Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Surda39 másfél órája Creative Commons License 74710

Ha jól értem, akkor:

- felszállási engedély csak akkor adható ki, ha a pálya szabad (akár vizuális, akár radar, akár mindkettő ellenőrzés alapján napszaktól és látástávolságtól függően, akár a felengedett autó jelentése alapján);

- felszállást csak akkor lehet megkezdeni, ha a légijármű vezetőjeként meggyőződtem arról, hogy előttem nincs akadály, a pálya szabad (időjárás függvényében akár úgy is, hogy újra rákérdezek a TWR-ra pontosítás miatt a gurítóradarjuk alapján);

- több dokumentumban leírva, több előadáson megerősítve, hogy a földi kiszolgálók, karbantartók mikor, merre, kinek az engedélyével, hogyan közlekedhetnek;

- ezek után, ha mindezek ellenére mégis van egy részeg dzsigit, az ő kivédésére kell egy kütyü a fedélzetre, ami dudál, ha észrevesz egy dzsigitet - ez kütyü-1?

- és arra milyen kütyü-2 kell, ha kütyü-1 meghibásodna, hogy jelezzen a pilótának: a kütyü-1 nem megfelelően dolgozik, sokkal kevesebb áramot fogyaszt, mint elő van neki írva, tehát bárki is mondja, hogy pálya szabad, bárhogy is látod, hogy nincs előtted semmi, bármennyire is hallgat kütyü-1, ne kezdj felszállni, mert dzsigit még mindig nincs kizárva?

- és akkor eljutottunk oda, hogy kütyü-1 gyártója a felelős azért, mert a részeg dzsigitek a felszállópálya közepén tartanak csúszás próbákat hótolókkal a beködösödött időjárásban. Mert ugye, mondhatja nekem a TWR, hogy még nem szabad a pálya, láthatom én magam előtt, hogy valami villog sárgán a messze távolban: kütyü-1 (hibásan) azt mondja, hogy a pálya szabad, akkor menni kell! Vagy nem erre van kütyü-1? Nem arra van, hogy felülbírálja a TWR engedélyét?

 

Vagy tényleg nem jól értem?

 

És még akkor kütyü-2-t nem is ellenőrzi semmi!

 

A vadászok egyébként éjjel, valamint nappal is BIV-ben (bonyolult időjárási viszonyok) és minimumban (minimum időjárási viszonyok) repültek kötelékként "lokátor lánc"-ban (ködben sosem repültek), amikor a vezér a felszállást korábban megkezdte, a kísérő a futó behúzását jelentő vezér után kezdte a felszállást, és futó/fékszárny behúzás után, 200 m fölött kapcsolja kisugárzásra a lokátort, és az APPROACH tájékoztatása alapján azonosítja a vezért, majd követi úgy, hogy 3-5 km-es távolságon tartja a lokátorán.

SOSEM KAPCSOLTÁK/-tuk/-ják A FÖLDÖN! Nem is szeretnék a műszakiak és kiszolgálók. Így is tudok helyből 10-15 olyan taszári ismerőst felsorolni, akik valamikor a repülőtéren dolgoztak, és vagy már meghaltak daganatos betegségben, vagy már túl vannak műtéten és kemoterápián - és még nem töltötték be a 60-at. (És a másik ok, hogy a földön semmi szükség a lokátorra: úgysem lát semmit, viszont a hűtése "repszesz"-szel történik, ami nagy mértékben fogy minden perc fölöslegesen bekapcsolt üzemidő alatt).

Coholic másfél órája Creative Commons License 74709

Gondolom, van Zanteen airport lenne, vagy ilyesmi. Morbid.

Előzmény: Lexes (74708)
Lexes két órája Creative Commons License 74708

"Ha Tenerifében lett volna ilyen, akkor most az amszterdami repteret másképpen hívnák:-) " - miért, mesélj!

Előzmény: Vgyuri (74700)
Qqberci 5 órája Creative Commons License 74707

Korrekt...

Előzmény: XANTIi (74706)
XANTIi 6 órája Creative Commons License 74706

Nem kell feltalálni a fűrészporos melegvizet.

Azt kell biztosítani, hogy részeg barmok és felelőtlen trehány alkalmazottak ne a repülésben legyenek alkalmazva.

Vgyuri 11 órája Creative Commons License 74705
Legtöbbször ez nem probléma. És az ilyen riasztás logikája nem az, hogy ha nincs jel, akkor nem kell figyelni, hanem hogy ha van jel, a ne sikkadjon el. És azt a kütyú jelezni tudja, hogy nem találta e a betonhorizontot, és jobban kell figyelni.
Előzmény: angyalhentes (74703)
Vgyuri 11 órája Creative Commons License 74704
Csak a transzponder jele erősebb, mint egy primer radarocska visszavert jele, ezért jobb a megbízhatósága.

De én nem a hóekére szerelt transzponder HELYETT találtam ki a kütyü-ötletemet, hanem mint plusz lehetőséget arra az esetre, hogy idegen jármű keveredik be, vagy ha elbambul a toronyőr.
Előzmény: viricsi (74701)
angyalhentes 12 órája Creative Commons License 74703

Én nem értek a radarokhoz, de megtalálni a beton szintjét nem mindenhol triviális feladat.

 

Előzmény: Vgyuri (74700)
BJani 12 órája Creative Commons License 74702

Pontosan.

Előzmény: viricsi (74701)
viricsi 13 órája Creative Commons License 74701

Gyuri bátyám, ha nem tévedek a transzponder azért van a járgányokon, hogy ne csak az látszódjon a radaron, hogy van ott valaki, hanem az is, hogy ki van ott.
Attól még látszik a gurítón, hogy nincs rajta transzponder.

Előzmény: Vgyuri (74700)
Vgyuri 13 órája Creative Commons License 74700
Valószínüleg a guritóradar miatt van a szolgálati járműveken transznder. Kérdés, hogy a hókotrón is volt-e

De amit a pilóta maga lát, annál nincs jobb. Főleg ha radar ebben az üzemmódban még dudál is, ha akadályt lát. Nem hiszem, hogy nagyon nagy pénz lenne a radar központi részét erre is alkalnassa tenni. Gondolom valami más értékelési algoritmus kell, ami megkeresi a beton szintjét, es ha afölött van valami 3000 méternél közelebb, akkor duda.

A nagyobb zűr belenyúlni egy már levizsgázott masinába. Lehet, hogy egyszerűbb rá egy céleszközt csinálni, oszt aki akarja, megveszi. Ha Tenerifében lett volna ilyen, akkor most az amszterdami repteret másképpen hívnák:-)
Előzmény: BJani (74699)
BJani 14 órája Creative Commons License 74699

A gurítóradar erre van kitalálva, a tornyos irányító meg arra, hogy használja.

 

Nem irigylem most azt, aki kiadta az ominózus felszállási engedélyt. :(

Előzmény: Vgyuri (74697)
XANTIi 14 órája Creative Commons License 74698

Átalakítani bármit. De a gyakorlatban megadják a minimális távolságot.

Előzmény: Vgyuri (74697)
Vgyuri 14 órája Creative Commons License 74697
Amikor felhúzták a gép orrát, a földi akadály már nem olyan nagy gond. A hatótávolság már igen ha ajtónyitót lehet csinálni 5 méterre, akkor párszáz méterre is lehet. Nem kell itt egy komoly radar adatait szolgaltatni, elég ha tutul, hogy lát valamit.

Én inkább a földháttér közelségét tartom aggályosnak. Némi mérnöki tudással szerintem egy meteor radart is át lehet alakítani kettős üzemmódra.
Előzmény: XANTIi (74696)
XANTIi 17 órája Creative Commons License 74696

Ráadásul, ha felhúzzák a gép orrát, külön kézzel kellene bólintatni. Szerintem inkább felfelé kukkoltak, ha köd volt.

Előzmény: Vgyuri (74694)
XANTIi 17 órája Creative Commons License 74695

A WX radaroknak van egy minimális hatótávja, amin belül nem látnak.

 

Előzmény: Vgyuri (74694)
Vgyuri 19 órája Creative Commons License 74694
Lehet, hogy hüye a kérdés, de a repcsi radarja kizárólag meteorológiai célra jó? Két kilométerről eg ekkora darab vasat nem mutat meg mert nem felhőből van?

A vadászgép párok kötelékben ködben radarral (is) szoktak felszállni.
elemes2 22 órája Creative Commons License 74693

az animáció és az aviation-safety.net oldalon közöltek számomra még nincsenek teljes összhangban

Előzmény: malazs (74691)
martinaxe7 24 órája Creative Commons License 74692

Köztudomású, hogy a részegeknek szerencséjük van...

Előzmény: mpx (74680)
malazs 24 órája Creative Commons License 74691

Nézted az animációt? ;-)

 

http://lifenews.ru/news/143205

Előzmény: GabikA (74690)
GabikA 24 órája Creative Commons License 74690

ha megserult a futo, akkor miert nem hasra tette le?

szerencsetlenek

Előzmény: BJani (74688)
elemes2 24 órája Creative Commons License 74689

a reptéren uralkodó (vagyis inkább épp hogy nem uralkodó, hanem szétesett) viszonyoktól képedtem el.

Előzmény: GabikA (74687)
BJani 24 órája Creative Commons License 74688

Az ASN szerint a gép fel tudott emelkedni a sérüléssel, és utána leszálláskor fordult a hátára és égett ki. :(

 

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=170549

GabikA 24 órája Creative Commons License 74687

bagolyka mondja verebkenek :)

 

(amugy csak viccelodtem)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132147906&t=1001300

Előzmény: elemes2 (74685)
malazs 24 órája Creative Commons License 74686

Nem! Viszont látják hogy "akadály" van a pályán és nem szabad a pálya.

Előzmény: elemes2 (74684)
elemes2 24 órája Creative Commons License 74685

bizonyára, sőt, még ködöt is elrendeltek a hazautazása idejére, nemde?

ez tényleg nem ide való. megfertőzte a társaságot ez a kozák cowboy...

könnyű felszítani az érzelmektől habzó ellenszenvet, de nehéz lehűteni.

azért próbáljuk meg, jó?

 

 

Előzmény: GabikA (74682)
elemes2 24 órája Creative Commons License 74684

komolyan, és TCAS üzenetet küld a balról érkező hókotró vezetőjének, "emelked, emelkedj"

Előzmény: mpx (74683)
mpx 25 órája Creative Commons License 74683

Akkor a topicnál maradva:

Vnukovón nincs a hókotróban transzponder ? Ferihegyen - úgy tudom - mindenben van, ami behajthat a pályára-gurulóutakra...

Előzmény: elemes2 (74681)
GabikA 25 órája Creative Commons License 74682

epp most mondta volna vissza a bizniszt :)

 

vagy "diplomaciai" uzenet az eu egyik legerosebb hatalmanak.

Előzmény: elemes2 (74681)
elemes2 25 órája Creative Commons License 74681

Ez megint nagyon félreviszi a beszélgetést, amit jobb megelőzni, mint elszenvedni, így inkább

közbevetném, két olajcég deklarálta egy hónappal ezelőtt, hogy a szankciók ellenére is marad

Oroszországban, keresik ennek a pénzügyi megoldásait, az egyik a Shell volt, a másik a Total.

Előzmény: RNZoli (74679)