SZerintem azért, mert egy nagy gépen van több személyzet ember, azok utasíthatnak, ha baj van és ha tudsz angolul.
Ezen a gépen csak a két pilóta volt, meg mi, utasok. Ha ütközik a gép, nincs, aki mondja az utasnak, hogy most nyissa és hogy.
Biztos vagyok benne, hogy kiszámolták a kockázatát, és az a kisebb, hogy elmondják egy utasnak, hogyan kell ajtót nyitni, mintha nem, csak a számítás eredménye érdekes :-)
Az Orosházi esetről nekem még megvannak a korabeli újságcikkek,olyan képek vannak bennük (kitakaratlanul)amiket manapság kegyeletsértőnek neveznének,ha feltennem ide őket ki is tiltanának a fórumról...
Bukófordulókat csinált, már amilyet a Mi-2-essel lehet. És valószínűleg a felső holtpont környékén ragadhatta meg az utas a tűzcsapot. Onnan pedig nincs rotálásra magasság és sebesség.
"Az orosházi katasztrófában nem a hajtómű- leállítóval volt a probléma (az utas nem is fér hozzá) hanem a padlón lévő piros mechanikus tűzcsapok valamelyikébe kapaszkodott valaki leállítva az egyik hajtóművet.
Az utas az ülések között ült és lábainál voltak a csapok."
Nemrég egy Beechcraft 1900D-ben repültem, és mivel én ültem az A-1-esen, mindjárt az ajtó után, a másodpilóta engem oktatott ki, hogy ha kell, mert baj van, ezt a kart meghúzom, és kinyitom az ajtót.
Mi van, ha egy gyakorló őrült kap az A-1-esre helyet? A pilóta emberismeretére van bízva, hogy neki elmondja-e, hogy mit hogy? Vagy hátrébb ülteti? :-) Az a gép kb. 7000 m-en repült...
"Az ügyészségi vizsgálat jelentése szerint vélhetően az egyik, ülés nélkül utazó ember veszíthette el egyensúlyát egy manőver közben, belekapaszkodott az egyik hajtóműhöz tartozó tűzcsapba, így elzárta a kerozin útját, amitől leállt a hajtómű."
milyen helikopter volt ez egyébként?
ez a "tűzcsap" csak úgy ott van mindenféle biztosító nélkül az utastérben? :O
Helikopter-tragédia: 10 ember vesztette életét 20 éve
2014. október 23., csütörtök, 20:43
Szerző:hvg.hu
Két évtizeddel ezelőtt zuhant le Orosháza és Pusztaföldvár között az a helikopter, melynek pilótája és kilenc utasa azonnal életét vesztette. A tragikus balesetet a korabeli beszámolók szerint emberi hiba okozhatta.
Lekéste a városnéző helikoptert, ezért maradt életben Csizmadia Csaba, akinek két családtagja is meghalt a két évtizeddel ezelőtt történt orosházi helikopter-katasztrófában. A férfi az OrosCafénak mesélt a húsz évvel ezelőtt történtekről, azt mondta: 1994. október 22-én, 14 óra 57 perckor kettévágták. A balesetben meghalt édesapja karórájának kormos számlapján ekkor álltak meg a mutatók.
Az ügyészségi vizsgálat jelentése szerint vélhetően az egyik, ülés nélkül utazó ember veszíthette el egyensúlyát egy manőver közben, belekapaszkodott az egyik hajtóműhöz tartozó tűzcsapba, így elzárta a kerozin útját, amitől leállt a hajtómű.
Az orosházi városi híroldal által felidézett korabeli sajtóbeszámolók szerint a pilóta egészségügyi állapota sem volt tökéletes: a vizsgálatok szerint infarktuson esett át két órával a baleset előtt, ún. miniinfarktus, amiből apróbb görcsöket észlel az ember.
A tragédia huszadik évfordulója alkalmából az OrosCafé korabeli dokumentumokat és videós híradóbeszámolót is felidéző összeállítását itt találja.
Szeptemberben az egyik amerikai repülőtéren egy (újra papír is) Newsweek címlapjáról rám vigyorog Gagarin (moderátorok, pihenj, nem lesz semmi olyan :-)) ) szkafanderes képe, Dark side of the Moon főcímmel. No, mondom, most megtudom, hogy mi ... stb.
A legizgalmasabb sztori a hosszú cikkben az, hogy az űrt járt szputnyikot az amik egy éjszakai átszállítás során ellopták és körbefényképezték. Úgyhogy ezek után azt hiszem, hogy a CIA mindenhol mindent meg tud csinálni.