Ne mondd már, hogy az is meg volt tervezve, milyen szögben, hanyadik emeletnél fog becsapódni, a tartóoszlopokat találja-e el, vagy elmegy mellette, vagy a jobboldalán vagy a baloldalán. Hogy a lépcsőházakon és a födémlyukakon a kerozin inkább szét vagy inkább lefelé terjed stb. Mert a bekövetkezett folyamatot az ilyen "apróságok" adták össze. Ali biztosan nem tudta, hogy a négy tartóoszlop tűztartóssága mennyi. Ha azok még 1-2 órát kitartanak, nincs ennyi áldozat és talán az épület sem dől össze. "Csak" azt kellett volna kibírniuk, amíg elfogy az égő kerozin. Még ma is állna a két torony, mert ahogy az amcsikat ismerem, juszt is rendbe hozták volna.
Ami a sok véletlenül kialakult következményt illeti, miért kellene nekik zárt oksági és okozati láncot alkotni.
Ezt a kérdést tedd fel az egész eseménysorozatra nézvést.
Azért kell az eseményeknek zárt láncot alkotniuk, mert ez nem egy véletlen baleset volt hanem egy ember által eltervezett dolog.
Az egész 9/11 láncolat úgy néz ki, hogy van egy hivatalos verzió és a részesemények mindegyikét külön meg kell magyarázni sokszor a józan ész ellenében, akár egy erőltetett "véletlennel" is, de valahogy soha nem a legkézenfekvőbb, Occam borotvája alatt is elférő magyarázat a "nyerő", hanem az erőltetett, hivatalos.
Az egész ügy magyarázata valahogy erre hajaz:
A cigány meséli: - Há' megyek á folyópárton, oszt látom, hogy ott fekszik egy árányhál. Gondútam, visszadobom, háthá teljesíti három kívánságomat. Visszadobom a hálát, á'mmeg aszongyá: - Te cigá! Há nágyon rendes vótá hozzám, teljesítem három kívánságodát! - Gondútám, jó lenne egy verdá! Há rágondulok, áztá ott egy Ferrári. Beülök, megyek házá. Nízem a házát. Jó lenne egy kastíly helette. Rágondulok, oszt ott egy kácsálábon forgó kástíly. Bemegyek, há látom áz ásszonyt. Rándá is, meg kövér is, jó lenne helette egy bombáno. Csák rágondulok, oszt mán ott is terem. Gondútám, visszamék az árányhálhoz, hogy meghálálom néki. Visszámegyek á folyópártrá, hogy: - Té árányhál! Hogy hálálhátnám ín ezt meg! Az árányhál gondúkodik, osztán aszongya: - Té cigá! Há tégy éngöm á mágádévá! Há mikó csinálom, átváltozik egy nyócéves kislánnyá. Há' így törtínt ez, igen tisztelt bíróság...
Mekkora lehet ennek a siklószáma? Mintha úgy rémlene, lehet rosszul emléxem, hogy a 747-esnek olyan Góbé környéki. (az ember elagyalog a gondolattal...)
hogy egy ülésre odadobott útlevél megmarad a lángtengerben, miközben a tőle nem messze lévő fekete doboz tönkremegy a hőtől
Ez a röhejes az egész konteózásban. A nektek nem tetsző tények egyszerűen elmennek a fületek mellett. Egyszer már mondtam, hogy a pilótafülke a gép elején van, a feketedoboz meg a hátsó végén a farokrészben. Általában, lezuhanáskor ez biztosítja a viszonylagos biztonságát, itt viszont, mivel a tűz legközepében volt (a kerozin a szárny vonalában ömlött szét, ami közel egy vonalban van a farokkal) , legtovább volt kitéve a tűznek, végül a ráomlott a fél épülettel együtt bekerült az ócskavas-kupac aljába, nem csoda, ha az olvadt részei is szétkenődtek.
Ami a sok véletlenül kialakult következményt illeti, miért kellene nekik zárt oksági és okozati láncot alkotni. Mind a maga helyén alakult úgy, ahogy. Ha alakult és nem a konteósok találták ki, mint azt, hogy a pilótafülke a fekete doboz közelében volt.
A "cui prodest" önmagában semmit sem bizonyít, csak a lehetséges magyarázatok (verziók) felállításában hasznos segédeszköz.
A bizonyítás (vagy kizárás) szempontjából ez már nem játszik.
Occam borotvája is hasznos eszköz, de az is inkább valószínűségi alapon működik.
És a 9/11 esetében sem csak a kincstári verziókra kellene használni, hanem az alternatív magyarázatokra is: ha a Pentagonba nem repülő csapódott, akkor hogyan lehetséges, hogy az a gép nyomtalanul eltűnt az USA felett; ha robbantottak (is) a WTC-ben, akkor ki és hogyan tudott pont a megfelelő helyekre annyi cuccot odakészíteni úgy, hogy az senkinek nem tűnt fel, stb.
Ezek pont annyira elvéreznek Occam borotvája által, mint a hivatalos verzió egyes részletei.
Az információ hiánya teljesen más történet mint az, amikor van információ, de az összkép hazugság.
Az AF447-nél maradva. Voltak meredek feltételezések is (hallottam olyat, hogy brazil milliárdos csemete utazott a gépen és így gyorsan megoldódott a családban az örökösödési probléma), de a végén egy koherens, pontos kép lett.
Nos a 9/11 esetében erről szó sincs. Minden egyes részlet erőltetett magyarázatokkal van körbebástyázva, s az összkép is egy tákolmány. Ha a "Cui prodest" ősi elvet is elővesszük, akkor meg még inkább.
Ha elővesszük Occam borotváját és mindkét esetre alkalmazzuk, akkor az AF447 átmegy a próbán, a 9/11 pedig csak akkor, ha nem az a hipotézis, hogy "a csúnya Osama a barlangból megszervezte az egészet és a tisztaszemű és jólelkű amerikai kormányzat ezért elvitte a demokráciát Irakba" hanem ha "na... ezek is eljátszották a Reichstag felgyújtását".
em bírom a konteókat, de 911 az egy klasszikus Casus Belli volt.
Ennyire átlátszó is. A politika, az sakk. Ugyan ki kérdőjelezi ma meg, hogy egy sakkmester 10-20 lépéssel előre gondolkodik, vagy azt hogy stratégiát gyárt a másik csőbe húzására, akár nagy áldozatok árán is ?
Persze ezt nem Bush-ból néztem ki, de épp ez az ,hogy annyira buta figurát rég nem látott a világ egy nagyhatalom élén, megoldotta ezt a mögötte álló gépezet.
Elég sokat foglalkoztam a 911-el, minden elfogulatlanság nélkül, mérnöki szemlélettel, a tényeket és nem a híradásokat vizsgálva. Nagyon sok dolog nem életszerű ebben az egészben, ami a hivatalos verzió.
Ennek boncolgatása (sajnos) talán már nem is érdekes, főleg nem ennek a topicnak a témája.
Nem az a fontos, hogy megsérült, használhatatlan a fekete doboz, és sértetlenül előkerült egy tucat útlevél, hanem egészet nézve, a 911 elképesztő nagy hazugság.
Onnan, hogy az egész 9/11 történet egy Münchausen eset. A báró is minden egyes apró részletet meg tudott magyarázni, de valahogy mégis egy nagy kamu kerekedett ki az egészből. Ugyanez a 9/11 is, már ott zavaros az egész, hogy minden egyes részletet külön meg kell magyarázni, minden egyes részletében valószínűtlen és nyakatekert magyarázást igénylő elemek vannak, s végeredmény egy olyan kép, amit csak komoly rendőrpofonok segítségével látsz tisztán, hogy ott bizony Lenin elvtárs a gyerekeknek visszadobja a labdát és nem pedig közéjük lövet.
Ez a probléma az egésszel. Nincs olyan részlete amire azt tudnád mondani, hogy logikusan következik az előzményekből és illeszkedik a képbe. Minden egyes képkockához cipőkanál kell és két másikat ki kell mozdítani, hogy "illeszkedjen", értsd bele legyen erőltetve.
Természetesen meg lehet magyarázni, hogy egy ülésre odadobott útlevél megmarad a lángtengerben, miközben a tőle nem messze lévő fekete doboz tönkremegy a hőtől Nyakatekert, erőltetett, egy rakás nem bizonyított feltételezést igényel, de meg lehet magyarázni. De az ügy összes részlete ilyen. Mint amikor hazamegy a férj és a nejét meztelenül ágyban találja kúrás közben egy idegen férfival és kérdőre vonja őket. Mire a felesége:
- Na de nekem hiszel vagy a szemednek?
A maláj géphez pedig úgy kapcsolódik az egész, hogy az eddigi információkból nem áll össze egy koherens kép, mindig van legalább 2 olyan paraméter ami ellentmondást visz egy feltételezett helyzetbe, s valami hazugság bűze is körüllengi az egész ügyet. Ennek a 100-szorosa volt a 9/11-ben, így keveredett ide az ügy.
Légy szíves szakmailag megalapozott adatokkal alátámasztani, hogy a pilótafülkében semmilyen körülmények között nem maradhatott meg semmiféle papírnemű. Én ugyanis kizárólag ezt vontam kétségbe, hogy a konteosok egyik érvét (minden tökéletesen elégett, az inkrimináló papírokat úgy csempészték oda) cáfoljam.
A lefelé gyaloglás során találkozott felfele menetelő tűzoltókkal - ők odavesztek.
A repülőtéri tűzoltóknak (hamutaposók) szemben a városiakkal, általában nincs túl nagy presztízse, mert normál üzemben gyakorlatilag nem kell dolgozniuk. Nem ők tehetnek arról, hogy a repülés statisztikailag is ennyire biztonságos. Pedig annyiban rokon szakma, hogy ők se íróasztalos melót csinálnak, és néha tényleg meglepően gyorsan oda tudnak érni a tetthelyre. Az más kérdés, hogy biztonságos távolságból spriccelik-e a gépet, vagy bemennek megmenteni akit csak lehet. Aki ilyen melót választ magának, az bemegy (lásd WTC), aztán vagy megússza, vagy nem. 50-50%. Tiszteletet érdemelnek.
A WTC-re a neten már külön topic-hegyek vannak magyarul és külföldiül. Vgyuri viszont úgy tűnik újabb áldozatra lelt, remélhetően csak átmenetileg :-))
Nekem van még pár Newsweek példányom azokból az időkből, és az egyik egy súlyos égési sérült történetét dolgozza fel.
A hölgy éppen valamelyik alsóbb emeleten szállt be egy liftbe, hogy felfelé induljon el, amikor becsapódott az első repülőgép a toronyba, amiről ők nem is tudták micsoda.
De szinte azonnal ömleni kezdett a liftaknába az égő kerozin, ami szétfolyt a lift tetején és amolyan tűzfüggönyként zárta el a kijáratot.
Ő úgy élte túl, hogy átugrott a lángoló kerozinfüggönyön, ki a folyosóra ismét. Aki tovább maradt, az meghalt, mert átégett a lift teteje és bezúdult az égő kerozin.
Utána gyalog ment le a többi menekülővel, mielőtt még összedőlt volna.
Nem mert végignézni magán, mert rosszul volt a látványtól, a bőre levált és a ruhájával összeégett stb.
A lefelé gyaloglás során találkozott felfele menetelő tűzoltókkal - ők odavesztek.
A hölgy további szenvedéseit, műtéteit, küzdelmét az égési sérülésekkel inkább nem részletezem.
Amennyire vízszintesen terjed, annyira lefelé is szivárog a lépcsőházakon és a megsérült födémen.
Én egy szóval sem állítom, hogy a kabin a fallal való ütközésen kivül semmi más sérülést nem szenvedett. Csak azt, hogy egy jobbra-balra-le-fel lyukas épület nem kemence, hogy homogén tűztér alakuljon ki benne. Ez az anizotrópia okozza azt, hogy nincs megdönthetelen bizonyíték arra, hogy a viszonylag zárt térként egyben maradt pilótafülkében nem maradhat meg részben épen egy biztonsági papírból készült útlevél és egy tömör struktúrája miatt nehezen meggyújtható vastag könyv.
Öntöttél már ki lavórból vizet? ha nem, próbáld ki :-). Ha látod mi történik, csináld ugyanezt 700km/h sebességgel. Na az történik a felszakadó szárnyakból kiömlő több tonna keróval is. Azaz nem marad a megakadó szárnyak alatt. És ez a lényeg.
A lényeg, az orr "akadálytalanul" átment a főoszlopok között (csak közben a pilótafülkében levők meghaltak az ütközésnél), a szárny meg a kerozin nagy részével elmaradt a kerítésnél. Persze a centráltartályban volt elég, lényegében a pilótafülke alatt.