Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Biga Cubensis Creative Commons License most 0 0 79494

elég értetlen vagy. a pilótaszövetség nem állította, hogy megváltozna, csak úgy gondolják pont a befejezetlen vizsgálatok (kiszivárogtatása) szítják a hisztériát és táptalajai az elméleteknek.

az FDR túl sokat már nem fog hozzátenni szerintem sem a végeredményhez, de egy repülőgépszerencsétlenség vizsgálat pont attól vizsgálat, hogy teljes alaposságra és részletességre törekszik.

ebben az esetben kicsit összefonódott a technikai és a büntetőjogi vizsgálat, de a topik szak/törzsközönségét inkább az első érdekli, az esetnél felháborodott, csak ilyenkor író/olvasó olvtársakat inkább a második. (nyilván nem fekete-fehéren, de valahogy így)

Előzmény: kulabácsi007 (79492)
Biga Cubensis Creative Commons License 5 perce 0 0 79493

konspirációs teóriákat mindig gyártanak, csak az internet korában jobban terjednek... 

Előzmény: kulabácsi007 (79489)
kulabácsi007 Creative Commons License 5 perce 0 0 79492

De mégegyszer megkérdezem, mi változhat egy CVR felvételen, átiraton hetek, hónapok, vagy akár ezer év várakozás után ?

Előzmény: Biga Cubensis (79488)
GabikA Creative Commons License 5 perce 0 0 79491

hat volt egy olyan eset, mikor a srac lancfuresszel vegezte ki magat, az oleg fura volt

Előzmény: kulabácsi007 (79489)
Titokkiraly Creative Commons License 5 perce 0 0 79490

Lehet, hogy a nemet szemesz szuperjo, de lehet, hogy nem ismeri a szerzodest.

A Swissnel egyertelmuen le volt irva a munkaszerzodesben, fekete-feheren, hogy lezeres szemmutet eseten nem lehet dolgozni. Loss of licence biztositasa van a pilotanak, kap x szazezer CHF-et. Lehet belole szimulator instructor is, nem total karrier veget jelenti ez.

Ez valtozhat foldreszenkent, de nem hiszem, hogy a Lufi megengedobb mint a Swiss ebben. Majd meglatjuk, de kifejezetten tartalmazta ezt a szerzodes, hogy lezeres szemmutet utan nix repules. ez 13- 14 eve volt.

Előzmény: _Berci (79477)
kulabácsi007 Creative Commons License 5 perce 0 0 79489

Szinte havi rendszeresség van még a mi kicsi országunkban is egy-egy családját kiírtó, majd öngyilkosságot elkövető bekattant ember  (akiről sokszor leírják, hogy nem vettek észre rajta semmi különöset).  Egy nagyobb országban ez a nagyobb számok folytán még gyakoribb.

Az USA-ról, ahol munkatársakat, osztálytársakat irtanak ki havi rendszerességgel (ahol valszeg nem jobban zakkantak az emberek, csak több a fegyver közkézen)

 

...ehhez képest most 'csak' annyi volt a különbség, hogy egy 150 személyes repülő akadt egy ugyanilyen örült kezébe.

 

Azt nem értem, hogy ehhez az esethez már mindenki elkezdte a konspirációs teóriákat gyártani, de amikor Kovács Béla (mindenki által egész normálisnak ismert tanárember/mérnök/kertész/vadász, szerencsére nem éppen nem pilóta) kiirtja a fél családját majd golyót repít a fejébe, ott miért nem merült fej, hogy "Ilyen nem történhetett, csakis a Sziriuszról manipulálják a vizsgálatot" ?

Biga Cubensis Creative Commons License 10 perce 0 0 79488

más esetekben pedig várnak. akár hetek, hónapok is eltelnek a preliminary reportig, amiben általában a CVR átirat benne van. én nem tudok olyan esetről, ahol az államügyészség a vizsgálat előtt már a CVR tartalmáról számol be. (de lehet, hogy van) az MH17 CVR átiratot szeptemberben tették közzé. elvileg pont azért van ez így, hogy ne legyenek találgatások.

most ezt nem azért írom, hogy várjanak minden infó nélkül a szerencsétlen hozzátartozók, pilótaszövetségek fogalmazták meg ezt a kritikát. de lehetséges, hogy pont az MH17 kapcsán gondolták úgy, hogy saját kezükbe veszik, ne legyen még egy eset ilyen hamar, ahol olyan sokáig érdemi információ nélkül maradnak, nem tudom.

Előzmény: kulabácsi007 (79485)
Biga Cubensis Creative Commons License 20 perce 0 0 79487

Két másik osztrák szakértő bírálta a francia ügyészséget, mondván, hogy a hatóság elhamarkodottan közölte azzal kapcsolatos gyanúját, hogy a másodpilóta szándékosan idézte elő a katasztrófát.

AZ ÜGYÉSZSÉG LÉPÉSE SZERINTÜK MÉDIAHISZTÉRIÁHOZ ÉS SPEKULÁCIÓKHOZ VEZETETT.

http://www.origo.hu/nagyvilag/20150330-honapokig-eltarthat-a-legikatasztrofa-holttesteinek-azonositasa.html

 

+

"Közben a Lufthansa egyik vezetője azt mondta, elképzelhető, hogy a második fekete doboz annyira károsodott, hogy nem küld jeleket."

 

akkor valószínű károsodott, ennyi idő alatt gondolom már vettek volna jelet.

egyébként én azt hittem, ez csak víz alatt jelez, de akkor ezek szerint nem.

 

Előzmény: trizs77 (79481)
_Berci Creative Commons License 20 perce 0 0 79486

 

Ez csak akkor törtenhet meg igy, ha a vizsgalocsoport (amelynek a velemenyet az allamügyesz tolmacsolja, hiszen ö valojaban laikus) teljesen egyseges velemenyen van, ill. a bizonyitekok olyannyira egyertelmüek, hogy a lenyegben mar nem lesz komolyabb valtozas.

 

Tehat lehet irni egy wiki lapot (mar van is)... szerintem a föbb allitasok benne lesznek 10 ev mulva is.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525

 

Előzmény: Biga Cubensis (79483)
kulabácsi007 Creative Commons License 20 perce 0 0 79485

az államügyész felolvassa a CVR-t, mielőtt a vizsgálatok befejeződnek.

 

El tudod képzelni, hogy mi lenne mostanra, ha a baleset után 1 héttel semmit se mondanának a töbsszáz hozzátartozónak, meg 2-3 milliárd légiutasnak/érdeklődőnek ?   Főleg, úgy hogy mindenki tisztában van azzal, hogy a CVR félórás felvételét nem telik több időbe meghallgatni, mint az a 30 perc, amit felvett.

Előzmény: Biga Cubensis (79483)
_Berci Creative Commons License 20 perce 0 0 79484

 

A pilotanak, ismeretes, voltak lelki bajai. Viszont, szinte biztos, hogy arrol nincs 100%-ig korrekt es kifejezöerös papir, csak talalgatas.

 

Lehet, hogy skizo is volt benne, lehet, hogy tudathasadasra is hajlott, lehet, hogy depresszio, az is lehet, hogy pszichoszomatikus egyeb is (ami a latasra valoban kihathat) ...

 

Ezt a most felkutatando es meglevö (tehat valamilyen multbeli allapotot tükrözö) papirokbol valszeg nem lehet majd egyertelmüen kikövetkeztetni, pedig a legkompetensebb szakik probalkoznak majd vele.

 

Előzmény: Biga Cubensis (79482)
Biga Cubensis Creative Commons License 30 perce 0 0 79483

pedig ők biztos ismerik :)

de lehet, hogy itt a kiszivárogtatásra gondoltak.

szerintem az nem normális, hogy az államügyész felolvassa a CVR-t, mielőtt a vizsgálatok befejeződnek.

Előzmény: trizs77 (79481)
Biga Cubensis Creative Commons License 30 perce 0 0 79482

olyan nincs. csak az a kérdés, most akkor melyik a valóság, a pszichoszomatikus vagy a retina.

a retinaleválás, ahogy olvasom, nem villámcsapásként jön, pilóták esetében pláne szigorúbban kellene, hogy vizsgálják a szemet, hogy ilyesmi időben kiderüljön.

Előzmény: _Berci (79480)
trizs77 Creative Commons License 30 perce 0 0 79481

egyébként mi a véleményetek a vizsgálat lefolyásáról, az államügyészség "hatalomátvételéről"?

ehhez képest még az ukrán eset kivizsgálása is nagykönyvbe illő.

több pilótaszervezet is tiltakozott és véleményük szerint lábbal tiporták az ICAO szabályokat ennél a vizsgálatnál.

 

----------------------

 

A több pilóta szakszervezet ELŐBB olvassa el a francia törvényeket.

 

Franciaországban a légi baleset vizsgálat is csendőrségi jogkör.

 

Ott is van NTBS-nek megfelelő szervezet, de nem mindenható és a francia rendőrségen/csendőrségen nem emelkedhet felül.

 

 

_Berci Creative Commons License 45 perce 0 0 79480

 

Olyan nincs, hogy pszichoszomatikus retinalevalas.

 

Vagy rendben van a szeme es az "agyi feldolgozas"-sal van baj (az agy jelentös resze a latassal foglalkozik), vagy levalt a retina (amit müteni lehet), vagy (szelsöseges esetben, de egymastol függetlenül) mindkettö egy idöben.

 

Előzmény: Biga Cubensis (79476)
Biga Cubensis Creative Commons License 45 perce 0 0 79479

ja, és most már Sabine-nak hívják (álnév) a pár nappal ezelőtti Kathrint...

Előzmény: bakibaby (79469)
Biga Cubensis Creative Commons License 45 perce 0 0 79478

egyébként mi a véleményetek a vizsgálat lefolyásáról, az államügyészség "hatalomátvételéről"?

ehhez képest még az ukrán eset kivizsgálása is nagykönyvbe illő.

több pilótaszervezet is tiltakozott és véleményük szerint lábbal tiporták az ICAO szabályokat ennél a vizsgálatnál.

én nem gondolok konspirációra, valószínűleg az áll a háttérben, hogy Nyugat-Európában 2000 óta nem volt baleset, és nagyon gyorsan akartak "bizonyítani".

_Berci Creative Commons License 45 perce 0 0 79477

 

Igen, egyszerübb esetben laserrel "visszaheggeszthetö", komplikaltabb esetben müteni kell (es akkor legalabb egy fel evet kihagyni) ... a lenyeg viszont azon van, hogy a copilota ezt hogyan erezte ...

ha ettöl bepanikolt, besokkolt, akkor ez is hozzajarulhatott a lepesehez.

 

Előzmény: csakhallgattam (79473)
Biga Cubensis Creative Commons License 1 órája 0 0 79476

rákérdeztem korábban, mert szúrta a szemem (bocs) a "pszichoszomatikus" jelző.

ezt akkor írják oda, ha nem szervi probléma, hanem lelki probléma áll a háttérben.

azt meg nem lehet lézerrel javítani... feltéve, ha valóban pszichoszomatikus és nem csak a sajtó írt oda valamit.

Előzmény: csakhallgattam (79473)
Biga Cubensis Creative Commons License 1 órája 0 0 79475

a sikoltozás és pánik gyorsan terjed...

sajnos legfeljebb a két baba nem fogta fel, hogy mi történik.

Előzmény: trizs77 (79454)
hil Creative Commons License 1 órája 0 0 79474

Az előbb még olvastam, mostanra már letiltva az oldal

Előzmény: .ZsL. (79425)
csakhallgattam Creative Commons License 1 órája 0 0 79473

A szembetegsege nem ok a nemet tv-ben az mondta a szemorvos hogy lezerel semmi perc alatt javithato es max 2 hetig nem repülhetett volna.

Előzmény: _Berci (79471)
_Berci Creative Commons License 1,5 órája 0 0 79472

 

Amikor a copilota szandekosan kizarta a captaint, a gep süllyedni kezdett ... 100%-ig biztos volt abban, hogy soha eleteben többet nem fog repülni utasszallitoval repülni, mert egy ilyen, jelentesköteles esemeny ezt automatikusan maga utan vonna ...

 

Előzmény: bakibaby (79470)
_Berci Creative Commons License 1,5 órája 0 0 79471

 

Erröl is van forras, meg arrol is, hogy nehany hete szakitottak egymassal, meg arrol is, hogy a pilota szemeben retinalevalas van es a juniusi, szamara kötelezö orvosi vizsgan megbukott volna ... a kerdes az, hogy attol nem lesz minden igaz, ha le van irva valahova az internetben.

 

De ezen területek felderitesen profik szazai dolgoznak, ugyhogy egy hivatalos jelentesben (ami max. nehany honapon belül varhato) biztosan minden a helyen lesz (az viszont nagyon nem biztos, hogy a jelentest az internetben fogjak lobogtatni).

 

Előzmény: bakibaby (79469)
bakibaby Creative Commons License 2 órája 0 0 79470
Előzmény: bakibaby (79469)
bakibaby Creative Commons License 2 órája 0 0 79469

"állítólag terhes a volt menyasszony.." - ez honnan van, forrás?

 

köszi,

bb

Előzmény: kulabácsi007 (79464)
elemes2 Creative Commons License 2 órája 0 0 79468

vannak még ilyen bölcs szabályok, például ha valahol tűz van, köteles vagy hívni a tűzoltókat, akik aztán megállapítják, hogy milyen szabálysértést vezetett a tűz kigyulladásához, és megbüntetnek jó alaposan. következmény: a kisebb tűzeseteket az enberek próbálják elsumákolni, és csak akkor hívják a tűzoltókat, amikor már belátják, hogy ez bizony nagy tűz, és saját maguk nem tudják eloltani. a késedelem miatt pedig sokszorta nagyobb a kár.

Előzmény: _Berci (79463)
_Berci Creative Commons License 2 órája 0 0 79467

 

Mar irtam korabban, hogy a Lufthansa eddig több, mint 10 000 pilotat kikepezett es a törteneteben ez az elsö ilyen eset (pedig pl. a Lufthansanal nem csak altala kikepzett pilotak is repülnek).

 

Ha valamit meg akarunk kerdöjelezni,, akkor talan az emberi termeszetet kellene. Marmint azt, hogy egyaltalan lehetseges-e tetszöleges szamu "hibatlan" pilotat kikepezni, vagy valamilyen valoszinüseggel ezzel a veszellyel kell elni.

 

Egy pilota eleteben sok forsulat törtenhet. Megbetegedhet, alkoholista, kabszer függöve valhat, csaladi drama törtenhet, egyeb baleset, ...

 

Előzmény: globetrotter* (79462)
Flower2000 Creative Commons License 2 órája -1 0 79466

Szerintem az orvosi titoktartás azért van, hogy ne okozzanak kellemetlenséget a betegnek ezáltal. Viszont itt nem egy betegről van most szó, hanem egy halott pilótáról és bűncselekményről. Ha ilyen eset nincs akkor is nem szabad szerintem csak magát a beteget nézni, hanem azokat az embereket is akik munkája tőle függ.

 

Előzmény: _Berci (79463)
kulabácsi007 Creative Commons License 2 órája 0 0 79465

Az utasok 90-95%-ka fel se fogja a becsapódásig.

 

Szerintem nem így van.   ..egyszer rosszul lett egy utas vhol elől a gépen, amin repültem.  A földre fektették a stewardessek, kijött hozzá a másodpilóta is, de szerencsére jobban lett nemsokára.    Ahogy történt az eset, 5 percen belül a hátsó sor is tudta, még azt is tudni vélték, hogy hol fogunk menetrenden kívűl leszállni.

Előzmény: trizs77 (79454)