Első dolog, ez hetekig szok tartani, hogy megtaláld a roncsmezőt az óceán/tenger fenekén.
(bár egy délafrikai gépnél több mint 1 év után találták meg)
Ehhez használhatsz röpüllőt, hadi- és kereső hajót, tengeralattjárót, műholdat, akármit.
Mikor végre megvan a roncsmező, mely több km hosszú is lehet, akkor ők onnan elmennek és jön a speciális, kicsi, sárga, ember nélküli tengeralatti kutató izé, melynek vannak robotkarjai, amiket felül, a tengeren hánykolódó akármiről irányít az operator.
Ez általában megvan 1-2 hét alatt, ha a roncsmezőn belül, már tudod hol van a gép farkincája?
En azt nem ertem, hogyha a jelado alapjan 5 km-es korzetben behataroltak a roncs helyet, akkor pl muholdrol nem lathato? Ilyen melysegbe nem lat a muhold?
A normál ELT ütésre indul, de az gyorsan elmerülhetett a farokrésszel együtt. De az úszó bójákból több is van ami kiszabadulhat egy törésnél. Csak azt elsodorhatják áramlatok.
érdemes megkülönböztetni az információhiányt és az ellentmondást. a modern ember fokozottan hajlamos a szolipszizmusra ("amit ÉÉÉÉN nem tudok, az nincs is"), szerencsére ez legtöbbször teljesen veszélytelen (legfeljebb nevetséges).
Vannak ELT "bóják". Úszóképes szerkezetek, ebből több is lehet a gép különböző részein. Az áramot a tengervíz aktíválta kémiai elemek adják. Régebbi lejárt idejű van nekem is. Az még a régi 121,5-ös. Az csak itt és 243-on adott pittyegést. A mai 406-osak akár GPS pozíciókat is adhatnak, erről nincs infóm. Ezek ha ki tudnak szabadulni a törött törzsből, napokig tudnak jelezni.
Vajon a víz alatti hangjelzők jeleit tudják-e fogni? Mert a rögzítők becserkészéséhez az kellene. Azok pár hétig dolgoznak.
(nem akarok flame-et indítani :-)) de az a konteó volt már, hogy meg is lőhették a gépet, és amiatt voltak a füstös meg ablakos hibajelzések? neeem, nem hiszek benne, csak mint egy új elmélet. ez se rosszabb, mint az MH370 Érden (vagy hol) :-)
On May 28th 2016 Egypt's Civil Aviation Authority reported, that data about the accident have been received from Greek Air Traffic Control, further data about the flight track just prior to the accident are being expected. The CAA also confirmed that an ELT signal had been received via satellites enabling search and rescue services to locate the crash site.
Az egyiptomi polgári légügyi hatóság megerősítette, hogy a műholdak észlelték az ELT jelzéseit, amelyek segítenek a becsapódás helyszínének megtalálásában.
de hát az ELT nemigen sugároz a műholdakig három kilométerről a víz alól. ott csak a dobozok akusztikus csipogóját lehetne keresni.
Prof. Oláh Attila, a Petz-kórház orvos-igazgatója elmondása szerint a pilóta vágásos-zúzódásos sérülésekkel szállították a győri kórház sürgősségi osztályára. Törése nincs. Állapota nem súlyos, a vágások nagy része az arcán keletkezett. Ezeket ellátták, összevarrták. A baleset után rövid eszméletvesztéseket is szenvedett a pilóta.
A korábban feltételezettekkel ellentétben a lezuhant repülőgép pilótája az elvégzett vizsgálatok eredménye szerint nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett, operációs beavatkozásra okot adó sérülése nincs.
"Állítólag a volt YU területén-kivéve Slovenia-szinte ismeretlen a szakszerű karbantartás,többnyire gánymesterek toldozzák/foltozzák ezeket a vasakat..."
Szerintem nem egészen így van.
Jugoszlávia annak idején komoly repülőiparral rendelkezett és komoly szakember képzés zajlott.
megtaláltam,csak egy kis googlizás kellett volna..
Nem a Matkói gép,hanem -közös szál a yugo múlt-a Lengyel gyártású Dromedar.
Érdekes,mennyire védve van a Pilóta,nem csoda,hogy megúszta kis karcolásokkal.
Állítólag a volt YU területén-kivéve Slovenia-szinte ismeretlen a szakszerű karbantartás,többnyire gánymesterek toldozzák/foltozzák ezeket a vasakat...nincs olyan hülye,aki innen vesz gépeket-hcsak nem statikus gyerekjátszótérnek-mert a sok éves gányolás visszafordíthatatlan károkat okoz,és ha ingyen adják,akkor sem éri meg a felújítás.
Nem ez a gép AZ ,ami évekig állt Matkópusztán?...valami" dutva-hutva-lutra"
Anno a gépet"csempészésre használták,az azóta agyon keresett Vlaszák Lajos használta ejtőernyőzésre.
Papírjai nem voltak,valami Yugo pilóta hozta ide,de rejtélyes módon haza már nem vihette..állítólag még a papírjait krumpli bélyegzővel még érvényesítették egy darabig,aztán már ezt se vállalták.
Szerintem a radarrendszer mindent figyel, csak miután megvan a civil légtér-kép, az aszerint rendben levőket a katonai kezelószemelyzet már nem is látja (ha nem akara), mert a rendszer kiszűri. Így tisztább a kép. (Legalábbi így lenne logikus.) De az eredeti felvétel valahol tárolva van, csak onnan visszavenni időbe telik.
Az amerikai Hudson folyóba zuhant egy P-47 Thunderbolt típusú második világháborús amerikai harci repülőgép - közölte az Egyesült Államok szövetségi légügyi hivatala pénteken.
A tűzoltóság közölte, a mentési munkálatok során találtak egy holttestet, de nem erősítették meg, hogy az egyszemélyes repülőgép pilótája lenne.
A hatóságok közölték, a repülőgépnek meghibásodott a hajtóműve, mielőtt belezuhant a New Yorkot és New Jerseyt összekötő George Washington híd közelében a folyóba.
Az amerikai légierő múzeuma a hétvégén ünnepli a repülőgéptípus 75. születésnapját. A múzeum szóvivője elmondta, a szerencsétlenül járt repülőt egy New Yorktól mintegy 50 kilométerre keletre lévő múzeumban tárolták.
A baleset közel ott történt, ahol 2009-ben egy utasszállító hajtott végre sikeres kényszerleszállást a Hudson folyón.
Persze.Nem akarják megtalálni, de azért odavisznek egy hajót a franciák, hogy megkeressék és meghatározzák a pontos helyét.A kiemelés még odébb van.Így is 2-3 nap mire odaér a hajó és még csak utána kezdik el kutatni a meghatározott körön belül.Keresni meg nyilván nem nagy sebesség mellett fognak, azaz igen sokáig is eltarthat mire megtalálják.Aztán az sem biztos, hogy egyáltalán van a közelben olyan mini tengeralattjáró amivel le lehetne oda menni azért a nyamvadt dobozért(mert ugye csak egynek a jele van meg).
Nem hétköznapi cuccokkal keresik a dobozokat és ebből kifolyólag nyilván korlátozottak a lehetőségek is.
Tegnap indult Korzikáról a hajó, a repülő meg még Krétától "lefelé" zuhant le, szóval van távolság azért.A második hajót meg csak akkor hívják majd, amikor meg lesz a pontos hely, mert egyelőre még arról tárgyalgatnak, hogy kell-e a második hajó a robottal vagy elég lesz az olajfúrós egyiptomi.
A NATO hadgyakorlaton meg nem mindent figyelnek, hanem amit kell.Márpedig ha NATO hadgyakorlat volt, akkor értelem szerűen Tu-204-re, meg (orosz) egyebekre vadásztak és nem menetrend szerinti A320-asokra.
Szerintem igen ritka esetben figyelgetik csak a civil forgalmat.
egyszer azt hallgattam a rádijóban, hogy a szúnyogot manapság tööbbnyire nem úgy irtják, hogy nesze méreg gyilkold le a szúnyogot, hanem pl. úgy, hogy a lárvák kikelését gátoló anyagot szórnak ki. ez specifikusan szúnyoglárváknak való, nem is öli meg őket, hanem csak nem kel ki belőlük a szúnyog és éhenhal ott a pocsolyában.