Keresés

Részletes keresés

,m,1710 Creative Commons License 2018.08.01 0 1 329729

 

 

"Nem is értem, hogy hogy jobb szalonokban miért hívják ezeket a "jótevőket" aljas, mocskos, kizsákmányoló gazembereknek ?"

oke megértelek legyen ez a privát érzelmed

 

DE egy Bangladesi lehet, hogy nem ugy gobdolkodik mind te aki  itt megmondja a frankot

Bangkadeshbe a életszinvonal baziul emelkedett a utobbi 15 évbe

 

Kárvolt ez a Bangladesh hasonlat meg a labda varrás stb

Előzmény: GPS (329689)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329728

Érdekesek ezek a vámok, vagy nem? Az oké, hogy pl Nigéria, mindég így volt a lemaradó védte magát vámokkal mg valamennyire fel nem zárkózik. Na de az eu? Meg újabban az usa? A fejlettek védekeznek a lemaradóktól?

 

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329727

Inkább az ukrán, bár akkor Lengyelország a logikusabb, ha csak nem a jobb közlekedés a lényeges.

Előzmény: Kisfiatal (329720)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329726

Miert nem olvastad el a 2016os beszamolot amit beraktal? Abbol szedtem a pontos szamot.

Előzmény: _Berci (329725)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -7 0 329725

 

Christian Wolff kiemelte: 2018-ra már most megvannak a megrendelések, megteltek a gyártási könyvek. Hozzátette: néhány hét múlva leteszik az új gyár alapkövét, emellett fejlesztették a meglévő üzemet is, amelyben már gyártják a megújult A-osztály típusú személykocsikat, a következő időszakban legalább 2500 embert vesznek majd fel a meglévő 4000 dolgozó mellé.

 

https://www.vg.hu/vallalatok/ipar/rekordevet-zart-a-kecskemeti-mercedes-gyar-900801/

 

 

Előzmény: Törölt nick (329723)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329724

En 2000rel szamoltam az egyszeruseg kedveert.

Előzmény: Auralianus (329718)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329723

"Ott azt lehet talalni, hogy a ~4000 alkalmazottra "

 

3.555-re.

Előzmény: _Berci (329712)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -7 0 329722

 

A 2018-as hivatalos munkahelyi napok szama itt talalhato es a 250 a jellemzö.

 

http://www.kalenderpedia.de/arbeitstage-2018.html

 

Gondolom jo ertek Magyarorszagra a 250.

 

Előzmény: _Berci (329721)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -6 0 329721

Nyilvan a fizetett munkaorak szama nem 1ezik + a valoban ledolgozott munkaorak szamaval. A fene se tudja, mivel lenne erdemes szamolni. Talan inkabb a melosra vetitve, nem a konkret orakra.

 

Ha aszondod, hogy evente belekerül egy munkaerö a munkaadonak ~18 000 €-ba (hiszen 4000*18000 -> ~72 millio €) ... es cserebe elöall ~50 db auto, akkor azt lehet mondani, hogy atlagban egy munkaerö 1 db auton ~450 € elömunka ertekben dolgozott ... es a munkaja soran a "rendszerben" (autogyar, , plehsajtolas, festegetes, vegszerelde, + marketing, + szallitas, ...) minden együtt tokkal-vonoval) ~2400 € uj, hozzaadott ertek keletkezett.

 

Vagyis az atlagtevekenykedö egy atlagos munkahete alatt 1 db auto vilagpiaci erteket az összeszereles soran ~2400-2500 €-val emelte. Az viszont nem tul sok (de nem is keves, ugyanis elö munkara szamolva az ~60 €/ora), mert az auto vegerteke majd 25-30 000 € lesz (plussz Áfa). Ami azt is jelenti, hogy mindössze ~10%-t tett az uj auto ertekehez (vilagpiaci aron szamitva) a konkret elömunka ... a többi nyilvan a know-how, gepek, ... minusz a beszallitott alkatreszek erteke ...

 

Előzmény: Auralianus (329719)
Kisfiatal Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329720

Valszeg román melósokra is alapozhattak sztem. Bár ott se sokkal kisebb már a bér.

Előzmény: GPS (329698)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.01 -2 1 329719

akarom mondani... 1920  :) 

 

... de ha ez most rám ég, hát megérdemlem :P

 

Előzmény: Auralianus (329718)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.01 -2 1 329718

számolj bátran 12*160-al, ami nálam 1960 munkaóra...  


Előzmény: _Berci (329715)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.01 -2 0 329717

Nem jön le, mert az is fizetett...

... baj-e?

Előzmény: _Berci (329715)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -6 0 329716
Előzmény: _Berci (329715)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -6 0 329715

Havi munkaidö 160, vagy 168 ora. Az ~1900 ora/ev. Ebböl lejön a szabadsag, betegseg, oskolazas ...

Előzmény: Auralianus (329714)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.01 -1 0 329714

Hogy lenne éves 1700 munkaóra? 10 hónapot dolgoznak?

Előzmény: _Berci (329712)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -4 0 329713

Nomegezisjuteszembe.

 

Kecskemeten elkeszült 2016-ban ~200 000 auto. Az azt jelenti, hogy egy atlagos melos szemely evente ~50 autot kendacsol. Az pedig ismet azt jelenti, hogy a mondjuk evi ~1700 munkaora elosztva 50-nel, 35-40-et ad, vagyis ~1 heti munkat.

 

A (mondjuk) 40 munkaora ~10€/oraval szamolva -> 400 €

A 40 munkaora Sindelfingenben á 42 -> ~1700 €

 

Ez csak a berköltseg különbsege. Tovabbi elönyök, mint pl. kevesebb nyeresegado, olcsobb infrastruktura hasznalata ... kb. azt adja, hogy az össz-költsegkedvezmeny autokent olyan ~2000 € lehet, ha Mo.-on keszül az auto.

 

Ez pontosan azt jelenti, hogy, ha 1 db auton jelenleg ~2000 € haszon van/lenne,, ... akkor a Sindelfingenben keszitett eseteben NEM LENNE rajta haszon, vagyis ertelmetlen lenne csinalni ...

 

Nos, ezert, ill. ilyesmiert vonul a gyartas Mo.-ra. Viszont az a környek, ahol egy ilyen multi belekap ... ott gyakorlatilag minden feleled ... hiszen a Köcskemeten takolt ótót a vilagon mindenütt veszik ... vagyis a píz 6osugara nagysagrendeket növexik. Langost, vagy tortat nem tudnak eladni 1000 km tavolsagra ... Mercedest könnyeden.

 

Előzmény: _Berci (329712)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -5 0 329712

 

Kicsit utananeztem. Nem az Audit, hanem a köcskemeti Mörcedes-t nezegettem.

 

Ott azt lehet talalni, hogy a ~4000 alkalmazottra az eves brutto berköltseg ~71 millio €, ami ~17-18 000 € atlagban es fejenkent (3,4 milliard € a netto forgalom).

 

Az pedig eves ~1700 munkaorara vetitve ~10 € orankent. Ezexerint mar nem a ~8 €/brutto_ora ervenyes, hanem inkabb a 10 (csaxolok, hogy Sindelfingenben pedig kb. 42 €/oranal tartanak).

 

Vagyis a ber a teljes forgalom kb. 2-2,5%-a.

 

Anyagköltsegre viszont ~3 milliard €-t adnak meg. Ez azt jelenti, hogy ~400 millio erteknövekedeshez kellett kifizetni ~70 millio berköltseget, vagyis az erteknövekedes 16-20%-a a munkaköltseg.

 

http://gyar.mercedes-benz.hu/doc/eves_beszamolo_2016.pdf

 

 

Előzmény: Auralianus (329707)
Tzp Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329711

Olybá tűnik egy jó nagy elektromágnest akarnak telepíteni. Vagy kettőt.

Előzmény: _Berci (329705)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329710

Érdekes, vagy nem?

Az usa ban a facebook megszűntetett 2 oldalt. Miért? Befolyásolni akarták a választást. Ez már az a korszellem mint amikor május elseje előtt lepecsételték az írógépeket és a stencilezőket. Ha így haladunk az időben visszafelé akkor tényleg nem lehetnek már hónapok se a háború kitöréséig.

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329709

Olcsóbb jobb itt összeszereltetni, de az se igaz azért ennyire vannak innen beszállítók is azért. De nem olyan nagy a profit mint sokan hiszik.

Az a tuti mikor eltemetsz a földbe egy szem krumplit, aztán ha süt a nap ha esik az eső akkor vagy 5 -öt vagy 10 et de az is lehet, hogy 15 ször annyit tudsz kiásni pár hónap múlva.

Előzmény: Auralianus (329707)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329708

Mert ugye még te sem hiheted olyan hülyének a gazdáidat, hogy beruháznak ide milliárdokat - aztán pár év múlva csak néznek, mint az ökör, hogy "Jééé, hát itt már európai bérek közelében járunk, húúú de rábasztunk, mit mondunk a részvényeseknek?"

 

Dehogy is ruháznak azok be ide fillért se itteni helyi bankoktól veszik fel a kölcsönt, azon se lepődnék meg, hogy a menedzsment abból utazgat évekig. Így ment a privatizáció is, emlékszem, a british airline is itt vette fel a kölcsönt több banktól amiből kifizette a ferihegyit (na igaz, komplikáltabb, áttételek...de mindegy...) ....vagy az M5, ja, ....az konzocium, annyi pénzük se volt mint nekem vagy neked csak egy darab papír Horn Gyula aláírásával, hogy joguk van oda autópályát építeni és ha nem elegen fogják igénybe venni akkor az állam megteszi helyettünk. (tette is, én is csak 1 szer léptem át azt a fizető kaput)

A földekre nem jött be, azért nem adtak a bankok itt soha termőföld jelzálogra kölcsönt mert felverte volna az árát, a normális az lett volna ha 2-3 befektető felosztja az országot és akkor már jelzálog fedezete mellett az itteni bankokból hozat ki anni raklap pénzt amennyi szükséges, jó áron felvásárolni. ha valami kulák akaratoskodik azt megagitálják.

Rendesen fizetnek, ismerősöm is nagyon jó pénzt kapott itt nemrég  a.....ne írjam már melyik cégért..... De nem magyar jelenség, más haverom Brehmenben, annak hulladék üveg feldolgozóját vette át nem tudom menyniért de elégedett volt Ortel, a swéd Stena, az illető most ott developmnet manager.

De ezt érdekes, helyi oligarchák nyúlták le és nem multi viszi ki a hasznot hanem ezek utazgatják el.

Előzmény: GPS (329698)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.01 -2 0 329707

Az adataidból kiindulva ez béren kívüli juttatásokkal + járulékokkal terhelten értendő, bruttó órabér

 

(nekem 15,579 re jött ki havi 160 munkaórával) ami olyan 6-7 ojrós netto órabér átlagban... figyelembe véve a Bajorországban
most érvényes 8,84 ojrós minimál nettó órabért nekem eléggé komoly éves megtakarításnak tűnik...  átlag vs minimál alapján

kb feleannyit fizet az Audi átlagosan mint monnyuk ingóban... azonos termelékenységet feltételezve egy kb 344 milla megtakarítás/év.

 

ex-hasra a bemondott számok alapján...

 

 

Előzmény: Törölt nick (329704)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329706

Ezen nem fogunk összeveszni - szerintem is megéri az országnak, ez nem vitás. Főleg, hogy önerőből kb: semmilyen fenntartható, hosszú távon is életképes beruházást sem tudott még a magyar állam produkálni, közmunka-programokkal meg aztán sokra megyünk...

 

Melyik tudott? A nagyvállalatok nemzeti jellegét emlegetik pedig nem nagyon van már értelme.

Előzmény: advocatusdiaboli (329676)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -5 0 329705

 

Nem egészen világos, hogy mivel is óhajtják létrehozni a mágneses pajzsot...

 

Nem foglalkoztam eddig vele ... de ezt irja az ujsag:

 

https://www.google.de/search?client=opera&q=terraforming+mars+artificial+magnetic+field&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

 

Előzmény: Pomber Béla (329696)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329704

Gyorben az Audi a 11.500 munkavallalonak kifizetett 2016ban jarulekokkal es beren kivuli juttatasokkal egyutt 344 millio eurot. 

 

Ez fejenkent ~29.900 euro. Eves ~2000 munkaoraval szamolva ~15 euro.

Előzmény: _Berci (329702)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -3 0 329703

 

Euro car market has best H1 of century; diesels down 17%; AFVs up 31% for 5.4% of total; SUVs booming

 

Alternative Fueled Vehicles (AFVs) performed well, as electrics, hybrids and plug-ins posted an increase of 31% and recorded 450,200 registrations, making up 5.4% of total registrations. They accounted for 56% of the total market in Norway, 13% in Finland and 11% in Sweden. However, AFVs only made up 3.4% of the German market.

 

http://www.greencarcongress.com/2018/08/20180801-jato.html

 

 

_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -3 0 329702

 

Szerintem kijelentettek, hogy "nekünk egy olyan hely kell, ahol egy ledolgozott ora 7-8 €-nal nem kerül többe ... legalabb közeptavon". 

 

Az "egy ledolgozott munkaora összköltsegebe" beletartozik a sportklubb, orvosi ellatas, oktatas, ebedlö, munkasszallo tamogatasa, ... az atlagban kifizethetö brutto oraber pedig talan a fele lehet (atlagban) ... vagyis olyan 4, max. 5 €.

 

Ha valaki pontosabb ertekeket hallott, olvasott ... korrigaljon.

 

Előzmény: GPS (329698)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -3 0 329701

Ha nem menne a BMW oda, akkor valoban alacsonyak maradnanak a berek,

 

Jaj, alig várjuk már a megváltónkat! :DDD

 

...a BMW fel fogja hajtani oket kemenyen.

 

Marha lenne, a tartósan alacsony béreken nyugszik az itteni üzleti terve.

Nála nagyobb cégek se szakadnak bele a béremelésbe.

Inkább beleszakadnak.

Előzmény: Törölt nick (329699)
_Berci Creative Commons License 2018.08.01 -4 0 329700

 

Vagyis egy gyartosor (messze nem akkora, mint egy auto vegösszeszerelö, hanem egy specialis gepsor) kb. 2,5-3 GWh/ev kapacitassal dolgozik (1 kWh -> ~50 db , ~3 GWh -> ~150 millio/ev , 150*10^6 /31*10^6 -> 5 db/mp).

 

Vagyis egy gyartosor mp-kent 5-6 db-t kepes kesziteni ... es valszeg az idö ~80-90%-ban termel.

 

According to Japanese news agency Nikkan Kogyo, Panasonic is going to increase lithium-ion battery cell production at the Tesla Gigafactory by more than 30%.

 

Three additional production lines, on top of the ten already installed, will enable it to reach a volume of 35 GWh annually by the end of this year.

 

https://insideevs.com/panasonic-ups-battery-cell-production-at-gigafactory/

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!