Csikoshátu valo igaz az emeleten lévö fütyös öregaszonynál volt a 24 es. Én is drágálottam
de másnál nem láttam.Szo se rola elég szakadt volt
Egyébként egy személyvonatot szeretnék langenschwalbach kocsikbol öszeálitani .Ehhez keresem a mgfelelö mozdonyt .De azaz igazság most már végképp nem tudom milyen legyen mert az egyik oldalon a 24 est a másikon az 55 öst huzátok le . Kösz a többieknek is .
Liar
én eddig U profilu sineket használtam /ebböl van a terepasztalom is/ de már megkezdtem a Roco 2,5 ös sinek gyüjtését vágánycserére .Egy baja van csak hogy az ives sinek réz szinüek az egyenesek meg ezüst.
Förster
Te is jokor szolsz a börzén sikerült beszereznem két langenschwalbachot /3x mentem ki értük/ igy aszem 3db vel teljes a szerelvény
Sziasztok!
Matiz. A múltkor készítettél egy amolyan diorámát, ami egy mozdony volt, azzal a céllal, hogy azon fényképezed majd a mozdonyokat. Szeretnék én is valami hasonlót készíteni. Akkor volt róla egy rövid ismertetőd, de most nem találom. Merre van, hol találom meg??
AZ a matrica még a régi, műemléki jelleggel. Van új széria. A Letraset típusu matricák felhordáskor frissek legyenek (nem több egy évnél). Felhordás után a dolog nem számít. Nem árt leheletnyi lakk, úgy nem oldódik a matrica réteg.
A dologból a tanulság, korcsolya edzőm mondta volt (ca.1970)"életlen korival a világbajnok is pofára esik..."
Visszakanyarodva a szombathoz: a DEÁK-féle V43 nagyon nagy csalódás volt, egyszerű kivitelével. Aki ott volt és megnézte, hasonlítsa össze ezzel:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Ez a QuaBLA modell kisszériás Szilije. Ennek forgóváza van, hitelesebb a kidolgozása, bár a tetőn lehetne javítani. A hajtás szintén Csörgő-örökség. Az ára 45 körül, remélem kihozzák kékben is! Inkább ezért adnák 45-öt, mint 53-at a réz, de nem szép modellért.
Sziasztok !
Már régóta nem írtam, csak olvastam, de most be kell szállnom. A BR55 egy katasztrófális szerkezet. A motort követő fogaskerék tengelye csak az egyik oldalon van beágyazva és ott is csak műanyagba. Játékra alkalmatlan, mert nagyon hamar kitörik. Javítható ugyan , de nem egyszerű. A motorja sem nagy durranás. Szerintem a BR24 sokkal strapabíróbb.
MÁS
Valaki keresett Langenschwalbach kocsit az utóbbi néhány oldalon. Ha még aktuális, nekem van egy felesleges. E-mailt kérek. Fliege@freestart.hu
MÁS
Luc72 ! Megvannak még a 4 tengelyes DR Pulmannok ?
Ha igen kérnék egy e-mailt a fenti címre !
Nekem a NOHAB-omból esett ki egy fogaskerék menet közben, így most egy hajtott tengely megszűnt létezni :-) A gép egébként még az első (sárga csíkos) szériából származik, csak fel lett tuningolva...
> BR 55 öst ugyanenyiért . Szerintetek melyiket
> érdemesebb megvenni ? BR 24 mintha ritkaság
> lenne nem?
Attól függ, mit akarsz vele csinálni. Azt nem tudom megitélni, hogy ritkaság-e, nekem pl. van egy otthon a szekrény mélyén. Játékhoz viszont sajnos nem igazán alkalmas. Tipikus régi Gützold konstrukció, mint a BR65 vagy BN150. Óriási síkkommutátoros motor, kitölti a mozdonysátrat. Csigahajtás, motortengelyre szerelt csigával. Igen merev kerékfelfüggesztés, rossz áramszedés.
Szvsz. a BR55 is sok sebbôl vérzik, de sokkal modernebb konstrukció és a modell maga sokkal szebben van kivitelezve. Hasonlítsd csak össze a rudazatot! Az tény, hogy a BR24 robusztusabb, míg a sokfogaskerekes Piko modellek hajlamosak voltak arra, hogy egy-egy fogaskerék beszoruljon vagy akár elkopjon. Lehet persze, hogy ezt a 80-as évekre már megoldották.
> A Contra Dry-nak van spéci magyar NOHAB matricája.
Kösz. Igen, én is kaptam egyet egy barátomtól, de amikor fel akartam rakni, kiderült, hogy tökéletesen be van száradva. Egyáltalán nem jött le e hordozóról és még kevésbé tapadt rá a mozdonyra. Gondolom, ez egy figyelmeztetés másoknak is.
> Elérhetőségük: van ugye a börze,
Amikor húsvétkor ott voltam, nem láttam. Pünkösd után megint megyek. Szervezni kéne valamit.
A Roco 15 fokos valto 3700-3900 kozott van. Ez azert korrektebb ar.
En szemely szerint -az ar miatt is- inkabb szimpatizalok a Roco sinekkel. Nincs toltese(ahol kekk, ott csinalok en toltest, ahol meg nem kell, ott csak zavaro),nem rez, hanem alpaka otvozet... Es nem kell varni honapokat egy sinre (bar.... a multkor az istennek sem tudtam ket honapig jobbos valtot venni, csak balos volt....)
Ha megnezed, a Roconak nagyon jo az elektromos rendszere... gyorsan oldhato huzalozas, visszajelzeses vezerles... En Roco vagany parti vagyok.
Egy dilemmam van csak - a Roco angol valto olyan mint a valosagban - ket allitomuves. Viszont a Minitrix fele csak egy allitomuvel uzemel, ami nem elethu, de modelluzem szempontjabol - es kezelhetosegileg is - kenyelmesebb. Meg ami a Minitrixtol nagyon jo vaganyanyagban, hogy nem csak R1/R2 ives valtojuk van, hanem R3/R4...
Szia djt 122
Most láttam hogy BR24-et szeretnél.Szerintem nem ritkaság ,de nem is annyira elterjedt mint az 55-ös.Az 55-ös szebb kivitelű mozdony, de nem világit,a 24-es ugyan világit, de elég csúnyán van megoldva/a két izzó vége lóg ki, mint a 64-esnél/.A motorja a régi Gützold motor ,ami elég jó.Egyébként ha a próbaasztal melletti Br 24-est láttad, akkor vigyázz vele ,lassan egy éve látom ott...Egyszóval szerintem BR 55.DE ha személyvonati szertartályos gőzöst akarsz akkor mindenképpen a BR 38-at javaslom a PIKO-tól ,mert messze a legjobb.SZép kidolgozás, szerkocsis hajtás ,feliratok,igaz ez a legritkább és legdrágább ezek közül,de megéri.Helló
rezgaras
A VASÚT&MODELL tavaszi stzámában a Contadry a 38 old. fent. Több nem fért. A QuaBla modellnl rendeld, ld. 3. old kis hirdetése.
Nohab van, csíkokkal is.
más:
A BN 150 anyaga előszedés alatt. Pár nap mulva felteszem.
Sziasztok
Bn150-es ügyben köszönet mindenkinek az infókért,nem gondoltam hogy ez ilyen nehéz dolog,és hogy ilyen ritka /kevésbé elterjedt/mozdony.Az ember azt gondolná hogy a PIKO-nál csak olyat gyártottak, ami népszerű és tuti biztos eladható az egész keleti piacon.Egyébként a mozdony szerintem egész jó,/belülről/de a kaszni bizony eléggé leegyszerűsitett.Semmi külön rögzitett alkatrész, semmi felirat.De ha jól tudom 1964-es konstrukció..igy néhány dolgot el lehet neki nézni.
braun
A képek természetesen érdekelnének,jó lenne ha küldenéd.Köszi mindenkinek Hello
djt-122
( a felkiáltójelet már nem is próbálom...)
Ha a BR24 az, amelyik az emeleten volt a próbapálya melletti standon, akkor ennyiért szerintem drága. A PIKO gyártotta régen, én már láttam forogni elég sokszor a börzén. Volt szebb is, meg lesz is. (Ne járj úgy, mint én a TT-s BR110-zel...).