Tudom jol, h ez a hasznalat nagyon megterheli a motort ill az olajat egyarant.
A hibridnél azért olyan nagyon nem terheli a motort. Ha jól értem a Toyota rendszerét, annak három eleme van, egy igen egyszerű benzinmotor, az elektromos hajtás, illetve egy komplikált vezérlés, ami egyrészt a kétféle hajtást hangolja össze, másrészt közben betölti a sebességváltó funkcióját is egy fokozatmentes automatikával. Magyarul a benzinmotor szinte egy "állómotor," közel azonos terhelésen dolgozik, a gyorsításhoz szükséges plusz nyomatékot pedig az elektromos hajtás állítja elő, és a fokozatmentes váltó áttételének változása gyorsítja az autót.
Ha van egy benzinmotorunk, ami egész életében a saját optimális tartományán belül tud üzemelni, akkor azt a motort más motorokhoz képes irigylésre méltó helyzetűnek tekinthetjük.
A rövid utak miatt én inkább azon aggódnék, hogy az akksik sosem töltődnek fel teljesen....
Ami a kenést illeti, nem feltétlenül érdemes lassan hetente cserélni az olajat, inkább arra figyelj oda, hogy a gyárilag még engedélyezett legalacsonyabb hidegoldali viszkozitású olajat használd. Nekem úgy rémlik, hogy a Toyota beszél a 0W-20-as olajokról is - ha ez így van, érdemes ilyet használni.
Kicsit OFF tema, de ennel alkalmasabb topic szerintem nincs es valoban hozzaertobol is tan itt van a legtobb :)
Adott egy Toyota Prius amit varosban hasznalunk az esetek 90%-ban. Ezt tetezi, h az indulas mindig szabad eg alol tortenik --> hideg motor es a tavok is rovidek max 10km, de van, h csak a fele... Ha jon a tel akkor a futessel "trukkozni kell" ami keslelteti a bemelegedest (mint minden mas elektromos rasegites nelkuli autonal)
A kerdesem pedig: Tudom jol, h ez a hasznalat nagyon megterheli a motort ill az olajat egyarant. Ilyenkor szamit barmit is, ha indulas elott kicsit jaratom (max 1-2perc)? Az ajanlott 15 000km-es csereperiodust levittem 10 000-re, bar a hideg bealtaval a savasoda (azthiszem igy hivjak :) fokozodik igy lehet azt is csokkentenem 7 500-ra.
Szerinted van értelme 10W60-as olajat választanom?
Megleltem egy harmadik gyári manuálban az annakidején előírt követelményt:
API SG
CCMC G5
SAE 10W40
Mondjuk ez nem jelent semmit, mivel sajnos ez egy kissé problémás motor, és késöbb pl a vezérműszíj csereperiódusát is sűrűbbre vették, így változhatott az olajkövetelmény is.
..ezt a sportos használatot sosem értettem, versenypálya számít sportosnak, 8000 fordulat mellett, vagy ha egészségesen kihuzatom és általában 100-140 között közlekedem ?
mint már említettem, nálam a gyakori indítgatás ( havi 5000 km ) jobban igénybe veszi az olajat..most 5w50-el járok, előtte 15w40 ásványi volt benne, semmi különbség nem hallatszott 7000 km-nél, az 5w40 max. 5000-ig bírta ( viszkozítás ) , utána a lánc jelzett.
Télen már nem, de nyáron megy a 10w50 vagy 60-as olaj, kíváncsi vagyok az mit produkál , bár valószínűsítem nem a minőség miatt lesz különbség hanem a viszkozítás miatt.
Ezért nem hallani a különbséget az 5w50 fullszint és a 15w40 ásványi között sem.
Ha ezt korábban tapasztalom és velem együtt mások is, akkor annak idején a Ladában is lecserélem 7000-nél az olajat, egyre több az a nézet, hogy 15 ezret egy olaj sem bír ki 100%-ig , pláne nem 30-at .
...de valaki már olyan is írhatna ide akinek van olajcheck műszere, arra azért kíváncsi lennék mit mutat ? el is mennék az autómmal egy check-re, ha persze nem Debrecenbe van ;-)
A rendelkezésemre álló infók szerint ehhez a modellhez ACEA A3 (számomra érdekes alternatívaként pedig ACEA A1) minősítésű motorolaj használatát írták elő. A lábjegyzet alapján a SAE 10W-40 tűnik az elsődleges ajánlásnak, a 10W-60-as olajat sportos használat esetére tartogatják.
Alfa 146 (97) 1.8TS 16V motorhoz tudja valaki a motorolajkövetelményeket? Két manualom is van, de sajna rejtélyes módon ez az oldal mindkettőből hiányzik.
Néztem pár olajválasztót, érdekes módon több is hozott 10W60 viszkozitású olajakat. Jó lehet ez nekem?
1998-as audi a4 1.9TDI 110 le, 300 e km hagyományos adagolós, olajat nemigazán eszi ahogy néztem, egyből kapott hazaúton 500-km pályát.
Szeretnék még belecsavarni 100-150-et és egy ehhez passzoló jó típusú olajat keresek nem vagyok szaki, utánaolvastam, de egyszerűbbnek tűnt kérdezni mert minél többet olvastam annál több kérdésem lett:).
Előző tulaj számlával igazoltan Castrol magnatec 10w 40-et használt
német könyvében ezek voltak: turbós dieselnek VW 505
Szóval egy sima tdi-hez milyen konkrét olajat ajánlotok, ami nagyon jó?
Jól látod. Nincs Eneos és Ford WSS-M2C913-D felirat egy dobozon.
Néhány termék a metszet halmazból: Mobil Super 3000 Formula Fe 5W-30, Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30, Castrol Magnatec 5W-30 A5, Castrol Magnatec Professional A5 5W-30, Total Quartz 9000 Future Nfc 5W-30, Motul specific 913D 5W-30, eni i-Sínt tech F 5W-30, Q8 Formula Techno Fe Plus 5W-30, Liqui Moly special Tec F 5W-30, Addino Premium 0530 Fd 5W-30, Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fo, Divinol Multilight Fo 2 5W-30.
Tavaly nyáron vettem tehát/lehet Edge 0w-30 volt 11 E forint volt a mintaboltban ez lett leengedve.
Ennyire részletesen nem vezetem Excelben, hogy mit veszek csak a km óra állást, dátumot, árat és 0w-30 Castrol tehát nem biztos a név (Edge), de úgy emlékszem "nem volt jó" a motoromba.
A mostani az új az Titánium Fst 0w-30 12300 forint volt a mintaboltban ez 100% ez dexos2 tehát jó.
Tegnap cseréltem olajat a következő módszerrel: este leállítottam a kocsit, reggel pedig leeresztettem az olajat (természetesen nem indítottam be a motort) volt ideje lefolyni éjjel.
A "probléma": a leeresztett olaj sokkal hígabb volt mint a frissen betöltött olaj mindkettő Castrol 0W-30 . Benzinnel való hígulás kizárt mert nem volt szaga. Teljesen normális felhasználás alatt azaz spórolósan vezetve üzemelt a kocsiban az olaj 14 E kilométert kivéve előző nap egy pár kör a Rábaringen. Turbós benzines a kocsi.
A kérdésem: lehet jóval hígabb (vízszerű) a használt olaj mint a friss?
Köszönöm. Igen, talán nem a legszerencsésebben fogalmaztam :)
Eddig tízen+ éves használt autóim (opelek, fiatok) voltak, náluk nem aggódtam volna, de laikusként úgy gondoltam annyit fejlődött a technika, annyival pontosabbak az illesztések, hogy egy modernebb autóban egy ilyen sokkal nagyobb kárt tud tenni.
Egy "normál autónál" nem sokat aggódnék ezen, de egy egy precíz japán autónál nem tudom ez még belefér-e
:-)
Minden autónál szoktak hagyni egy kis tűrésmezőt, 10 százalékkal több olajtól még nem robban fel a motor, de ha tényleg túl sok az olaj, az megpróbálhat kijutni valahol, feltehetően a leggyengébb tömítésen. Ez még egy "precíz japán autónál" is így van :-)
Köszönöm a választ! Érdekes, mert a Bárdinak van saját márkájú olaja és nem azt használják a flottához. Viszont másrészről, ha az alcot meg igen, akkor csak nem lehet annyira rossz. Végül is ha teljesítni azokat a paramétereket, amik a cimkén vannak, akkor minden OK. Amúgy milyen szóbeszéd van róla?
Szia! Nálam 5,3 liter az előírás, de 5 litert szoktam rátöltetni, és azzal pont a felső határon van a nívó. Másik kocsinknál 3,5 liter az előírás, és 3 literrel van a max.-on.
Javaslom, hogy legközelebb 3,5-öt töltess rá, és utána nézd meg a szintet. Az se mindegy, hogy milyen hőmérsékletű az olaj leengedéskor, és mennyi türelme van a szerelőnek.