Keresés

Részletes keresés

elemes Creative Commons License 30 perce 0 0 86315

Öregebb rókák emlékezhetnek az Aeroperu 757 balesetre - a felszállás előtt nem szedték le a statikus nyomásérzékelőkről a ragasztószalagot (mosták a gépet, és azért volt leragasztva). A megbízhatatlan magasság / sebességadatok miatt a gép nagy magasságban átesett, a pilóták nem tudták korrigálni, a gép a tengerbe zuhant. Az egyik roncsdarab kihalászásakor vették észre a leragasztott statikus portot.

 

Az Etihad A330-200 Brisbane - Szingapúr járatával kis híján valami hasonló történt 2013 novemberben, de ellenkező okból.

 

A gép már felszálláshoz gyorsult, amikor a szenzorok közötti nagy sebességkülönbség miatt lefékeztek, visszagurultak, a gépet átvizsgálták, nem találtak semmit, de az ADIRU2 meghibásodására gondoltak, cserélgették a modulokat és a gépet elengedték.  A második felszállásnál nem sokkal az elemelkedés után, néhány száz méter magasságban csökkenni kezdett a gép sebessége 300 csomóról kb 200-ra és ingadozott. Egy darabig köröztek, végül elég bizonytalan sebességgel leszálltak.

 

A most kijött jelentés szerint a gépen a leszállás után elmulasztották ledugózni a pitot csövet és rovarok költöztek bele, majdnem teljesen elzárva a csövet. A rovarokat a megszakított felszállás utáni átvizsgáláskor sem vették észre.

trizs77 Creative Commons License 12 órája 0 0 86314

Megtagadta a kapitány utasítását, és aztán még fenyegetőzött is.

 

A tavaly decemberben történt, most lezárt ügy 32 éves főszereplője Amszterdamból utazott Exeterbe a brit Flybe légitársaság egyik gépével.

Amikor a légiutas-kísérők megkérték, hogy állítsa telefonját repülőgép üzemmódba – ami megszakítja a készülék összes vezeték nélküli kommunikációs csatornáját –, a férfi annyira felidegesítette magát, hogy fenyegetőzni kezdett a személyzet egyik tagjával.

 

Az AIRportal azt írja: a férfit 500 fontra büntették, mert megtagadta a kapitány utasítását és további 500 font bírságot kapott a fenyegetőzésért, így végül nagyjából 400 ezer forintjába került, hogy elmulasztott megtenni két-három gyors érintést a telefonján.

még1MbR Creative Commons License 22 órája 0 0 86313

Azért arra kíváncsi lennék, hogy a fordítva történt volna és az ő gyerekét találták volna fejen, mit szólt volna ezekhez a kifogásokhoz meg magyarázatokhoz apaként...

Előzmény: Lexes (86310)
Vgyuri1946 Creative Commons License 25 órája 0 1 86312

És azóta is a levegőben lenne :-) 

Előzmény: elemes (86309)
PETYUS Creative Commons License 28 órája 0 0 86311

Arról nem szól a fáma, hogy ismeretes egy videofelvétel egy másik repülésről, amely önmagában is elég bizonyíték arra, hogy a pilóta nem normális.

Előzmény: Lexes (86310)
Lexes Creative Commons License 1 napja 0 0 86310

Megviccelte vendégeit, repülővel majdnem levitte az egyikük fejét

Egy kislány életveszélyesen megsérült, amikor a kecskeméti pilóta a gép mankókerekével fejbe találta. Tovább »

forrás: Index.hu

elemes Creative Commons License 1 napja 0 0 86309

ilyen csúnya sérülésekkel én leszállni se engedtem volna

Előzmény: trizs77 (86308)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 86308

Az Abu Dhabiból Jakartába tartó Etihad járat erős turbulenciába került landolás előtt 45 perccel: a poggyásztartók és a plafon is megszenvedte a hirtelen lökéseket, a repülő plafonján sok helyen repedés keletkezett, az utasok személyes holmijai és az összes szemét az ülések közötti folyosón landolt, és az oxigénmaszkok is a levegőben lógtak.

A repülőtársaság természetesen nem engedte továbbrepülni a gépet Jakartából.

 

http://www.hirado.hu/2016/05/05/tobb-mint-30-serult-egy-repulon/?source=hirkereso

 

 

MCPX Creative Commons License 1 napja 0 0 86307

Külső kameraállásból nézve egyből rávágtam, hogy ez tuti direkt volt (pláne, hogy csak azon a gépen van a pilcsi lábánál is ablak), de a belső videókat látva már nem vagyok ebben annyira biztos...

Előzmény: még1MbR (86299)
lborli Creative Commons License 1 napja 0 0 86306

esett

Előzmény: lborli (86305)
lborli Creative Commons License 1 napja 0 0 86305

Anno ilyen esetekben mindig ajánlottam a társszerveknek, hogy lőjék le, oszt nézzék meg, mi eset le. :-)

Előzmény: BJani (86286)
RNZoli Creative Commons License 1 napja 0 0 86304

Elég ha egyszer mellékapcsol, és onnantól kezdve jó sokáig nem mondja neki senki, hogy váltson frekvenciát. 

Bár ha élelmes az irányítás, akkor van annyi eszük, hogy a korábbi frekvenciáján ismét meghívjá, ez eléggé sztenderd eljárás lehet. 

Előzmény: Vgyuri1946 (86303)
Vgyuri1946 Creative Commons License 1 napja 0 0 86303

Ezt meg lehet csinálni egyszer, de nem kétszer. Már pedig itt két irányítással nem beszélt, a románnal és a magyarral.

Előzmény: RNZoli (86284)
sualsidal Creative Commons License 1 napja 0 0 86302

Anno a kivizsgálás kiderítette, hogy nem a pilóta hibázott, hanem a magassági kormányrendszerben lévő, magasság és sebesség szerint a botkormány és a kormánylap közti áttételt   -  és így kormánylap-kitérést   -  változtató automatikája nem működött megfelelően. Így hiába húzta a pilóta a botot, a túl kismértékben kitérő, és így alacsony hatásosságú magassági kormány túl későn vette ki a zuhanásból a gépet. Ebben az volt a legtragikusabb, hogy pont a vezérgép automatikája romlott el, így a kötelék többi gépe csak rá figyelve tökéletes alakzatban követte a manővert földig. Bármelyik másik gépen fordult volna elő a hiba, akkor "csak" az az egy gép és pilótája lett volna a veszteség.

Előzmény: vaki (86298)
dezso Creative Commons License 1 napja 0 0 86301

Ja, 19 utas meg a pilota voltak rajta.

Előzmény: dezso (86300)
dezso Creative Commons License 1 napja 0 0 86300

http://www.tagesspiegel.de/berlin/geschaeftsfuehrer-des-welt-ballons-der-pilot-hat-einen-richtig-guten-job-gemacht/13545332.html

 

A pilota mondta nekik, hogy terdeljenek le (hogy miert nem uljenek, az nem vilagos).  3 m/s szelben szalltak fol, de 50 meteren egy 19 m/s-ig erosodo lokes talalta meg oket (idojarasi riasztast csak este hettol adott ki a meteorologia, ez meg fel ot korul tortent).  A tulterheles meg a kemeny landolas miatt tiz napig nem szallnak fol.  Nem serult meg senki, csak az utasok kaptak fraszt.

Előzmény: P.ISTI (86294)
még1MbR Creative Commons License 2 napja 0 0 86299

Ejj, rosszul értelmezitek az egészet...

Erre készültek,csak a másik két gép elrontotta a mutatványt :)

https://youtu.be/01E_6oxvlQA?list=RD-48V1m_MZxE

Előzmény: BJani (86279)
vaki Creative Commons License 2 napja 0 0 86298

Igen, a Thunderbirds amerikai csapat 4 tagja pontosan így vesztette életét... Ha jól tudom a vezér benézte a magasságot, a többiek meg követték 

 

http://www.check-six.com/Crash_Sites/Thunderbirds-Diamond_Crash.htm

Előzmény: P.ISTI (86295)
Syracusa Creative Commons License 2 napja 0 0 86297

Ő a kerékmosó:

http://www.firestarsaero.com/jason-beamish

Apu ugyanitt, neki persze kicsit több órája van, 18e körül.

Előzmény: P.ISTI (86295)
martinaxe7 Creative Commons License 2 napja 0 0 86296
P.ISTI Creative Commons License 2 napja 0 0 86295

"nem vette le a tekintetét a vezérről"

 

Akkor jó kötelékrepülő. :) Ez elég fontos ahhoz, hogy a relatív helyzetét mindig a legjobban korrigálja a vezérhez képest.

 

Rémlik valami a hőskorból, hogy a vezér elszámolt valamit, a földig vitte a gépét és a kötelék többi tagja is hasonlóképpen járt el. :(

Előzmény: viricsi (86292)
P.ISTI Creative Commons License 2 napja 0 0 86294

Igen, a "kosár" tulajdonképpen egy gyűrű. A ballont a földön tartó drótkötél a gyűrű közepén vezet le az alagsorban található csörlőhöz. A gyűrű pedig a ballonon lóg. Ha megfordítod a képet, egy régi dinnyevásárló szatyorra hasonlít.

 

Az utasok pedig valószínűleg azért feküdtek a padlón, mert erre utasíthatta őket a pilóta. Vészhelyzet esetén így a legkisebb a kockázata, hogy kiesik valaki az amúgy körbe hálózott gyűrűn.

Előzmény: Jahno (86291)
viricsi Creative Commons License 2 napja 0 0 86293
Előzmény: viricsi (86292)
viricsi Creative Commons License 2 napja 0 0 86292

Ezen a képen jól látszik, hogy nem vette le a tekintetét a vezérről:


Fantasztikusan jó (és csalóka) kép. :-)

Előzmény: BJani (86279)
Jahno Creative Commons License 2 napja 0 0 86291

Hülygerek, előbb keress, aztán kérdezz:

 

Előzmény: Jahno (86290)
Jahno Creative Commons License 2 napja 0 0 86290

Nekem simán megy, nem lehet, hogy vidéken vagy?

 

Amúgy hülye kérdés 1.0, de ebben egyáltalán elférnek az emberek? Abból a kevés képből nem tudom sacoclni a méreteit, de nem is nagyon értem, csak egy kör alakú gyűrű van. Abban álltak volna?

Előzmény: RNZoli (86289)
RNZoli Creative Commons License 2 napja 0 0 86289

Annyira rossz lehetett nézni, hogy szerzői jogok megsértése miatt letiltották a videót, nem lehet megnézni. 

Biztos hogy Berlin, és nem Jereván? Vagy Leningrád? 

Előzmény: P.ISTI (86287)
Jahno Creative Commons License 2 napja 0 0 86288

Cikk eleje már azt sejteti, hogy ki volt kötve:

 

"Húsz ember esett foglyul egy turisztikai hőlégballonon, amit az erős szél dobált húsz percig"

Előzmény: P.ISTI (86287)
P.ISTI Creative Commons License 2 napja 0 0 86287

Nem szabadult el és nem hőlégballon volt... Ezek után a létszám is kérdéses. A Berlin legalább igaz...

 

Húsz emberrel szabadult el egy hőlégballon Berlinben

Ide-oda dobálta őket a szél, még nézni is rossz. Tovább »

forrás: Index.hu

BJani Creative Commons License 2 napja 0 0 86286

de már a románokkal sem beszélt.

 

Én nem ezt olvastam ki a hírekből, hanem azt, hogy a románnál veszett el a rádiókapcsolat. Románia nagy ország, ha már a belépéskor sem rádiózott volna velük, akkor már ők elfogták volna.

Szerintem eleinte ott még rádiózhatott, aztán egyszer csak már nem lehetett többet elérni őket. Az ottani elfogáshoz már vszeg ez későn történt, de a magyaroknak még időben ide tudtak szólni, így volt ideje Kecskemétnek felkészülni.

Előzmény: elemes (86281)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!