Keresés

Részletes keresés

Ízirájder Creative Commons License 15 perce 0 0 89243
trizs77 Creative Commons License 2 órája 0 0 89242

Mindenesetre a lezuhanásnál jobb opció egy idegen reptéren pár óra huza-vona a keró finanszírozásán.

 

-------------------------------------

 

Ez a lényeg.

 

 

Előzmény: reimre (89241)
reimre Creative Commons License 3 órája 0 0 89241

Nem értek ugyan hozzá, de gondolom azért a "bárhol" tankolásnak van financiális háttere, illetve egy ilyen kis légitársaság esetén inkább akadálya. Mindenesetre a lezuhanásnál jobb opció egy idegen reptéren pár óra huza-vona a keró finanszírozásán. De ebben az esetben a keptén úgy gondolta, hogy elég lesz az.

Előzmény: trizs77 (89238)
Miocsó Creative Commons License 4 órája 0 0 89240
trizs77 Creative Commons License 4 órája 0 0 89239
trizs77 Creative Commons License 5 órája 0 0 89238

A gép késve indult el (ez még akár igaz is lehet), mert az egyik utas elkallódott videojátékét kereste a személyzet. Emiatt viszont bezárt a kijelölt közbeeső dobbantó reptér, ezért repültek tovább kicentizett üzemanyaggal. (Ha ez igaz, az a reptervből ellenőrízhető.) A többi már ismert.

 

--------------------

 

Firkász magyarázat.

 

De azt nem írta bele (mert buta), hogy útközben nem csak az az egy repülőtér van, ami közben bezárt, hanem még vagy tíz.

 

 

Előzmény: Vgyuri1946 (89234)
altset Creative Commons License 11 órája 0 0 89237

A Malév boldog békeidejében (70-es-80-as évek) egy járat végrehajtásához szükséges minimális üa szempontjai nagyjából a következők voltak: Az útvonal és a repülőterek általános időjárási helyzete. Forgalmi helyzet (várható várakoztatás, forgalmi torlódás). Az indulási és érkezési repülőtér közötti szélcsend, vagy ismert szembeszél esetén a szélvektor figyelembevételével ekvivalens távolság. A rendelkezésre álló kitérő repülőterek. A számításoknál hátszelet figyelembe venni nem lehetett.

 

A navigációs szolgálat az alábbi paraméterekkel számolt:  

Taxi Fuel (gurulás, kg-ban típusfüggően)

Trip Fuel (teljes útvonal szükséglete)

Route Resevre (útvonal tartalék, akkor az útvonal szükséglet 5%-a)

Alternate Fuel (kitérő tartalék, beleértve a célreptér átstartoláshoz szükséges üa)

Holding Fuel (várakozási tartalék 30 percre, akkori típusonként 1,5-2,5 tonna körül)

Extra Fuel (kiegészítő tartalék) a cpt döntése alapján.

Régen létezett a „gazdaságos tankolás” fogalma is (ha a szovjet anyag olcsóbb volt, akkor sokszor vinni kellett).

 

Volt egy tu34 cpt (ML), aki mindig alkalmazta az Extra Fuel lehetőséget, tehetséges kezdő koromban sokszor rákérdeztem, de mindig azt mondta, tegyük csak rá még azt az egy tonnát, belefér. Talán volt egyszer egy halálközeli élménye a nafta kifogyása miatt. Repbiztonságilag ez teljesen OK, de a fölösleges üa cipelése nem csak a repülési paramétereken változtat, hanem a gazdaságosságon is. Mondanom sem kell, hogy ML békés nyugdíjba vonult pályafutása végén, szóval még véletlenül sem úgy járt, mint 100% ellentéte, ez a szerencsétlen késői kolléga...

V.Gy. Creative Commons License 12 órája 0 0 89236

- Majd amikor Ő rájön, legalább Ő rájött, talpraesetten mindenkit eltakarít az útjából, hogy segítsen ennek a bolondnak megúszni.

Nem az irányító hölgyön múlt, hogy nem érték el a futópályát.

 

Nekem is ez jött le a beszélgetésből, hogy a hölgyemény mindent megtett, kitakarított előtte (még a másikat, a kényszeres erbászt is elzavarta az útból), emergencyt indította a pályán - tényleg nem rajta múlt a dolog. A pájlot nagyon elcseszte ezt, talán már kimondhatjuk... Sajnos nem egy Csesznyában tette, hanem 70-80 emberrel a háta mögött. :-((

Előzmény: trizs77 (89212)
martinaxe7 Creative Commons License 14 órája 0 0 89235
Vgyuri1946 Creative Commons License 15 órája 0 0 89234

Jó kis bulvármagyarázat a kolumbiai katasztrófára:

 

A gép késve indult el (ez még akár igaz is lehet), mert az egyik utas elkallódott videojátékét kereste a személyzet. Emiatt viszont bezárt a kijelült közbeeső dobbantó reptér, ezért repültek tovább kicentizett üzemanyaggal. (Ha ez igaz, az a reptervből ellenőrízhető.) A többi már ismert.

 

trizs77 Creative Commons License 20 órája 0 0 89233

 Lengyel kormánygép.

 

A repülési balesetvizsgálók a világon vagy 100%-ban,  vagy 99%-ban személyzethibának tartják a TU-154 balesetét.

 

De a lengyel közvélemény egy kicsi része, a lengyel belpolitika kicsivel nagyobb része igen szeretné az oroszokra kenni, vagy ez se megy, akkor valami titkos, háttérhatalom bűnös robbantásának feltüntetni, hogy az akkori lengyel vezetés egy kisebb része, ott, meghalt.

Előzmény: martinaxe7 (89232)
martinaxe7 Creative Commons License 20 órája 0 0 89232
Előzmény: elemes (89228)
BunnyNo1 Creative Commons License 21 órája 0 0 89231

A reptér igen. Az a reptér igen. De fordulni lehet, közben akár emergency stripet keresni lehet. Igazad van, ha azt a repteret erőlteti. De ez a kapitány mindent nagyon elszúrt, miért éppen ezt ne szúrta volna el...

Előzmény: Bandipilot (89213)
elemes Creative Commons License 23 órája 0 0 89230

ez már durva incidensnek számít önmagában is, amely komoly vizsgálatot von maga után.

 

nem lehet, hogy ez például kockázati tényező...?

ha bevallod, nyakoncsapnak.

ha nem vallod be, megúszhatod.

Előzmény: Antera (89229)
Antera Creative Commons License 23 órája 0 0 89229

Közben megtaláltam az esetet, ami rémlett, Avro 85 üza-nyűgről, itt:

 

https://news.aviation-safety.net/2016/04/15/report-low-fuel-emergency-landing-of-rj85-at-belfast/

 

 

Szóval van olyan, hogy egy gép belecsippent a final reserv-be is, ezért van. De egy más repüléskultúrában ez már durva incidensnek számít önmagában is, amely komoly vizsgálatot von maga után.

 

Érdekes átrágni ezt az esetet, hogy egy személyzetnek nagyjából hogyan kellene viselkednie akkor is, ha "minden külső dolog" összeesküdött ellene, ahhoz képest, hogy az aktuális eseménynél semmi nehezítő tényező nem kellett a tragikus végkifejlethez...

 

elemes Creative Commons License 24 órája 0 0 89228

most a rosztovi baleset jutott eszembe, azzal mi van?

elemes Creative Commons License 24 órája 0 0 89227

pedig a repülésbiztonság pont arról szól, hogy az ILYEN emberi tényezők miatt se legyen baleset.

 

ha azt mondjuk, hogy "a hülyeséget sajnos nem lehet kiküszöbölni" -- akkor nem is keressük a megoldást

Előzmény: trizs77 (89223)
elemes Creative Commons License 24 órája 0 0 89226

Pedig.

Előzmény: Bandipilot (89222)
trizs77 Creative Commons License 25 órája 0 0 89225
Bandipilot Creative Commons License 25 órája 0 0 89224

Kivalo CRM trening anyag, sajnos csak angolul:

 

https://m.youtube.com/watch?v=chDzr16RbAQ

trizs77 Creative Commons License 25 órája 0 0 89223

Sajnos amíg emberek is ülnek a pilóta fülkében addig a hazudás emberi jog marad.

 

Felépítesz rendszert.

Kérdezz-felelek.

 

Végig kell rajta menni.

Egyik kérdés :

     - Van elég üzemanyag ami elég az útra ?

Válasz:

      - Van.

Pedighogy pont nincs. ..................................Ezt a rendszer egyelőre nem szűri.

 

 

 

Második kérdés :

      - Kitérő reptérre való eljutásra és a várakozásra is megvan az elegendő üzemanyag ?

Válasz :

     - Igen.

Pedig nem.

 

 

 

Majd ha a gép olyan korszerű lesz, hogy útközben önmaga figyeli a még előtte lévő út hosszát valamint a rendelkezésre álló kero mennyiségét, és riaszt ha nem jó a helyzet, akkor javulhat a dolog.

 

De a riasztást nem úgy értem, hogy szól a pilótának a gép, hogy baj van haver kevés lesz a kero, mert ha az első két kérdésre hazudott a pilóta (mint most is) akkor hazudni fog a gép figyelmeztetésére.

 

Inkább úgy gondolom, hogy ha a meglévő üza mennyiséget, meg a lerepülendő távot összeveti a fedélzeti számítógép és az jön ki, hogy nem elég, akkor a gép maga, pilótát kikerülve közölje az 500 km-es körzetben lévő minden repülőtérrel + légi forgalmi hatósággal, hogy :

 

...."...Ugyan repül még felettünk egy gép, de kevesebb üza-ja van mint amennyire szüksége lehet..."

 

 

 

Előzmény: elemes (89221)
Bandipilot Creative Commons License 25 órája 0 0 89222

Sajnos a hasonlo balesetek legfobb oka valami olyasmi, amit nagyon nehez kikuszobolni vagy megvaltoztatni:

 

AZ EMBERI TERMESZET

 

:(

Előzmény: elemes (89221)
elemes Creative Commons License 25 órája 0 0 89221

Az ismert szabályok ellenére MÉGIS bekövetkezett a katasztrófa.

A kérdés: mi vezetett ide, és hogy lehetne megelőzni a megismétlődését.

A "hülye volt" akkor lenne jó válasz, ha lenne megbízható módszer a hülyék kiszűrésére.

Előzmény: trizs77 (89220)
trizs77 Creative Commons License 26 órája 0 1 89220

Repülsz.

Van még előtted sok út.

 

Bekapcsol a tartalék üzemanyagra átálltam jelzés.

 

Ez ugye 30-40 perc.

az Avro utazójával számolva (kb. 800 km/h) azt jelenti, hogy még 400-500 km-t repülhetsz mire csontszáraz lesz.

 

Ilyenkor ne kapcsolgasson semmit, ne játszon rambót, ne akarjon két hajtűművel tovább repülni (amit egyébként lehet) utasokkal, hanem azonnal keressen egy alkalmas leszállóhelyet.

 

Plááne ne mondja hetykén : csak kíbírja odáig.

Nem bírta ki.

 

----------------------------------

 

Egészem más a helyzet ha akció filmet forgatsz hállivúdi stílusban.

Akkor persze lehet, hogy a gonosztól elkötöttél egy AVRO-t mert Te vagy a jó fiú, épp mented a királylányt amikor rájössz, hogy a nafta nem lesz elég.

Akkor van olyan mód, hogy lekapcsolsz 1 vagy kettő hajtúművet, majd Te is és a mentendő királylány is sűrű imádkozásba kezdesz, s talán tényleg csak a küszöb fölött állnak le a hajtóműveid, mert a rendező így akarta.

 

 

Előzmény: etomcat (89217)
Bieux Creative Commons License 26 órája 0 0 89219

Asszem a külsőkön vannak a generátorok, a belsők működtetik a hidraulika-rendszert.
Fotelből, de a megoldás szvsz az lett volna, hogy beletörődik, hogy vitorlázás lesz belőle, és működő hajtóművekkel nem pazarolja a magasságot hátha alapon.

Előzmény: etomcat (89217)
Bieux Creative Commons License 26 órája 0 0 89218

Sőt, a holding a süllyedésnél sokkal inkább zabálja az üzemanyagot, tehát nem is biztos, hogy a vitorlázás elkerülhetetlen volt.

Előzmény: Antera (89208)
etomcat Creative Commons License 26 órája 0 0 89217

> amikor a leszállás előtt 30-40 perccel a gép figyelmeztette, hogy most kapcsol át reserve üza mennyiségre <

 

Ha akkor leállít egy vagy két külső hajtóművet és a belsőkre ráadja a maxigázt, nem jött volna ki jobban üzemanyaggal a 146-os?

(MiG-29 esetén az őrjáratozási idő meghosszabbítható az egyik turbina légi leállításával / indításával, csak annyira megbízhatatlan, hogy senki sem merte használni.)

Előzmény: trizs77 (89212)
Biga Cubensis Creative Commons License 26 órája 0 0 89216

És neki lesz szegénynek lelkiismeretfurdalása...

Előzmény: trizs77 (89212)
elemes Creative Commons License 27 órája 0 0 89215

8 mérföld, 2000 láb, az avro ehhez még üres tankkal sem siklik elég jól...

Előzmény: elemes (89211)
Ízirájder Creative Commons License 27 órája 0 0 89214

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!