Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -3 0 329701

Ha nem menne a BMW oda, akkor valoban alacsonyak maradnanak a berek,

 

Jaj, alig várjuk már a megváltónkat! :DDD

 

...a BMW fel fogja hajtani oket kemenyen.

 

Marha lenne, a tartósan alacsony béreken nyugszik az itteni üzleti terve.

Nála nagyobb cégek se szakadnak bele a béremelésbe.

Inkább beleszakadnak.

Előzmény: Törölt nick (329699)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -4 0 329700

 

Vagyis egy gyartosor (messze nem akkora, mint egy auto vegösszeszerelö, hanem egy specialis gepsor) kb. 2,5-3 GWh/ev kapacitassal dolgozik (1 kWh -> ~50 db , ~3 GWh -> ~150 millio/ev , 150*10^6 /31*10^6 -> 5 db/mp).

 

Vagyis egy gyartosor mp-kent 5-6 db-t kepes kesziteni ... es valszeg az idö ~80-90%-ban termel.

 

According to Japanese news agency Nikkan Kogyo, Panasonic is going to increase lithium-ion battery cell production at the Tesla Gigafactory by more than 30%.

 

Three additional production lines, on top of the ten already installed, will enable it to reach a volume of 35 GWh annually by the end of this year.

 

https://insideevs.com/panasonic-ups-battery-cell-production-at-gigafactory/

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329699

A berszinvonal csak egy dolog, mar irtam.

 

Ha nem menne a BMW oda, akkor valoban alacsonyak maradnanak a berek, a BMW fel fogja hajtani oket kemenyen.

 

Gazdad meg neked van te majom.

Előzmény: GPS (329698)
GPS Creative Commons License 2018.08.01 -1 1 329698

 

Melyik része?

 

1) Amit Advo mondott, hogy a konszern oda megy, ahol tartósan alacsonyak a bérek (mert nem hülyék), vagy

2) Amit én sejtek, hogy valaki megígérhette nekik, hogy Magyarországon még középtávon túl se fognak emelkedni a bérek, tehát jöhetnek bátran.

 

Na, melyik legyen?

 

Mert ugye még te sem hiheted olyan hülyének a gazdáidat, hogy beruháznak ide milliárdokat - aztán pár év múlva csak néznek, mint az ökör, hogy "Jééé, hát itt már európai bérek közelében járunk, húúú de rábasztunk, mit mondunk a részvényeseknek?"

.

Előzmény: Törölt nick (329692)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.01 -1 0 329697

Nekem az sem világos, hogy egyáltalán miért...

 

...  nagyságrendekkel olcsóbb lenne egy zárt rendszerben működőképes, modulárisan bővíthető ökoszisztéma ami mondjuk minimális
mennyiségű CO2 meg Hidrogén externáliákra támaszkodva el bírna ketyegni... azzal ugyanis lehetne kolóniákat kialakítani tenger alatt,
a Holdon meg az aszteroida-övtől a Marson át a Jupiter holdjaiig bárhol... és ha egyszer már megvetettük a lábunkat, akkor ott helyben
már lehetne akármit is kendácsolni a helyi körülményeknek megfelelően.

 

 

 

 

 

Előzmény: Pomber Béla (329696)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329696

Nem egészen világos, hogy mivel is óhajtják létrehozni a mágneses pajzsot...

Előzmény: _Berci (329694)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -5 0 329695

Azért ver ott sátrat, mert ott a legszarabbak a bérek, a munkaerő pedig ahhoz képest túlképzett.

 

Ha fingod nincsen a magyar valóságról, akkor inkább kussolnod kellene!

 

Előzmény: Törölt nick (329693)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -4 0 329694
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -1 1 329693

Ezzel szemben a BMWnek komoly berfelhajto hatasa lesz a regioban. 

 

Latom renduletlenul nyomod a faszsagaid tovabb.

Előzmény: GPS (329691)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -1 0 329692

Ez megint csak frocsoges, es ragalmazas.

Előzmény: GPS (329689)
GPS Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329691

 

Ha annyi bért fizetnének itt, mint amennyiért otthon is kapnak munkaerőt (általában jobb, versenyképesebb infrastrukturális és logisztikai-közigazgatási körülmények között) - akkor hülyék lennének ide települni.

 

Lefordíthatom?

 

Mivel ezek a konszernek nem 1-2 évre terveznek ilyesmit, hanem minimum évtizedre - akkor valószínű, hogy kaptak olyan ígéretet, hogy a magyar bérek még középtávon sem fogják megközelíteni a nyugati béreket, tehát emiatt legyenek abszolút nyugodtak.

 

Ez azért nem túl hízelgő Magyarországra nézve, nem igaz?

 

(csak azt tudnám, hogy ki ígérhette meg nekik a tartósan alacsony magyar béreket?)

.

Előzmény: advocatusdiaboli (329668)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -2 0 329690

Nem is értem, hogy hogy jobb szalonokban miért hívják ezeket a "jótevőket" aljas, mocskos, kizsákmányoló gazembereknek ?

Azért, mert úriemberek és nem nevezik őket a valós jelzőkkel.

Csak finoman célozgatnak rá.

Előzmény: GPS (329689)
GPS Creative Commons License 2018.08.01 0 1 329689

 

föleg egy olyan országba mind Magyarország, ha másnem DE egykis "kulurát" is hozmagávan amin  hosszutávon profitálhat a ország

 

Jaaa, hát ilyen alapon, akik napi 2 dollárért varratják a futball-labdákat Bangladeshben - azok is kifejezetten jótevői az országnak.

 

Egyrészt, mert ha nem vinnének oda munkát, akkor még ennyiük sem lenne az ottaniaknak - másrészt kulturálisan is felemelik az országot, mert hozzászoktatják őket a (napi 16 órás) rendszeres, munkavégzéshez.

 

Nem is értem, hogy hogy jobb szalonokban miért hívják ezeket a "jótevőket" aljas, mocskos, kizsákmányoló gazembereknek ?

.

Előzmény: ,m,1710 (329686)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -5 0 329688

Latom, minuszpontnyomkodo amokfutoink megebedeltek ... es büföges közben minuszpontnyomkodassal mulatjak az idöt. :-(((

Előzmény: _Berci (329685)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -5 0 329687

az Audi eves szinten szazmilliardos nagysagrendben fizet csak adot es jarulekokat a dolgozoi utan, es akkor a kozvetett hatasokrol nem is beszeltunk.

 

Mennyit kapott legutobb? 40 milliardot? 

Szemben velünk van egy maszek boltos.

Tavaly benyomott a költségvetésbe 5 millát adó és járulék formájában.

Abból kapja az Audi a támogatást.

 

Mennyi támogatást kapott a boltos?

Semennyit.

Ha nem etetnénk őket, éhen döglene az összes.

Azokkal együtt akik a seggüket is kinyalják az asztalról lehulló kis hulladékért.

 

Előzmény: Törölt nick (329673)
,m,1710 Creative Commons License 2018.08.01 -2 0 329686

 Ne nézzük le a munkát, és ne kicsinyitsük le, jöjjön az bárhonnan

föleg egy olyan országba mind Magyarország, ha másnem DE egykis "kulurát" is hozmagávan amin  hosszutávon profitálhat a ország (ha ezt étstsük)

Előzmény: GPS (329654)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -6 0 329685

Szerintem a legoptimalisabb elkepzelesek szerint is egy picurka terraformalasra is legalabb evszazadokra lenne szükseg. Mi pedig max. evekben beszelünk ... Ha ennyire tudjuk, hogy mit kellene tenni a Mars-on, miert nem tudjuk MA semennyire se, hogy mi a teendö a Földön?

Előzmény: szilvatövis (329684)
szilvatövis Creative Commons License 2018.08.01 -1 0 329684

Jogos észrevétel, de csak természetes környezetben érvényes.

Ha sikerülne terraformálni a Marsot, elég vastag légkört keríteni neki, akkor annak  fenntartása sem lenne probléma.

Előzmény: Pomber Béla (329682)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -6 0 329683

Mar a Space Shutle-n is volt egy buvohely (meg az Apollo kapszulakban is), ahova napkitöres eseten el lehetett kuszni. Elsösorban nem a Mars maga az elsödleges problema, hanem az oda törtenö eljutas. Most ippeg szerencses lenne a helyzet, mert a Mars többeves földközelben van, olyan ~57 millio km-re (ami idönkent akar 180 is lehet).

Előzmény: Pomber Béla (329682)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329682

A Marsnál a mágneses mező a kulcs, ami ott nincs, emiatt életképtelen a bolygó és emiatt nem lehet terraformálni, ha úgy tetszik, a kozmikus sugárzás (részecske zápor) elfújja a légkört is.

Előzmény: _Berci (329677)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329681

"A többi nem olajszüröbetekerö, hanem azok "fönöke" ... hasonloan, mint a mekdonacban ."

 

sotet vagy te is mint az ejszaka.

Előzmény: _Berci (329680)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -5 0 329680

A jelenlegi es bejelentett beruhazas 1 milliard € es allitolag ~1000 munkahelyet hoz letre. Abbol valszeg 600-700 szaki all majd a szerelösöron (es betanitott munkat vegez). A többi nem olajszüröbetekerö, hanem azok "fönöke" ... hasonloan, mint a mekdonacban ... persze idövel kialakulhat egy vezetö reteg ... mindenesetre a környeket valszeg felemeli a beruhazas ... kb. ugy, mint Kecskemeten.

Előzmény: GPS (329641)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -1 0 329679

Ugyanis egyáltalán nincs szükségük szakképzett (!) munkaerőre.

 

te nem vagy tul okos, ugye?

Előzmény: GPS (329641)
Tzp Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329678

Hát igen, először oda kéne jutni :)

 

Azon agyalhatnának, hogy az odajutást hogyan lehetne felgyorsítani. Az ilyen két év meg ilyesmi elég gáz.

Előzmény: _Berci (329677)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -3 0 329677

 

A NASA-nal görcsölnek nehanyan a Mars "terraforming"-jan. Szerintem ez azert hülyeseg, mert ha a prioritasokat nezzük, nem artana elöbb egy kis Föld-forming. Annak pedig 1elöre nyoma se latszik. Lehet setleg doktori munkat irni a Pluto-formingröl is ... de annak sincs tulzott gyakorlati jelentösege.

 

Belathato idön belül , ha valaki odajut, ... hat terraforming nelkül kell majd leteznie. A Mars különben nem is annyira "ellenseges". -90 fok az van, meg alacsony nyomasu "levegö" (oxigen nelkül), ... de ezt elvileg a mai lehetösegekkel is at lehet hidalni. A sugarzas mar egy fontosabb teszta (lenne).

 

Előzmény: szilvatövis (329667)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.01 -2 3 329676

Ezen nem fogunk összeveszni - szerintem is megéri az országnak, ez nem vitás. Főleg, hogy önerőből kb: semmilyen fenntartható, hosszú távon is életképes beruházást sem tudott még a magyar állam produkálni, közmunka-programokkal meg aztán sokra megyünk...

Előzmény: Törölt nick (329675)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -2 0 329675

Szamtalanszor kikerestem mar az adatokat. Szerencsere nyilvanosak. 2016ban csak berjarulekokbol 70 millio eurot fizetett az allamkasszaba + SZJA + TB + a dolgozok altal elkoltott berek AFAja. 

 

A teljes berkoltsege 344 millio euro volt. 

 

Magyarorszagnak boven megeri ez az egesz, meg tamogatassal egyutt is. nem veletlenul torik magukat az orszagok hogy megszerezzenek egy ilyet.

Előzmény: advocatusdiaboli (329674)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.01 -2 0 329674

De te az egész Audiról beszélsz, én meg egyetlen beruházásukról. Volt jó pár - és mindegyikhez kaptak valamekkora támogatást.

Egyébként az Audi jelenleg 11500 főt alkalmaz, és bizony az elsöprő többségüket egyáltalán nem havi több milliós bérekért, többféle céges adó- és járulék-kedvezményük pedig még most is ketyeg, így őszintén szólva kötve hiszem, hogy évi pár tíz milliárdnál többet fizetnének be a munkabérek után.

Persze, nem vitás - ez sem kevés, mondom: nem fanyalgásnak szánom, csak hosszú távon ezen az úton egy pontnál előrébb nem juthatunk el.

Előzmény: Törölt nick (329673)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -2 0 329673

"de azért a 2 éves megtérülésről véletlenül sincs szó, inkább évtizedes az."

 

az Audi eves szinten szazmilliardos nagysagrendben fizet csak adot es jarulekokat a dolgozoi utan, es akkor a kozvetett hatasokrol nem is beszeltunk.

 

Mennyit kapott legutobb? 40 milliardot? 

Előzmény: advocatusdiaboli (329670)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -2 0 329672

azert vannak mas szempontok is, peldaul tokekihasznalas es adozas. 

Előzmény: advocatusdiaboli (329668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!