Keresés

Részletes keresés

bakibaby Creative Commons License 7 órája 0 0 95493

Lezuhant egy ukrán Szu-27-es vadászrepülőgép, a pilóta meghalt:

 

https://index.hu/kulfold/2018/12/15/lezuhant_egy_ukran_szu-27-es_vadaszrepulogep_a_pilota_meghalt/

Vilibáttya Creative Commons License 1 napja 0 0 95492
V.Gy. Creative Commons License 2 napja 0 0 95491

Most látom csak, a Petőfi Népe 5. oldalán még két cikk van a balesetről. ITT. A jobb hasábon középen lévő az egy eléggé bulváros hulladék, de bal legalul az tárgyilagosabb, tényeket közlőbb.

Előzmény: V.Gy. (95487)
XANTIi Creative Commons License 2 napja 0 0 95490

Anno ezt lapát összecsapásnak nevezték.

Előzmény: XANTIi (95489)
XANTIi Creative Commons License 2 napja 0 0 95489

Nem a gép robbant fel. Rotorlapát sérülés volt, azért "robbantak" szét a lapátok. Ebből nem derült ki, hogy valaminek ütközött-e lapát vagy egymásba akadtak. Utóbbinak is lehetnek műszaki vagy más okai.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (95488)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2 napja 0 0 95488

Durva lehetett, én se tudnék szabadulni az emléktől. Mi lett az eredmény? A cikk szerint a levegőben robbant fel a gép.

Előzmény: V.Gy. (95487)
V.Gy. Creative Commons License 3 napja 0 2 95487

Egy civilnek (nekem) első ránézésre hajmeresztő a Ka-26 fordulása, de tudom millióegyszer gyakorolták, csinálták.

 

Én is látom itt a földeken néha, tényleg hajmeresztő, ahogy a tábla végén fordulnak. :-)) Ijesztő tulajdonképpen, de nekik persze rutin, mint a biciklizés. :-)

 

Viszont ami szintén Kamov, de nem vicces: láttam annó Kecsón városra ráesett Kamovot, szegény gyerek pont tudott egy nem házakkal teli teret találni a családi házas városrész (Petőfiváros) közepén a leeséshez egy kora nyáreste... Biztosan szándékosan esett le ott, vitte el oda, véletlennek elég kicsi esélyű, hogy pont azt a pici teret találja el. Szóval valószínűleg megmentett jópár embert, amikor a gép megbokrosodott, és már csak leesni lehetett vele, és ő ezt tudta, és cselekedett.

 

Sokszor eszembe jut azóta is... Az, hogy előtte fél órával a nővéremék 6. emeleti erkélyéről még láttam a srácot, ahogy ott párszor elhúzva írtotta a Kamovval a szúnyogot, láttam ülni a heliben rövidnadrágban-pólóban, igen, mert alacsonyan volt, nagyon közel volt, ajtó nem is volt rajta vagy nyitva? De láttam őt, az biztos, ahogy repüli a gépet, ül az ülésben. Aztán már sötétben mentem haza, és ott mondják anyámék, hogy valami nagy baj lehet a közelben ... és odamentem, három utcányira ott volt leesve, egy füstölgő kupac volt csak a kis tér közepén....... a mentők már nem tehettek semmit. Aztán ott matattak a reflektorfényben a végtelenségig, akiknek ott matatni kell.

 

Sokszor, nagyon sokszor eszembe jut még mindig szegény srác. Akit láttam a helivel fent repülni rövidgatyában, aztán fél óra múlva meg....... R.I.P.

Előzmény: trizs77 (95485)
XANTIi Creative Commons License 3 napja 0 0 95486

Az ilyen koax rotoros gép elég látványosan tudja csinálni. Másak a játékszabályok a rotorok egymásra csapásának kikerülése miatt, de legalább olyan mutatós. Bizony sokezer felszállás és mindben a táblák végén 180 fokos irányváltás naponta százszor. Ölég nagy rutint ad.

Előzmény: trizs77 (95485)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 95485

Na jóóóó

 

Hozzáértőként persze máshogy-máshogy fordultak.

 

De civilként nem.

Egy civilnek (nekem) első ránézésre hajmeresztő a Ka-26 fordulása, de tudom millióegyszer gyakorolták, csinálták.

 

 

Előzmény: erimre (95483)
etomcat Creative Commons License 4 napja -3 0 95484

> Lényegtelen, de Moldova AN-2est írt ... "Egy tréfás kedvű szerelő egy festékszállal zárta le egy bolgár nagyjavításba küldött gép központi rekeszét, a szál rögtön elszakadt volna, ha a gépet kinyitják. A poén előre sejthető: a festékszálat a hazaszállítás után is épségben találták, odakint csak az ellenőrző papírokat töltötték ki."

Köszi az idézetet!

Előzmény: na az úgy hülyeség (95476)
erimre Creative Commons License 5 napja 0 0 95483

Érdekesen fordult a tábla végén, mint a legtöbb Ka-26.

 

De gyakorlatilag mindegyik másképp fordult. 1-2 kilométerről a kocsiból meg tudtam mondani, hogy melyik pilcsi repüli a gépet a fordulóból.

Előzmény: trizs77 (95481)
heted7 Creative Commons License 5 napja -1 0 95482

Személyesen nem ismerem, de az írásaiból az jött át, hogy igencsak kiáll az elvei mellett. Lehet, hogy a bolgár An-2-es javítós sztori nem így történt, de valami valóságalapja kellett legyen, ha így írta le. Ha más nem, annyi, hogy neki tényleg ezt mondták.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (95479)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 95481

1978. április 29., Szécsény. Vezetéknek ütközött és lezuhant egy Kamov Ka–26 típusú helikopter. Lajstromjele a HA-MMG volt. Pilótája Turi Dezső életét vesztette.[82]

 

--------------------------

 

Ennél jelen voltam.

 

Kis túlzással szemtanúk voltunk.

 

Éppen a közeli (kb. 600-800 méterre) lévő országúton ellenőriztünk amikor megtörtént az eset.

Érdekesen fordult a tábla végén, mint a legtöbb Ka-26.

Nekünk érdekes és különleges forduló volt, nekik mindennapos, rutin.

 

Majd egyenesen (végig süllyedésben) belerepült a vezetékbe.

Többször behívtak a tárgyalásra mint tanút, de nem tudtam semmi érdemit segíteni.

 

A pilóta édesapja sokáig pereskedett a Tsz-szel, az RNÁ-val (MÉM Rsz-szel).

Nehezen dolgozta fel a fia elvesztését.

 

 

 

erimre Creative Commons License 5 napja 0 0 95480

Én tudom, jópár napot kint voltam anno velük. Ha gond lett volna a karbantartással akkor sorra potyognak le. De nem volt ilyen. Sajnos történt halálos "drótos" baleset a közelben, ott szerencsére nem voltam jelen. Aminél igen, ott egy fiatal pilóta túl közel repült egy nagy fához a tábla szélén és letört egy pár centis darab az egyik lapátból. Szerencsére le tudta tenni mielőtt darabokra hullt az egész....

Volt még egy halálos Ancsa baleset a közelben, de ott meg a pilóta csaja lakott arrafelé és jaszkarizott csak nem jött be. :(

Meg pár éve átrepült a fejem fölött az az L-39(?) ami szintén jaszkarizás közben zuhant le. De ez ellen semmilyen karbantartás nem véd.

Előzmény: XANTIi (95478)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 5 napja 0 2 95479
Előzmény: na az úgy hülyeség (95476)
XANTIi Creative Commons License 5 napja 0 0 95478

Az igénybevétel jellege miatt volt velük sok esemény. De hatalmas nagy óraszámokat is teljesítettek. Műszaki hibára visszavezethető esemény nagyon kevés. A kifogyó benya, a túl meleg levegőben a szőlőbe beleült gép és a rotorlapát összecsapás nem ide tartozott. Meg persze a klasszikus vezeték szakítás. Többször volt indításnál szétrepülő ventillátor kerék, de az is pilótahiba volt. Ráhúzott teljes gázzal indítás.

Az Ancsákat a lengyeleknél nagyjavították, illetve egy idő után Nyíregyen. Bulgáriáról nincs infóm. Volt egy közvetlen földközeli esemény Kamovval amikor ápolás után egy csapszeget nem biztosítottak és felszállásnál az egyik lapátsor nullára állt. A gép pörögni kezdett, de Ernő bácsi azonnal visszanyomta és baj nem lett belőle. Persze ehhez kellett Ernő bácsi kiemelt VIP státusza is Szent Péternél.

Előzmény: erimre (95477)
erimre Creative Commons License 5 napja 0 0 95477

Nem volt gond (legalábbis komoly) a Kamovok nagyjavítása körül. Ha lett volna akkor sorban potyognak le. Akkoriban rengeteget repültek, volt néhány baleset de majdnem mind "drótos" aminek konkrétan semmi köze a szerelőkhöz.

Előzmény: XANTIi (95461)
na az úgy hülyeség Creative Commons License 5 napja 0 0 95476

Lényegtelen, de Moldova AN-2est írt.

 

"(A szerelők, akiket megkérdeztem, azt mondták, hogy a lezuhant repülőgépekből kiszerelt alkatrészek néha biztosabbak, mint azok, amik nagyjavításon mentek keresztül. Kaposváron láttam egy Bulgáriában nagyjavított AN–2-est; 800 óra után, vagyis a javítási ciklus félidejében az ajtókeret porhanyósra rothadt, az egész javítás abból állt, hogy a felületeket lefújták festékkel. Megjegyzendő: ez a darab a repülőgép teherviselő alkatrészének számít.

Közmondás, hogy ne kapard a festéket, mert átmegy az ujjad rajta. HGSZ vaslemezek korrodálódnak, mert senki sem vette azt a fáradságot, hogy lemossa róluk a műtrágya-szennyeződést, hanem egyszerűen átfestették.

Egy tréfás kedvű szerelő egy festékszállal zárta le egy bolgár nagyjavításba küldött gép központi rekeszét, a szál rögtön elszakadt volna, ha a gépet kinyitják. A poén előre sejthető: a festékszálat a hazaszállítás után is épségben találták, odakint csak az ellenőrző papírokat töltötték ki.)"

 

Aki szó szerint elhiszi Moldova könyveit, hát, attól sok jót nem lehet várni.

Előzmény: XANTIi (95460)
XANTIi Creative Commons License 5 napja 0 0 95475

Igazad van. A mások besározása nem jogi kategória.

Előzmény: Leszállópálya (95471)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 1 95474

 

 

 

   5*

 

 

 

 

 

Előzmény: Leszállópálya (95468)
VéPeti Creative Commons License 5 napja 0 0 95473

Most mi a probléma? Szereti a közlekedést. :)

Egyetlen pozitívuma, hogy a legnagyobb anyázást is bírja. Egyébként engem néha szórakoztat, ezért nem tiltom le.

Előzmény: BJani (95466)
Batya Creative Commons License 5 napja 0 0 95472

Végrehajtva.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (95470)
Leszállópálya Creative Commons License 5 napja 0 0 95471

A hozzászólását azzal kezdte, hogy "Állítólag".
Ezt nem lehet rágalmazásnak tekinteni. Jól bevált forma ez a felelősségválalás nélküli hamis információk terjesztéséhez, mások besározásához. 

Előzmény: XANTIi (95469)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 5 napja 0 2 95470

Akkor most mindenki húzza etomcat neve mellett az egerét, amíg meg nem találja a "hozzászólásainak elrejtése" ikont. Egy másodperc az egész.

Előzmény: Leszállópálya (95468)
XANTIi Creative Commons License 5 napja 0 0 95469

Az alapvető tárgyi tévedésen alapuló alantas rágalmazást nem lehet ráhagyni.

Előzmény: Leszállópálya (95468)
Leszállópálya Creative Commons License 5 napja 0 2 95468

Szeretném jelezni, hogy a ti igényetek volt a lazább moderáció. Megkaptátok. 
Az nem megy, hogy b*szunk is, de szüzek maradunk. 
Ne etessétek a trollt, akkor nyugalom lesz!

Előzmény: altset (95464)
LAK Creative Commons License 5 napja 0 0 95467

Ld. 95000

Előzmény: altset (95464)
BJani Creative Commons License 6 napja 0 0 95466
Előzmény: altset (95464)
Kenny___ Creative Commons License 6 napja 0 0 95465

+1

Előzmény: altset (95464)
altset Creative Commons License 6 napja 0 9 95464

etomcat kitiltva Mentsük meg a trolibuszokat! topikból/fórumból egy hónapra.

 

Nem lehetne innen is? Mert hogy az aviatika meg a trolibusz olyan, mint Rejtő Jenőnél a kőfaragók meg a balett-táncosok. Egy szakszervezet. Nem lehet az Index érdeke szétverni egy ilyen (régen szakmai) topicot... De nem szólok bele a nagyok dolgába, mert a végén még engem tiltanak ki :-)

Előzmény: heted7 (95463)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!