Te irtad, 20 másodpercig figyeltél. Akkor most 1-2, vagy 20? Ha 1-2, akkor nyilván nincs mit tenni. Ha 20, akkor hudesok.
Különben, ilyen helyzetben is balraki. Szembejövő elgombáz, igyjárt. Neked jobb légzsák meg kasztni megvéd, semmi baj, kiszállsz, aztán elnézést kérsz tőle, együtt pofánveritek a bunöst, aki neked ment.
Ha maradsz, a balfasz seggbetosz - és komoly nyaki gerinc problémád lehet. legjobb esetben. Inkább egy jobb oldali utközés, mint egy hatulrol torténő csigolyatörés.
De persze, jogilag, akkor nem bánt senki, ha nem csinálsz semmit. Én tuttira a padlogázas menekulést választottam volna. Lehet, emiatt jol megszabálysértenek, kinemszarjale.
Kőbányain piros, keresztben gyalogosok...treffen állok...látom, hogy mögöttem jövő nemigazán tud megállni mögöttem...azonnal satu, és...durr... így nem lökött a gyalogosok közé... benne lehettem volna a tv-ben...
áááá....ezt még az aranyos Antal Imre mesélte...amolyan jópofa viccként...nem csodálkoznék, ha lett volna alapja...mint tudjuk a Rottenbillerben(is) bármi megtörténhet... :-)
Bizony, mindössze annyit lehet játszani, hogy felmérni pár tizedmásodperc alatt, hogy mi a jobb, ha ÉN fékezek mindvégig (és akkor az autóm eleje TALÁN nem törik össze, talán nem tol bele az előttem állóba, van-e valami érték a csomagtartóban), vagy ha engedem, hogy meglökjön és ezzel csökkentsem az autóm hátuljának sérülését, de ekkor az autóm eleje is törni fog, meg az előttem álló hátulja is.
Sajnos nem olyan egyszerű ez, ahol egyesek elgondolják...
ne hergelld Magad...ott csak ülsz, illetve állsz a féken, és várod a becsapódást...nincs hová menekülni...még kiugrani sem lehet, mert azonnal elütnek...
Leírtam, lassan, érthetően, hogy hol történt az eset. Egy felüljárón. A Rottenbiller utcába leérkező felüljárónál, a Keletinél.
2x1 sáv, záróvonallal.
Aki ismeri a környéket, az tudja, hogy vagy a Rottenbiller egyenesen jövő forgalma jön a szembe sávban, vagy a Dohányból jobbra kanyarodók jönnek, vagy a Péterfiből balra kikanyarodók. Gyakorlatilag folyamatos a szembe forgalom. Oda a kormányt csak az idióták rántanák át, akiknek nincs ki az összes kereke (tudom, vannak szép számmla ilyenek, fohászkodok, hogy ne én találjam szembe magamat egy ilyen állattal).
A felüljáró közepén egy bukkanó, ha ész nélkül érkezel, akkor nem látod, hogy mi van a púpon túl, áll-e ott jármű.
Ha áll, akkor kvagyorsan satuzni kell, mert különben összetolod a sort. Na, ezt láttam én a tükrömban, VÉGIG, addig az 1-2 mp-ig), hogy a srác nem érzékelte (ahogy felbukkant a púpon túl), hog yrohadtgyorsan satuznia kellene.
igencsak késő éjszaka egy borízű hang kiszól egy kocsiból, megkérdezvén az út szélén hugyozó kapatos polgártársat...megmondaná, hogy hol vagyok?....hogyne, a Rottenbiller-Dohány sarkán... köszönöm...izé...de melyik városban?
na jó, ez egy vicc volt...enyhíteni Macika fájdalmát...
Sikerült. Hasonló helyetben, hogy láttam, hogy hátulról a mafla nem tud megállni, és nagy gázzal kislisszoltam előre a másik sávba. (találd már meg a hosszú őt. vagy ha nem használsz ékezetet, akkor ne használj, és legyen o. Kösz.)
Sok bajnok bazeg. De szeretem az ilyen okosokat. Há mé nem ugrottad át hátrafelé? Vagy mé nem váltál kámforrá?
Hasonloan törtek össze engem is egyszer. Csak ott ö állt elöl, én utána. Én is láttam, hogy kigyulad a tolato lámpa. Dehát most kezdjek el vadul kitolatni oldalra, mint a hülye, mert hátha belémjön? Aztán belém is tolatott. És detto mindenki ezt fujta két hétig, mert mikor láttad, hogy indul be kellett volna vágni hátramenetbe és eltolatni elöle. Persze az észkombány az mind olyan volt, akinek azért kell a kormány, hogy 60-nál tudjon valamibe kapaszkodni.
Nem tudom, hová a f.szba figyelt a vezető. Végig láttam a tükörben, hogy nekem fog jönni...
Ez nekem azt jelenti, hogy végig láttad, és nem tettél semmit. Valamit biztos tettem volna, padlógáz és ki valamelyik mellettem lévő sávba - a szembesáv valszleg üres, ha piros volt, ha volt melletted másik sáv, az valszleg nem megoldás, mert nyilván azok is álltak. A szembesávba átmenni az joeséllyel zárovonal, de kinemszarja le ilyenkor. Meg amugyis.
Ja, ez nyilván. de 20 mp alatt el lehet dönteni, hogy át lehet-e slisszanni, vagy másik sávba el lehet-e menni, vagy akár egy kézifékessel (fronthajtás) vagy padlogaz drifttel (hátsohajtás) akár meg is lehet fordulni. lehet , nem jön össze, de legalább probáltál valamit, és nem bénán meredten nézted a tükröt, hogy jajj, nekemjön. Mindig van jobb megoldás a semminél.
Legrosszabb esetben is sokkal jobb elmesélni a haveroknak a kocsmában azt a történetet, hogy én mindent megprobáltam, de lehetetlen volt, mint azt, hogy meredten néztem a tükörbe, és nem tettem semmit. Legalábbis az én haverjain ilyenek, bár tény, kétlem, hogy Macika és én haverjaim között lenne átfedés.
20 mp-e álltunk pirosnál, én utolsóként. Nem tudom, hová a f.szba figyelt a vezető. Végig láttam
Esetleg, nyomhattál volna egy padlogázt, és elmenekulhettél volna. Ha már láttad, hogy jön, 20 mp sokmindenre elég. Padló, és valamerre el. Kivéve persze, ha alagutban vagy, ott nehéz.
Nálam a KÖBE jött ki 10.800/év-re, de ehhez hozzá kell tenni ugye az éves tagsági díjat is (amiről érdekes módon HALLGATNAK!)
A következő a WABARD lett, 11.300 Ft/év-vel, ő lett a győztes. Voltam már náluk egyszer korábban, csak elborult az agyuk és egyik évről a másikra 160%-os árat adtak meg. Mentem is tőlük.
Akkor meg azt is kéne írnia a szabálynak: "Légzsákkal rendelkező autóba gyermekülés nem helyezhető, sak ha a légzsák kiiktatásra került." De ilyen nincs benne. Szóval a feltételezéseket hagyjuk meg a mesemondóknak.
Viszont arra még nem kaptam választ, mi a különbség a közbevetős, meg a nem közbevetős mondat között az értelmezésedben.
Tőlem nem, de mástól már kaptá rá választ. Legyen elég annyi.
2010. ápr. 1-jén jöttek belém hátulról, kb. 20 mp-e álltunk pirosnál, én utolsóként. Nem tudom, hová a f.szba figyelt a vezető. Végig láttam a tükörben, hogy nekem fog jönni...
KÖBE-s volt az illető.
Kitöltötte a papírt, ragaszkodtam a rendőri intézkedéshez, mint mindig, azután leadtam az autómat a legközelebbi szerződött partnernél és 6 nap múlva felvettem megjavítva (nem volt túl nagy sérülés, de lakatolni és fényezni is kellett).
Ennyi volt.
Ha nem néztem volna meg tüzetesebben a kitöltött papírt (de hát aláírtam, tehát megnézem tüzetesen, ez alapszabály), akkor azt se tudnám, kinél volt a biztosítása.
köszönöm, számomra tanulságosak a hozzászólásaitok...
...a mostani biztosítómra nagyon büszke vagyok...a kis befizetésecskémből ott van (majdnem)az összes forma1-en...... ma is figyelni fogom...mennyibe fáj(hat) az nekem(is)... ....jó,jó, tudom, ez kisstílű szarrágás...
az itt beírók valamennyien tudják, hogy mennyi balesetet előzünk meg az odafigyeléssel, a kényszerű lemondással az elsőbbségről, stb...jutalomfalat: B10
Csak félig rontottad el. A Soproni, az simán trademark igy ahogy van, csak sör. Miskolci sörről (hu de fasza vagyok, hogy mondat elejére irtam:) nem tudok.