Keresés

Részletes keresés

Miocsó Creative Commons License 2015.12.01 0 0 84606

:-))) !

Előzmény: Biga Cubensis (84605)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.12.01 0 0 84605

ma sikeresen leszálltunk, volt egy kis oldalszél leszállás közben...

azt hiszem, kicsit hanyagolnom kell a topikot, mert a két repülőút alatt elég intenzíven végigpörgött bennem az elmúlt időszak összes elemzése, amit itt olvastam és amiben részt vettem :D

fura volt... nem "rettegtem", de ugyanakkor megnyugtatónak sem nevezném az információhalmazt, ami repülés közben a fejemben járt.... :)

 

RNZoli Creative Commons License 2015.12.01 0 0 84604

At approximately 29,000 feet the aircraft attitude was wings level with pitch and roll angles of approximately zero 

 

Azaz a PFD-s műhorizont mindent a szokásos helyzetnek megfelelően mutatott.  

 

The Angle of Attack (AOA) 5 was almost constant at approximately 40° up and the stall warning continued until the end of recording

 

A hulló falevél helyzete :(

 

 

The operator manual (FCOM and QRH) stated that at this condition, the flight crew must apply the stall recovery procedure by lowering the nose to reduce AOA as soon as they recognized any stall indication either the stall warning or aircraft buffet. Stall recovery procedures have been trained for both pilots. During the stall warning activated, the right side stick was at neutral then moved forward for two seconds. It caused the AOA decreased below 8°, and the aural stall warning stopped. 

 

Szóval az első reakció, ha rövid időre is, de helyes volt.

 

 

The pitch up input resulted in the AOA reaching a maximum of 48° which was beyond the flight director envelope and the flight director would have been disappeared from the PFD. The pilot would no longer have guidance from the flight director. The pilot training for stall was intended to introduce the indications of approach to stall condition and recover it. While the aircraft system designed to prevent the stall by providing early warning. The pilot training and the aircraft system were intended to avoid stall. 110 The condition of AOA 40° as recorded on the FDR was beyond any airline pilot training competency as they never been trained or experienced

 

Aztán az egész szétesett.

Előzmény: elemes2 (84603)
elemes2 Creative Commons License 2015.12.01 0 0 84603

egy szó lemaradt: mind az A, mind a B csatorna esetén volt valami forrasztási hiba.

 

+ két egyidejű hiba ismétlődő jelentkezése

+ lekapcsolták a FAC-ot anélkül, hogy eszükbe jutott volna, hogy ez a robotot is kikapcsolja

+ nem tudták, hogy az oldalkormányt aktívan kezelni kell alternate law-ban

+ miután a gép megdőlt, kapkodni kezdtek

+ nem vették észre az átesést vagy nem tudták kezelni.

 

 

Előzmény: VI. Uj Lanovka (84599)
elemes2 Creative Commons License 2015.12.01 0 0 84602

az avherald kicsit bővebben ragozza ezt a forrasztási hibát

 

http://avherald.com/h?article=47f6abc7/0028&opt=0

 

Az A mind a B csatorna esetén jelentkező forrasztási hiba az oldalkormány kitérés korlátozó (rudder travel limiter) hibáját okozta. Az adatok elemzése nyomán a repülés folytán négy alkalommal jelentkezett ez a rövid idejű hiba. A személyzet az első három alkalommal az ECAM üzeneteknek megfelelően reagált (az ECAM kiírja, hogy a pilótának mit kell csinálnia egy-egy meghibásodás esetén), de a negyedik alkalommal valószínűleg a FAC (oldalkormány számítógép) ki-be kapcsolása mellett döntöttek. A FAC áramtalanítása azonban kikapcsolja a ropotpilótát is, a repülőgép Alternate Law módba kerül. Az oldalkormány ezután 2 fokra balra kitért (megszűnt az oldalkormány trimmelése?), amitől a repülőgép 54 fokban balra dőlt. A személyzet kapkodni kezdett, az átesett gép stabilizálása a személyzet képességeit meghaladta.

 

+++

Előzmény: VI. Uj Lanovka (84599)
trizs77 Creative Commons License 2015.12.01 0 0 84601

anno-anno repültünk Drezdából Leningrádba.

Il-18

 

Útközben hatalmas vihar támada.

Csapkodott az Isten nyila bőszen a bal oldalon.

Nem is messze.

 

Stuvik ölég idegesen kezdték összeszedni a vacsora maradványait, pedig még nem végzett mindenki.

 

Erre egyszer csak megszólalt a kapitány.

Szándékoltan lassan, nagyon tagoltan, amolyan tanító bácsisan körülbelül ezt mondta:

 

.."...Kedves utasaink.

Bal oldalunkon nagy vihar van.

Kérem nézzék meg.

Önök nincsenek veszélyben.

Akik jobb oldalon ülnek kérjék meg bal oldalon ülő utastársaikat, mutassák meg nekik a villámokat.

Aki nem ismeri annak utastársa mesélje el a Faraday kalitka elvét, miért vagyunk biztonságban.

Kérem segítsenek egymásnak........"

 

 

Ezt elmondta németül és oroszul.

 

Nagy csönd támada, majd mindenki okoskodni kezdett, mini tudósklubok alakultak, az utasok egymásnak magyaráztak.

 

Azután a stuvik hoztak kicsi egy decis valamiket meg sört.....................:-))

 

 

Előzmény: Vgyuri1946 (84597)
blablalab Creative Commons License 2015.12.01 0 0 84600

Hát inkább a pilóták voltak megint komolyak.... Mintha több számítógép is lenne, nem csak egy. És ismét nem tudták kézzel repülni a repülőt a "pilóták".

Előzmény: VI. Uj Lanovka (84599)
VI. Uj Lanovka Creative Commons License 2015.12.01 0 0 84599

"(repülésirányító számítógép forrasztásával volt probléma)"

 

Komoly.

Előzmény: elemes2 (84598)
elemes2 Creative Commons License 2015.12.01 0 0 84598

nem maláj. indonéz.

 

A pilóta hibája miatt zuhant le tavaly az indonéz repülő

Elromlott egy műszer, de a katasztrófát a pilóta válasza okozta, állapították meg a nyomozók. Tovább »

forrás: Index.hu

Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 84597

Én is féltem volna :-)

Előzmény: trizs77 (84596)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.29 0 0 84596
XANTIi Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84595

Ismertem olyat, akinél ez volt az alap beállítás. Öreg pilóta már nem lesz......

Előzmény: elemes2 (84591)
darojanos Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84594

...szerencsére??????

Előzmény: -Jeszy- (84583)
elemes2 Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84593

...csak prekoncepció volt (lásd tavalyi szörnyű baleset, amikor a vagánykodó pilóta szétroncsolta egy lány arcát), avagy mitől megy el a férfiember maradék esze.

Előzmény: RNZoli (84592)
RNZoli Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84592

ehh, a talajtól való elemelkedés pillanata erős érzelmeket vált ki minden repülést szerető emberben :)

 

az is igaz, hogy nem jó pilóta az, aki egy kicsit sem feszegeti a határait, aki sose próbálgatja emelni a személyes minimumait - csak a kockázat mértékét kell jól eltalálni, és ha valaki jóindulatból odaszól hogy ez kicsit soknak tűnt, azért arra érdemes hallgatni, átgondolni, még akkor is ha az egónkat kicsit háttérbe kell szorítani

Előzmény: elemes2 (84591)
elemes2 Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84591

már úgy értettem, hogy ilyen erőteljes viselkedés-változást általában erős érzelmek szoktak kiváltani.

Előzmény: XANTIi (84590)
XANTIi Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84590

Más szemszögből talán máshogy látszott. Egy profi oktató pilóta így látta élőben a helyszínen. Persze más mást tudhat.

Előzmény: elemes2 (84589)
elemes2 Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84589

szerelmes volt a szakácsné?

Előzmény: XANTIi (84588)
XANTIi Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84588

Szemtanú beszámolója szerint a budaörsi repeseménynél a pájlot túl hamar rántotta fel a gépet. Vagy túlhúzta vagy nem volt meg a felpörgetés kellően. Már napok óta igen merészen emberkedett. Rá is szóltak egy alkalommal másik kisgépből, hogy ne a hangárra akarjon esni, de kiderült, hogy nem is rádiózott.

elemes2 Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84587

:-(

 

***

 

A Mig 23 egycsövű, ezen a képen picit látszik a két hajtómű.

Meg az arányok (a pilóta sisakja alapján), ez egy behemót.

Előzmény: bakibaby (84586)
bakibaby Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84586

"Rálőttek a pilótákra

A szíriai lázadó csoport, amelyik állítása szerint a kezében tartja az egyik orosz pilótát, azt állítja, hogy a másik már halott volt, amikor földet ért – jelentette az AP amerikai hírügynökség."

 

http://www.origo.hu/nagyvilag/percrolpercre/20151124-usa-nem-ajanlja-az-utazast.html?item=201511241303490#

 

bb

Előzmény: elemes2 (84585)
elemes2 Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84585

igen, van olyan felvétel, ahol két ejtőernyő látszik. reméljük egészben vannak.

kevés gecibb dolog van annál, mint (öreg gépben) pilótákat csalinak használni.

Előzmény: mpx (84581)
ViktorMike Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84584

Ahogy az okosok mondták: Kevés feleslegesebb dolog van, mint a fölötted lévő magasság, a kútban maradt üzemanyag és a mögötted lévő felszállópálya :)

 

Előzmény: -Jeszy- (84583)
-Jeszy- Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84583

Igen, ezzel már nem akartam bonyolítani a dolgot, itthon szerencsére ezzel nincs gondunk, de jellemzően dél-amerikában a magasan fekvő területeken nem is használnak Cessna 150-eseket, a két személyes gép a C-172. Négy személyre meg keresnek valami rendes repülőt :)

És nem kell szégyellni kérdéses esetben kigurulni a küszöbjelhez, pályairányba állni, befékezni a gépet, rátolni a gázt és ha már rajta a teljesítmény felengedni a fékeket. Ártani nem fog. És ha jön a meglepetés kicsivel több lehetőségünk marad.

Előzmény: RNZoli (84578)
RNZoli Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84582

még egy ilyen kegyetlen humor, és rádhívom a Naaaaagy Mutató Ujjat... :)

Előzmény: elemes2 (84579)
mpx Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84581

Némi hasonlóság valóban felfedezhető, de ez legalább dupla akkora...

Plusz két egymás melletti ülése van. Ennek ellenére az összes híradásban a "pilóta katapultált" szerepel. Reméljük, a fegyveroperátor is....

Előzmény: Töck Jenő (84580)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84580

Bocsánat, ez nem egy MiG-23?

Előzmény: elemes2 (84579)
elemes2 Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84579

 

az orosz harrier :-)

 

(a lelőttt szu 24-ről szóló cikkből ollóztam)

RNZoli Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84578

Remek összefoglaló, a kis teljesítménytartalékkal rendelkező gépekkel tényleg észnél kell lenni a kánikulában.  Hazudnék ha azt mondanám, hogy minden repülés előtt kitöltök egy súlypontszámítási lapot, de a fő keretszámok fejben megvannak, az utasok súlyát sem félek firtatni (hölgyeknél azért diszkréten), és kétség esetén tudom hol keressem a teljesítmény-görbéket (pl. felszállási úthossz). 

 

Talán csak annyit tennék hozzá, hogy a híg levegő másik jellemző forrása a magasan fekvő reptér.

Szerencsére a Kárpát-medencében ez nem jelentős tényező, de a környező hegyláncok repülőterein már ez is játszik. 

Előzmény: -Jeszy- (84572)
RNZoli Creative Commons License 2015.11.24 0 0 84577

Még mindig gusztusosabb megoldás, mint vinni a csomagot és otthagyni a kövér utas FELÉT. :) 

Előzmény: -Jeszy- (84573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!