- It's my sincere pleasure to introduce to you the person you heard on that video and you saw land the plane, Capt. Al Haynes.
Haynes:
- Thank you, thank you very much. "Land" is a rather loose term for that. Anyone who has seen this video seems to have this one question in their mind, and that is: how did anyone survive an accident of that magnitude? I think there are five factors that contribute to the degree of success that we had at Sioux City: that is, luck, communications, preparation, execution, and cooperation. And I would like to talk about those five things today."
35 percig vártak arra, hogy végre valaki kimentse őket az összeroncsolódott és összenyomódott pilótafülkéből, mert senki nem gondolta, hogy abban valaki is életben maradhatott.
"In case you don't recognize that, that's the cockpit. There's no metal, no glass, nothing to indicate that's the cockpit. They're guessing that 35 minutes after the crash, we were ignored. They felt that was an uninhabitable part of the avionics compartment."
"All four recovered from their injuries and returned to work: Haynes, Records and Dvorak returned in three months, while Fitch, more seriously injured than the others, returned in 11 months.[3]"
csúnya eset, hasonló a Japan Airlines Flight 123-as balesetéhez, csak ott szegények el sem érték a repteret...
Szerintem lehet, hogy a Dreamlinerben már nem csak füst érzékelő van, hanem már jelzi az esetleges éghető gázok koncentrációjának növekedését - megelőzve az égést és/vagy robbanást. A déli gyümölcsök pedig érésük közben etilént termelnek; sőt ezt szokták mesterségesen is elősegíteni etiléngázos kezeléssel. Erre az etilénre viszont beindulhat egy gázérzékelő. :-)
Azt szeretném kérdezni, hogy a Sioux City - nél a múlt században hajtóműrobbanás miatt katasztrófát szenvedett DC-10 -es, pilótafülkében tartózkodó személyzetének valamennyi tagja túlélte ?
állítólag téves jelzés, valódi tűz, sem füst nem volt.
itt azt mondják, hogy a gép mélyhűtött mangót szállított, és ezzel lehet összefüggésben, de több részletet nem közöl.
Aviation sources suggested the alarm might be explained by the large cargo of fruit on board or preservatives used on the mangoes to keep them fresh during transport.
Ha a Mártírok útjáról szóló duma igaz, akkor ebbe beleszámíthat pl. a Dózsa György út szállodája, a Kassák sarkán is volt valami amit lebontottak, csak a magasságára nem emlékszem stb.
Szóval a tágabb környéken volt pár bontás, talán építkezés is.
Inkább arra próbáltam célozni, hogy szvsz a Margit körúti bontások sem voltak igazán indokoltak.
Hát ha az igaz volt, hogy a Mártírok útján (gyk: Margit körút) a màra elbontott minisztériumi èpület okozott gondot a légmozgásban... akkor talán a Honvéd Kórház környékén lebontott épületek is változtathattak az ottani szeleken.