Keresés

Részletes keresés

Lexes Creative Commons License 2015.06.30 0 0 82174

Már 113 halottat emlegetnek...

Előzmény: jim32 (82170)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.06.30 0 0 82173

korábban volt róla szó, hogy minek a biztonsági öv a turbulencián kívül, ilyen esetekben is azért sokat érhet.

Előzmény: RNZoli (82172)
RNZoli Creative Commons License 2015.06.30 0 0 82172

Al Haynes annyira túlélte, hogy remek repülésbiztonsági előadásokat tartott később világszerte. 

Ezt pl. érdemes végigolvasni: http://clear-prop.org/aviation/haynes.html

 

"MC:

- It's my sincere pleasure to introduce to you the person you heard on that video and you saw land the plane, Capt. Al Haynes.

 

Haynes:

- Thank you, thank you very much. "Land" is a rather loose term for that. Anyone who has seen this video seems to have this one question in their mind, and that is: how did anyone survive an accident of that magnitude? I think there are five factors that contribute to the degree of success that we had at Sioux City: that is, luck, communications, preparation, execution, and cooperation. And I would like to talk about those five things today."

 

 

35 percig vártak arra, hogy végre valaki kimentse őket az összeroncsolódott és összenyomódott pilótafülkéből, mert senki nem gondolta, hogy abban valaki is életben maradhatott.

"In case you don't recognize that, that's the cockpit. There's no metal, no glass, nothing to indicate that's the cockpit. They're guessing that 35 minutes after the crash, we were ignored. They felt that was an uninhabitable part of the avionics compartment."

Előzmény: VBL (82165)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.06.30 0 0 82171

"All four recovered from their injuries and returned to work: Haynes, Records and Dvorak returned in three months, while Fitch, more seriously injured than the others, returned in 11 months.[3]"

 

csúnya eset, hasonló a Japan Airlines Flight 123-as balesetéhez, csak ott szegények el sem érték a repteret...

Előzmény: mpx (82166)
jim32 Creative Commons License 2015.06.30 0 0 82170
Bieux Creative Commons License 2015.06.30 0 0 82169

A földet éréskor szinte azonnal leszakadt, így nem radírozta végig a pályát, és a tűz se érintette.

Előzmény: VBL (82165)
dezso Creative Commons License 2015.06.30 0 0 82168

Nemcsak a deli, hanem az eszaki (keleti, nyugati, illetve a kozeputt termo) gyumolcsok is termelik :)

Előzmény: taki024 (82167)
taki024 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82167

Szerintem lehet, hogy a Dreamlinerben már nem csak füst érzékelő van, hanem már jelzi az esetleges éghető gázok koncentrációjának növekedését - megelőzve az égést és/vagy robbanást. A déli gyümölcsök pedig érésük közben etilént termelnek; sőt ezt szokták mesterségesen is elősegíteni etiléngázos kezeléssel. Erre az etilénre viszont beindulhat egy gázérzékelő. :-)

Előzmény: manhattani (82164)
mpx Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82166
Előzmény: VBL (82165)
VBL Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82165

Üdvözletem a topicnak.

 

Azt szeretném kérdezni, hogy a Sioux City - nél a múlt században hajtóműrobbanás miatt katasztrófát szenvedett DC-10 -es, pilótafülkében tartózkodó személyzetének valamennyi tagja túlélte ?

manhattani Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82164

Biztos füstölt mangó volt, amit a füstérzékelő félreértett.

Előzmény: Biga Cubensis (82163)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82163

állítólag téves jelzés, valódi tűz, sem füst nem volt.

itt azt mondják, hogy a gép mélyhűtött mangót szállított, és ezzel lehet összefüggésben, de több részletet nem közöl.

 

Aviation sources suggested the alarm might be explained by the large cargo of fruit on board or preservatives used on the mangoes to keep them fresh during transport.

http://www.irishexaminer.com/breakingnews/ireland/mangoes-may-have-sparked-in-flight-alarm-and-divert-to-shannon-684326.html

Előzmény: Pitta2 (82162)
Pitta2 Creative Commons License 2015.06.29 -1 0 82162

vaklárma, szabálytalan csomag, vagy újra az aksi?

Előzmény: Biga Cubensis (82161)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82161
Előzmény: elemes2 (82157)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82160

Én csak a lehetőséget említettem.

Előzmény: Jahno (82155)
ervwrevwervwervewrv Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82159
De érzed a hasonlóságot? ;)
Előzmény: Vgyuri1946 (82158)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82158

Inkább arra próbáltam célozni, hogy szvsz a Margit körúti bontások sem voltak igazán indokoltak.

 

Ezeknek politikai okaik voltak. A cucilista rendszer fejlesztéseit el kellett törölni, hogy az áldozataira lehessen koncentrálni. De ez itt OFF

Előzmény: ervwrevwervwervewrv (82154)
elemes2 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82157

ma már a második...

Előzmény: Biga Cubensis (82156)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82156
Jahno Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82155

No de ennyire? Azon kívül, hogy itt XXI kerben szemben leszigetelték a paneleket és szép új festést kaptak :-D

Előzmény: Töck Jenő (82149)
ervwrevwervwervewrv Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82154
Ha a Mártírok útjáról szóló duma igaz, akkor ebbe beleszámíthat pl. a Dózsa György út szállodája, a Kassák sarkán is volt valami amit lebontottak, csak a magasságára nem emlékszem stb.
Szóval a tágabb környéken volt pár bontás, talán építkezés is.
Inkább arra próbáltam célozni, hogy szvsz a Margit körúti bontások sem voltak igazán indokoltak.
Előzmény: trizs77 (82153)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82153

.. akkor talán a Honvéd Kórház környékén lebontott épületek is változtathattak az ottani szeleken.

 

 

-------

 

Ok

Az elmúlt 10 évben, amióta a Honvéd kórház helikopter fogadója működik, milyen környékbeli magas épületet bontottak le ?

 

azon kívül, hogy egyet se.

 

 

Lexes Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82152

Házra zuhant egy kisrepülő az USA-ban

A lakók otthon voltak, de sikerült élve kimenekülniük. A gép utasai meghaltak. Tovább »

forrás: Index.hu

ervwrevwervwervewrv Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82151
Hát ha az igaz volt, hogy a Mártírok útján (gyk: Margit körút) a màra elbontott minisztériumi èpület okozott gondot a légmozgásban... akkor talán a Honvéd Kórház környékén lebontott épületek is változtathattak az ottani szeleken.
Előzmény: Töck Jenő (82149)
elemes2 Creative Commons License 2015.06.29 0 1 82150

A tevetorony már régebb óta áll, a dunaparti irodaházak meg egy kilométerre vannak.

De ha a pilóták szerint van (a használatot jelentősen nehezítő) változás, akkor van.

Azért kételkedem, mert annyira fanyalog mindenki az országban, hogy hiteltelenné vált.

Előzmény: Töck Jenő (82149)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.06.29 0 0 82149

Ha a környéken megváltozott egy vagy több épület akkor lehet igaz.

Előzmény: elemes2 (82143)
RNZoli Creative Commons License 2015.06.28 0 0 82148

Medi11 volt a hívójele, az Észak Tájékoztató vele történő forgalmazását rögzítette a LiveATC net is, a "Traumatológia" volt a cél. 

http://archive-server.liveatc.net/lhbp/LHBP-Info-Jun-25-2015-1200Z.mp3

Előzmény: RNZoli (82147)
RNZoli Creative Commons License 2015.06.28 0 0 82147

HA-ECA

Előzmény: RNZoli (82146)
RNZoli Creative Commons License 2015.06.28 0 0 82146

A Walter rendszer radar-adataiból annyit lehet látni, hogy csütörtökön mentőhelikopter 12:00-és 15:00 között a Péterfy Sándor utcába érkezett, 14:30 és 14:36 között. 

Előzmény: RNZoli (82145)
RNZoli Creative Commons License 2015.06.28 0 0 82145

az eredeti NOL cikkben van ez leírva, kérdés hogy mennyire lehet elhinni...

az NKH legfrissebb listája április végi, ott még aktív

oknyomozó újságírók felhívhatják a reptérvezetőt, kérdés hogy mit parancsoltak neki válaszolni...

Budapest Honvéd Kórház Ë Budapest Honvéd Kórház V. Tóth János 1134 Budapest, Róbert Károly krt.44. 1/465-1800            30/828-1086 V. 47°31'53.14" 19°04'21.33" 651892 243056 184 Nincs 128.150 H1 17-35 FATO: 27x27m TLOF: 27x27m burkolt visszavonásig Mentő

Előzmény: Biga Cubensis (82144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!