Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329739

 

Mindeg ugy tudtam, hogy  minden ország arra törekszik, hogy menéltött külföldi invesztálot, kapitált vonzon magához.

 

Én meg úgy tudtam, hogy az országok (mint olyan) soha nem törekszenek semmire.

 

Mindig az aktuális, hatalmon lévő  vezetőik, (a politikusaik) törekszenek hol erre-hol arra - attól függően, hogy mik a pillanatnyi anyagi-, vagy politikai érdekük.

 

Ugyanazt a tőkebevonást elő lehet adni:

 

 

- hallatlan politikai-gazdasági sikernek is...

- de ugyanúgy lehet minősíteni hosszú távon kártékony, a többség számára végső soron előnytelen tranzakciónak is.

 

Mert:

- Az, hogy 1200 debreceni család jobban fog élni - az fasza dolog.

- De az, hogy nem érintett, körön-kívüli többség nagyot fog szívni az elszabadult, pusztán konjunkturális árak miatt - az már nem olyan fasza.

 

Na, melyik legyen?

.

 

 

Előzmény: ,m,1710 (329736)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.02 -2 1 329738

Azért a kereslet-kínálat egyensúlya igenis működik hosszú távon (ami persze nem vigasz annak, akik itt és most nem tudja egy ingatlan-árlufi miatt megoldani a lakhatását) - ha a debreceni eladó-kiadó lakások árán úgy emelnek a reménybeli el/kiadók, hogy erre nem lesz megfelelő keresleti oldal - akkor koppanni fognak.

Az 1200 fő egyébként nagyon kevés, ráadásul első körben itt még építkezés, zöldmezős beruházás fog zajlani, ami zömében nem rendkívüli kvalifikáltságú munkaerőt fog lekötni - amit ráadásul az építkezés végeztével szélnek is fognak ereszteni, mi több, ezt az érintettek is előre fogják tudni, valószínűleg az időpontokat is - definiált lesz, mikorra kell elkészülnie a létesítményeknek, üzemcsarnokoknak, infrastruktúrának. Ergo, ha lesz is olyan kőműves meg gépkezelő, művezető, aki most az ott szokásosnál jobb bért kap - valamivel, mert sokkal nem fog - ezen az építkezésen, az sem fog erre az "itt és most, két évig jobb bérre" alapozva mondjuk húsz éves lakáshitelt felvenni (legalábbis akkor nem, ha a semminél több az esze).

 

Ha megnézzük például a győri lakásár-indexeket, akkor a nagy autóipari beruházások érkezése egész kis megugrást jelentett csak, aztán újra belesimultak a "szokásos" menetbe, hiszen a megnövekedett keresletre rögtön rámozdult az építőipar is, nőtt a kínálat is, végül már az enyhe túlkínálatig (most is van annyi eladó/kiadó ingatlan ott is, mint a rosseb) - ez meg kiegyensúlyozta a dolgot.

Debrecennek ráadásul igen nagy a vonzáskörzete, egészen közel hozzá van nagyon sok nagyon olcsó vidéki/agglomerációs kínálat, jó közlekedéssel - a román határ túloldalán még olcsóbbak az ingatlanok, az ingázás már ma sem probléma (ez a móka nagyüzemileg megy Esztergomnál is) - nem hiszem, hogy itt bármiféle robbanás lesz.

Előzmény: GPS (329735)
,m,1710 Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329737
,m,1710 Creative Commons License 2018.08.02 -2 0 329736

Mindeg ugy tudtam, hogy  minden ország arra törekszik, hogy menéltött külföldi invesztálot, kapitált vonzon magához.

Előzmény: GPS (329735)
GPS Creative Commons License 2018.08.02 -1 0 329735

 

Gyere, elmagyarázom hogy jött ez nekem: ugyanis szerintem az analógiában csak a dimenziók mások - a recept ugyanaz.

 

Meg aztán számoltam is egy kicsit.

 

- Ugye szó van cca. 1200 munkahelyről - amiről még az se tuti-biztos, hogy mind 100%-ban helybéli lesz.

- Ergo lesz 1200 család, aki (vélhetően) jobb fizetésből fog élni az átlagnál (bár erre még nincs adat, de legyünk jóindulatúak).

 

De nézzük ennek a tágabb vetületét: a tegnap este már arról szóltak a hírek, hogy a debreceni lakásárak már a beruházás bejelentésétől pár órára is elkezdtek kúszni felfelé.

A lakáshirdetők máris kezdik kicserélni az árcédulákat a hirdetéseiken - vagy még inkább levenni a hirdetéseiket, abban reménykedve, hogy a dolgok haladtával még jobban felmennek a helyi ingatlanárak.

 

Na most kérdem én: hol lehet pozitívnak nevezni azt, hogy 1200 jobbmodú család kedvéért - megnyomorítják egy 200 ezres nagyváros lakáshoz-jutási esélyeit?

Hol a faszba érdekel pl. egy fiatal középiskolai tanár-családot, közalkalmazottat, vagy csak egyszerű melóst - hogy van a városban 1200 jobban kereső család - akik miatt a már most is botrányos 650.000 Ft-os lakás-árak még feljebb kúsznak?

 

De ugyanez lesz a szolgáltatásokkal is - lásd Győrt, ahol a fixfizetésesek hatalmasat szívnak a jólkereső kisebbség kedvéért.

 

- ÉS NEM AZ A FŐ-GOND  hogy MOST a többség bére sehol sincs a nyugati bérekhez képest.

- A FŐ-GOND AZ, hogy ismerve a világcégek hosszútávú stratégiáját - ez egy jó ideig (min. 15 évig) ez tartósan  így is marad. Ez a terv.

 

Különben nem lennének hülyék ide milliárdokat beruházni - ha tegyük fel már akár 5 év múlva is, a nyugatit megközelítő béreket kéne majd kifizetni.

.

Előzmény: ,m,1710 (329729)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.02 -2 1 329734

Ilyet kérdezel cipoNappalitól??? Hát persze, hogy be van... ;-)))

Előzmény: _Berci (329733)
_Berci Creative Commons License 2018.08.02 -8 1 329733

Figyu, te minuszpontnyomkodo! Be-e vagyol-e golyozva? :-)))

Előzmény: _Berci (329732)
_Berci Creative Commons License 2018.08.02 -7 0 329732

 

Ez meg olyan lesz, mint az orosz mikroelektronika, amely nem fer ki a gyarkapun.

 

A repülöbe rakhato, 20 helyett ~2000 tonnas átomréáktor.

 

Lockheed Compact Reactor design is 100 times worse than initial claims

 

The Lockheed Compact Reactor was kicked off with huge promises a few years ago and their patent based upon those promises has publicized again. Journalists and publications who do not follow nuclear fusion in detail missed the technical revisions in 2015 and 2017 that downgraded what Lockheed in 2014 had hoped and publicized by 100 times. It will not truck sized and will be about submarine sized. It will not be a ten-year development push to a commercial system. Like most current designs there are a lot scientific and design uncertainties.

 

https://www.nextbigfuture.com/2018/08/lockheed-compact-reactor-is-100-or-more-times-worse-than-initial-claims.html

 

_Berci Creative Commons License 2018.08.02 -6 0 329731

 

Á... a Teslának már kétéve nem sikerül felskálázni a termelést...  jó lesz az évi 50 ezernek is

 

Tenyleg azt gondolod, hogy keptelen ra? :-(

 

Jelenleg a ~1000 Tesla/nap szinten tart (a ket masik modellel együtt).

Minden szagember ugy gondolja, hogy NINCS AKADALYA a gyartas felskalazasanak (ha jobban "összecsiszolodik" a gyartosor, mert minden rendelkezesre all ... szerintem inkabb a kiszallitas logisztikaja a szük keresztmetszet).

 

Tavaly nyögvenyelösen leszült ~100 0000 Tesla. Az iden nem hinnem, hogy 180 000 - 200 000 alatt lesz a szam.

 

Előzmény: Auralianus (329637)
,m,1710 Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329730

A USA vámrendezés Kinarol szol, most nemtérek ki a okok miatt.

Előzmény: zöldkomcsi. (329728)
,m,1710 Creative Commons License 2018.08.01 0 1 329729

 

 

"Nem is értem, hogy hogy jobb szalonokban miért hívják ezeket a "jótevőket" aljas, mocskos, kizsákmányoló gazembereknek ?"

oke megértelek legyen ez a privát érzelmed

 

DE egy Bangladesi lehet, hogy nem ugy gobdolkodik mind te aki  itt megmondja a frankot

Bangkadeshbe a életszinvonal baziul emelkedett a utobbi 15 évbe

 

Kárvolt ez a Bangladesh hasonlat meg a labda varrás stb

Előzmény: GPS (329689)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329728

Érdekesek ezek a vámok, vagy nem? Az oké, hogy pl Nigéria, mindég így volt a lemaradó védte magát vámokkal mg valamennyire fel nem zárkózik. Na de az eu? Meg újabban az usa? A fejlettek védekeznek a lemaradóktól?

 

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329727

Inkább az ukrán, bár akkor Lengyelország a logikusabb, ha csak nem a jobb közlekedés a lényeges.

Előzmény: Kisfiatal (329720)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329726

Miert nem olvastad el a 2016os beszamolot amit beraktal? Abbol szedtem a pontos szamot.

Előzmény: _Berci (329725)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -7 0 329725

 

Christian Wolff kiemelte: 2018-ra már most megvannak a megrendelések, megteltek a gyártási könyvek. Hozzátette: néhány hét múlva leteszik az új gyár alapkövét, emellett fejlesztették a meglévő üzemet is, amelyben már gyártják a megújult A-osztály típusú személykocsikat, a következő időszakban legalább 2500 embert vesznek majd fel a meglévő 4000 dolgozó mellé.

 

https://www.vg.hu/vallalatok/ipar/rekordevet-zart-a-kecskemeti-mercedes-gyar-900801/

 

 

Előzmény: Törölt nick (329723)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329724

En 2000rel szamoltam az egyszeruseg kedveert.

Előzmény: Auralianus (329718)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329723

"Ott azt lehet talalni, hogy a ~4000 alkalmazottra "

 

3.555-re.

Előzmény: _Berci (329712)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -7 0 329722

 

A 2018-as hivatalos munkahelyi napok szama itt talalhato es a 250 a jellemzö.

 

http://www.kalenderpedia.de/arbeitstage-2018.html

 

Gondolom jo ertek Magyarorszagra a 250.

 

Előzmény: _Berci (329721)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -6 0 329721

Nyilvan a fizetett munkaorak szama nem 1ezik + a valoban ledolgozott munkaorak szamaval. A fene se tudja, mivel lenne erdemes szamolni. Talan inkabb a melosra vetitve, nem a konkret orakra.

 

Ha aszondod, hogy evente belekerül egy munkaerö a munkaadonak ~18 000 €-ba (hiszen 4000*18000 -> ~72 millio €) ... es cserebe elöall ~50 db auto, akkor azt lehet mondani, hogy atlagban egy munkaerö 1 db auton ~450 € elömunka ertekben dolgozott ... es a munkaja soran a "rendszerben" (autogyar, , plehsajtolas, festegetes, vegszerelde, + marketing, + szallitas, ...) minden együtt tokkal-vonoval) ~2400 € uj, hozzaadott ertek keletkezett.

 

Vagyis az atlagtevekenykedö egy atlagos munkahete alatt 1 db auto vilagpiaci erteket az összeszereles soran ~2400-2500 €-val emelte. Az viszont nem tul sok (de nem is keves, ugyanis elö munkara szamolva az ~60 €/ora), mert az auto vegerteke majd 25-30 000 € lesz (plussz Áfa). Ami azt is jelenti, hogy mindössze ~10%-t tett az uj auto ertekehez (vilagpiaci aron szamitva) a konkret elömunka ... a többi nyilvan a know-how, gepek, ... minusz a beszallitott alkatreszek erteke ...

 

Előzmény: Auralianus (329719)
Kisfiatal Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329720

Valszeg román melósokra is alapozhattak sztem. Bár ott se sokkal kisebb már a bér.

Előzmény: GPS (329698)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.01 -2 1 329719

akarom mondani... 1920  :) 

 

... de ha ez most rám ég, hát megérdemlem :P

 

Előzmény: Auralianus (329718)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.01 -2 1 329718

számolj bátran 12*160-al, ami nálam 1960 munkaóra...  


Előzmény: _Berci (329715)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.01 -2 0 329717

Nem jön le, mert az is fizetett...

... baj-e?

Előzmény: _Berci (329715)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -6 0 329716
Előzmény: _Berci (329715)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -6 0 329715

Havi munkaidö 160, vagy 168 ora. Az ~1900 ora/ev. Ebböl lejön a szabadsag, betegseg, oskolazas ...

Előzmény: Auralianus (329714)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.01 -1 0 329714

Hogy lenne éves 1700 munkaóra? 10 hónapot dolgoznak?

Előzmény: _Berci (329712)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -4 0 329713

Nomegezisjuteszembe.

 

Kecskemeten elkeszült 2016-ban ~200 000 auto. Az azt jelenti, hogy egy atlagos melos szemely evente ~50 autot kendacsol. Az pedig ismet azt jelenti, hogy a mondjuk evi ~1700 munkaora elosztva 50-nel, 35-40-et ad, vagyis ~1 heti munkat.

 

A (mondjuk) 40 munkaora ~10€/oraval szamolva -> 400 €

A 40 munkaora Sindelfingenben á 42 -> ~1700 €

 

Ez csak a berköltseg különbsege. Tovabbi elönyök, mint pl. kevesebb nyeresegado, olcsobb infrastruktura hasznalata ... kb. azt adja, hogy az össz-költsegkedvezmeny autokent olyan ~2000 € lehet, ha Mo.-on keszül az auto.

 

Ez pontosan azt jelenti, hogy, ha 1 db auton jelenleg ~2000 € haszon van/lenne,, ... akkor a Sindelfingenben keszitett eseteben NEM LENNE rajta haszon, vagyis ertelmetlen lenne csinalni ...

 

Nos, ezert, ill. ilyesmiert vonul a gyartas Mo.-ra. Viszont az a környek, ahol egy ilyen multi belekap ... ott gyakorlatilag minden feleled ... hiszen a Köcskemeten takolt ótót a vilagon mindenütt veszik ... vagyis a píz 6osugara nagysagrendeket növexik. Langost, vagy tortat nem tudnak eladni 1000 km tavolsagra ... Mercedest könnyeden.

 

Előzmény: _Berci (329712)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -5 0 329712

 

Kicsit utananeztem. Nem az Audit, hanem a köcskemeti Mörcedes-t nezegettem.

 

Ott azt lehet talalni, hogy a ~4000 alkalmazottra az eves brutto berköltseg ~71 millio €, ami ~17-18 000 € atlagban es fejenkent (3,4 milliard € a netto forgalom).

 

Az pedig eves ~1700 munkaorara vetitve ~10 € orankent. Ezexerint mar nem a ~8 €/brutto_ora ervenyes, hanem inkabb a 10 (csaxolok, hogy Sindelfingenben pedig kb. 42 €/oranal tartanak).

 

Vagyis a ber a teljes forgalom kb. 2-2,5%-a.

 

Anyagköltsegre viszont ~3 milliard €-t adnak meg. Ez azt jelenti, hogy ~400 millio erteknövekedeshez kellett kifizetni ~70 millio berköltseget, vagyis az erteknövekedes 16-20%-a a munkaköltseg.

 

http://gyar.mercedes-benz.hu/doc/eves_beszamolo_2016.pdf

 

 

Előzmény: Auralianus (329707)
Tzp Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329711

Olybá tűnik egy jó nagy elektromágnest akarnak telepíteni. Vagy kettőt.

Előzmény: _Berci (329705)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329710

Érdekes, vagy nem?

Az usa ban a facebook megszűntetett 2 oldalt. Miért? Befolyásolni akarták a választást. Ez már az a korszellem mint amikor május elseje előtt lepecsételték az írógépeket és a stencilezőket. Ha így haladunk az időben visszafelé akkor tényleg nem lehetnek már hónapok se a háború kitöréséig.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!