"Hello friend selling Rapida year 1987. Around 100k on the mileage. see the photo for status. for more info call +420 602 710 783. please contact only by phone. I am just an advertisement maker. price 380k."
koda Garde for sale. The car is after an older renovation. Owned him since r 2014 and I was only changing the clutch so it's a new one. The license plates are original and in the deposit. It has some time accessories and is on electrons, so-called. openers. Of course it is mobile. I just don't have time for him. Photo only these, because they are standing covered in a cradle. He doesn't have Eko paid, but the agreement possible.
Több cikkben volt már szó az EU-n belüli szigorításokról, hogy meddig lehet a belsőégésű motorokkal számolni akár az új értékesítésben, akár a meglévő állomány használatában. Utóbbival kapcsolatban több ország/régió/város saját hatáskörben még szigorúbb szabályozások fontolgat, amivel jelentősen korlátozná a használatukat. Gondolom a múzeális minősítés egyfajta védelmet is jelenthet ezek ellen a jövőbe, de rengeteg a hobbi célú autó, ahol nincs pénz/akarat/műszaki tartalom a FIVA minősítéshez. Ennek fényében én is elgondolkoztam, hogy érdemes-e rengeteg pénzt ölni a felújításokba, és még akkor sem lesz OT képes egyik autó sem, mert vagy nem tetszik az az állapota ('82-es 120L-ből lett LS), vagy a műszaki tartalma nem állítható vissza hivatalosan/rentábilsan (135GL gyári blokk tönkrement, orros 136-os motor lett belepapírozva anno), vagy maradjon az állagmegóvás és használom őket, míg bírom és ha beüt a sz@r, akkor majd improvizálunk. Persze az is kérdés, hogy ezek a 2030-35 körüli tervezett dátumok meddig fognak kitolódni. Itt most nem szeretnék a politikai és etikai szálakba belebonyolódni, hogy a klímavédlem miatt miért a kisfogysztókat ütik megint, miért nem azokat, akiknek a karbonlábnyoma a yetiével vetekszik.
Nem célom a pánikkeltés és rémhír terjesztés, csak elgondolkodtam a szembejövő híreken és célokon, illetve hogy az hogyan viszonyul a hobbinkhoz.
"belengetett korlátozás ténnyé válik" - mire gondolsz? Bár tény és való, hogy egyre macerásabb levizsgáztatni ezeket a régi vasakat, főleg, ahol fafejű banda dolgozik, 2 évente ez egy stresszfaktor sajnos.
Vagy egyszerűen kell a pénz, esetleg amin én is sokszor agyalok, hogy meddig hagyják még, hogy használjuk őket és mikor jön el az idő, hogy a sok belengetett korlátozás ténnyé válik, mert sanszos hogy akkor elkezdenek zuhanni az árak.
Van itt választék bőven. Érdekes, hogy egyszerre mennyi jónak tűnő kocsi van a piacon, talán úgy érzik, hogy a jelenlegi árszinvonal közelít a csúcshoz vagy már talán ott is van?
Nekem a coupen kívül, volt egy 130-as Skodim is. Azt anno üres kasznira szedtem, teljesen fel volt újjítva, festésen kívül, mindent én csináltam. Még az alumínium tuskók is ki lettek cserélve a hátsó lengőkarban. Imádtam télen menni vele. A sok hátsókerekes BMW-t, Mercit parton felfelé, simán lehetett verni. Ha megálltál is vele, megrázta a farát induláskor, aztán hagy szóljon..... :)
Egy érdekes sztorit olvastam az előbb, közzéteszem itt is:
"This was the brocure car from a company called Skoparts in Brackley Northampton that performed the 'Sport' conversion from new. This included the bodykit, wheels, Mountney steering wheel, lowered and uprated Spax suspension and engine conversion of Mitsuba 4psi electric fuel pump, Gas flowed cylinder head, Delorto 40/40DCOE carburettor, K&N air filter, Kent fast road camshaft and group B exhaust system with 3 branch manifold (or 4 on the 136) and 2x straight through silencers>This very car can be seen on the trailer outside my house back in 2009 when 2 Czech guys came to buy some parts from me after picking up this car to take back to Czech to restore. They bought my rear spoiler and an original Mitsuba fuel pump to replace the Facet that had been fitted along with a few other bits and bobs."
Reluctant sale of my Skoda 120LX 5 speed. Not many LX models around. 36 yrs old and still running. Done 26k and mot,d until July 23. Still taxed to get you home. Starts up no problem and drives spot on. Only used on fine summer weekends. Dry Stored through winter , should fly through next mot. It failed last year on a bit of welding needed which I done and then undersealed underneath the car. New tyres fitted to freshly powder coated empi's. Bodywork is good condition but rear arches have some rust but not rotten. Front wings rusty but I have 2 pairs of decent front wings to throw in the sale. I bought a new sports Ashley exhaust for it but never got around to fitting. Also bought some lowering springs for the front to level the look but again not fitted them. I do have the original alloys with very good tyres, these are included in the sale too. It's a good Solid usable cool retro skoda and gets noticed everywhere we go. £4250 if your interested in viewing please message me.
Megnéznék egy Garde-t LSE-sítve. Már olyan sok van krómlökhárítóval és vasalós hátfallal, de az LSE spéci cuccaival egy sem. Tudom, nagyon ritka, de annyi porrá rohadt már belőle az angoloknál... :D
Pár hónapja már kínálták, csak nem volt még OT, ha jól emlékszem. Ki is lett vesézve, hogy mi "szép és nem szép" rajta a felújítás leírásához képest. Sokaknak a csomagtartó állapotán akadt meg a szeme...
Nem tudok róla, legalábbis eddig még nem jött szembe OT-s Garde, igaz, erről a fehér OT-s Rapidról sem tudtam, pedig túrom a Skodás infókat elég sok fórumon.
Eladó nagyon ritka mustár szinű Skoda Rapid! Az autó 42000km futott újkora óra! Eredeti festésű,rozsda mentes! Negativum egy idős hölgyé volt aki a jobb oldalát megnyomta és csúnyán javították,ezzel kell foglalkozni...lásd 8.képen.. Belseje is szép állapotú,teltőablak korhű,németországban épitették be anno...precíz munka,nem ázik be. Minden kiegészítője megvan! Vásárlási számla is! Kitűnő OT alap! Cserélném veterán motorkerékpárokra,autókra...SIMSON,JAWA,PANNONIA,CSEPEL,MZ,ETZ,ROMET,KOMAR,BMW,NSU....STB. A Cseredarabokról kèpet árat privátbsn kérnék,köszönöm. Alkuképes a helyszinen! 06706721464
1-2 Garde - Rapid fotóm a Szocialista Autók Találkozó - seregszemléről, 2008 május 1 ;)
Tavaly októberben kíváncsiságból felnéztem a myVIP profilomba, ahol nagy meglepetésemre megtaláltam ezeket a fotókat (is), és gondoltam megosztom már Veletek :)
+ 1 extra fotó, amin egy 135GLi figyelget a Gyula féle 105S mellett ;)
Sziasztok, nincs valakinek eladó ilyen felirata? Komplett légterelővel nem érdekelne, mert már van új SKODA és GL feliratom és már csak a 130 hiányzik.
Köszi. Egyenlőre a hazahozatal a cél. Ez is a jövőben /persze. komolyan meg kell gondolni, mert nem olcsók ott sem sőt.../.
A műszakisok ára szinte a csillagos egekbe van. /mint a lejebbi mustár színű/
Felújítandók vannak, természetesen itthon az ellesz nekem jó ideig a garázsban. NKH meg baromi szigorú, az a baj, mezei állomásra nem lehet vinni műszakira.
De amit leírtál, az precíz, átlátható folyamatot tükröz. /persze az embernek legyen ideje/.
A LEGFONTOSABB: írass kétnyelvű adásvételit (vagy magyar adásvételi szerződést) a szlovák tulajdonossal, máskülönben külön költség lesz lefordíttatni az OFFI-val!
a Szlovákiában történő átíráskor meg kell igényelni az export rendszámot, melyhez a saját nevedre szóló forgalmit a szlovák hatóság csak szlovák postázási címre hajlandó kiküldeni. Itt lehetőség van felárért cserébe hamarabb megkapni a nevedre szóló forgalmi engedélyt.
Illetve mielőtt magyar eredetvizsgára viszed az autót, kötelező gépjármű felelősségbiztosítást kell kötni, melynek igazolólapjával tudsz csak elmenni eredetiségvizsgálatra.
Alapul véve egy 136-os Rapidot a következő költségekkel kell számolni:
Regadó (1289ccm, 46kw EURO 0): 83679 Ft
Kinti eredetvizsga: cca 89 EUR, átírás: cca 100 EUR
Magyar eredetvizsga: 17000 Ft
Vagyonátruházási illeték: 20700 Ft
Forgalmi +törzskönyv+ rendszám: 24000 Ft
Cca. 222.000 HUF amit a vételáron felül be kell kalkulálni a trélerezésen felül. Ez csak akkor, ha mindent magadnak intézel és nincs közvetítő belevonva a folyamatba.
Amennyiben beszéled a szlovák nyelvet, érvényes műszaki vizsgával rendelkezik az autó, akkor kell csináltatnod Szlovákiában egy eredetvizsgálatot és a járási rendőrségen le kell íratni a korábbi tulajdonos nevéről az autót.
Lábon / tréleren hazahozod a kocsit, bejelented újra eredetiségvizsgálatra (már nem fogadja el az NKH a szlovák eredetiségvizsgálatot).
Ha ez megvan, akkor kérsz az NKH-nál időpontot honosítás céljából elvégzendő állapotfelmérésre / vizsgaidőpontra. Szerencsés esetben van az autón érvényes STK (műszaki vizsga) és akkor nem kell itthon vizsgáztatni, csak egy előzetes állapotfelmérésen vesz részt az autó, mely után megkapja a műszaki adatlapot 8500ft körüli összegért az NKH-nál.
Ezután a kapott Műszaki bizonyítvánnyal és eredetvizsgálati lapokkal meglátogatod az illetékes NAV-ot, ahol bejelented honosításra az autót. Ott kitöltesz egy formanyomtatványt, amelyben kérelmezed az autó honosítását. Körülbelül két hét után vissza lehet battyogni a határozatért, mely tartalmazza, hogy mennyi regisztrációs adót kell befizess. Ha befizetted, akkor a csekkel és a határozattal be kell sétálni a helyi kormányablakba. 21.000 Ft körüli összeg kifizetése után megkapod a forgalmit és a rendszámot, valamint körülbelül 1 hét múlva a törzskönyvet.
Ha van szlovák forgalmija, gond nélkül forgalomba helyezhető mint uniós gépjármű. Regadót kell ráfizetni, nem nagy összeg, meg olyan állapotba kell legyen, hogy átmenjen a műszaki vizsgán.
Sziasztok! Valakinek esetleg nem lenne eladó rapid/garde első ülése? A huzat, szín mindegy, újra lesz húzva, csak a szerkezet ne legyen törve, vetemedve.
A Facebook sok hozzászólót elszipkázott innen és sajnos az egyik vezető téma (GLi és RiC) is okafogyottá vált az elmúlt 7-8 év során, amióta csak hírmondóban maradt itthon Bendixes faros.
Viszont visszaolvasva rengeteg érdekes és hasznos információt tartalmaz a topik, szóval még mindig érdemes ide járni. :o)
"1985 Skoda Rapid1,730,000 Ft elado Skoda Rapid 120 müszaki érvényesség 2023 12 7 jelenleg egy skoda fábia 1400 motor van benne de az eredeti 1174 cm es is megvan hozzá ha kérdésed van [hidden information] érdeklödj szives elmondok mindent."
"hunya robertrol, a debreceni kidoblegenyrol van szo.
Nem kaptam hozza dokumentaciot.Sem gyari motort, de nem gond, mert van az nekem
aqq tenyleg lepusztult allapotban kerult hozzam, 400 mikron vastagsagu fenyezessel, egy kitalalahato, milyen tulajtol, akivel az adasvetel csak azert nyulott hosszura, mert meg kellett varnom, amig a sajat otthonaban kihallgattak a rendorok (akik regi ismeroskent udvozoltek). De azert alapnak jo lesz. El fog keszulni, azt en biztosan tudom, csak azt nem, hogy mikor, nem nagyon remenykedek abban, hogy meg azelott, mielott 1000 ft lesz a benzin. De hat 1 nap nekem is csak 24 orabol all, hiaba akarok 30-at."
Ha emlékeim nem csalnak, 1,4 Fabia volt benne, Dellortokkal.
"Sziasztok Skodasok ! Mivel belefogtam a Tatram teljes generaljaba es egy kovetkezo meg var a felujitasra igy meg kel valnom sajnos a KODA RAPID projektemtol. Egy magyar papiros 1988as KODA RAPID 136-rol van szo. Tuningolt allapotban vettem. Szeretnem ha MO-n maradna a kocsi igy itt kinalom eloszor. Fizikailag nalam all a kocsi 8 eve garazsban Szlovakiaban. Minden maradek koda alkatreszem is az arba van. Az ar 2500euro. Tobb kep es info privatban !"
"Eladó egy koda 135 Gli 1991-es, bendix befecskendezéses. Exportra szánt kis szériás autó keveset látott modellje.Mobil,komplett,felújítás előtti autó!!Csehországi regisztrációs okmányokkal."
Would anyone be interested in this Rapid which has been passed around for the last 25 years? Last on the road in 1996 and has been in various peoples garages and driveways since then. It definitely looks like it could go back on the road but I dont think Im the man to do it as I have other projects that mean more to me. The yard its parked in is going at the end of the month so if someone wants to come to Cornwall and collect it and give me more than the £435 the scrap man is offering you can have it. It will need to be paid and collected on Wednesday 23rd or Thursday 24th March as these are the only days I will be at the yard before its gone. Comes with Keys and V5. Will need trailered obviously. 2 tyres are gone but 2 hold air. Brakes are free for loading. Please only make me an offer if you can collect on 1 of the days Ive said.
Nincsenek miatta álmatlan éjszakáim. De az értéke hatványozottan megnőtt, mióta eladtam. Arról nem is beszélve, hogy azóta felnőtt egy új Skodás generáció, akik tátott szájjal nézik, hogy volt jobbkormányos és gyárilag injektoros/katalizátoros faros Skoda. Tehát ma nagy király lennék vele egy találkozón, bár 10 éve is nagy sztár volt a kocsi, főleg, amikor az angol rendszámmal jártam vele itthon. :o)
Facebook hírdetés: "1990 koda Rapid ˇ Coupe ˇ Driven 28,000 kilometres Very rare scoda rapid , 135i , rwd 1.3 , 4 owners hpi clear very low 28 km miles . Starts and drives well will have full m o t totaly solid,
Zoli, egyelőre nem. Sajnos a Skoda Rapid már Porsche kategória lett. Egy pár hátsó lámpa már 60-80ezer Ft hozzá. Egy pár első sárvédő 100ezer, de amúgy egyiket sem lehet kapni.
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy 16+ évvel ezelőtt ezek a kocsik kb. aprópénzért keltek el.
Na igen, neked pláne jó a szemed ilyesmihez, Zoli. Azért szépen felmentek a Rapid árak, mondhatni exponenciálisan. Érdekes, hogy Angliában nem volt ekkora előnye a Rapidnak és a 4 ajtóst, az Estellét többre becsülték/becsülik a praktikussága miatt. Ott az egyedüli árfelhajtó tényező a csehek éhes kereslete a Rapid iránt. Őket egyelőre egyáltalán nem izgatja a 4 ajtós "120-as".
"Eladó Skoda Rapid 136 1989 utolsó kiadások egyike ! Rengeteg alkatrésszel ! Vajvoda Sándor által épített 1500- as motorral , plussz a gyári blokk is ! Érdeklődni telefonon : 204928872"
Sziasztok! Ezen a típusú műszeregységen a vízhőfok mutató sávjaihoz milyen hőfokok tartoznak? (nekem valami olyan rémlik, hogy a teli fehér sáv 70 fokon kezdődik, de ennyi)
Fékdobot kapsz utángyártottban, azt hiszem olasz OMC márkájút.
K. Viktor nevű úriember szokott hirdetni, alább megtalálod egy hirdetését, szerintem próbából kérdezz rá nála, hátha van neki, úgy tudom ő jár ki Szlovákiába alkatrészért:
Bézs csomagtérszőnyeget 8 évig kerestem a Rapidomba, sosem találtam. Egyszer lett volna lehetőségem donor kocsit vásárolni, még 2013-4 táján, de elszalasztottam a lehetőséget, abban pedig benne volt.
Rapid specifikus alkatrészt már nagyon nehéz találni, az árak meg csak emelkednek, főleg kint érezhető a hatása, de erre a gyenge forint is ráerősít. Már 14ft 1 cseh korona.
Régen jártam itt, de lassan eljön az idő, hogy elkezdjem üzembe (vissza-) helyezni a letámasztott 136-os Rapidomat. Biztos sokan emlékeztek rá (talán rám is), Ákos tompakék Rapidja volt.
Nagy alkatrészvásárlások remélem, nem kellenek (félig kilakatolva, üzemképesen, technikailag akkor még kiváló kondícióban letéve egy száraz garázsba 5 éve), de egy dolog hiányzik: egy bézs csomagtérszőnyeg. Nincs valakinek eladó?
Amúgy mi a helyzet az alkatrész-elérhetőségek terén? Beindította már az áremelkedés az utángyártóipart? Ha mondjuk fékdob kéne?
Mielőtt a MÉH-be vinném, megkérdem, hátha érdekel itt valakit. Szóval feleslegessé vált egy pár rapid rugó (420mm szabad hossz), valamint egy 781-136 motor. Képet és egyéb infót privátban adnék, annak akit érdekel. Ár - anyag/súly függő - mint fentebb írtam is. Ami még fontos lehet: a szajré Szegeden van, és max a rugót adom postára.
Egy Skoda márkakereskedés Angliában 1988-89 körül. A vevők 84%-a újra a Skodát választotta a következő autójának. Azért ez nem semmi, még mai szemmel sem!
Eladó 1 db vadi új hátsó kerékagy tőcsavarok nélkül és 1 db újszerű szélesfutós bordástengely. Az agy nem megy fel a tengelyre csak rákap mert túlfedéssel van eleve gyártva, sajtolni kell ahogy a "nagykönyvben meg van írva" (Andrt biblia). Vésztartalék volt nekem. Posta ok előreutalás esetén.
Szerintem ez Marc barátomé volt, 2000-ben lecsúsztam róla, akkor asszem 1800 euróért ment el... Ahhoz képest a 9000 nem rossz, igaz eltelt közben 15 év...
Volna vele munka bőven a kasznin, de messziről jól mutat. Na de ennyiért...A hátsó üveg alján lévő repedések a keretnél egyébként abból adódnak, hogy Frantisek a 2K gittet nem jó arányban keverte, és nem tudott kiszáradni fényezés előtt. Az enyémen is volt ilyen, igaz ehhez képest csak minimális mértékben. Az egyik oldal cinezve , a másik oldalon rézzel illesztve a tető.
Ez a rács toronymagasan a legocsmányabb az összes létező változat közül. El nem tudom képzelni, hogy mit szívtak, amikor jó ötletnek gondolták ezt a Skodákra hebrákolni. Nem csoda, hogy nem fogytak a Skodák arrafelé :D
Nálunk is kallódott egy, szerintem nem 120-asé. Inkább az S100-hoz van közelebb. Az anyaga is arra hajaz, amit abban a korban használtak. A 20-asban minden habosított...
Keresztapám hagyatékából vannak ezek a holmik. Motokov aláfekvő, Rapid zászló és hangszórótartó. Utóbbiban nem vagyok biztos, hogy Skodába való. Ingyen elvihetőek Bp. 16. ker-ből, ő is örülne ha Skoda fanatikushoz kerülnének.
Azért a 135 RiC sem terem minden bokorban. :o) A legyártott darabszám alapján (kb. 400db) az is elég ritka modell és az ebből megmaradt kocsik száma is biztosan 20-30 alatt van.
Hozzánk mindenből a legalapabb jött. Még a p126-ban is volt az otthoni picra billenthető oldalablak, Trabantban is, Wartburgba rendelhető volt a Genex sportülés meg az elektronikus gyújtás.
Azt még kifejtem, hogy a 120L Five az 5 sebsséges modell fantázianeve volt. Automata biztonsági övekkel, fejtámlás első ülésekkel, Meteor 2-es felnikkel, rádiós magnóval és díszcsíkkal a karosszéria hosszában, plusz 120L Five felirat mindkét első sárvédőn.
Igen, valóban nagyon szép forma. Kis hazánkban a legtöbb ember csak nézne, hogy a nyugati világ anno mennyire nyakig járt a jóban, még ha a keleti blokk termékéről volt is szó.
Apukám hozott a '80-as években többször is angol autós újságokat és én csak böngésztem az azokban megjelent kínálatot és árlistákat, igazából azt sem tudtam, hogy mi lehet a Rapid "Luxury Convertible", de az árából láttam, hogy komoly gép lehet. A 120L Five nagyjából megvolt a listáról, de voltak ott csuda dolgok még Ladákból is...
Eladó 130-as Rapid, véletlen botlottam bele, a tulaj egy másik autót hirdet a facebookon, és ott lapult a háttérben, gondoltam megkérdezem mit lehet róla tudni. Az alábbi pár képet kaptam csak, de ha valakit érdekel adok kontaktot. Jelenleg Turán található.
Ezt az autót még tavaly áprilisban árulták 1,4 misiért, csak akkor még MIF-645 volt a rendszáma, hogy miért kellett átrendszámozni azt nem tudom, de az ára akkor is irreális. Tudom kevés épkézláb darab van belőle pláne itthon, de ettől kevesebbért már gyári állapotút is lehet kapni (nem itthon). Ettől függetlenül biztos elfog kelni előbb vagy utóbb.
Akadna olyan akinek még eredeti a küszöb és a hátsó sárvédő a Rapidon és le is tudná fotózni a hátsó kárpit mögötti alsó részt, ami a B oszlop és a kerékdob közöttt van? Esetleg megmérni kivül a küszöb és a sárvédő közötti peremet (3-5 mm lehet sacc) ?