Atyaúristen, két ilyen hibát egymás után. Mint amikor a tévés műsorvezető annyira örül magának egy nyelvtörő mondat sikeres abszolválása után, hogy zavarában a következő tök közönséges mondatot kúrja el. Persze kapkodásról is lehet szó, hiszen a togával nyilván elment néhány száz méter az amúgy se hosszú, vizes pályából.
FO is PF weather is at minimums. They are expecting to see the runway at minimums. At minimums they see the runway FO disangages the autopilot but at the same time he presses the toga buttons. Captain takes over and lowers the nose and retards both thrust levers to idle, they land at idle thrust but the aircraft was dispatched with one reverser inop. Captain deploys the thrustreverser of the left engine and releases the right engine. Since he hadn't disconnect the auto throttle right engine goes to TOGA thrust. Aircraft starts to accelerate and skids off the runway from the left. Right engine separates. All passengers evacuate the aircraft from the rear door. No smoke in the cabin no injuries.
Szerintem rajott, hogy egy airberlin gepet repul, es ugy jart, mint a viccben: "de kigyo, neked nincs is labad!" De egyebkent nagyon megult a segge. A futok csak azutan ertek le, es szerintem akkor mar rajta volt a gaz.
> Kb. 150 km-s sugarú, mondom sugarú, körben éppen minden repülőteret lezártak, bezártak.
Vagyis a pilóták felelőssége az eset, mert nem lett volna szabad az érkezési terület ilyen időjárási viszonyai mellett elindulniuk sem! (Ugyebár a mindent látó meteorológiai műholdak korában nehéz azzal védekezni, hogy hopp, hirtelen odalopakodott a rossz idő.)
Szintén vizsgálni kell a légitársaság felelősségét, hogy nyomást helyeztek-e a pilótákra az elindulás kierőszakolása érdekében? (Lehet azt "finoman" is csinálni, pl. megpendítik, hogy ha nem repülnek, bosszúból elküldik a sztyuvit, akit a pilóta művelni szokott.)
Kérdezem a pilótákat, hogy pl. 2:14-16 körül, amikor már 2 futó is lent van a talajon, miért kellett újra rászúrni a gázt?
(Nyilván szükség volt rá, nem vitatni akarom, csak nekem úgy tűnt, hogy az már "majdnem megvolt". Pontosabban "mintha a neheze már meglett volna". Vagy nagyon nem?)
Persze, le a kalappal a pilóta teljesítménye előtt.
De én igazából azt nem értem, erre az időjárásra nem lehetett előre készülni?
Ez nem hirtelen, váratlanul alakult ki.
Én Frankfurtban élek, itt már két napra előre ment rengeteg figyelmeztetés a szélviharra , esetleges tornádóra. bezártak az iskolák, óvodák (jobban mondva nem volt kötelező a megjelenés...). És elég jól bejöttek az előrejelzések.
Ilyenkor nem lehet a repülésben előre készülni? Pl. több tartalék üzemanyaggal, esetleg későbbi indulással...
Itt meg lehet nezni, mekkora lokesek voltak (lehet az idobeli felbontast es az idopontot allitgatni). Nagyjabol Hamburg volt legkozelebb, ahol nem volt akkora szel, de az meg mar majdnem Sylt :) Es abban eleg biztos vagyok, hogy nem a pilota cowboykodott, ellentetben a video alatti kommentekkel.
Szeretném az elején jelezni, hogy a repüléshez nem értek. Afféle érdeklődőként olvasom ezt a topicot (a Germanwings-eset óta), hozzászólni alig szoktam. Ez a videó is azért keltette fel inkább az érdeklődésemet, mert én is itt élek ebben a zónában, ahol Friederike tiszteletét tette tegnap.
Hogy jön a vihar, azt lehetett persze tudni, már szerda délután mondogatta a rádió, hogy készüljünk rá. Azt is egész jól eltalálták, hogy merre fog menni. Ugyanakkor arra számítottak, hogy, ahogy Rotterdam felől megy a kontinens belseje felé, csendesülni fog, ami nem következett be. Még Thüringiában is sok kárt okozott, ott is haltak meg emberek. Itt, a Rajna-vidéken az iskolásokat reggel hazaküldték, a repterek viszont elég sokáig nyitva maradtak, és csak akkor zárták le őket, amikor már látták, hogy nem annyira humoros a helyzet.
Nem jegyeztem fel az időpontokat, de dél körül volt egy olyan időszak, amikor Schipholtól Paderbornig minden repülőtér zárva volt, és egész Hollandiában, valamint Németország nyugati és középső részén egyáltalán nem volt vasúti közlekedés.
Nagyon nagy területen volt vihar. Fél nyugat-Európán átvonult. Hollandiában, Belgiumban, francia és német honban is korlátozások voltak sok reptéren. Fél napokra lezárva.
Biztos szaporodott a hasonló meredek esetek száma a videó megosztókon is. Szerencsére ontopik esemény nélkül sikerült kibekkelni úgy néz ki.