Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

manhattani 6 órája Creative Commons License 74737

Szeptemberben az egyik amerikai repülőtéren egy (újra papír is) Newsweek címlapjáról rám vigyorog Gagarin (moderátorok, pihenj, nem lesz semmi olyan :-)) ) szkafanderes képe, Dark side of the Moon főcímmel. No, mondom, most megtudom, hogy mi ... stb.

A legizgalmasabb sztori a hosszú cikkben az, hogy az űrt járt szputnyikot az amik egy éjszakai átszállítás során ellopták és körbefényképezték. Úgyhogy ezek után azt hiszem, hogy a CIA mindenhol mindent meg tud csinálni.

Előzmény: Vgyuri (74736)
Vgyuri 9 órája Creative Commons License 74736
Szerintem a CIA felbérelte a csecsen maffiát, hogy tegyék el láb alól a Total főnökét, ne üzleteljen Putyinékkal:-) :-)
Előzmény: manhattani (74733)
Patreides 9 órája Creative Commons License 74735

Most már csak arra vagyok kíváncsi, mekkora volt a hó a moszkvai reptéren?

Előzmény: mpx (74731)
Töck Jenő 10 órája Creative Commons License 74734

Oroszországnak érdeke, hogy a Total maradjon, a távozás közléséhez elég egy sokkal alacsonyabb beosztású ember is.

Előzmény: manhattani (74733)
manhattani 10 órája Creative Commons License 74733

Biztos rákos is, mint Jack Ruby, és így hagyhat egy kis pénzt a hátramaradó családjára.

Előzmény: mpx (74731)
malazs 10 órája Creative Commons License 74732

Feltöltve 2013 május.

Előzmény: trizs77 (74730)
mpx 10 órája Creative Commons License 74731

Szívbeteg, piás, 60 éves hókotrósofőr egy reptéren, aki eltévedt...

Ennél már csak az lenne szagosabb, ha hirtelen elhalálozna.

Előzmény: trizs77 (74729)
trizs77 17 órája Creative Commons License 74730
trizs77 17 órája Creative Commons License 74729

A hókotró sofőrje nem vette észre, hogy a kifutóra tévedt

 

Kiss József     2014. 10. 22. 13:31

 

Elvesztette tájékozódását és nem hallotta a felé közelítő repülőgépet – vallotta Moszkvában egy amatőr videofelvétel tanúsága szerint annak a repülőtéri hókotró gépnek a vezetője, amely a Total francia olajipari cég vezetőjét szállító repülőgép moszkvai szerencsétlenségét okozta.

 

A Total elnök-vezérigazgatójának, a 63 éves Christophe de Margerie-nek a gépe felszállás közben egy hókotrónak ütközött hétfőn éjjel, ködös időben a moszkvai vnukovói nemzetközi repülőtéren.

A Falcon 50 típusú, Párizsba induló repülő fedélzetén a vállalatvezetőn kívül háromfős személyzet tartózkodott, mindannyian meghaltak.

 

Nem tudta, merre jár

"Elvesztettem a tájékozódásomat, és nem vettem észre, hogy rámentem felszálló pályára" - mondja a hókotró 60 éves vezetője a kihallgatásáról kiszivárgott, minden bizonnyal mobiltelefonnal készült felvételen.


A férfi, aki az ügyészség közlése szerint ittas volt a baleset idején, a Pervij Kanal orosz televízió szerint tíz éve dolgozik a vnukovói repülőtéren.

A bíróság szerdán dönt esetleges letartóztatásáról.


"A repülőgép épp felszállni készült, de gyakorlatilag nem láttam és nem is hallottam, mert járt a gépem, és fény sem volt" – mondta a felvételen férfi, de nem derül ki, hogy a Falcon 50 jelzőfényeiről vagy a felszállópálya megvilágításáról beszélt. "És aztán ütközést éreztem" – mondta még a férfi.

 

Ihatott néhány kortyot

A hókotró vezetőjének ügyvédje, Alekszandr Karabanov elmondta, hogy védence krónikus szívelégtelenségben szenved. Azt elismerte, hogy a férfi ihatott "néhány korty" alkoholt.


Az orosz nyomozók és a légi baleseteket vizsgáló francia hivatal (BEA) kedd este Moszkvába érkezett szakértői a hókotró vezetőjének szerepét, a légiirányítók felelősségét, az esetleges pilótahibát és az időjárási körülményeket vizsgálják – mondta el az egyik francia szakértő az orosz televíziónak.

 

 

Platon 27 órája Creative Commons License 74728

Előzmény: XANTIi (74727)
XANTIi 27 órája Creative Commons License 74727

Hallottam olyan Volvó-ról, amiben gyárilag volt alkoholszonda. Nem indult, míg a sofjor pár szót bele nem mondott a "mikrofonba".

El tudom ezt képzelni pár országban........

Előzmény: manhattani (74726)
manhattani 28 órája Creative Commons License 74726

>a kormány mögé ne ülhessen bepiált pilóta a világ nem kis részén.

 

Időjárás- és alkoholradar...

Különösen jó, ha az alkoholradar hatótávolsága a fél métertől a többszázig terjed...

Előzmény: XANTIi (74724)
angyalhentes 28 órája Creative Commons License 74725

A Holdon nincs se az esetenkénti hamis detektálásból nagy gond, se abból, ha néha nem veszi észre a csavarhúzót. Maximum egy-két perccel tovább keresgélik és egy opcionális programpont kimarad.

 

Nem azt mondom, hogy megoldhatatlan lenne a probléma, de nem triviális. És akkor még mindig ott van a Concorde esete: az az alkatrészdarab, ami annyi ember halálát okozta, jóval kisebb és laposabb volt egy hókotrónál. Ott is át kellett volna nézni valakinek a pályát, mielőtt a Concorde felszáll, de nem tették.

 

Mint ahogy nincs semmi garancia arra se, hogy ha a tolató-radar akadályt jelez, a torony szerint viszont nincs ott semmi, akkor a pilóták nem a toronynak hisznek. (Ez is klasszikus dilemma sajnos a repülésben.)

Előzmény: Vgyuri (74723)
XANTIi 28 órája Creative Commons License 74724

Felesleges. Ott a gurító. Annak mindent látni kell. Ha betartanak néhány ALAPVETŐ biztonsági szabályt akkor csak egy újabb firlefranc ami csak bonyolítja az életet. 5 000 000 felszállásra esik egy ilyen baromság.

Ilyen alapon lehetne vadlúd kereső radart is felszerelni. Meg mikroradart, a pályán heverő fémdarabok előrejelzésére, a Condorde tapasztalatok alapján.

Mikor még az se biztosított, hogy a kormány mögé ne ülhessen bepiált pilóta a világ nem kis részén.

Előzmény: Vgyuri (74723)
Vgyuri 28 órája Creative Commons License 74723
A meteoradar átalakításáról már régen "letettem". Az a kérdésem, hogy egy célirányos "tolatóradart' nagy dolog-e csinálni?

A betonhorizont problémát szerintem meg lehetne kerülni az alacsonyan levő radarka mellett esetleg egy sztenderd képpel lehetne megkerülni. De szerintem a képfeldolgozó programok egy ilyen problémát meg tudnak oldani, ha a Holdon meg tudják keresni az űrhajós elvesztett csavarhúzóját:-)
Előzmény: XANTIi (74722)
XANTIi 1 napja Creative Commons License 74722

Ráadásul a vevő érzékenységet több nagyságrenddel szélesebb tartományban kellene kézben tartani.

 

Előzmény: Platon (74721)
Platon 1 napja Creative Commons License 74721

Szerintem egy időjárásra való radart arra idomítani, hogy földön állva földön lévő cuccokat észleljen nem filléres kétperces munka, pláne nem pár sor kód.

 

Bizony.

 

A minimális hatótávolságot az impulzus hossz határozza meg, márpedig egy időjárási radar nem tűimpulzusokkal dolgozik. Gyakorlatilag cserélni kéne az egészet. 

Előzmény: Lazy Jack (74715)
XANTIi 1 napja Creative Commons License 74720

Nem is áll. Normális esetben, normális emberek közt.

Normális esetben egy pályára felhajtás gépjárművel egy igen szabályzott, sok jóváhagyási ponton átmenő procedúra. Egy felszállási engedély kiadása még több feltételhez kötött. Ezek meghágása önmagában is bűncselekmény. Vagy igen súlyos gondatlanság. Bizonyára nem 2 ember kellett a katasztrófa összehozásához. 1 irányító meg bebacott  sofőr. Mindkettőnek volt főnöke, irányítója.

Előzmény: Patreides (74718)
angyalhentes 1 napja Creative Commons License 74719

Ha nem is ilyen extrém mértékben, de azért lehet ez probléma elég sok helyen. (Ez amúgy nem valami eldugott, harmadikvilágbeli reptér, innen Concorde-ok szálltak el anno.) És ha túl sok helyen ad hamis riasztást, pl. rázkódás miatt, akkor a pilóták nem fogják komolyan venni. Vagy ha muszáj nekik, akkor igen sok járat kell kétszer-háromszor is nekifusson, hogy egyszer ne jelezzen be a kütyü.

 

Előzmény: Vgyuri (74705)
Patreides 1 napja Creative Commons License 74718

Nem annyira.

A biztonság sohasem állhat egyetlen védővonalból.

Előzmény: Qqberci (74707)
Biga Cubensis 1 napja Creative Commons License 74717

XANTIi 1 napja Creative Commons License 74716

Pontosan!

Előzmény: Lazy Jack (74715)
Lazy Jack 1 napja Creative Commons License 74715

Szerintem egy időjárásra való radart arra idomítani, hogy földön állva földön lévő cuccokat észleljen nem filléres kétperces munka, pláne nem pár sor kód.

Repülő radarokkal nincs, de hajóra való radarokkal elég nagy tapasztalatom van és bizony eléggel ellentétes dolgok azok, amikor több száz mérföldre lévő sok száz vagy ezer métere kiterjedésű zivatarfelhőket akarsz meglátni vagy pedig szeretnéd látni a tőled akár pár tíz méterre levő járműveket.

Előzmény: Vgyuri (74714)
Vgyuri 1 napja Creative Commons License 74714
Nem mindenre, de amit reális ráfordítással meg lehet csinálni, azon nem érdemes spórolni. Nem Tenerife volt az egyetlen eset, amikor ez az 'inverz tolatóradar' emberéleteket menthetett volna meg. Pedig azokon a helyeken is biztosan megvolt az auditált munkatechnológia és reptérrend.
Előzmény: XANTIi (74712)
Vgyuri 1 napja Creative Commons License 74713
Nem, az amszterdami repteret nem van Zanteemről nevezték volna el, mert az öreg még mindig jó egészségben stirólné a csajokat a golfpályán:-(
Előzmény: Coholic (74709)
XANTIi 1 napja Creative Commons License 74712

Ha minden elképzelhető emberi baromság ellen egy-egy kütyüt építenénk be, akkor már repülni nem kell. Nem is lehetne.

Elég itt visszaolvasni.

Előzmény: Vgyuri (74711)
Vgyuri 1 napja Creative Commons License 74711
Azt biztosítani sokkal bonyolultabb, mint venni egy 100 ezer forintos hülyebiztosító kütyüt:-)
Előzmény: XANTIi (74706)
Surda39 1 napja Creative Commons License 74710

Ha jól értem, akkor:

- felszállási engedély csak akkor adható ki, ha a pálya szabad (akár vizuális, akár radar, akár mindkettő ellenőrzés alapján napszaktól és látástávolságtól függően, akár a felengedett autó jelentése alapján);

- felszállást csak akkor lehet megkezdeni, ha a légijármű vezetőjeként meggyőződtem arról, hogy előttem nincs akadály, a pálya szabad (időjárás függvényében akár úgy is, hogy újra rákérdezek a TWR-ra pontosítás miatt a gurítóradarjuk alapján);

- több dokumentumban leírva, több előadáson megerősítve, hogy a földi kiszolgálók, karbantartók mikor, merre, kinek az engedélyével, hogyan közlekedhetnek;

- ezek után, ha mindezek ellenére mégis van egy részeg dzsigit, az ő kivédésére kell egy kütyü a fedélzetre, ami dudál, ha észrevesz egy dzsigitet - ez kütyü-1?

- és arra milyen kütyü-2 kell, ha kütyü-1 meghibásodna, hogy jelezzen a pilótának: a kütyü-1 nem megfelelően dolgozik, sokkal kevesebb áramot fogyaszt, mint elő van neki írva, tehát bárki is mondja, hogy pálya szabad, bárhogy is látod, hogy nincs előtted semmi, bármennyire is hallgat kütyü-1, ne kezdj felszállni, mert dzsigit még mindig nincs kizárva?

- és akkor eljutottunk oda, hogy kütyü-1 gyártója a felelős azért, mert a részeg dzsigitek a felszállópálya közepén tartanak csúszás próbákat hótolókkal a beködösödött időjárásban. Mert ugye, mondhatja nekem a TWR, hogy még nem szabad a pálya, láthatom én magam előtt, hogy valami villog sárgán a messze távolban: kütyü-1 (hibásan) azt mondja, hogy a pálya szabad, akkor menni kell! Vagy nem erre van kütyü-1? Nem arra van, hogy felülbírálja a TWR engedélyét?

 

Vagy tényleg nem jól értem?

 

És még akkor kütyü-2-t nem is ellenőrzi semmi!

 

A vadászok egyébként éjjel, valamint nappal is BIV-ben (bonyolult időjárási viszonyok) és minimumban (minimum időjárási viszonyok) repültek kötelékként "lokátor lánc"-ban (ködben sosem repültek), amikor a vezér a felszállást korábban megkezdte, a kísérő a futó behúzását jelentő vezér után kezdte a felszállást, és futó/fékszárny behúzás után, 200 m fölött kapcsolja kisugárzásra a lokátort, és az APPROACH tájékoztatása alapján azonosítja a vezért, majd követi úgy, hogy 3-5 km-es távolságon tartja a lokátorán.

SOSEM KAPCSOLTÁK/-tuk/-ják A FÖLDÖN! Nem is szeretnék a műszakiak és kiszolgálók. Így is tudok helyből 10-15 olyan taszári ismerőst felsorolni, akik valamikor a repülőtéren dolgoztak, és vagy már meghaltak daganatos betegségben, vagy már túl vannak műtéten és kemoterápián - és még nem töltötték be a 60-at. (És a másik ok, hogy a földön semmi szükség a lokátorra: úgysem lát semmit, viszont a hűtése "repszesz"-szel történik, ami nagy mértékben fogy minden perc fölöslegesen bekapcsolt üzemidő alatt).

Coholic 1 napja Creative Commons License 74709

Gondolom, van Zanteen airport lenne, vagy ilyesmi. Morbid.

Előzmény: Lexes (74708)
Lexes 1 napja Creative Commons License 74708

"Ha Tenerifében lett volna ilyen, akkor most az amszterdami repteret másképpen hívnák:-) " - miért, mesélj!

Előzmény: Vgyuri (74700)