Keresés

Részletes keresés

Vgyuri1946 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 87481
Ha nem is légi utántöltéssel, de "touch&go" vízfelvétellel. Bár annak meg nem tudom, mi a felső korlátja, hacsak nem a bevetési időbe beférő fordulók száma, vagy az adalékanyag mennyisége.

Ez a repcsi amfimbiában lehet csúcstartó, de a szárazföldről induló, de röptében vízfelvevő Il-76 kb 40t vizet mozgathat. Vajon a Be-200 mennyit?
Előzmény: elemes (87476)
elemes Creative Commons License 1,5 órája 0 0 87480

nyilván, csak az előbb lemaradt a szmájli (ez mégiscsak egy tragikus eseményekkel foglalkozó topic)

Előzmény: Töck Jenő (87477)
sualsidal Creative Commons License 1,5 órája 0 1 87479

A netről összeszedve néhány adatot: az Electra négy hajtóműve közül egyik sem hajtott közvetlenül hidraulika-szivattyút, viszont volt három elektromotor-hajtású hidraulika-szivattyúja, amik a hajtóműveken lévő generátorokról kapták a táplálást. Azt, hogy melyik hajtóműről melyik szivattyú, vész-üzemben milyen átkapcsolások voltak lehetségesek,  és egyetlen szivattyú táplálásához hány generátor kellett, netről nem tudtam kideríteni (bár egyik katasztrófánál írtak olyat, hogy generátor-hiba miatt hiába működött ugyan egyik szivattyú, de normális működtetésekhez túl alacsony volt a hidraulikus nyomás, tehát lehet, hogy legalább két generátor kellett). Nem vagyok biztos benne, hogy az adott balesetnél korrektül fordították a film szövegét (esetleg az se biztos, hogy eredetiben korrekt volt), mert szerintem egy légcsavart  -  azaz a terhelését  -  elveszített hajtóművet eleve le kell állítani, mert túlpöröghet, túlmelegedhet, és könnyen tűz lehet a vége. Az eset leírása szerint a hajtóművek gáz-vezérlése a gép hasát végigszántó 4. (jobb külső hajtóműről) levált légcsavar miatt utazó üzemmódon megszorult, így a problémás üzemű hajtóművet csak leállítani tudták (valószínűleg a tűzcsap lezárásával). A kormányvezérlő rendszerek szintén megszorultak, így csak a robotpilótába betáplált adatokkal tudták a kormányzást úgy-ahogy fenntartani (ez sokkal lassúbb és pontatlanabb mint a normál kormányzás, nagyon előre kell gondolkozni hozzá!!), a 2. (bal belső) hajtóművet pedig azért állították le, hogy kisebb sebességgel tudjanak repülni majd leszállni, még így is időnként "játszaniuk" kellett a  futóművek nyitásával-zárásával a megfelelő sebesség tartásához. A leszállás és a még működő hajtóműve leállítása után még fékezni is tudtak, így számomra ez nem hidraulikus problémát jelez, mert futót nyitni többféle vész-üzemmódon is lehet, de bezárni azokat csak hidraulikával lehet, ezért is kételkedek a film szövegének pontosságában. Ráadásul az, hogy nem a lerobbant 4. párját, az 1. (bal külső) hajtóművet állították le (a kiegyensúlyozott kormányzáshoz előnyösebb lett volna!) számomra azt mutatja, hogy ennek a generátora is fontos lehetett a hidraulika-szivattyúk hajtásának táplálásához. Mindenesetre sérülés nélkül túlélték, tehát nagyon profi volt a személyzet (szerintem még háborús kiképzésű/nevelésű pilóták lehettek, akik még  sokat repültek manuálisan és esetleg sérült gépekkel is)!!

Előzmény: CsireK (87413)
Töck Jenő Creative Commons License 2 órája 0 0 87478

Ilyenkor csak minimális mennyiségű üzemanyag fér a max. felszálló súlyba. És még az is lehet - ha angolszász a cikk -, hogy a víz short tonne-ban van megadva.

Előzmény: Töck Jenő (87477)
Töck Jenő Creative Commons License 2 órája 0 0 87477

Szerintem a 370t az 37t.

Előzmény: elemes (87476)
elemes Creative Commons License 2 órája 0 0 87476

matek (adatok a cikkből):

- maximális felszálló tömege 53,5 tonna

- 12 tonna vizet tud befogadni 20 másodperc alatt

- 370 tonna víz szállítására képes (teli üzemanyagtartállyal).

 

gondolom akkor a 370 tonnát légi utántöltéssel rakják rá.

Előzmény: trizs77 (87473)
bárány Creative Commons License 3 órája 0 0 87475

Ez a képes akár 370 tonna vizet is szállítani, nem túl sok ?

 

Főleg ha a 12 tonnás tartályban szeretnék vinni :)

Előzmény: trizs77 (87473)
jim32 Creative Commons License 3 órája 0 0 87474

Én úgy értelmezem, hogy egy 12 órás műszakban. Mert máshogy sok lenne.

Előzmény: trizs77 (87473)
trizs77 Creative Commons License 3 órája 0 0 87473

Ez a képes akár 370 tonna vizet is szállítani, nem túl sok ?

 

Előzmény: jim32 (87472)
jim32 Creative Commons License 3 órája 0 0 87472

Azt hittem, ilyenek már régen vannak és ezekkel lehet pl. roncsokat vagy túlélőket keresni a vízben:

http://www.autosvilag.com/index.php?option=com_content&view=article&id=13293:ag600-kategoriajaban-a-legnagyobb&catid=9:hirek&Itemid=119

 

Nyilván vannak kisebbek, de itt a hatótáv szerintem nagyon lényeges. Ha jól tudom, már a 2. világháborúban is ilyenekkel mentették a lelőtt pilótákat. Persze a csatornára nem kell 12 órás repidő meg 500 km hatótáv.

trizs77 Creative Commons License 5 órája 0 0 87471

Szerintem a zeurópai ember (téves hit eszméi miatt) megdöbbenne,  ha látna egy olyan világ térképet a földgömbről, ahol pirossal lenne az a terület besatírozva, melyen a legközelebbi radar határ 1 órára (800 km) vagy messzebb van.

 

Meg vannak győződve, hogy a világunk már 101%-ban lefedett radarokkal, műholdakkal.

Nem.

Nem az.

 

Talán még az sem ördögtől való gondolat (bár utána kéne számolni), ha azt mondom, hofy a földgömb több mint 50%-a lenne pirossal besatírozva.

 

 

Töck Jenő Creative Commons License 5 órája 0 0 87470

Néhánynak a helyét megtudhatnánk?

Előzmény: Pufajkás Batman (87469)
Pufajkás Batman Creative Commons License 5 órája 0 0 87469

Van ott radar csak gondosan begyakorolta hogyan kell kikerülni őket.

Előzmény: trizs77 (87468)
trizs77 Creative Commons License 9 órája 0 0 87468

Azt teljesen normálisnak tartom, ha egy pilóta, otthon, szórakozásból a saját szimulátorán, olyat gyakorol, ami a valóságban tilos, tiltott.

 

Például túl rövid vagy veszélyes repülőtérre való leszállást.

 

Attól neki még nincsenek, nem lesznek gyilkos gondolatai.

 

Továbbra is azt tartom, hogy az európai vagy észak-amerikai ember tévesen hisz a földet lefedő, mindent látó radar hálókban.

Számtalan olyan pontja van még a földnek, ahol órákig (4.-6 órát vagy többe) repül 900 km/h sebességgel egy repülőgép úgy, hogy csak akkor lehet megtudni, hogy baj törtnt, ha nem érkezett meg.

 

Például  :

 - Chile - Ausztrália,

 - Dél-Afrika-Ausztrália

 - Chile - Dél-Afrika.

Jahno Creative Commons License 12 órája 0 0 87467

Hjahh, azt hittem szimulátorabb. Bár nem tudom ezen mit akart ennyire gyakorolni és ki tudja hány pilótának van még ilyen repülése, csak azok nem kerülnek képbe. Majd utólag.

Előzmény: Ipari-antidepresszió (87466)
Ipari-antidepresszió Creative Commons License 13 órája 0 0 87466

Hogy otthon mit csinálsz a Microsoft Flight Simulator X programodban, azt senkit nem érdekel...

 

http://www.csmonitor.com/World/Global-News/2016/0723/Mystery-of-flight-MH370-Did-the-pilot-chart-a-course-into-the-Indian-Ocean

 

"According to the report, the FBI found six deleted data points in the Microsoft Flight Simulator X program that they flagged "of interest." When linked together, these data points show a flight path that moves northwest over the Malacca Straight before cutting south and heading down over the Indian Ocean toward Antartica."

Előzmény: Jahno (87464)
Ipari-antidepresszió Creative Commons License 13 órája 0 0 87465
Előzmény: Pufajkás Batman (87462)
Jahno Creative Commons License 13 órája 0 0 87464

Édekes, én azt hittem, hogy nem lehet csak úgy poénból szimulátorozni meg hasonlók és általában papírmunka követi az összes repülést. Mondjuk a világ azon részén bármi előfordulhat.

Előzmény: Pufajkás Batman (87462)
Pufajkás Batman Creative Commons License 14 órája 0 0 87463

Ha nem vagy amerikai, és nem fogadsz el némi pénzt amit egy szimpatikus CIA ügynök nyom a zsebedbe egy alig burkolt óhaj kíséretében akkor nincs mitől félned.

 

Magyar gyorsan és könnyen kap vízumot, az ország szép, olcsó, és nagyon biztonságos. 

 

A helyi törvényeket persze be kell tartani, de ugye Szingapúrban is kaphatsz egy jókora verést a hóhértól szemetelésért is akár. 

Előzmény: HPSA (87461)
Pufajkás Batman Creative Commons License 14 órája 0 0 87462

Viszont megtalálták a pilóta gépén a szimulátorban a próba repüléseket az öngyilkossághoz. 

 

Az MH370 ugyanaz az eset úgy tűnik mint a Germanwings Flight 9525 volt.

 

http://www.independent.co.uk/news/world/australasia/mh370-pilot-flew-suicide-route-simulator-final-flight-missing-malaysian-airlines-a7152581.html

Előzmény: RNZoli (87435)
HPSA Creative Commons License 14 órája 0 0 87461

Az ország gyönyörű, és a turista biztonságban van.

 

Kivéve ha éppen 15 év börtönre nem ítélik...

 

http://www.foxnews.com/world/2016/03/16/north-korea-sentences-american-tourist-to-15-years-in-prison-with-hard-labor.html

Előzmény: trizs77 (87460)
trizs77 Creative Commons License 15 órája 0 0 87460

Sőt, van olyan 8 napos túra, ahol repülővel visznek minden nap valahová az országon belül és szinte minden nap más-más repülőgéptípussal(Il-18, Il-96, Tu-154, Tu-134 és Tu-204, meg talán egy helikopteres repülés Mi-8-al).

Ha lenne annyi pénzem meg időm, még akár ki is próbálnám :))

 

-------------

 

 

Ebből az IL-18 igaz.

Egy db-t megtartottak, ezt kimondottan külföldi hobbi turisták használják.

 

TU-13, TU-154, már nincs a flottájukban.

IL-96 meg nem is volt.

 

IL-62 volt, de azt már régen kivonták.

 

---------------

 

Belföldön a kettő db AN-148 repül.

Régen valóban volt egyszerre  8-10 gépük is, ma már csak 5 db van.

 

 - 2 db TU-204,

 - 2 db AN-148,

 - 1 db IL-18.

 

 

-------------------

 

Ha tényleg lesz pénzed nézd meg.

Az ország gyönyörű, és a turista biztonságban van.

A nyomor az elnyomás, értő szemnek látható, bár nyilvánvaló jeleit az utcán nem látod.

 

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 15 órája 0 0 87459

Sok a hegy és ugye ott nincs közút sem nagyon, nemhogy autópálya...........

 

----------

 

OFF

 

Tényleg sok a hegy.

 

Út van bőven.

 

1988-ban már kettő autópályájuk volt, kicsit nehezebb domborzati körülmények között megépítve mint idehaza.

 

ON

Előzmény: F1racingteam (87458)
F1racingteam Creative Commons License 20 órája 0 0 87458

Sok a hegy és ugye ott nincs közút sem nagyon, nemhogy autópálya(meg mondjuk autója sincs szinte senkinek), ezért a turisták nagy része belföldön is repülővel megy A-ból B-be.

Sőt, van olyan 8 napos túra, ahol repülővel visznek minden nap valahová az országon belül és szinte minden nap más-más repülőgéptípussal(Il-18, Il-96, Tu-154, Tu-134 és Tu-204, meg talán egy helikopteres repülés Mi-8-al).Ha lenne annyi pénzem meg időm, még akár ki is próbálnám :)

Egyébként meglepően biztonságos maga a cég, csak ugye bannolják őket mindenhonnan mert semennyire nem ellenőrizhető a karbantartás minősége és mennyisége.

Előzmény: trizs77 (87453)
BJani Creative Commons License 25 órája 0 0 87457

Van belföldi járatunk, nem is egy:

https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Koryo_destinations

Előzmény: trizs77 (87456)
trizs77 Creative Commons License 26 órája 0 0 87456

Ebből van 2 db, ezzel illetve a másikkal - elméletileg - lehet épp belföldi járat is ?

 

 

 

Előzmény: elemes (87454)
trizs77 Creative Commons License 26 órája 0 0 87455

Mondjuk Phenjanból valahová az északi, kínai határ mellé épp, járathatnak egy-egy AN-158-t ?

 

 

Előzmény: elemes (87454)
elemes Creative Commons License 28 órája 0 0 87454

1000 km, akár lehetne is, csak ugye ki utazna rajta. max katonák.

Előzmény: trizs77 (87453)
trizs77 Creative Commons License 30 órája 0 0 87453

A belföldi járataik eseményeiről pedig senkinek nincs tudása.

 

--------------------

 

Van belföldi járatuk ?

 

Nem túl kicsi az az ország ahhoz ?

 

 

HPSA Creative Commons License 30 órája 0 1 87452

Nem csak a gépveszteség az egyetlen: pl. egy Tu-154-es Ferihegyen is reccsent...

 

Átláthatatlan az üzemeltetési rendszerük. A belföldi járataik eseményeiről pedig senkinek nincs tudása.

 

Pl. az autód sem fog egyből szétesni ha nincs rajta műszaki - és ha csak hetente egyszer használod - kizárólag nappal, száraz úton - hogy a két sarokra levő boltból macskaeledelt hozz akkor évtizedekig nem lesz "eseményed" - és mondhatod hogy te sokkal jobb sofőr vagy, mint az a másik, akinek három évente van koccanása, árokba csúszása.. Igaz ő évente 80 ezer km-t vezet.

 

Ha így vesszük akkor a Sólyom Airways a világ legjobb légitársasága: nem hogy balesetük nem  volt, de még soha járatkésésük sem :)

 

 

 

Előzmény: trizs77 (87451)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!