Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2014.10.01 0 0 31996

Tudom jol, h ez a hasznalat nagyon megterheli a motort ill az olajat egyarant.

 

 

A hibridnél azért olyan nagyon nem terheli a motort. Ha jól értem a Toyota rendszerét, annak három eleme van, egy igen egyszerű benzinmotor, az elektromos hajtás, illetve egy komplikált vezérlés, ami egyrészt a kétféle hajtást hangolja össze, másrészt közben betölti a sebességváltó funkcióját is egy fokozatmentes automatikával. Magyarul a benzinmotor szinte egy "állómotor," közel azonos terhelésen dolgozik, a gyorsításhoz szükséges plusz nyomatékot pedig az elektromos hajtás állítja elő, és a fokozatmentes váltó áttételének változása gyorsítja az autót.

 

Ha van egy benzinmotorunk, ami egész életében a saját optimális tartományán belül tud üzemelni, akkor azt a motort más motorokhoz képes irigylésre méltó helyzetűnek tekinthetjük.

 

A rövid utak miatt én inkább azon aggódnék, hogy az akksik sosem töltődnek fel teljesen....

 

Ami a kenést illeti, nem feltétlenül érdemes lassan hetente cserélni az olajat, inkább arra figyelj oda, hogy a gyárilag még engedélyezett legalacsonyabb hidegoldali viszkozitású olajat használd. Nekem úgy rémlik, hogy a Toyota beszél a 0W-20-as olajokról is - ha ez így van, érdemes ilyet használni.

 

Előzmény: Mooc01 (31995)
Mooc01 Creative Commons License 2014.10.01 0 0 31995

Jo reggelt,

 

Kicsit OFF tema, de ennel alkalmasabb topic szerintem nincs es valoban hozzaertobol is tan itt van a legtobb :)

 

Adott egy Toyota Prius amit varosban hasznalunk az esetek 90%-ban. Ezt tetezi, h az indulas mindig szabad eg alol tortenik --> hideg motor es a tavok is rovidek max 10km, de van, h csak a fele... Ha jon a tel akkor a futessel "trukkozni kell" ami keslelteti a bemelegedest (mint minden mas elektromos rasegites nelkuli autonal)

 

A kerdesem pedig: Tudom jol, h ez a hasznalat nagyon megterheli a motort ill az olajat egyarant. Ilyenkor szamit barmit is, ha indulas elott kicsit jaratom (max 1-2perc)? Az ajanlott 15 000km-es csereperiodust levittem 10 000-re, bar a hideg bealtaval a savasoda (azthiszem igy hivjak :) fokozodik igy lehet azt is csokkentenem 7 500-ra.

 

Velemeny?

Adm Creative Commons License 2014.10.01 0 0 31994

SLX-350, köszönöm a választ.

Szerinted van értelme 10W60-as olajat választanom?

 

Megleltem egy harmadik gyári manuálban az annakidején előírt követelményt:

API SG

CCMC G5

SAE 10W40

Mondjuk ez nem jelent semmit, mivel sajnos ez egy kissé problémás motor, és késöbb pl a vezérműszíj csereperiódusát is sűrűbbre vették, így változhatott az olajkövetelmény is.

Előzmény: SLX-350 (31992)
johannes. Creative Commons License 2014.09.30 0 0 31993

..ezt a sportos használatot sosem értettem, versenypálya számít sportosnak, 8000 fordulat mellett, vagy ha egészségesen kihuzatom és általában 100-140 között közlekedem ?

 

mint már említettem, nálam a gyakori indítgatás ( havi 5000 km ) jobban igénybe veszi az olajat..most 5w50-el járok, előtte 15w40 ásványi volt benne, semmi különbség nem hallatszott  7000 km-nél, az 5w40 max. 5000-ig bírta ( viszkozítás ) , utána a lánc jelzett.

 

Télen már nem, de nyáron megy a 10w50 vagy 60-as olaj, kíváncsi vagyok az mit produkál , bár valószínűsítem nem a minőség miatt lesz különbség hanem a viszkozítás miatt.

Ezért nem hallani a különbséget az 5w50 fullszint és a 15w40 ásványi között sem.

 

Ha ezt korábban tapasztalom és velem együtt mások is, akkor annak idején a Ladában is lecserélem 7000-nél az olajat, egyre több az a nézet, hogy 15 ezret egy olaj sem bír ki 100%-ig , pláne nem 30-at .

 

...de valaki már olyan is írhatna ide akinek van olajcheck műszere, arra azért  kíváncsi lennék mit mutat ? el is mennék az autómmal egy check-re, ha persze nem Debrecenbe van ;-)

Előzmény: SLX-350 (31992)
SLX-350 Creative Commons License 2014.09.30 0 0 31992

Szia Adm,

 

A rendelkezésemre álló infók szerint ehhez a modellhez ACEA A3 (számomra érdekes alternatívaként pedig ACEA A1) minősítésű motorolaj használatát írták elő. A lábjegyzet alapján a SAE 10W-40 tűnik az elsődleges ajánlásnak, a 10W-60-as olajat sportos használat esetére tartogatják.

Előzmény: Adm (31991)
Adm Creative Commons License 2014.09.29 0 0 31991

Alfa 146 (97) 1.8TS 16V motorhoz tudja valaki a motorolajkövetelményeket? Két manualom is van, de sajna rejtélyes módon ez az oldal mindkettőből hiányzik.

 

Néztem pár olajválasztót, érdekes módon több is hozott 10W60 viszkozitású olajakat. Jó lehet ez nekem?

 

Köszi

mantec Creative Commons License 2014.09.29 0 0 31990

T m.Lajos!

Köszönjük, hogy harmadik hozzászólások - egy hónap pihenő után - eme topicban ejted meg.

 

Audi A4 B5 1.9 TDI (1998)
Motor: AFN
Feltöltési mennyiség 3,8 liter.
Csereciklus : 15 eKm, 1 év.

Olajkövetelmény:
-VW 505 00

Mobil 1 New Life 0W-40
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
Castrol Edge Titanium Fst 10W-60
Shell Helix Diesel Hx7 Av 5W-30
Total Quartz 9000 Energy 0W-30

-VW 507 00


31690 hsz

Előzmény: m.Lajos (31989)
m.Lajos Creative Commons License 2014.09.28 0 0 31989

Sziasztok segitenétek, picit nagyon köszönöm.

 

1998-as audi a4 1.9TDI 110 le, 300 e km hagyományos adagolós, olajat nemigazán eszi ahogy néztem, egyből kapott hazaúton 500-km pályát.

Szeretnék még belecsavarni 100-150-et és egy ehhez passzoló jó típusú olajat keresek nem vagyok szaki, utánaolvastam, de egyszerűbbnek tűnt kérdezni mert minél többet olvastam annál több kérdésem lett:).

Előző tulaj számlával igazoltan Castrol magnatec 10w 40-et használt

német könyvében ezek voltak: turbós dieselnek VW 505 

Szóval egy sima tdi-hez milyen konkrét olajat ajánlotok, ami nagyon jó?

köszönöm a segítséget

candle Creative Commons License 2014.09.25 0 0 31988

schön

Előzmény: candle (31987)
candle Creative Commons License 2014.09.25 0 0 31987

"Danke scön!" - mondták a partizánok.

Előzmény: mantec (31986)
mantec Creative Commons License 2014.09.25 0 0 31986

T candle!

 

Jól látod.
Nincs Eneos és Ford WSS-M2C913-D felirat egy dobozon.

Néhány termék a metszet halmazból:
Mobil Super 3000 Formula Fe 5W-30,
Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30,
Castrol Magnatec 5W-30 A5,
Castrol Magnatec Professional A5 5W-30,
Total Quartz 9000 Future Nfc 5W-30,
Motul specific 913D 5W-30,
eni i-Sínt tech F 5W-30,
Q8 Formula Techno Fe Plus 5W-30,
Liqui Moly special Tec F 5W-30,
Addino Premium 0530 Fd 5W-30,
Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fo,
Divinol Multilight Fo 2 5W-30.

Előzmény: candle (31983)
mantec Creative Commons License 2014.09.24 0 0 31985

T peter5321!

Az említett olaj nem rendelkezik a hivatkozott jóváhagyással, csak a termék gyártója állítja, hogy teljesíti a követelményt (Meets).

Ami azért nem ugyanaz.

Előzmény: Peter5321 (31984)
Peter5321 Creative Commons License 2014.09.24 0 0 31984

Kedves mantec!

 

Köszönöm a köszöntést, remélem nem csak a hozzászólásokat, hanem az (fórum) oldalletöltéseket is tudod mérni. ;)

Szóval az alábbi szabványt kellene teljesítenie:

Fiat 9.55535-S2

Szerintem ezt az általad felsoroltak közül egyik sem tudja.

Nézelődtem egy másik fórumon is, és ott ezt javasolták egy hasonló problémával küzdő tulajdonosnak.

Olcsóbb mint a Selenia, de sajnos továbbra sem tudtam kideríteni, hogy mik a felhasználói vélemények erről a motorolajról.. :(

 

 

 

 

Előzmény: mantec (31982)
candle Creative Commons License 2014.09.24 0 0 31983

Sziasztok!

 

Kerestem eneos-ból a ford 2 literes tdci-jéhez 5w30-as olajat. Létezhet, h nincs minősítésük vagy csak én nem találtam?

mantec Creative Commons License 2014.09.24 0 0 31982

T Peter5321!

 

Üdvözlünk tíz hónap után ismét az Index fórumán.

 

Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4
Castrol Magnatec 5W-30 C2
Castrol Magnatec 5W-30 A5

 

Melyikre gondolsz?

Előzmény: Peter5321 (31981)
Peter5321 Creative Commons License 2014.09.24 0 0 31981

Sziasztok!

 

Elsősorban a Multijetes autótulajdonosokat kérdezném, hogy mi a véleményük a Castrol Magnatec 5w 30 olajról?

Eddig Seleniát használtam az autómhoz (Grande Punto 1.3 Mjet 75Le), de a szerelőm most ezt a márkát javasolta.

Szerintetek érdemes lenne váltanom, vagy maradjak a gyár által ajánlott olajnál?

 

Köszönöm a válaszotokat,

Üdv.Péter

 

FRANKYE Creative Commons License 2014.09.22 0 0 31980

4 literes kiszerelésre vonatkoznak az árak

 

Előzmény: FRANKYE (31979)
FRANKYE Creative Commons License 2014.09.22 0 0 31979

Tavaly nyáron vettem tehát/lehet   Edge 0w-30 volt  11 E forint volt a mintaboltban ez lett leengedve. 

Ennyire részletesen nem vezetem Excelben, hogy  mit veszek csak a km óra állást, dátumot,  árat és   0w-30 Castrol tehát  nem biztos a név (Edge), de  úgy emlékszem "nem volt jó" a motoromba.

 

A mostani az új az Titánium Fst 0w-30 12300 forint volt a mintaboltban ez 100% ez dexos2 tehát jó.

 

Előzmény: mantec (31976)
cross_183 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 31978

Ez a kérdés most épp teljesen irreleváns, mégha a jóváhagyás nélküli olajat is használta.

Előzmény: mantec (31976)
kisp113 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 31977

Simán lehetséges. 

http://nkk2012.gtk.uni-pannon.hu/pdf/BARTHA.pdf (lásd 14. oldal)

Előzmény: FRANKYE (31974)
mantec Creative Commons License 2014.09.22 0 0 31976

T FRANKYE!

A Castrol Edge 0W-30 (-2011.Q2.) rendelkezik GM-LL-A-025 jóváhagyással.
A Castrol Edge Fst 0W-30 (-2014.Q1.) semmilyen GM (Opel, Saab) jóváhagyással nem rendelkezik.
A Castrol EDge Titanium Fst 0W-30 (2014.Q2.-) rendelkezik GM dexos2 jóváhagyással.

Melyikre gondolsz?

Előzmény: FRANKYE (31974)
Boti777 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 31975

Nkább sűrűbbnek kéns lenne

Előzmény: FRANKYE (31974)
FRANKYE Creative Commons License 2014.09.22 0 0 31974

Tegnap  cseréltem olajat a következő módszerrel: este leállítottam a kocsit, reggel pedig leeresztettem az olajat (természetesen nem indítottam be a motort) volt ideje lefolyni éjjel.

A "probléma": a leeresztett olaj sokkal hígabb volt mint a frissen betöltött olaj mindkettő Castrol 0W-30 . Benzinnel való hígulás kizárt mert nem volt szaga. Teljesen normális felhasználás alatt azaz spórolósan vezetve üzemelt a kocsiban az olaj  14 E kilométert kivéve előző nap egy pár kör a Rábaringen. Turbós benzines  a kocsi.

A kérdésem: lehet jóval hígabb (vízszerű) a használt olaj mint a friss?

Pralus Creative Commons License 2014.09.21 0 0 31973

Köszönöm. Igen, talán nem a legszerencsésebben fogalmaztam :) 

 

Eddig tízen+ éves használt autóim (opelek, fiatok) voltak, náluk nem aggódtam volna, de laikusként úgy gondoltam annyit fejlődött a technika, annyival pontosabbak az illesztések, hogy egy modernebb autóban egy ilyen sokkal nagyobb kárt tud tenni.

Előzmény: stevie-13 (31971)
oLayos Creative Commons License 2014.09.21 0 0 31972

T stevie-13!

 

" ... Ez még egy "precíz japán autónál" is így van :-) ... "

 

... és milyen jó, hogy ezt a mondatot így szerkesztetted. Tíz pontos nálam!;-)

 

Remélem jól vettem le!

... és azzal zárnék: ennyi belefér, úgy mint egy "normál autónál".  Persze ez nem azt jelenti, hogy védelmembe vettem volna a "szerelőt".

Előzmény: stevie-13 (31971)
stevie-13 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 31971

Egy "normál autónál" nem sokat aggódnék ezen, de egy egy precíz japán autónál nem tudom ez még belefér-e

 

 

:-)

 

Minden autónál szoktak hagyni egy kis tűrésmezőt, 10 százalékkal több olajtól még nem robban fel a motor, de ha tényleg túl sok az olaj, az megpróbálhat kijutni valahol, feltehetően a leggyengébb tömítésen. Ez még egy "precíz japán autónál" is így van :-)

Előzmény: Pralus (31966)
Julian86 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 31970

Köszönöm a választ! Érdekes, mert a Bárdinak van saját márkájú olaja és nem azt használják a flottához. Viszont másrészről, ha az alcot meg igen, akkor csak nem lehet annyira rossz. Végül is ha teljesítni azokat a paramétereket, amik a cimkén vannak, akkor minden OK. 
Amúgy milyen szóbeszéd van róla?

Előzmény: oLayos (31965)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2014.09.20 0 0 31969

"Szerintetek?"

 

Szerintem nem mennék oda többet...

Előzmény: Pralus (31966)
orsiluca Creative Commons License 2014.09.20 0 0 31968

Szia! Nálam 5,3 liter az előírás, de 5 litert szoktam rátöltetni, és azzal pont a felső határon van a nívó. Másik kocsinknál 3,5 liter az előírás, és 3 literrel van a max.-on.

Javaslom, hogy legközelebb 3,5-öt töltess rá, és utána nézd meg a szintet. Az se mindegy, hogy milyen hőmérsékletű az olaj leengedéskor, és mennyi türelme van a szerelőnek.

Előzmény: Pralus (31966)
Motoroil Creative Commons License 2014.09.20 0 0 31967

Szia

 

A túltoltés az majdnem hasonlóan káros tud lenni, mint az alacsony olajszint.

Mivel az autód még elég új, gondolom km sincs benne sok, így talán érdemes lenne engedni belőle.

Én azért megnézetném a szerelővel azt a nívópálcát, hogy lássa, nem volt igaza, nehogy eszükbe jusson kifizettetni azt a 3 perces műveletet is. :]

Előzmény: Pralus (31966)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!