Keresés

Részletes keresés

Lexes Creative Commons License 2014.10.26 0 0 74762

Valamint képek a TU144-es franciaországi szerencsétlenségéről.

http://englishrussia.com/2014/06/04/tu-144-crash-in-france/#more-147788

Lexes Creative Commons License 2014.10.26 0 0 74761
RNZoli Creative Commons License 2014.10.25 0 0 74760

Olyat nem tudsz ide feltölteni, ami a jó izlés határain belül marad?

Előzmény: lutria (74757)
manhattani Creative Commons License 2014.10.25 0 0 74759

SZerintem azért, mert egy nagy gépen van több személyzet ember, azok utasíthatnak, ha baj van és ha tudsz angolul.

Ezen a gépen csak a két pilóta volt, meg mi, utasok. Ha ütközik a gép, nincs, aki mondja az utasnak, hogy most nyissa és hogy.

Biztos vagyok benne, hogy kiszámolták a kockázatát, és az a kisebb, hogy elmondják egy utasnak, hogyan kell ajtót nyitni, mintha nem, csak a számítás eredménye érdekes :-)

Előzmény: angyalhentes (74758)
angyalhentes Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74758

Hát akkor azt tényleg necces utasra bízni. Bezzeg a rájeneren csak annyit kérdeznek, hogy beszélsz-e angolul. :)

Előzmény: manhattani (74756)
lutria Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74757

Az Orosházi esetről nekem még megvannak a korabeli újságcikkek,olyan képek vannak bennük (kitakaratlanul)amiket manapság kegyeletsértőnek neveznének,ha feltennem ide őket ki is tiltanának a fórumról...

manhattani Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74756

Ennek nem, az ajtó belső felén van a lépcső. Az ajtó kifelé, lefelé bukik.

Előzmény: angyalhentes (74755)
angyalhentes Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74755

Nem befele nyílik az ajtó? 

 

Előzmény: manhattani (74745)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74754

Az utas, séta repültetésben a bukó fordulók, NEM műrepülések, hanem a program részei ?

 

 

Miocsó Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74753

Bukófordulókat csinált, már amilyet a Mi-2-essel lehet. És valószínűleg a felső holtpont környékén ragadhatta meg az utas a tűzcsapot. Onnan pedig nincs rotálásra magasság és sebesség.

Igazi vadkapitalista repidők voltak.

Előzmény: manhattani (74747)
Miocsó Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74752

Mese-mese mátka .....

Előzmény: trizs77 (74739)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74751

az orosházi ügyben, a heli pilóta - tudtommal - sétarepültetés címszóval épp műrepült a helivel.

Ráadásul többen voltak a fedélzeten mint a megengedett.

 

Mivel ez egy sátoros ünnepen történt, ezért a katasztrófának viszonylag sok szemtanúja volt.

 

 

HPSA Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74750

Utána lett kötelező tartozék a Mi-2 helikoptereken a tűzcsapokra tett csinos piros kis fadoboz...

 

Előzmény: Biga Cubensis (74746)
manhattani Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74749

Aha, kösz!

Előzmény: Biga Cubensis (74748)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74748

lehet, hogy összefügg ezzel, nem értek hozzá:

 

"épp egy rácsapás közben..."

 

úgy értelmezem, elég nagy volt a sebessége lefelé és talán az autorotáció nem segít ilyenkor.

Előzmény: manhattani (74747)
manhattani Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74747

>így elzárta a kerozin útját, amitől leállt a hajtómű.

 

Ilyenkor nem szokott a helikopter autorotálva leszállni? Vagy nem mindegyik/nem mindenkor?

Előzmény: Biga Cubensis (74741)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74746

"Az orosházi katasztrófában nem a hajtómű- leállítóval volt a probléma (az utas nem is fér hozzá) hanem a padlón lévő piros mechanikus  tűzcsapok valamelyikébe kapaszkodott valaki leállítva az egyik hajtóművet. 

Az utas az ülések között ült és lábainál voltak a csapok."

Előzmény: Biga Cubensis (74744)
manhattani Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74745

Nemrég egy Beechcraft 1900D-ben repültem, és mivel én ültem az A-1-esen, mindjárt az ajtó után, a másodpilóta engem oktatott ki, hogy ha kell, mert baj van, ezt a kart meghúzom, és kinyitom az ajtót.

 

Mi van, ha egy gyakorló őrült kap az A-1-esre helyet? A pilóta emberismeretére van bízva, hogy neki elmondja-e, hogy mit hogy? Vagy hátrébb ülteti? :-) Az a gép kb. 7000 m-en repült...

Biga Cubensis Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74744

kösz, bocs, csak meg kellett volna nyitnom a linket.

itt is van róla némi infó, ezek azok a csapok:

http://www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/MI-2lt.htm

 

Előzmény: Leadfoot (74742)
BJani Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74743

Mi-2-es volt.

Előzmény: Biga Cubensis (74741)
Leadfoot Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74742

Mi-2

Előzmény: Biga Cubensis (74741)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74741

"Az ügyészségi vizsgálat jelentése szerint vélhetően az egyik, ülés nélkül utazó ember veszíthette el egyensúlyát egy manőver közben, belekapaszkodott az egyik hajtóműhöz tartozó tűzcsapba, így elzárta a kerozin útját, amitől leállt a hajtómű."

milyen helikopter volt ez egyébként?

ez a "tűzcsap" csak úgy ott van mindenféle biztosító nélkül az utastérben? :O

Előzmény: trizs77 (74738)
Lexes Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74740

Helikopter és kisrepülő ütközött Marylandben

A kisgép megkapta a leszállási engedélyt, aztán belement a helikopterbe. Három halott. Tovább »

forrás: Index.hu

trizs77 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74739

Aznap egész nap sétarepültetés folyt.

Kisgépekkel + helikopterrel.

 

A tragédia egy másik olvasatát is ismerem.

Eszerint az egyik hentes a családjával fizette be a fejenként 2000 Ft.- (??) viteldíjat.

Majd jó hangosan, hogy sokan hallják azt mondta a pilótának :

.....Kap még 10.000 forintot, ha olyat csinál nekünk, mint amit a többieknek nem.............

 

Olyat csinált.

 

1994-ben a plusz 10.000 forint még pénz volt.

 

 

Előzmény: trizs77 (74738)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 74738

Helikopter-tragédia: 10 ember vesztette életét 20 éve

 

2014. október 23., csütörtök, 20:43

 

Szerző: hvg.hu

 

Két évtizeddel ezelőtt zuhant le Orosháza és Pusztaföldvár között az a helikopter, melynek pilótája és kilenc utasa azonnal életét vesztette. A tragikus balesetet a korabeli beszámolók szerint emberi hiba okozhatta.

 

Lekéste a városnéző helikoptert, ezért maradt életben Csizmadia Csaba, akinek két családtagja is meghalt a két évtizeddel ezelőtt történt orosházi helikopter-katasztrófában. A férfi az OrosCafénak mesélt a húsz évvel ezelőtt történtekről, azt mondta: 1994. október 22-én, 14 óra 57 perckor kettévágták. A balesetben meghalt édesapja karórájának kormos számlapján ekkor álltak meg a mutatók.

 

Az ügyészségi vizsgálat jelentése szerint vélhetően az egyik, ülés nélkül utazó ember veszíthette el egyensúlyát egy manőver közben, belekapaszkodott az egyik hajtóműhöz tartozó tűzcsapba, így elzárta a kerozin útját, amitől leállt a hajtómű.

 

Az orosházi városi híroldal által felidézett korabeli sajtóbeszámolók szerint a pilóta egészségügyi állapota sem volt tökéletes: a vizsgálatok szerint infarktuson esett át két órával a baleset előtt, ún. miniinfarktus, amiből apróbb görcsöket észlel az ember.

A tragédia huszadik évfordulója alkalmából az OrosCafé korabeli dokumentumokat és videós híradóbeszámolót is felidéző összeállítását itt találja.

manhattani Creative Commons License 2014.10.23 0 0 74737

Szeptemberben az egyik amerikai repülőtéren egy (újra papír is) Newsweek címlapjáról rám vigyorog Gagarin (moderátorok, pihenj, nem lesz semmi olyan :-)) ) szkafanderes képe, Dark side of the Moon főcímmel. No, mondom, most megtudom, hogy mi ... stb.

A legizgalmasabb sztori a hosszú cikkben az, hogy az űrt járt szputnyikot az amik egy éjszakai átszállítás során ellopták és körbefényképezték. Úgyhogy ezek után azt hiszem, hogy a CIA mindenhol mindent meg tud csinálni.

Előzmény: Vgyuri (74736)
Vgyuri Creative Commons License 2014.10.23 0 0 74736
Szerintem a CIA felbérelte a csecsen maffiát, hogy tegyék el láb alól a Total főnökét, ne üzleteljen Putyinékkal:-) :-)
Előzmény: manhattani (74733)
Patreides Creative Commons License 2014.10.23 0 0 74735

Most már csak arra vagyok kíváncsi, mekkora volt a hó a moszkvai reptéren?

Előzmény: mpx (74731)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.10.23 0 0 74734

Oroszországnak érdeke, hogy a Total maradjon, a távozás közléséhez elég egy sokkal alacsonyabb beosztású ember is.

Előzmény: manhattani (74733)
manhattani Creative Commons License 2014.10.23 0 0 74733

Biztos rákos is, mint Jack Ruby, és így hagyhat egy kis pénzt a hátramaradó családjára.

Előzmény: mpx (74731)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!