Keresés

Részletes keresés

elemes2 Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83168

azt nem tudom, hogy egy self-extinguishing üzemanyaggal hogy lehet repülőgépet hajtani, de a videó látványosan mutatja, hogy mennyire kevéssé tűzveszélyes

 

 

indexcikk

 

http://index.hu/tudomany/2015/10/03/feltalaltak_a_repulogep-uzemanyagot_ami_nem_robban_fel/

XANTIi Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83167

Nem szerencsétlenség, de mindenképpen rossz hír, hogy a HA-SAG Trener örökre elköltözött Budaörsről, Magyarországról. Finnországban hoz gyönyörűséget a műrepülés szerelmeseinek a jövőben. Talán a legszebb, teljesen eredeti állapotban lévő példánya volt a családjának.

Személyes kötődés révén is sajnálom, hogy így alakult.

HPSA Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83166

Elég sokáig kellett koppanástól koppanásig lépkedni hogy leszakadjon..

Előzmény: RNZoli (83155)
XANTIi Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83165

Úgy tűnik, hogy a magasabban lévőket nem cibálta annyira meg a vortex. Már a 4-ik is erősen küzdött, a leoldás elött  már szinte irányíthatatlannak tűnt hátulról.

Előzmény: Ertet Lenke (83164)
Ertet Lenke Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83164

Miért, egész jól csinálják, addig, míg át nem érnek Börsre. Ott valami volt a levegőben, nagyon hirtelen zavarodott össze a társaság.

Azt nem értem, a leghátsó gép, amiben a kamera is van, miért nem megy a légcsavarszél alá, így lehetővé téve a többinek a nagyobb magassági elkülönítést. Nekem anno így tanították a páros vontatásnál.

Viszont, az ancsa vortex-e nem nagyon zavarja őket.

Előzmény: XANTIi (83163)
XANTIi Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83163

Ezt láttam élőben és a földről is hátborzongató volt.

Előzmény: Ertet Lenke (83162)
Ertet Lenke Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83162

XANTIi Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83161

Winglet kell az Ancsa mind a 4 szárnyára......

Előzmény: Kenny___ (83158)
sualsidal Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83160

"Nem szereti, de ettől még nem kell akkorákat rúgni az oldalkormányba, hogy az leszakadjon tőle..."

 

Főleg hogy a teljes vezérsík leszakadjon tőből, de ez már szerintem tervezési probléma IS. Meg lehetne azt a gépet úgy is tervezni, hogy ha már szakad/törik valahol, akkor ne az egész vezérsík+oldalkormány vesszen, hanem mondjuk csak az oldalkormány felső negyede a vezérsík felső végével együtt. Régen talán volt is ilyen tervezési követelmény? Csak a Concorde-nál két oldalkormány-elvesztésre emlékszem, de egyszer annak is csak egy része szakadt le, a teljes vezérsík meg soha, pedig egy kétszeres hangsebességű gépnél azért komolyabb aerodinamikai és vibrációs terhelések előfordulhatnak, mint egy szubszonikus gépnél. Az A-300-nál meg kétszer is előfordult a teljes vezérsík leszakadása, mert a new-yorki eseten kívül a Rio-Párizs járat függ. vezérsíkját is egészben, oldalkormánnyal együtt halászták ki az óceánból....ott is tőből leszakadt az egész.

Előzmény: RNZoli (83155)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83159

lehet, de az biztos, hogy ennyire nem megy az angol. 

Előzmény: Kenny___ (83158)
Kenny___ Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83158

"For the determination of the vortex strength (circulation) of the An-2 biplane it is assumed that the wing tip vortices of the upper and lower wing are merging relatively fast since the distance between the wings is not large. Hence circulation is determined in the same way as for a monoplane.

 

...

 

It has to be noted that the airspeed of the An-2 for this flight phase is considered to be relatively small for an aircraft of that size, which can be attributed to the configuration with two wings and accordingly a comparatively large wing area. The relatively small airspeed is contributing to a comparatively large circulation for an aircraft of that size."

 

http://www.dglr.de/publikationen/2014/340177.pdf

Előzmény: Töck Jenő (83157)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.10.03 0 0 83157

Szerintem kétfedelűnél kisebb kéne, hogy legyen. Végül is a szárnyak tartják a súlyt, két szárnynál csak kb. a fele jut egyre, tehát feleakkora a felületi terhelés. Gondolom az áramlás is kb feleakkora nyomás-különbséget hoz létre ami a szárnyvégen ki akar egyenlítődni. Azt, hogy a két egymás fölötti szárnyvég által létrehozott örvénysor egymást gyengíti vagy erősíti nem tudom. Nyilván belejátszik a két fesztáv különbsége is.

Előzmény: RNZoli (83156)
RNZoli Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83156

Valamiért az az érzésem, hogy a kétfedelű kialakítás miatt kavarja meg a levegőt a szárnyvég ennyire. Egyfedelű gépnél ugye egy indukált örvénysor van, kettőnél meg kettő... és mégiscsak 3.5 - 5 tonnányi terhet emelnek.

Előzmény: XANTIi (83151)
RNZoli Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83155

Nem szereti, de ettől még nem kell akkorákat rúgni az oldalkormányba, hogy az leszakadjon tőle....

Előzmény: HPSA (83150)
V.Gy. Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83154

mert ha ráül a kezére, vagy legalábbis kevesebbet rángatja

 

Nna szóval úgy akartam írni, hogy "ráül a kezére" (idézőjelben!), mert azt mégse írhattam, hogy ráül a lábára. A lényeg a kivárás lett volna, de talán az itt lévők már jól tudják, hogy a "ráül a kezére" annak a megfelelője.

Előzmény: V.Gy. (83153)
V.Gy. Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83153

Ez is egy szörnyű eset, egy teljesen jól működő géppel ilyet összehozni... Kicsit olyan 447-érzés nekem (innen a fotelből, persze...), mert ha ráül a kezére, vagy legalábbis kevesebbet rángatja, akkor egyszerűen nem is lett volna hír a flight-ból. :-((

Előzmény: HPSA (83150)
XANTIi Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83152

Ezt a videót megnézve érdekes gondolatok ébrednek arról a repülésről, mikor 100 egynéhány gép szállt fel Tökölről gyakorlatilag egymás seggében. Volt ott is az elején nagyobb vas, hátrébb meg sok kis nyekedli is....

Előzmény: XANTIi (83151)
XANTIi Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83151

Pedig az Ancsáról nem gondolnánk, hogy ekkorát kavar. Nem is gyors, olyan békésnek tűnik. Nem egy áramvonalas fazon, az biztos.

Előzmény: RNZoli (83149)
HPSA Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83150

Nagyobb gép sem "szereti" ha belekerül...

 

https://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_587

 

 

Előzmény: RNZoli (83149)
RNZoli Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83149

Oktatóvideó arról, hogy miért okozott 3 halálos és 1 súlyos sérülést egy gyors felszállás egy An-2-es után....

RNZoli Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83148
bakibaby Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83147
elemes2 Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83146

az avherald szerint ez csak incident, nem is accident.

Előzmény: trizs77 (83145)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.02 0 0 83145

Leszálláskor betont ért a gép szárnya.

Fotóval.

 

http://www.origo.hu/utazas/hirek/20151001-leert-a-betonra-a-leszallo-repulo-szarnya.html

 

 

 

RNZoli Creative Commons License 2015.10.01 0 0 83144

Elég rossz érzés szembesülni azzal, hogy ez egy sok szempontból könnyen elkerülhető baleset volt és megis 2 emberéletet követelt :(

 

Bár az oktatók felelőssége nehezen kérdőjelezhető meg, de azért a gépek festése is biztosan közrejátszott, ugye innen indult a beszélgetés. Azért pedig nem feltétlenül csak az oktatók voltak a felelősek, még akkor is ha ők ültek bele a gépekbe oktatni, vagy ők hagyták jóvá a növendéküket az ilyen álcázófestésű géppel felszállni.

 

BA2015-157-4P-1A A Közlekedésbiztonsági Szervezet Vizsgálóbizottsága a szakmai vizsgálat során megállapította, hogy a légijárművek levegőben történő összeütközésében szerepet játszhatott a légijárművek színe. Mindkét vitorlázó repülőgép olyan színkombinációra volt festve, melyben a kék több árnyalata, valamint az ezüst szín dominált. Az eset idején fennálló fényviszonyok elősegíthették a vitorlázó repülőgépek környezetükbe olvadását, így a vizuális észlelés lehetőségének csökkenését.

Előzmény: krizsi_l (83143)
krizsi_l Creative Commons License 2015.10.01 0 0 83143

:(

Sok minden forog a fejemben amiben előkelő helyen szerepel az "oktatósság"

Előzmény: darojanos (83142)
darojanos Creative Commons License 2015.09.30 0 0 83142

a modellezés szerint nem volt kettős holttér, sőt majdnem végig mindkettőnek látnia kellett volna a másik gépet

Előzmény: krizsi_l (83141)
krizsi_l Creative Commons License 2015.09.30 0 0 83141

A berepült pályáról is készült?

Egyszerűen nem tudom magam előtt látni a gépek mozgását úgy, hogy ne lehessen látni, hogy a kettős holttér létrejöttének nagy az esélye.

Az már a másik kérdés, hogy a hátrányosabb helyzetben levő, tapasztaltabb személyzettel repülő gép, mit tudott volna tenni, hogy az ne jöjjön létre.

Előzmény: darojanos (83138)
RNZoli Creative Commons License 2015.09.30 0 0 83140

Köszönöm, ezt eddig nem tudtam!

Előzmény: darojanos (83138)
RNZoli Creative Commons License 2015.09.30 0 0 83139

A zárójelentések mögött több ember is áll, legalább 3 szokott lenni, ezért 2-3 hónapon belül ott lehet az aláírása egy olyanon, amiben a munka nagy részét a többiek már mostanáig elvégezték. 

 

Csináltam egy gyors statisztikák a mostanában kiadott zárójelentésekre vontakozóan (N=10), az átlagos idő az esemény és a zárójelentés elfogadása között 2 év és 2 hónap

 

A vitorlázókat érintő baleseteket (N=2) érdekes módon 6 és 8 hónap között kivizsgálták. De ettől függetlenül lehetnek még olyan vitorlázógépet érintő balesetek amelyek vizsgálata még nem fejeződött be és több éve lesz ott is a zárójelentés, nekem pl. rémlik egy, ahol a rossz kormánybekötés miatt vontatásból azonnal leoldott és a földnek ütközött (Hajdúszoboszlón talán?) 

Előzmény: dezso (83137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!