Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

elemes2 fél órája Creative Commons License 73726

Nemt'om emlékszel-e a kilencvenes évek reklámjaira, "clin opti sofix bluestar és ragyog az egész ház", meg "intelligens mosópor" és hasonlóakra. ezekben a reklámokban nem volt semmi ötlet, eredetiség, átütő erő. maga a spot jó szakmunka volt, színek, árnyalatok, hangok, mosolyok stb de semmi különös. viszont naponta tizennégyszer lement minden csatornán. marketing tanárunk mondta, hogy ennek van külön neve, "sulykolás".

 

ezek a site-ok (az fszb hídfőállásai) ugyanígy működnek: a megfogalmazott írás jó szakmunka, és nincs vele más teendő, mint NYOMNI. az első pár alkalommal még lesznek páran, akik veszik a fáradságot és tételesen cáfolják a szamárságokat, aztán beleunnak, elfáradnak. a site viszont tovább nyomja, nyomja, nyomja, nyomja. ez elegendő ahhoz, hogy beépüljön a gondolkodásba, mint az, hogy "calgonnal a mosógép is tovább él".

Előzmény: Vgyuri (73718)
Anakin a sith másfél órája Creative Commons License 73725
Biga Cubensis 8 órája Creative Commons License 73724

utolsó, ígérem.

 

Előzmény: Biga Cubensis (73722)
Biga Cubensis 8 órája Creative Commons License 73723
  • The video RU MOD provided was of the unified (ie civilian) traffic control system. 
  • That system conforms to most current computerised ATM systems found in EU, US, AU and many Asian countries. 
  • The display of MH17 (and others ) on the video is that of PSR and SSR data coupled with Flight Plan (FPL) data
  • The coupling process fails at the time of the missile strike, as evidenced by the appearance of a square. Logically, the result of catastrophic system failure on the aircraft is that the transponder fails to squawk the required code anymore, forcing a decouple.
  • what is left once the FPL decouples and the SSR data is gone due to transponder failure is the Primary Surveillance radar paint of MH17. This paint is co-located with the square from the Flight Plan, they diverge as the projected FPL position of MH17 moves away based on expected normal speed of a B777,  from its actual (damage and falling wreckage)  location  as per the PSR
  • The radar paint that the RU MOD tries to describe as the phantom SU25 is in fact the MH17 primary paint of what is now falling wreckage

 

van aki mást gondol persze:

eszerint a pontok, amiket az oroszok Szu-25-nek mondanak, nem más, mint a lezuhanó MH17 darabjainak radarnyomai :(

 

ha esetleg van itt, aki ért az ATM rendszerhez, megszakérthetné, hogy van-e a fenti okfejtésben valami, vagy marhaság.

részletek itt:

http://whoisstrelkov.wordpress.com/2014/07/23/russian-atc-lesson-101-the-phantom-su25/

Biga Cubensis 8 órája Creative Commons License 73722

találtam egy radar "screenshotot":

 

Előzmény: Vgyuri (73720)
Biga Cubensis 8 órája Creative Commons License 73721

ami alapján ezt a képet készítették:

 

(itt előtte van a radarjel, úgyhogy rosszul emlékeztem az előbb.)

 

Előzmény: Vgyuri (73720)
Vgyuri 9 órája Creative Commons License 73720

Milyen radarfelvétel?

Előzmény: Biga Cubensis (73719)
Biga Cubensis 9 órája Creative Commons License 73719

volt már olyan scenario is, hogy először kilőtte rá az R-60-as levegő-levegő rakétát, aztán bevégezte gépágyúval a lelassult, sérült gépen. (a Vimpelnek kb. 8km a hatótávolsága)

mondjuk ha ilyesmi történt, akkor kell nyomának lennie a dobozokon.

egyébként tudja valaki, hogy az a radaranyag, amit az oroszok közreadtak, mit tartalmazhat, illetve ebből hogyan lehetséges megmondani a gép típusát, és milyen valószínűséggel?

 

(egyébként úgy emlékszem, az orosz felvétel szerint az MH17 mögött volt a radarjel, egy hátulról jövő támadás viszont nehezen magyarázhatja a pilótafülke maradványokon lévő sérüléseket)

Előzmény: Vgyuri (73718)
Vgyuri 9 órája Creative Commons License 73718

Nem riadóstarttal, hanem apródonként, kiszámolt felszállósúllyal, valahogy fel tudhat kapaszkodni (ugrani) oda, inkább a fennmaradás a nehéz. De ezt előre el kell dönteni. És akkor már egy igazi vadászgépet küldenek.

 

Bár igen agyafúrt előrelátó provokátor bedobhatja azt is, hogy tényleg valahogy felküld egy Szu-25öst 27-es helyett, hogy amikor majd jön a leleplezés, akkor azzal dobják vissza, hogy "az kizárt, a Szu-25 fel sem tud menni oda" és ezt a szakemberek is alá fogják támasztani.

 

Egyébként a szovjeteknek van/volt olyan rakétája igazi vadászgépekhez, ami 2000-3000 méterrel alacsonyabbról is indítható. De itt gépágyúról beszélnek.

 

Előzmény: Biga Cubensis (73714)
Biga Cubensis 9 órája Creative Commons License 73717

jah. iróniával írtam azt a mondatot a "hírportállal" kapcsolatban.

egyébként aki nemrég VALÓBAN lelőtt egy utasszállítót, nem hinném, hogy rögtön a médiának nyilatkozgatna.

 

aki a KAL007-et anno lelőtte, nem olyan régen nyilatkozott csak, és azt mondta, állandóan rémálmai voltak (vannak?)

a felesége pedig még mindig úgy gondolja, nem volt utas a gépen és a férje ártatlan...

 

"The former Soviet fighter pilot who shot down a South Korean jumbo jet in 1983, killing 269 people on board, has said he carried out his duty as a military officer but that he has had frequent nightmares about the incident."

http://www.globalpost.com/dispatch/news/kyodo-news-international/131224/ex-pilot-says-he-performed-duty-shooting-down-s-korea-

Előzmény: Vgyuri (73716)
Vgyuri 10 órája Creative Commons License 73716

Melyik pilóta? Kinek? Honnan tudták, hogy őt kell faggatni.

 

De van annyi pénz, amiért én is bevallanám - persze megfelelő mesével körítve, hogy be ne csukjanak :-)

Előzmény: Biga Cubensis (73712)
elemes2 10 órája Creative Commons License 73715

technikailag érdekes beszélgetni ezekről a lehetőségekről, de érdemes észrevenni, hogy ezen a weboldalon a tartalom realitásának nincsen szerepe. lélektani szempontból érdemes figyelni, milyen szerkesztési elvekkel lehet úgy írni, hogy bármekkora sületlenség valóságszerűen hangozzék.

Előzmény: Biga Cubensis (73714)
Biga Cubensis 10 órája Creative Commons License 73714

elvileg a GSh-30-2 gépágyú hatótávolsága 2-3km, de ezt nem mozgó/repülő célokra tervezték, hanem földi fix célok vagy járművek ellen.

a gépágyú lövedékeinek kezdősebessége 800-900m/s, ami elsőre soknak tűnik, de valójában nem sokkal több, mint egy mesterlövészpuska lövedéké. egy nagy sebességű célpont ellen a lövedékek és a gép sebességét figyelembe véve ballisztikus pályát kell számolni, ami szinte kizárttá tesz ilyen távolságból találatot. elvileg a gép felmehet 10km-re, de mivel a csúcssebessége tán még alatta is van a 777-es sebességének ezen a magasságon, tehát gyakorlatilag nem tud manőverezni körülötte, legfeljebb egy sorozatra van lehetősége. (vannak beszámolók, hogy a géppel 8-9km-re felmentek, de fegyverterhelés nélkül - ezenkívül nincsen a pilóta számára oxigénmaszk sem tudtommal)

 

Előzmény: Surda39 (73713)
Surda39 11 órája Creative Commons License 73713

Andy Lightbody - Joe Poyer - Dick Cole által írt és a Viktoria kiadó által 1992-ben kiadott A világ harci repülőgépei című könyv szerint a SZU-25 szolgálati magassága 7000 m. (Ekkor még senkik nem alakítgatták a viki-n az adatokat saját szájízük szerint és állításaik igazolásához.)

 

Nem tudom a biztos, pontos adatokat sem az MH17-es járatról, sem az ukránoknál lévő SZU-25-ösök változatáról, de...

 

Ha valóban 10.000 m és fölötte repült az MH17, és valóban csak 7000-ig emelkedik fegyverzettel a SZU-25, akkor gépágyúval 100%, hogy nem lőhette le. Nincs olyan gépágyú, ami néhány 100 m-en kívül (max. 400-500 m, de már 300 m-en kívülről is csak lőszer pazarlásának nevezhető a kísérlet) egyáltalán találatot tudna elérni, nemhogy számtalan olyan mértékű sérülést okozni, hogy még rádiózásra sem maradt idejük a járat személyzetének.

Biga Cubensis 12 órája Creative Commons License 73712

ugyanitt közölték, hogy egy Szu-25-ös pilóta bevallotta, hogy ő lőtte le a gépet. gépágyúval.

elvileg szeptember elejére ígérik a végleges eredményeket, úgyhogy egy másik topicban már közöltem, ha szeptemberben sem jelenik meg semmi, akkor én is aggódni kezdek.

(az AF447-nél számolgattam, hogy ott is kb két hónap volt a fekete doboz megtalálásától a végleges eredményig, de ott volt 2-3 időszaki jelentés is.)

Előzmény: zonadeserta (73710)
elemes2 14 órája Creative Commons License 73711

ez az a veboldal, amelyet az orosz titkosszolgálat működtet és tölt fel tartalommal, ennek megfelelően érdemes kezelni a tartalmát (minden további hitelességi és belső koherencia-vizsgálat fölösleges).

Előzmény: zonadeserta (73710)
zonadeserta 14 órája Creative Commons License 73710
alvin (ex JHE) 1 napja Creative Commons License 73709
Surda39 2 napja Creative Commons License 73708

Köszi!

Sajnos, a típushoz már nem volt közvetlenül szerencsém...

Előzmény: lepotika (73707)
lepotika 2 napja Creative Commons License 73707

A K-36 hoz.

Nincsenek súlyok a kupola szélén(legalább is a mostaniakon,a régebbieken nem tudom) hanem az ernyő a fejtámlában van elhelyezve és az ülés leválasztásakor a rendszer 2 piropatronal ellövi a fejtámlát felfelé.

Ezáltal először a zsinórzat megfeszül majd a végén az ernyő jön ki a fejtámlából így minimális zuhanás (esés ) kell ahhoz hogy az ernyő belobbanjon.

 

 

 

 

Előzmény: Surda39 (73691)
lborli 2 napja Creative Commons License 73706

fő a biztonság

:)

Előzmény: Qkorica (73695)
lborli 2 napja Creative Commons License 73705

úgy is jó, hogy még a ló alsó lábszárát is eltörte volna

:)

Előzmény: Surda39 (73688)
doncike 2 napja Creative Commons License 73704

Ez is igaz ;-)

Előzmény: ViktorMike (73703)
ViktorMike 2 napja Creative Commons License 73703

Nem is tudjuk, ki kapta meg a munkakönyvét, aki a villáskulcsot fogta, vagy aki a golyóstollat. ;)

Előzmény: doncike (73702)
doncike 2 napja Creative Commons License 73702

Ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy egy kirúgás megoldotta-e a problémát, ami a hibás beszereléshez és annak átvételéhez (elfogadásához) vezetett.

Előzmény: ViktorMike (73700)
XANTIi 2 napja Creative Commons License 73701

Köszönjük, így OK! Még a mechanika is tud fura dolgokat kitalálni. Nem kell ahhoz biteknek elkolbászolni.

Olyan Budaörsön is előfordult, hogy egy csapszeg kimaradása miatt az egyik lapátsor alap szögön maradt a Kamovon felszálláskor. De az elemelkedés pillanatában visszanyomva nem pörgött be a vas. Ernő bácsi pilótának is mágus volt, meg az égiekkel is jó kapcsolatai voltak. Ami persze csak az igazán zseniknek jár.

Előzmény: Surda39 (73699)
ViktorMike 2 napja Creative Commons License 73700

"...az érintett már megkapta a munkakönyvét "

 

Hát, nem egy "négyes" hiba... :)

Előzmény: Surda39 (73699)
Surda39 2 napja Creative Commons License 73699

Sejtettem, hogy magyarázkodnom kell a fordított működés miatt:

 

Biztosan nem leszek teljesen szakszerű a műszaki kifejezésekkel, de talán érthető leszek, nekem mindenesetre akkor a PG berepülési biztonsági mérnöke így magyarázta el:

A gázkar mozgatásával, egy fogaskeréken excentrikusan rögzített bekötés segítségével a fogaskerék mozgat egy fogaslécet. Ahogy a fogaskerékre bekötés mozog a gázkartól előre-hátra, a fogaskerék fordul majdnem fél fordulatot előre-hátra, ettől a fogaskeréken közös tengelyen lévő másik fogaskerék mozgat egy fogaslécet, ami mozog le-föl.

A lényeg, hogy a fogaskerék tüskéjét, csapszegét (na ezt nem fogom tudni, mi pontosan - ami rögzíti a forgástengelyhez, hogy a tengelyen ne fordulhasson el, hanem azzal együtt mozogjon), szóval az összeszerelésnél ezt a csapszeget kihagyták, ezért műrepülés közben, egyik terhelés során a fogaskerék simán át tudott fordulni a félfordulaton túl is, így az excentrikus bekötés pontosan ellenkező irányba mozgatta a közös tengelyt, ezáltal a másik fogaskerék a fogaslécet: ha előre toltuk a gázkart, csökkent a fordulat. Szerencsénkre olyan helyzetben vettük észre, amikor a fordulatot csökkenteni akartuk - és így láttuk, hogy ettől nő a fordulat - mert fordított esetben, ha éppen maximális fordulatot szerettünk volna adni, miután átfordult a fogaskerék, akkor azzal leállítottuk volna a hajtóművet.

 

Úgy tudom, mire a berepülés után Tökölről autóval hazaértünk Kecskemétre, az érintett már megkapta a munkakönyvét - ezt utólag hallottam a mérnöktől.

XANTIi 2 napja Creative Commons License 73698

Repülés közben fordult meg a működése?

Olyat már láttunk vitorlánál, hogy fordítva kötöttek be valamit, de az rögtön a felszállás közben kiderült. Persze a földi előkészítésnél is feltűnhetett volna., ha végigpróbálják a fene sok kormányszervet.

Előzmény: DAttis (73696)
martinaxe7 2 napja Creative Commons License 73697

Hatezer embert elbocsát a Malaysia Airlines