Keresés

Részletes keresés

elemes Creative Commons License 2018.01.22 0 0 92805

ember - airbus

       1 : 0

 

az összes "önvezető rendszerrel" ez a gond, hogy józan esze, az nincs neki.

Előzmény: CriticHero (92803)
Bieux Creative Commons License 2018.01.21 0 0 92804

Atyaúristen, két ilyen hibát egymás után. Mint amikor a tévés műsorvezető annyira örül magának egy nyelvtörő mondat sikeres abszolválása után, hogy zavarában a következő tök közönséges mondatot kúrja el.
Persze kapkodásról is lehet szó, hiszen a togával nyilván elment néhány száz méter az amúgy se hosszú, vizes pályából.

Előzmény: CriticHero (92803)
CriticHero Creative Commons License 2018.01.21 0 2 92803

:-(

Ha esetleg még nem láttátok volna:

 

Pegasus initial report ...

 

FO is PF weather is at minimums. They are expecting to see the runway at minimums. At minimums they see the runway FO disangages the autopilot but at the same time he presses the toga buttons. Captain takes over and lowers the nose and retards both thrust levers to idle, they land at idle thrust but the aircraft was dispatched with one reverser inop. Captain deploys the thrustreverser of the left engine and releases the right engine. Since he hadn't disconnect the auto throttle right engine goes to TOGA thrust. Aircraft starts to accelerate and skids off the runway from the left. Right engine separates. All passengers evacuate the aircraft from the rear door. No smoke in the cabin no injuries.

 

:-(

Előzmény: B7378 (92687)
dezso Creative Commons License 2018.01.20 0 0 92802

Szerintem rajott, hogy egy airberlin gepet repul, es ugy jart, mint a viccben: "de kigyo, neked nincs is labad!"  De egyebkent nagyon megult a segge.  A futok csak azutan ertek le, es szerintem akkor mar rajta volt a gaz.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (92800)
etomcat Creative Commons License 2018.01.20 -4 0 92801

> Kb. 150 km-s sugarú, mondom sugarú, körben éppen minden repülőteret lezártak, bezártak.

 

Vagyis a pilóták felelőssége az eset, mert nem lett volna szabad az érkezési terület ilyen időjárási viszonyai mellett elindulniuk sem! (Ugyebár a mindent látó meteorológiai műholdak korában nehéz azzal védekezni, hogy hopp, hirtelen odalopakodott a rossz idő.)

 

Szintén vizsgálni kell a légitársaság felelősségét, hogy nyomást helyeztek-e a pilótákra az elindulás kierőszakolása érdekében? (Lehet azt "finoman" is csinálni, pl. megpendítik, hogy ha nem repülnek, bosszúból elküldik a sztyuvit, akit a pilóta művelni szokott.)

Előzmény: trizs77 (92795)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 92800

Kérdezem a pilótákat, hogy pl. 2:14-16 körül, amikor már 2 futó is lent van a talajon, miért kellett újra rászúrni a gázt?

(Nyilván szükség volt rá, nem vitatni akarom, csak nekem úgy tűnt, hogy az már "majdnem megvolt". Pontosabban "mintha a neheze már meglett volna". Vagy nagyon nem?)

Előzmény: Utas2 (92796)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.20 0 0 92799

DUS egy viszonylag nagy reptér, 23 milliós éves forgalommal, van ott minden. 

Előzmény: Utas2 (92796)
elemes Creative Commons License 2018.01.20 0 0 92798

de, természetesen tájékozódnak. csak az időjárás nem mindig hallgatja a előrejelzést.

Előzmény: wwa (92797)
wwa Creative Commons License 2018.01.20 0 0 92797

Persze, le a kalappal a pilóta teljesítménye előtt.

 

De én igazából azt nem értem, erre az időjárásra nem lehetett előre készülni?

Ez nem hirtelen, váratlanul alakult ki.

Én Frankfurtban élek, itt már két napra előre ment rengeteg figyelmeztetés a szélviharra , esetleges tornádóra. bezártak az iskolák, óvodák (jobban mondva nem volt kötelező a megjelenés...). És elég jól bejöttek az előrejelzések.

 

Ilyenkor nem lehet a repülésben előre készülni? Pl. több tartalék üzemanyaggal, esetleg későbbi indulással...

Előzmény: trizs77 (92795)
Utas2 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 92796

https://m.youtube.com/watch?v=x5e7bos0OQc

 

Ez a teljes video, van rajta jópár goaround...

 

(Mintha DUS-ba főleg Dash-8-asok járnának?)

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (92786)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 92795

Mondjátok, ez a pilóta nagyon tehetséges, vagy nagyon felelőtlen?
Le szabad szállni 110-es oldalszélben egy ilyen "kisgéppel" ?

 

 

---------------------

 

Kb. 150 km-s sugarú, mondom sugarú, körben éppen minden repülőteret lezártak, bezártak.

Oda tehát nem mehet.

 

Repülőgép még fent, nem maradt.

 

Ergo le fog jönni.

 

Vagy magától, vagy vezetve.

 

A pilóta (helyesen) úgy döntött, inkább vezetve jön le, mint tégla üzemmódban.

 

Annak a 40-60 embernek, aki mögötte ült, ritka nagy mázlija volt, hogy pont aznap egy ilyen arany seggű**/kezű pilótát fogott ki.

 

 

**= a pilóták között az a kitétel, hogy jó segge van  nem sexuális tartalmú megállapítás.

 

 

 

 

Előzmény: wwa (92791)
elemes Creative Commons License 2018.01.20 0 0 92794

csúnyán tört, de a pilóta iszonyú jól megfogta

Előzmény: Leadfoot (92793)
Leadfoot Creative Commons License 2018.01.20 0 0 92793

És hát nem alaptalan a félelem. :-D

 

https://www.youtube.com/watch?v=954W6u2g32Q

Előzmény: VéPeti (92781)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.20 0 1 92792

Végülis az utolsó tizenöt hozzászólás erről szólt...

Előzmény: wwa (92791)
wwa Creative Commons License 2018.01.20 0 0 92791

Tudom, HVG hír, stb, de....

http://hvg.hu/tudomany/20180120_dusseldorf_eros_szel_landolas_dusseldord_eurowings

Mondjátok, ez a pilóta nagyon tehetséges, vagy nagyon felelőtlen?
Le szabad szállni 110-es oldalszélben egy ilyen "kisgéppel" ?

 

dezso Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92790

Itt meg lehet nezni, mekkora lokesek voltak (lehet az idobeli felbontast es az idopontot allitgatni).  Nagyjabol Hamburg volt legkozelebb, ahol nem volt akkora szel, de az meg mar majdnem Sylt :)  Es abban eleg biztos vagyok, hogy nem a pilota cowboykodott, ellentetben a video alatti kommentekkel.

 

https://kachelmannwetter.com/de/messwerte/deutschland/windboeen-6h/20180118-1200z.html

Előzmény: Fradista Utazó (92786)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92789

OK!

Előzmény: Kenny___ (92787)
-Jeszy- Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92788

Akkor tényleg meleg helyzet volt :)

Előzmény: Pomber Béla (92783)
Kenny___ Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92787

Lehetne kerni, hogy legkozelebb legyszives klikkelj a jutub videora es a jutub linket tedd be? Koszi!

Előzmény: XANTIi (92775)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92786

Szeretném az elején jelezni, hogy a repüléshez nem értek. Afféle érdeklődőként olvasom ezt a topicot (a Germanwings-eset óta), hozzászólni alig szoktam. Ez a videó is azért keltette fel inkább az érdeklődésemet, mert én is itt élek ebben a zónában, ahol Friederike tiszteletét tette tegnap.

Hogy jön a vihar, azt lehetett persze tudni, már szerda délután mondogatta a rádió, hogy készüljünk rá. Azt is egész jól eltalálták, hogy merre fog menni. Ugyanakkor arra számítottak, hogy, ahogy Rotterdam felől megy a kontinens belseje felé, csendesülni fog, ami nem következett be. Még Thüringiában is sok kárt okozott, ott is haltak meg emberek. Itt, a Rajna-vidéken az iskolásokat reggel hazaküldték, a repterek viszont elég sokáig nyitva maradtak, és csak akkor zárták le őket, amikor már látták, hogy nem annyira humoros a helyzet.

Nem jegyeztem fel az időpontokat, de dél körül volt egy olyan időszak, amikor Schipholtól Paderbornig minden repülőtér zárva volt, és egész Hollandiában, valamint Németország nyugati és középső részén egyáltalán nem volt vasúti közlekedés. 

Előzmény: doncike (92782)
Roltii Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92785

Gyönyörűen megfogta a föld felett ahogy kell, élmény nézni az ilyet! 

Előzmény: XANTIi (92775)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92784

Nagyon nagy területen volt vihar. Fél nyugat-Európán átvonult. Hollandiában, Belgiumban, francia és német honban is korlátozások voltak sok reptéren. Fél napokra lezárva.

Biztos szaporodott a hasonló meredek esetek száma a videó megosztókon is. Szerencsére ontopik esemény nélkül sikerült kibekkelni úgy néz ki.

Előzmény: doncike (92782)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92783

Én tudom,hogy mitől sikerült!

 

A végén látszik, hogy ott szállt le ahol a szivárvány töve volt.

Előzmény: XANTIi (92775)
doncike Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92782

Mekkora volt az a viharzóna?

200 km-re simán elegendő tartaléknak kellett lennie, és gondolom nem akkor derült ki, hogy mekkora szél van, amikor odaért.

 

De nem ismerem a részleteket, ezért kérdeztem.

Előzmény: Fradista Utazó (92780)
VéPeti Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92781

Ezeknek a Q400-asoknak olyan vékony pálcika lábuk van, attól félek mindig, hogy egyszer letörik. :)

Előzmény: trizs77 (92776)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92780

Düsseldorfból hová ment volna? A legközelebbi repülőtér a viharzónán kívül talán Hahn lehetett, odáig nem biztos, hogy lett volna elég üzemanyaga. 

Előzmény: doncike (92779)
doncike Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92779

Vajon volt valami speciális oka, hogy nem ment kitérőre?

Vagy a 100 km/h lökések rendben vannak, és ez csak durván néz ki, de valójában meg kell tudni oldani?

Előzmény: XANTIi (92775)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92778

Ha volt utas a gépen, biztos fogyott a bumááááááága. Copyright by Hofi.

Előzmény: XANTIi (92775)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92777

Engem a frász kerülgetett már attól, hogy néztem.

Előzmény: XANTIi (92775)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.19 0 0 92776

 

 Gratula

Előzmény: XANTIi (92775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!