Érdekesek ezek a vámok, vagy nem? Az oké, hogy pl Nigéria, mindég így volt a lemaradó védte magát vámokkal mg valamennyire fel nem zárkózik. Na de az eu? Meg újabban az usa? A fejlettek védekeznek a lemaradóktól?
Christian Wolff kiemelte: 2018-ra már most megvannak a megrendelések, megteltek a gyártási könyvek. Hozzátette: néhány hét múlva leteszik az új gyár alapkövét, emellett fejlesztették a meglévő üzemet is, amelyben már gyártják a megújult A-osztály típusú személykocsikat, a következő időszakban legalább 2500 embert vesznek majd fel a meglévő 4000 dolgozó mellé.
Nyilvan a fizetett munkaorak szama nem 1ezik + a valoban ledolgozott munkaorak szamaval. A fene se tudja, mivel lenne erdemes szamolni. Talan inkabb a melosra vetitve, nem a konkret orakra.
Ha aszondod, hogy evente belekerül egy munkaerö a munkaadonak ~18 000 €-ba (hiszen 4000*18000 -> ~72 millio €) ... es cserebe elöall ~50 db auto, akkor azt lehet mondani, hogy atlagban egy munkaerö 1 db auton ~450 € elömunka ertekben dolgozott ... es a munkaja soran a "rendszerben" (autogyar, , plehsajtolas, festegetes, vegszerelde, + marketing, + szallitas, ...) minden együtt tokkal-vonoval) ~2400 € uj, hozzaadott ertek keletkezett.
Vagyis az atlagtevekenykedö egy atlagos munkahete alatt 1 db auto vilagpiaci erteket az összeszereles soran ~2400-2500 €-val emelte. Az viszont nem tul sok (de nem is keves, ugyanis elö munkara szamolva az ~60 €/ora), mert az auto vegerteke majd 25-30 000 € lesz (plussz Áfa). Ami azt is jelenti, hogy mindössze ~10%-t tett az uj auto ertekehez (vilagpiaci aron szamitva) a konkret elömunka ... a többi nyilvan a know-how, gepek, ... minusz a beszallitott alkatreszek erteke ...
Kecskemeten elkeszült 2016-ban ~200 000 auto. Az azt jelenti, hogy egy atlagos melos szemely evente ~50 autot kendacsol. Az pedig ismet azt jelenti, hogy a mondjuk evi ~1700 munkaora elosztva 50-nel, 35-40-et ad, vagyis ~1 heti munkat.
A (mondjuk) 40 munkaora ~10€/oraval szamolva -> 400 €
A 40 munkaora Sindelfingenben á 42 -> ~1700 €
Ez csak a berköltseg különbsege. Tovabbi elönyök, mint pl. kevesebb nyeresegado, olcsobb infrastruktura hasznalata ... kb. azt adja, hogy az össz-költsegkedvezmeny autokent olyan ~2000 € lehet, ha Mo.-on keszül az auto.
Ez pontosan azt jelenti, hogy, ha 1 db auton jelenleg ~2000 € haszon van/lenne,, ... akkor a Sindelfingenben keszitett eseteben NEM LENNE rajta haszon, vagyis ertelmetlen lenne csinalni ...
Nos, ezert, ill. ilyesmiert vonul a gyartas Mo.-ra. Viszont az a környek, ahol egy ilyen multi belekap ... ott gyakorlatilag minden feleled ... hiszen a Köcskemeten takolt ótót a vilagon mindenütt veszik ... vagyis a píz 6osugara nagysagrendeket növexik. Langost, vagy tortat nem tudnak eladni 1000 km tavolsagra ... Mercedest könnyeden.
Kicsit utananeztem. Nem az Audit, hanem a köcskemeti Mörcedes-t nezegettem.
Ott azt lehet talalni, hogy a ~4000 alkalmazottra az eves brutto berköltseg ~71 millio €, ami ~17-18 000 € atlagban es fejenkent (3,4 milliard € a netto forgalom).
Az pedig eves ~1700 munkaorara vetitve ~10 € orankent. Ezexerint mar nem a ~8 €/brutto_ora ervenyes, hanem inkabb a 10 (csaxolok, hogy Sindelfingenben pedig kb. 42 €/oranal tartanak).
Vagyis a ber a teljes forgalom kb. 2-2,5%-a.
Anyagköltsegre viszont ~3 milliard €-t adnak meg. Ez azt jelenti, hogy ~400 millio erteknövekedeshez kellett kifizetni ~70 millio berköltseget, vagyis az erteknövekedes 16-20%-a a munkaköltseg.
Az usa ban a facebook megszűntetett 2 oldalt. Miért? Befolyásolni akarták a választást. Ez már az a korszellem mint amikor május elseje előtt lepecsételték az írógépeket és a stencilezőket. Ha így haladunk az időben visszafelé akkor tényleg nem lehetnek már hónapok se a háború kitöréséig.
Olcsóbb jobb itt összeszereltetni, de az se igaz azért ennyire vannak innen beszállítók is azért. De nem olyan nagy a profit mint sokan hiszik.
Az a tuti mikor eltemetsz a földbe egy szem krumplit, aztán ha süt a nap ha esik az eső akkor vagy 5 -öt vagy 10 et de az is lehet, hogy 15 ször annyit tudsz kiásni pár hónap múlva.
Mert ugye még te sem hiheted olyan hülyének a gazdáidat, hogy beruháznak ide milliárdokat - aztán pár év múlva csak néznek, mint az ökör, hogy "Jééé, hát itt már európai bérek közelében járunk, húúú de rábasztunk, mit mondunk a részvényeseknek?"
Dehogy is ruháznak azok be ide fillért se itteni helyi bankoktól veszik fel a kölcsönt, azon se lepődnék meg, hogy a menedzsment abból utazgat évekig. Így ment a privatizáció is, emlékszem, a british airline is itt vette fel a kölcsönt több banktól amiből kifizette a ferihegyit (na igaz, komplikáltabb, áttételek...de mindegy...) ....vagy az M5, ja, ....az konzocium, annyi pénzük se volt mint nekem vagy neked csak egy darab papír Horn Gyula aláírásával, hogy joguk van oda autópályát építeni és ha nem elegen fogják igénybe venni akkor az állam megteszi helyettünk. (tette is, én is csak 1 szer léptem át azt a fizető kaput)
A földekre nem jött be, azért nem adtak a bankok itt soha termőföld jelzálogra kölcsönt mert felverte volna az árát, a normális az lett volna ha 2-3 befektető felosztja az országot és akkor már jelzálog fedezete mellett az itteni bankokból hozat ki anni raklap pénzt amennyi szükséges, jó áron felvásárolni. ha valami kulák akaratoskodik azt megagitálják.
Rendesen fizetnek, ismerősöm is nagyon jó pénzt kapott itt nemrég a.....ne írjam már melyik cégért..... De nem magyar jelenség, más haverom Brehmenben, annak hulladék üveg feldolgozóját vette át nem tudom menyniért de elégedett volt Ortel, a swéd Stena, az illető most ott developmnet manager.
De ezt érdekes, helyi oligarchák nyúlták le és nem multi viszi ki a hasznot hanem ezek utazgatják el.
Az adataidból kiindulva ez béren kívüli juttatásokkal + járulékokkal terhelten értendő, bruttó órabér
(nekem 15,579 re jött ki havi 160 munkaórával) ami olyan 6-7 ojrós netto órabér átlagban... figyelembe véve a Bajorországban most érvényes 8,84 ojrós minimál nettó órabért nekem eléggé komoly éves megtakarításnak tűnik... átlag vs minimál alapján
kb feleannyit fizet az Audi átlagosan mint monnyuk ingóban... azonos termelékenységet feltételezve egy kb 344 milla megtakarítás/év.
Ezen nem fogunk összeveszni - szerintem is megéri az országnak, ez nem vitás. Főleg, hogy önerőből kb: semmilyen fenntartható, hosszú távon is életképes beruházást sem tudott még a magyar állam produkálni, közmunka-programokkal meg aztán sokra megyünk...
Melyik tudott? A nagyvállalatok nemzeti jellegét emlegetik pedig nem nagyon van már értelme.
Alternative Fueled Vehicles (AFVs) performed well, as electrics, hybrids and plug-ins posted an increase of 31% and recorded 450,200 registrations, making up 5.4% of total registrations. They accounted for 56% of the total market in Norway, 13% in Finland and 11% in Sweden. However, AFVs only made up 3.4% of the German market.
Szerintem kijelentettek, hogy "nekünk egy olyan hely kell, ahol egy ledolgozott ora 7-8 €-nal nem kerül többe ... legalabb közeptavon".
Az "egy ledolgozott munkaora összköltsegebe" beletartozik a sportklubb, orvosi ellatas, oktatas, ebedlö, munkasszallo tamogatasa, ... az atlagban kifizethetö brutto oraber pedig talan a fele lehet (atlagban) ... vagyis olyan 4, max. 5 €.
Ha valaki pontosabb ertekeket hallott, olvasott ... korrigaljon.
Vagyis egy gyartosor (messze nem akkora, mint egy auto vegösszeszerelö, hanem egy specialis gepsor) kb. 2,5-3 GWh/ev kapacitassal dolgozik (1 kWh -> ~50 db , ~3 GWh -> ~150 millio/ev , 150*10^6 /31*10^6 -> 5 db/mp).
Vagyis egy gyartosor mp-kent 5-6 db-t kepes kesziteni ... es valszeg az idö ~80-90%-ban termel.
According to Japanese news agency Nikkan Kogyo, Panasonic is going to increase lithium-ion battery cell production at the Tesla Gigafactory by more than 30%.
Three additional production lines, on top of the ten already installed, will enable it to reach a volume of 35 GWh annually by the end of this year.