Keresés

Részletes keresés

Kisa Creative Commons License 1,5 órája 0 0 90754

Szerencsére OFF, de mai szemmel nézve is elég elképesztő sztori:

 

http://index.hu/tudomany/tortenelem/2017/05/28/mathias_rust_berepulese/

Pomber Béla Creative Commons License 4 órája 0 0 90753

Én meg marhára kíváncsi vagyok arra, hogy mit kapott az a zseni programozó, aki 8 biten tárolt valamit, ami aztán felvette a 257. értékét.... mert valami ilyesmi van a fenti mismásolós nyomozás mögött. 

 

Nyehehe...

Gondolom becsületcsontot, ahogy ez a franciáéknál szokás, elvégre ők szoftver nagyhatalom, az Ariane rakettát is ugyanezzel a trükkel vágták földhöz anno.:-)))

Előzmény: RNZoli (90749)
Miocsó Creative Commons License 4 órája 0 1 90752

Na igen, de itt nem volt sebessége!  Nem vezette a gépet éppen emiatt.

 

Előzmény: RNZoli (90751)
RNZoli Creative Commons License 13 órája -1 0 90751

Azért a biztonsági kamera képén jól látszott, hogy a fával és a földdel történő ütközés még túlélhető volt. 

Az épület falának csapódás volt halálos erejű. 

Ami felveti a szokásos kérdést, hogy ha már minden veszve van, akkor is inkább irányítva, háztetőre, fára, utca közepére, szárnyakat miszkilbe, de a gép pilótafülkéjét lehetőleg kímélve kell összetörni a gépet.... mert gépet lehet újat venni, de élelet nem :(

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (90747)
heted7 Creative Commons License 16 órája 0 0 90750

Tudtommal hasonló okokból volt kudarc az Ariane 5 rakéta első startja 1996-ban.

Előzmény: RNZoli (90749)
RNZoli Creative Commons License 16 órája 0 0 90749

Ugyan űrrepülés, meg nem is olyan nagy szerencsétlenség, de azért idevág:  http://www.esa.int/Our_Activities/Space_Science/ExoMars/Schiaparelli_landing_investigation_completed

 

 

3 perccel a légkörbe belépést követően a modul a várnál gyorsabb forgó mozgásba kezdett,  ami meghaladta a várt mérési tartományt. 

Ez a túlcsordulás nagy számítási hibákat okozott a navigációs és irányítás végző szoftverben, amitől azt hitte a rendszer, hogy már a talajszint alá került. 

Ezért a rendszer leoldottta az ejtőernyőt, és beindította a lassítórakétákat. Aztán az egész cucc lezuhant a Mars felszínére, 3.4 km magasról, 540 km/h sebességgel, ripityára törve mindent.

 

A ESA igazgatója nagyon örült annak, hogy fény derült erre a gyengeségére az irányítási rendszernek.

 

Én meg marhára kíváncsi vagyok arra, hogy mit kapott az a zseni programozó, aki 8 biten tárolt valamit, ami aztán felvette a 257. értékét.... mert valami ilyesmi van a fenti mismásolós nyomozás mögött.  

trizs77 Creative Commons License 30 órája 0 0 90748

De távol álljon tőlem a "bezzegezés"; Csak ilyenkor jó döntésnek érzem, pedig nagyot vívódtam akkor és nem volt jó érzés "gyávának" sem feltűnni.

 

------------

nyugiíííí.

 

Nekem L.Tibi mondta, hogy nem vagyok elég tehetséges.........!!!

 

Akkor amikor korosztályomból, sorványomból, mely akkoriban egy évfolyamon kb. 200 vitorlázóból állt, 12 főt engedtek évente egyedül repülni a békéscsabai alap motoros iskola után.

S én benne voltam abban a 12-ben.

 

Mégis 2 év után, Tibi azt mondta :

. Jó iparos válna belőled, se sohasem leszel jó műrepülő.

Amúgy igaza volt.

 

Más kérdés, hogy akkoriban szégyen volt azt mondani amit én akkor gondoltam :

      - nem akarok műrepülő lenni,

      - nem akarok vadászrepülő lenni.

Szállító repülő akartam lenni, de az akkor lehetetlen volt.

 

 

19 évesen nagyon gáz ám abbahagyni.

Pláne úgy, hogy kapacitálnak menj vissza vitorlázni, hisz annak még jó lehetsz.

Mily lealacsonyító ez a :..."...annak még jó lehetsz."................biztatás.............:-(((

 

Nem szerettem vitorlázni, bár a pilóták több mint kétharmada szerint,  az az igazi repülés.

Pedig nem is csináltam rosszul.

Motoros gépen akartam repülni, de ez akkor nem teljesülhetett.

 

Ha ma kezdhetném valószínűleg Cargo pilóta lennék egy komolyabb sugárhajtásún.

 

 

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (90747)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 30 órája 0 0 90747

Nem akartam senkire "rákenni", ami történt, csak gondoltam, nem mindegy, hogy milyen magasságból és honnan (épületekkel sűrűn tarkított (ipar)terület) próbál termiket találni egy relatíve gyakorlatlan pilótanövendék.

Nagyon sajnálom az érintetteket (természetesen elsősorban az áldozatot): velem egykorú volt.

 

10egynéhány éve - még a legelején -pontosan azért hagytam abba a vitorlázó-repülést, mert éreztem, hogy már nem tudom annyira bombabiztosan elsajátítani ezt a sportot, mint amennyire szeretném. Illetve, ha mégis, arra rámegy az összes hétvégém, szabadidőm, így a családom is. De távol álljon tőlem a "bezzegezés"; Csak ilyenkor jó döntésnek érzem, pedig nagyot vívódtam akkor és nem volt jó érzés "gyávának" sem feltűnni.

Előzmény: trizs77 (90746)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 90746

 

 

    Ez lehet igaz, de hogy a balesettel nincs ok-okozati összefüggésben, az 99%.

 

 

 

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (90745)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 1 napja 0 0 90745

Arról mit tudtok (nyíregyházi vitorlázó r. balesettel kapcsolatban), hogy állítólag a vontató - valamilyen oknál fogva - nem tudta eléggé nagy magasságba vontatni és valamiért leoldatta relatíve alacsonyan?

Előzmény: foxtrotyankee (90704)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 90744

a bolondokat az Isten védi:

 

....."......

Előbb megharapta az utaskísérőt, majd kinyotta a repülőgép ajtaját, és kiugrott az útra egy amerikai férfi. Szerdán tartóztatták le – írja a CNN. Szerencsére mindez még azelőtt történt, hogy az American Airlines járata felszállt volna.

Mivel a Tun Lon Sein nevű férfi szinte egyáltalán nem beszél angolul, és speciális, Myanmar egy részére jellemző dialektusát a tolmács sem értette, egyelőre nem igazán lehet tudni, miért tette a férfi, amit tett.

A férfi nem sokkal aztután kelt fel üléséből, hogy a repülőgép távolodni kezdett az észak-karolinai Charlotte Douglas reptértől, zavartan viselkedett, rátámadt a légikísérőre, aki megpróbálta megakadályozni, majd kinyitotta az ajtót, és az útra ugrott.

Seint a reptéri személyzet mentette meg attól, hogy egy forgalmas útra szaladjon, előbb kórházba szállították, majd letartóztatták.

A férfi pénteken állt bíróság elé, de sajnos a tolmács sem értette, mit mond, így június elsejéig, a következő meghallgatásig várnunk kell, hogy kiderüljön, miért ugrott ki a repülőből......"

 

 

Ennek a szerencsétlen (valószínűleg gyárilag hülyének) bolondnak, most nagy szerencséje volt :

 - nem ment át rajta a repülőgép,

 - más reptéri jármű se ütötte el.

 

 

Kisa Creative Commons License 1 napja 0 0 90743

https://444.hu/2017/05/26/egy-tulmelegedett-iphone-es-egy-ipad-mini-miatt-zuhant-le-az-egyptair-gepe-tavaly-majusban

 

A forrás ott van a cikkben. Inkább bulvár, mint hihető elképzelés szerintem.

Lexes Creative Commons License 2 napja 0 0 90742
Lexes Creative Commons License 2 napja 0 0 90741
dezso Creative Commons License 4 napja 0 0 90740

Meg meg a villanyvezetek is...

Előzmény: Syracusa (90739)
Syracusa Creative Commons License 4 napja 0 0 90739

Balatongyörök mellett éppenséggel van egy tavasztól általában karbantartott ideiglenes. Jó sima placc, sétarepülésre üzemeltetik. Csak zsebkendőnyi és keskeny, de elég.
Mondjuk nem annyira van jelölve, és ha még nem kaszálták, akkor csak akkor szúrta volna ki, ha pontosan tudja hol van.
Lehet, hogy nem lett volna jó ötlet ezzel szórakozni abból a magasságból.

 

https://www.google.hu/maps/@46.7856293,17.3766882,3a,75y,108.16h,89.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1skrIOs657Cxy1FbCzb7pjzg!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu

Előzmény: V.Gy. (90733)
Vgyuri1946 Creative Commons License 4 napja 0 0 90738

Köszi. a segítséget, telefonon nem tudtam betenni a linket :-(

Előzmény: V.Gy. (90733)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 4 napja 0 0 90737

Köszönöm a mindenre kiterjedő magyarázato(ka)t :-)

Előzmény: trizs77 (90725)
V.Gy. Creative Commons License 4 napja 0 0 90736

Erre a címre a Betteridge-szabályt kell alkalmazni.

 

Igen, valóban.

 

Ez nem is egy nulla volt, hanem egy ... nem is tudom. Szimplán egy végtelenül aljas címadás. Plusz semmi tartalom hozzá.

 

Én kérek bocsánatot a Discovery nevében is.

Előzmény: elemes (90734)
elemes Creative Commons License 4 napja 0 0 90735

Szép történet, minden részletében. Le a kalappal az összes résztvevő előtt (az utasokat is ideszámolva).

Előzmény: V.Gy. (90733)
elemes Creative Commons License 4 napja 0 0 90734

"Ma este 9-kor a Discovery-n: A Föld rejtélyes oldala / Megtaláltuk a 370-es járatot?"


Erre a címre a Betteridge-szabályt kell alkalmazni.

Előzmény: V.Gy. (90730)
V.Gy. Creative Commons License 4 napja 0 1 90733
Előzmény: Vgyuri1946 (90732)
Vgyuri1946 Creative Commons License 4 napja 0 0 90732

Sikeresen  kényszerleszállt egy DA40 a használaton kivüli tapolcai reptéren. Megúszta átvágódás nélkül a magas füvet és a gödröket. Részletek az IHO-n.

V.Gy. Creative Commons License 4 napja 0 0 90731

(sokat nyilván nem kell tőle várni, de hátha egy megnézést megér...)

Előzmény: V.Gy. (90730)
V.Gy. Creative Commons License 4 napja 0 0 90730
schlumberger Creative Commons License 4 napja 0 0 90729

Köszönöm!

Előzmény: még1MbR (90728)
még1MbR Creative Commons License 4 napja 0 0 90728
Előzmény: schlumberger (90724)
RNZoli Creative Commons License 5 napja 0 0 90727

Olyan szívesen kiadnám egyszer , nyilvános feladatként, megírásra, annak a 10 percnek a történetét, amit egy ilyen, szolgálatban lévő, legtöbbször alezredes-ezredes rendfokozatú személy*** átélhet.

 

Ez már lényegében megtörtént, Ferdinand von Schirach: Terror c. darabja (és az ebből készült film) pont erről szól.

Annyi különbséggel, hogy a szolgálatban levő alezredes szintén nem tud dönteni, ezért a pilótára hárul végső soron a rossz alternatívák közötti döntés, a repülőgép lelövése, majd pedig a felelősségrevonás, bíróság előtt. 

Film:  http://www.imdb.com/title/tt5680442/?ref_=nm_flmg_wr_2

A Katona József Színház előadása: http://katonajozsefszinhaz.hu/eloadasok/bemutatok/42607

A nézők szavazatainak álllása (bűnös-nem bűnös):  http://terror.theater/cont/results_main/en

Amint látható, a tárgyalások 92%-ában felmentik a pilótát.

A leadott szavazatok tekintetében azonban 61% a felmentő szavazatok aránya, tehát elég kiegyensúlyozott a darab. 

Korábban 50% volt, de a brüsszeli és párizsi terrortámadások jelentősen emeltek a felmentő szavazatok arányán. 

A dolog érdekessége hogy nagyon jól szemlélteti a bonyolult döntés-támogató rendszerek jelentőségét, mert ha meg tudod mondani, hány % a terroristák leküzdésének és a gép visszaszerzésének az esélye, akkor pontosan ki lehet számolni, mi a jó döntés, a stadionban és a gépen levő emberek arányának alapján. 

Utána be lehet tenni tényezőként, hogy mennyivel fontosabbak a gépen levő személyek a számodra, mint a stadionban levők (pl. a gépen utazik a fiad vagy lányod, esetleg az utálatos anyósod), és máris módosítható a hideg-rideg számítás. 

Hasonlóan "hideg fejjel", érzelemmentesen fognak dönteni az önvezető autók is - csak mondjuk meg neki, mi a fontosabb és eldönti. 

 

Előzmény: trizs77 (90725)
elemes Creative Commons License 5 napja 0 0 90726

eccer olvastam egy cikket egy nujorki rendőrről. egy pasi bele akart ugrani a hídról a folyóba hogy jól öngyilkos legyen, bele is ugrott mire odaért a rendőr, a híd korlátjánál állva elővette a pisztolyát, a folyóban úszó öngyilkosra fogta és arra utasította, hogy ússzon a partra. engedelmeskedett.

 

 

az ember nem racionális lény.

Előzmény: Ec pec kimehecc a (90723)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 90725

Ezt el tudná valaki magyarázni, hogyan tudtak volna segíteni?

 

----------------

 

Igen.

 

 

1./

ha sikerül betörnie és átvennie a gép felett a hatalmat, akkor a kommunikáció valószínűleg megszakad, megszakítja a földdel. Ilyen esetben a két vadász élő közvetítést ad a földnek, hogy mikor, épp, mit csinál az utasszállító.

 

 

 

2./

Most jön a neheze.

2011.09.11. óta minden országban van egy ügyeletes tiszt (legtöbbször a légierő egy ügyeletese) akinek joga kiadni utasszállító ellen a túzparancsot.

A civilek felé ez úgy van kommunikálva, hogy ez a személy csak az elnök, csak a miniszterelnök, csak a......., lehet.

Nem.

Ezek a No.1-k, soxor nem érhetők el, vagy időben nem érhetőek el.

 

 

Ezért ha a felhatalmazott azt látja, hogy a parlament vagy egy pop fesztivál felé vezetik az A-321-t, akkor adhat parancsot a civil utasszállító lelövésére, tudva azt, hogy azon a gépen 180-190 ártatlan utas ül.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Olyan szívesen kiadnám egyszer , nyilvános feladatként, megírásra, annak a 10 percnek a történetét, amit egy ilyen, szolgálatban lévő, legtöbbször alezredes-ezredes rendfokozatú személy*** átélhet.

 

*** = akár alezredes akár ezredes, Ő csupán egy ügyelet vezető az adott országban, aki az érintett ország tisztviselői karában nincs benne az első ezerben.

De akkor, ott, Ő a legegyedül lévőbb ember a világon.

 

 

Előzmény: Ec pec kimehecc a (90723)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!