Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

BJani 2014.04.17 13:40:55 © 70905

Aha, értem.

Így már közelebb van a két eset egymáshoz, de még mindig nagyon nem mindegy, hogy csak úgy siklasz bele a nagy világba, vagy egy vékony és rövid betoncsíkot célzol meg, ahol épségben szeretnél leszállni.

Ez utóbbi esetben valóban igen nagy jelentősége van a süllyedés pontos menedzselésének.

 

A maláj esetében a vízre szállás kapcsán merült fel a téma. Itt nem volt szempont, hogy egy adott ponton (pályaküszöb), adott magasságon, adott sebességgel haladjon a repülő. Ez utóbbi feltételek teszik nehézzé a vitorlázást, mert amúgy a gép magától is szépen tud vitorlázni.

 

Máshogy fogalmazva, a két zsoké nem arra kell, hogy a gép repülőképes maradjon, és ne essen dugóhúzóba, mert a gép repül magától is. A pilóták arra kellenek, hogy az a gép ott érjen földet, és úgy, hogy az túlélhető legyen.

Előzmény: attamatta (70903)
elemes2 2014.04.17 13:25:16 © 70904

ceterum censeo carthaginem esse delendam  :)

Előzmény: Anakin a sith (70902)
attamatta 2014.04.17 13:22:46 © 70903

A filmben arról volt szó, hogyan lehet működő hajtóművek nélkül, APU-t használva elvitorlázni a legközelebbi reptérig.

Persze, hogy nincs köze a 777-es pilóta és hajtómű nélküli repüléséhez - de akkor miért is dolgozott a filmben a két pilóta, ha nem kell?

Előzmény: BJani (70901)
Anakin a sith 2014.04.17 13:12:09 © 70902

Ezert mondjak az okosok, hogy elteritettek es leszallt. Az oroszok tudhatnak valamit-:)

Előzmény: Biga Cubensis (70895)
BJani 2014.04.17 13:09:48 © 70901

Sikláshoz, a süllyedési szög tartásához muszáj kinyitni a lapokat, máskülönben nem lesz felhajtóerő, átfordul a gép.

 

???

Ez így hülyeség, bocs. :)

Először is, mit nevezel segédszárnynak, mely lapokról beszélsz? Miért szűnne meg a felhajtóerő? Hova fordul át?

 

A filmben vszeg arról volt szó, hogyan lehet egy gazdaságos (legkevesebb gázadással végrehajtott) süllyedést kivitelezni.

Nem sok köze van ahhoz a kérdéshez, hogy milyen módon repül egy 777-es álló hajtóművekkel pilóta nélkül.

Előzmény: attamatta (70900)
attamatta 2014.04.17 12:55:54 © 70900

Sikláshoz, a süllyedési szög tartásához muszáj kinyitni a lapokat, máskülönben nem lesz felhajtóerő, átfordul a gép.

Láttam erről oktató filmet, wizz-kapitány (A320-as) beszélt erről, sokat kell gyakorolniuk, hogy megfelelően végre tudják hajtani, ő pl. otthoni szimulátoron is próbálja.

A filmben is állandóan állítgattak a segédszárnyak kitérítésén, attól függően, mekkora volt a sebességük és a süllyedési szögük, ill. a reptértől való távolságuk.

Előzmény: BJani (70899)
BJani 2014.04.17 12:37:49 © 70899

Ha pilóta nélkül repült a gép, amíg kifogyott az üa., akkor aligha érhetett vizet/partot vitorlázva, inkább átesett dugóhúzóba.

Arra alapozom mindezt, hogy a vitorlázáshoz megfelelő szögbe kell állítani a fék- és segédszárnyakat, csűrővel és mag.kormánnyal rásegíteni, de ehhez kell a hidraulika is.

 

 

Nem esik át az magától, pláne nem dugóba. A hajtóművek a súlypont alatt vannak a 777-esen, azaz, ha megszűnik a tolóerő, az orrnehéz nyomatékot eredményez, a gép leadja az orrát, és átmegy siklásba.

Ez a siklás persze nem feltétlenül állandó sebességű, hanem változó meredekségű gyorsuló-lassuló is lehet, de elvileg elég jól repül így is. (kb. mint egy nagyjából kiegyensúlyozott eldobott papírrepülő)

 

Ahhoz, hogy egy repülőgép kormány input nélkül magától átessen, ahhoz nagyon-nagyon farokra kell trimmelni, vagy nagyon hátul (üzemeltetési tartományon kívül) kell legyen a súlypont szerintem.

 

Az már megint más kérdés, hogy az így vitorlázó gép nagyon kis eséllyel fog úgy landolni, hogy ne törjön szét teljesen, ugyanis nincs aki kilebegtesse a végén, lapos szögű, nagy sebességű becsapódás lesz belőle.

Előzmény: attamatta (70890)
BJani 2014.04.17 12:22:12 © 70898

Próbáltam már többször is használni a telefonomat repülés közben (...) Igen csekély eredményt sikerült elérnem!

 

Én sok évvel ezelőtt egy Budapest - Amszterdam járaton kaptam a cseh szolgáltatótól tarifa-SMS-t, nagyjából Brno környékén.

340-en vagy 360-on lehettünk.

 

1500 méteren már gyakoribb a térerő, többször volt, hogy felhívtak, illetve volt egyszer 3G kapcsolatom is. Ez utóbbi jól is jött, lecsekkoltam az időkép radaron, hogy mekkora és mennyire összefüggő a trutyi. :)

 

De néha 6-800 méteren sincsen térerő, szóval ad-hoc jellegű a dolog.

 

Én nem zárnám ki, hogy az elsőtiszt mobilja elméletileg csatlakozhatott rövid időre valami cellához. Viszont nem emlékszem, hogy ezt hivatalos forrásból megerősítették, leginkább ezek miatt kételkedem.

Előzmény: AT(p)L-411 (70880)
attamatta 2014.04.17 12:21:20 © 70897

Ha nem is esik 0-ra a nyomás, bizonyos szint (%) alatt nem elegendő a kormányszervek működéséhez, vagy nem az összeshez és elégséges szinten.

Előzmény: PomberMaci (70892)
elemes2 2014.04.17 11:59:27 © 70896

nekem az nem egyértelmá, hogy az a jel, amit a videón láttunk, valóban az a jel volt, amit a piros hajó is a repülőgép ping-ként azonosított. a matlabos csóka is filozofál ezen... a kérdés bennem azért merült fel, mert amit látunk, az ANNYIRA egyértelmű, hogy ha nem volt más ping forrás, akkor kétség sem merülhet fel, hogy az ULB-t mérték be. (én azért gyanakszom, hogy ez a ping mondjuk az ocean shield saját pingje volt, más frekvencián, pl akár az úszó mikrofon kalibrálására/ellenőrzésére)

 

 

Előzmény: Ipari-antidepresszió (70888)
Biga Cubensis 2014.04.17 11:20:37 © 70895

Sehogy sem áll ez össze.

Ha a pilóta élt és vízre szállt, akkor nagyjából egy darabban süllyedt el a gép, ezért nincsenek darabok. De akkor meg a mostani pozíció érthetetlen.

Ha a robot vezette, akkor meg kellene legalább pár darabot találni.

Előzmény: attamatta (70890)
lazyjack 2014.04.17 11:10:39 © 70894

Van szélkerék, ami ilyenkor kinyílik és ad energiát az alapvető rendszerek működéséhez.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine

Előzmény: PomberMaci (70892)
PomberMaci 2014.04.17 10:45:57 © 70893

De. Sípol egy kis piros lámpa, hogy üresek a tankok... mégis mi a fenét lehet csinálni olyankor? Amit lehet, azt csinálja a pilóta. Amit nem, azt az automata sem képes.

Előzmény: Ipari-antidepresszió (70891)
PomberMaci 2014.04.17 10:44:24 © 70892

Kizárt, hogy nullára esik a nyomás ha leállnak a turbinák. Ennyire azért nem hülyék a repmérnökök.:-))) A BA gép is, amelyik Indonéziánál vulkáni hamufelhőbe keveredett, szépen elvitorlázott sok-sok kilométert álló turbinákkal.

Előzmény: attamatta (70890)
Ipari-antidepresszió 2014.04.17 10:18:40 © 70891

Arra nincs valami automatika, hogyha kifogy az üzemanyag, akkor mit csináljon a gép?

Előzmény: attamatta (70890)
attamatta 2014.04.17 10:12:31 © 70890

Ha pilóta nélkül repült a gép, amíg kifogyott az üa., akkor aligha érhetett vizet/partot vitorlázva, inkább átesett dugóhúzóba.

Arra alapozom mindezt, hogy a vitorlázáshoz megfelelő szögbe kell állítani a fék- és segédszárnyakat, csűrővel és mag.kormánnyal rásegíteni, de ehhez kell a hidraulika is.

Előzmény: Ipari-antidepresszió (70889)
Ipari-antidepresszió 2014.04.17 10:01:35 © 70889

Szerintem valamit fognak találni. Üzemanyag már nem volt vagy nagyon kevés a gépen amikor lezuhant, ezért tűz nem volt vagy ha volt, akkor kicsi. Szerintem abban is lehet reménykedni, hogy nem full gázzal ment bele az óceánba végül, hanem vitorlázva, így nagyobb darabok is egyben maradhattak. Ezekből elég egy nagyobb darabot megtalálni és akkor ott lesz a többi is, köztük a fekete dobozok. Én optimistább vagyok nálad.

Előzmény: elemes2 (70887)
Ipari-antidepresszió 2014.04.17 09:48:30 © 70888

A fogott ping jelek frekvenciája 33.331kHz volt és 1.106 másodpercenként ismétlődtek (http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0). Ha jól rémlik 4-szer sikerült fogni az Ocean Shield hajón. Az egyik repülőgépes észlelés viszont téves volt, ezt az index.hu címoldalon többször is úgy hozta le, mintha az összes észlelésben kételkednének.

 

Egy amatőr elemzés az egyik fogott jelről:

 

http://iheartmatlab.blogspot.com.au/2014/04/analysis-of-suspected-mh370-pings.html

Előzmény: Töck Jenő (70862)
elemes2 2014.04.17 09:40:05 © 70887

szóval, ha jól értem, most a 4500-nál kicsit mélyebbre merül a kék uszony.

 

az iszap valóban nehéz ügy. lehet, hogy SEMMIT nem fognak találni.

Előzmény: Ipari-antidepresszió (70886)
Ipari-antidepresszió 2014.04.17 09:34:07 © 70886

http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/04/17/MH370-Bluefin21-completes-mission/

 

Na megvolt az első sikeres merülés a Bluefin-21 sárga mini tengeralattjáróval. Állítólag 1,5-2 hónap kell neki mire kijelölt területet átfésüli.

 

"The US Navy has estimated it would take the Bluefin-21 "anywhere from six weeks to two months to scan the entire search area". "

elemes2 2014.04.17 07:26:52 © 70885

hát nem tudom, a 11 és 12 km közötti oxigéntartalom-különbség mennyit számít (akár a tűznek, akár az utasoknak).

Előzmény: Biga Cubensis (70878)
elemes2 2014.04.17 07:25:37 © 70884

utazómagasságon térerőt elcsípni, annyi időre, hogy akárcsak csatlakozni tudjon a mobil a hálózatra: nagyon esetleges. de lehetséges.

Előzmény: AT(p)L-411 (70880)
Vgyuri 2014.04.17 06:39:34 © 70883
Akartok igazi hülyeséget olvasni?
http://www.planetbio.hu/?utm_source=szabadonebredok&utm_medium=banner&utm_campaign=indulo
Qkorica 2014.04.17 06:20:10 © 70882

Biztos az új szytuvi küldte hátulról, hogy minden OK, ráér.....

Előzmény: AT(p)L-411 (70880)
RIKA424 2014.04.17 02:07:28 Creative Commons License 70881

Én anno bekapcsolva felejtettem Fokker-70-n., (mert elmentem hiénázni előre).

Mikor Ferihegyen visszaültem a helyemre, felvettem a zakómat akkor láttam, hogy a cseh szolgáltató üdvözölt amikor ott átrepültünk.

 

Előzmény: AT(p)L-411 (70880)
AT(p)L-411 2014.04.17 01:38:48 © 70880

Próbáltam már többször is használni a telefonomat repülés közben Európa fölött, tehát elvileg sűrűbben beantennázott terület fölött. Igen csekély eredményt sikerült elérnem!

 

1. Turboprop repülőn FL170-en. Kb. fele magasság és sebesség mellett, mint a maláj Boeing. Egy pálcika és a semmi között mozgott a térerő. Sem csörgetni, sem sms-t küldeni nem tudtam.

 

2. Utasszállítón megközelítés közben kapcsoltam be, mert egy nagyon fontos üzenetet vártam: kb. 5 és 7 ezer láb közt kaptam meg a várva várt sms-t.

RIKA424 2014.04.17 01:36:22 Creative Commons License 70879

Ez az alapvetően szakmai topik (ahogy visszaolvasgattam legalábbis) a teljesen értelmetlen találgatásokkal, kezd egyre lejjebb ereszkedni az érdemi maláj hírhiány miatt.

 

-----------------

 

Mivel tárgyi tudás nincs, ezért (sajnos) természetes, hogy érdeklődők fantáziájuk termékeivel helyettesítik a tényeket.

 

Ha valami halvány lila sejtés lenne tényekkel, csökkenne a fantázia termékek irodalma is.

Itt is.

 

Ha legalább az irányt tudnák, hogy az utolsó bejelentkezés után merre is ment tovább, már az jó lenne.

 

De egyelőre sem az irány nem biztos, se a megtett táv.

 

Ezért találgat, fantáziálgat mindenki aki ráér.

 

 

Előzmény: altset (70871)
Biga Cubensis 2014.04.17 00:29:54 © 70878

volt már róla szó, de erről sem tudunk túl sokat. ha tűz volt, akkor lehet, hogy így akarta a pilóta oxigénhiányosabb magasságban kioltani, de az is felmerült, hogy szándékosság esetén az utasokat akarták így kiütni. kevés itt is az infó.

Előzmény: belorusz1 (70874)
taki024 2014.04.17 00:26:57 © 70877

Nem. Ez is elsikkadt. Mindenki arra várt, hogy majd jön rá pontos magyarázat, felesleges vélelmezésekbe pedig nem mert belemenni senki. Így aztán elfelejtődött. 

 

A magasságmérő gyakorlatilag egy elektromos légnyomásmérő  mérőműszer - jeladó. Ennek elektromos jele megy az adatbuszra, ahonnan a műszerekhez, ILS válasz- és ACARS jeladóhoz, robot pilótának, adatrögzítőbe, hajtómű vezérlőhöz és még ki tudja mihez. A hirtelen magasságváltozás jelzés NEM feltétlenül jelenti a a valódi magasságváltozást! Jelezhet elektromos problémát is, feldolgozásbeli adathibát. De mutathat valós nyomásváltozást is, mert nyomáshullám jel - amiben kisebb légnyomás is keletkezhet (jelezve a nagyobb magasságot, hisz ott kisebb) lehet viharfrontok közelében; esetleg  dekompressziótól, robbanástól, stb.

 

És most ebbe belel lehet kötni ;-) 

   

Előzmény: belorusz1 (70874)
Biga Cubensis 2014.04.17 00:23:26 © 70876

Dehogynem. Amelyik nem igazolt, azt a kolléga is említette, hogy egy észlelés volt. Az Ocean Shield által vett jelek igazoltak. Már a Bluefin robottengeralattjáró az aljzatot kémleli, a nagyjából belőtt terület szerint, és úton van további három robottengó, amelyek anno az AF447-nél is segítettek. Csak mostanra már lemerültek a fekete dobozok aksijai, ezért új jel nem várható. Az AF447 fekete dobozait is két évre, jóval a jelek elhallgatása után találták csak meg.

Előzmény: Anakin a sith (70868)