Keresés

Részletes keresés

bakibaby Creative Commons License 15 órája 0 0 108835
Biga Cubensis Creative Commons License 16 órája 0 0 108834

https://www.youtube.com/watch?v=IU3dFagcupM

nem mond újat, csak érdekes, hogy egy indiai TV csatornán Ranaganathan indiai repülés-szakértő mondja ki ugyanazt.

Biga Cubensis Creative Commons License 17 órája 0 2 108833

egy régi sztori, feldobta az algoritmus, a Olympic Airways Flight 411 incidens Athénban.

annyiban hasonlít a mostani esetre, hogy felszálláskor történt katasztrófa, felrobbant a 747-200-on egy hajtómű (hűtőcső túlhevülés), de a meglévők közül még egy gyengélkedett, így a Jumbo alig több, mint két hajtómű tolóerejével próbált emelkedni. ez még nem lett volna végzetes, de tévedésből kikapcsolták a vízpumpát egy jelzést félreértelmezve.

ez a tolóerő kevésnek bizonyult, ugyanolyan hőség volt mint Indiában, még a kerék behúzásán is tétováztak, mert a 747-es futóműakna ajtó kinyitása is 15mp-ig növelte volna a drag-et. manőverezni sem nagyon tudott egyelőre a pilóta, azzal is sebességet vesztett volna, ami percekig kritikusan alacsony volt. az első gondolat annyi volt, hogy minél lakatlanabb helyre zuhanjanak, még egy stadion is szóba került. a légikísérők is úgy gondolták, ez az utolsó repülésük.

az első magasabb dombot (64m) éppenhogy átrepülték, 3m volt a gép és a domb teteje között, illetve magasabb irodaházak magasságában kínlódott a gép. végül valószínűleg ezek mentették meg a gépet:

1) a külváros felé csökkent a hőmérséklet (akár 4-5 fokot),

2) a a pilóta is próbált valahogy sebességet nyerni főleg a domb átrepülése után, jól vezette a gépet, 

3) az FO a hajtóművekkel foglalkozott és sikerült a meglévő hajtóművek tolóerején valamennyit emelni,

4) illetve a ground effect is segíthetett valamennyit alacsonyan repülve a városban.

a pilóta végül tudott valamennyit manőverezni és a hegyeket elkerülve kirepült a tenger felé, majd vissza a reptérre és le tudtak szállni, mindenki megúszta.

final report nem készült végül, mivel szerencsére csak incidens maradt, de állítólag a Boeingnél azt mondták, hogy lehetetlen, a gépnek le kellett volna zuhannia, utána kipróbálva a szimulátorban során több próbálkozásra is ez történt. 

https://www.youtube.com/watch?v=fT6r9_wmT20

 

XANTIi Creative Commons License 23 órája 0 1 108832

vagy a Föld taszítja el őket olyan csúnyák....

Előzmény: feketefelhoo (108831)
feketefelhoo Creative Commons License 25 órája 0 0 108831

Illetve az orosz helikopterek nem felszállnak, hanem eltolják maguk alól a Földet :)

Előzmény: A210 820 08 21 (108830)
A210 820 08 21 Creative Commons License 29 órája 0 0 108830

Szép mondás, kb. olyan mint amikor a lassú autóversenyzőnek mondták, hogy neked stopper helyett homokóra kell.

Előzmény: Kront (108823)
Kront Creative Commons License 1 napja 0 1 108829

ha már videó, akkor legyen inkább egy 787-es: https://tinyurl.com/22fu2sew

(persze ez is ugyan úgy bekattan, ha hibátlan)

Előzmény: még1MbR (108828)
még1MbR Creative Commons License 1 napja 0 0 108828

Így kattan be a kapcsoló:

Facebook

 

Szerintem masszívan.

 

Előzmény: Syracusa (108795)
Kront Creative Commons License 1 napja 0 0 108827

meg is lehet vásárolni 30 euroért. már mint egy darabot, a 8500 részre vágott törzséből: https://www.aviationtag.com/de-eu/products/lufthansa-airbus-a340-d-aihr-weiss?_pos=2&_sid=6496d7d0f&_ss=r

Előzmény: Kront (108826)
Kront Creative Commons License 1 napja 0 0 108826

az. átnézték és 2 hét múlva hazarepült: https://asn.flightsafety.org/wikibase/165327

Előzmény: feketefelhoo (108824)
feketefelhoo Creative Commons License 1 napja 0 0 108825
Előzmény: feketefelhoo (108824)
feketefelhoo Creative Commons License 1 napja 0 0 108824

Amúgy valós felvétel lehet ? Azért ilyen messziről ennyire látható kiflizés elég durvának tűnik. 

Előzmény: A210 820 08 21 (108820)
Kront Creative Commons License 1 napja 0 1 108823

sajnos! statisztikák szerint, a világ legbiztonságosabb kereskedelmi szériája (csak a Boeing 717 előzi meg, amiből túl sok nincs az európai kontinensen). ettől függetlenül is a kedvenc típusom, jellemzően a legkényelmesebb turista székezéssel és egy jó pár utasbarát extrával, amit a modernebb szélestörzsűekből már kispóroltak. a pilótáik elmondása szerint, a hajtóművek annyira visszafogottak teljesítményben, hogy csak a Föld görbülete miatt képes elszakadni a betontól, de ez legyen az ő bajuk.

Előzmény: A210 820 08 21 (108820)
rm40 Creative Commons License 1 napja 0 0 108822
V.Gy. Creative Commons License 1 napja 0 0 108821

Nem kizárható, de akkor nem lett volna erre utaló vita, kiabálás, pánik stb a CVR-en? 

  

Nem volt ott ilyesmire idő szerintem... Épp csak megvitatták a cutoff-ot, aztán el is fogyott alóluk az élet.

Előzmény: Biga Cubensis (108752)
A210 820 08 21 Creative Commons License 1 napja 0 0 108820

Lassan úgyis megy mindegyik a spanyol elfekvőbe...

Előzmény: feketefelhoo (108819)
feketefelhoo Creative Commons License 1 napja 0 1 108819
Biga Cubensis Creative Commons License 1 napja 0 0 108818

Ezzel egyet lehet érteni, szerintem a hibázás, "brainfart" esélye még mindig nem nulla.

De ez a nem szó szerinti rövid párbeszéd amit publikáltak, eléggé zavaró az ügyben.

Előzmény: Syracusa (108812)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -3 0 108817

Az eddigi öngyilkos pilóták esetén sok-sok szakértő tagadta az öngyilkosságot.

Sokszor még államok is.

 

Mindíg van egy-két önként jelentkező aki szerint nem vizsgáltuk még meg a Szaturnusz együttállási együtthatóját a Neptunusszal akkor amikor Bözsi néni kandúrjának épp pározhatnékja van.

 

S igazuk van.

 

Ezt még tényleg nem vizsgálták meg.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Előfordulhat, hogy egyik se akart öngyilkos lenni.

Csak egyszerűen elbaszta, elszabta.

 

Életben maradtak volna ha ez 6000 méteren történik.

De nem ott történt.

 

 

Előzmény: Syracusa (108813)
jóváhagyott tücsök Creative Commons License 1 napja 0 0 108816

Ha nem így történt, akkor áttesszük a 20%-ba, ahol a kiváló pilóták a gép megmentéséért küzdöttek az utolsó pillanatig.

Előzmény: Syracusa (108813)
jóváhagyott tücsök Creative Commons License 1 napja 0 0 108815

Szűk hely, sok kapcsoló.:(

https://youtu.be/ws_unKuptmg?t=625

Kront Creative Commons License 1 napja 0 4 108814

nem olyan egyszerű ezt kiolvasni és érdemes a jelentésre hagyatkozni, ők látták, hogy miből rakták össze az eseményfolyamot. a RAW adatot a lehető legritkább esetben adják ki. (jellemzően a vizsgálatot végzőkön túl csak a komponens beszállítók kapják meg, amennyiben érintettek). 

néha kapsz "gyakorlásnak" pár régebbi valós CVR/FDR csomagot is, ha veszel magadnak kiértékelő programot. de ott is a hangsáv jellemzően tisztított, anonimizált, nem teljesen az eredeti.

 

a rögzített adatok mintavételezési blokkokba vannak sorolva a rendszer elemek foglalt sávszélessége szerint, és a blokknak megfelelő gyakorisággal kerül kiírásra az állapota az adatrögzítőre.

 

kapcsolóknál ez tipikusan 1Hz, szerintem szelepeknél is e körül lehet. ezek mellett vannak statikus, idő- és esemény vezérelt változások is és  az utóbbiaknál időbélyeget is kap a csomag. ami _nem_ _azonos_ a mintavételi időponttal.

amennyit a jelentés tartalmaz, abból nem derül ki, hogy éppen miből következtették ki az események távolságát. mintavételből vagy tartozott hozzá esemény bélyeg is. a kiolvasás után az eseményfolyam összerakását nehezíti, hogy a bélyegzést sem egy központi atomóráról végzik, így idősáv szinkront is kell végezni a jelentett jellemzők időbélyegein is a kiértékelés során.

 

szóval, a rögzítőről letöltött csomagok tényleges tartalmának ismeretének hiányában érdemes annyit készpénznek venni az eseményfolyamból, amennyit leírnak a vizsgálók.

Előzmény: Biga Cubensis (108799)
Syracusa Creative Commons License 1 napja 0 5 108813

+

Azt pedig különösen nem gondolom, hogy normális dolog tömeggyilkossággal vádolni egy halott pilótát "fotelmegérzések" alapján.

Előzmény: Syracusa (108812)
Syracusa Creative Commons License 1 napja 0 4 108812

Nem akarnám megszakítani a szépen felpörgött konteótermelést, de mintha mindenki elfelejtene pár alapvető dolgot az előzetes jelentés kapcsán.
Többek között azt, hogy amikor két időbélyegzővel jelölt esemény között közlési szünet van a jelentésben, az marhára nem azt jelenti hogy ezalatt nem történt semmi és nem mondott/tett senki semmit, hanem csak azt jelenti, hogy ezek ez események, zajok, párbeszédek nem szerepelnek ebben a jelentésben. Vagy mert még nem ismertek vagy mert bizonytalanok, vagy mert olyan utalást tartalmaznának amely önmagában félrevezető.
Az eseménysornak csak fontos, de apró, időben is nagyon elkülönülő részletei kerültek be a jelentésbe, de nincs összefüggő idővonal, fdr adat, akármi és még egy szó szerinti CVR átirat sincs az esetlegesen annak minősülő mayday-en kívül, miközben a korábbi szóbeszédek/cikkek szerint legalább a tolóerővesztést közölték rádión.

Szóval talán nem arra kéne csak megbűvölten figyelni amit elmondtak, hanem arra a rengeteg mindenre is, amit nem. Mert ha találgatunk, akkor az is információ, ha nincs információ.

Szerintem most csak azt a valószínűsíthető következtetést lehet levonni, hogy a repülőgéppel nem volt gond és ez az, amit a jelentés is el szeretne mondani akár burkoltan is, de semmi többet.

névtelen Creative Commons License 1 napja 0 0 108811

Nem tudhatjuk, ez csak feltételezés. 

Előzmény: jóváhagyott tücsök (108810)
jóváhagyott tücsök Creative Commons License 1 napja -5 0 108810

Így tervezte, tudta, hogy mindent rögzítenek. Próbálta rákenni a társára, az meg lefagyott pár mp-re. Ezért nincs értelme emelkedés közben a csap zárásának, tiltani kellene x méterig.

Előzmény: warr (108809)
warr Creative Commons License 1 napja 0 0 108809

Nekem az nem tiszta ebben a teóriában, hogy oké, megzakkan a pájlot, lekattintja az üzemanyagcsapot. De utána miért kérdez rá, hogy miért kapcsolta le? Ha halni akart, akkor pont hogy hallgatnia kellett volna, ezzel biztosra menve, hogy leessenek... Így - ha végül nem is jött össze - de az elméleti esély megvolt, hogy a másik 2 mp alatt átlátja a szitut, visszalöki a kapcsolót, a hajtányok felpörögnek és végül 20 centivel átszállnak a kolesz fölött, szépen elszállnak Londonig, és nincs hír belőle. 

Előzmény: jóváhagyott tücsök (108802)
jóváhagyott tücsök Creative Commons License 1 napja -3 0 108808

Próbálta elkerülni az öngyilkosság látszatát, rákente a társára, nem gondolta végig, hogy egy pillanat alatt kiderítik, mi történt, nem kell hozzá 2 év.

Így most nem csak öngyilkos lett, hanem tömeggyilkos is.

Gratulálunk a tervéhez.

Előzmény: Utas2 (108806)
jóváhagyott tücsök Creative Commons License 1 napja -4 0 108807

Jó, csak ez a majom, még a földön is kinyírhatott volna 500 orvostan hallgatót. Más módot is választhatott volna.

Előzmény: Utas2 (108806)
Utas2 Creative Commons License 1 napja 0 0 108806

Egyébként lehet abban valami, amit írsz, mármint, hogy a PNF-re mutatnak a dolgok.

 

(Nem fotelböl értekezem, nem is vagyok repülös szaki, de az emberi viselkedéstudomány azért segíthet.)

 

Szval a PF - amellett, hogy mindkét keze a kormányon van - miért rögtön az üzemanyagcsapra nézne, ha hirtelen visszaesik a hajtás? Valószínütlen, hiszen ilyenkor a müszerfalat böngészi - gondolom - hibajelzések után kutakodva.

 

Az, hogy az elemelkedés után ilyen gyorsan (a PNF) bedobja a benzincsapot és felkérdezi a PF-et, több mint gyanús.

 

De persze, ez is csak egy hamsterwheel teória - most még. De gyanús, nagyon gyanús....

Előzmény: Biga Cubensis (108805)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!