) súlyt jelent. Azt hiszem, hogy 1 gr (1 szemer) az egyenlő 1 szem(er)gránátalmamag súlyával azaz 0,192grammal. A gránátalam magját használták még a 19. században is kis mennyiségek preciziós mérésére az állandó súlya miatt. Részemről is off ezzel, de örülnék egy válasznak, hogy jól tudom-e.

Előzmény: Zgabor62 (87930)
Zgabor62 Creative Commons License 3 napja 0 0 87930

Oké. A repüléshez nem értek, a lövöldözéshez igen. A magyar rendőrség 124 gr-en FMJ ogivál magos lőszert használ, szakmailag nem a legmegfelelőbb. Szerencsésebb kollégáik használhatják a JHP, esetleg az FMJ-FP lövedékekkel szerelt lőszereket. Európában a 9x19 mm (9 mm Luger) kaliber terjedt el, Amerikában inkább a .40S&W kalibert használják. A dum-dum golyónál a lövedék elejébe befúrt lyukba beleöntöttek higanyt, majd beforrasztották. Becsapódáskor a nehéz higany igencsak szét tudott fröcskölni.

Viszont befejeztem az OFF-ot.     

Előzmény: Töck Jenő (87929)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!