Ha az iden elkeszül ~200 000 Tesla (talan elkeszül), az eves növekedes pedig nem 100%, hanem "csak" mondjuk 35% marad atlagban es hosszutavon, akkor az 10 ev alatt (5 duplazodas) 32-szerezödne (valszeg különbözö okok miatt nem fog, de majd latjuk).
Az pedig 2028-ban 6,4 millio Tesla EV-t jelentene egy ev alatt. De remelem, hogy nem csak a Tesla huz bele, hanem a többiek is. Ha 2028-ban az eladott autok 60-70%-a (az kb. ennyi milliot jelent) vagy EV, vagy PHEV lesz ... hat akkor igen jol sikerült az atmenet ...
Jelenleg van Tesla-Gigafactory Nevadaban (ev vegi kapacitas eleri a 35 GWh/evet). Masodik Gigafactory-nak a SolarCity-t nevezik. A harmadik epitese Kinaban indul, a negyedik pedig vagy Nemetorszagban, vagy Hollandiaban (ez meg nincs eldöntve). Egyelöre ennyit a Tesla csödbemeneteleröl ...
Ja ez egy szexisegi lista, kb ugy osszerakva, hogy melyik ceg general sok twitter* uzenetet... ahol a Tesla benne van az effektiv uzleti modellben (de Nemetorszagbol is a Daimler baszics... a rate of capital invested hangyapocsnyivel van a weighted average cost of capital felett).
*alternativa:
- te csak be kellene rakni valami nemet ceget is
- tenyleg banyek, na melyiket ismered, van az a csillagos auto, Mercedes Corporation nem?
- de egy hulye fasz vagy, Mercedes AG, mert nemet!
- tenyleg Mercedes AG! Meg kene egy masik is, most volt a vb a focilabdat nem valami nemet gyartotta?
- De tenyleg, akkor mar ketto, az eleg lesz nem?
- De ketto az eleg lesz. Ugyse olvassa komoly ember ezeket a listakat
Az ertekels alapszempontja (megegyszer, mar kiemeltem barnan es vastagon):
Our editors pick the 50 companies that best combine innovative technology with an effective business model.
Nyilvan lehet rajta vitatkozni, mint szinte mindenen ... Egy ilyen kiertekeles alapja az, hogy összeallitanak valamilyen (lekerdezö)formular-t ... es azt töltögetik ki, mondjuk a szobajövö 200-300 cegre ... majd lepontozzak ... es igy elöall a lista.
Ok akkor ennek a listanak nem sok ertelme lehet, mert a 46. helyen allo Daimler vert izzad, hogy legalabb annyi hasznot kipengessen, mint amennyibe a "marka" fenntartasa kerul. Ehhez kepest meg teszem azt a Continental/BASF nincs a listan. Mivel ezek ugye nem fogyasztasi javakat gyarto "szexi" cegek.
A te elmeleted szerint a legszuperebb hely Magyarorszagon Borsod meg az Ormánság leglepukkantabb reszei, hiszen ott alacsonyak a lakasarak, es a gonosz multi sem zsakmanyolja ki a szegeny melosokat, lehet szabadon munkanelkulikent tengodni, vagy meg jobb: kozmunkan lenni.
... bocs... de van az a pont, amikor már igen nehéz a bénaságra + hozzá nem értésre mentséget találni. Tavaly ilyenkor még lehetett
midenféle történetekkel előállni amik többé-kevésbé hihetőek is voltak. De mostanra már eléggé nehéz ugyanazon okokra hivatkozva
meggyőzni engem.
Miért?
Mert ha én így dolgoznék, akkor rövid úton mehetnék mosogatni (a táncos a buzibárban jobban fizetne, de ahhoz nincs gyomrom)...
... lássuk be, egész egyszerűen dilettantizmus amit gyártástechnológiában tolnak. Őszintén szólva a szívem szakad bele, hogy ennyire
fussa nekik... TÉNYLEG.
*******
Szerencsére - az okokba most nem mennék bele, mert kb fölösleges is - a "nagyok" is végre megjelennek majd a modelljeikkel (pl Volvo Polestar) és ha a beharangozóknak hinni lehet, bizony a model3-hoz közelítő paraméterekkel. És tudod mit? A végén csakis az számít, hogy váltsunk. ;) :)
Miert lenne rossz az a debrecenieknek, hogy tobbet er az ingatlanjuk? Vagy szerinted zurichinek lenni is rossz a magas ingatlanarak miatt? Eppenhogy nemzurichinek lenni rossz.
Szakadj le arról az 1200 főről - ez a létesítmények felépítéséhez szükségesnek ítélt létszám. Később a beszállítókon keresztül akár húsz-harmincszor is ennyi embert is érinthet a dolog, amivel végül akár a város legnagyobb munkáltatójává/iparágává válhat a gyár.
Mindeg ugy tudtam, hogy minden ország arra törekszik, hogy menéltött külföldi invesztálot, kapitált vonzon magához.
Én meg úgy tudtam, hogy az országok (mint olyan) soha nem törekszenek semmire.
Mindig az aktuális, hatalmon lévő vezetőik, (a politikusaik) törekszenek hol erre-hol arra - attól függően, hogy mik a pillanatnyi anyagi-, vagy politikai érdekük.
Ugyanazt a tőkebevonást elő lehet adni:
- hallatlan politikai-gazdasági sikernek is...
- de ugyanúgy lehet minősíteni hosszú távon kártékony, a többség számára végső soron előnytelen tranzakciónak is.
Mert:
- Az, hogy 1200 debreceni család jobban fog élni - az fasza dolog.
- De az, hogy nem érintett, körön-kívüli többség nagyot fog szívni az elszabadult, pusztán konjunkturális árak miatt - az már nem olyan fasza.
Azért a kereslet-kínálat egyensúlya igenis működik hosszú távon (ami persze nem vigasz annak, akik itt és most nem tudja egy ingatlan-árlufi miatt megoldani a lakhatását) - ha a debreceni eladó-kiadó lakások árán úgy emelnek a reménybeli el/kiadók, hogy erre nem lesz megfelelő keresleti oldal - akkor koppanni fognak.
Az 1200 fő egyébként nagyon kevés, ráadásul első körben itt még építkezés, zöldmezős beruházás fog zajlani, ami zömében nem rendkívüli kvalifikáltságú munkaerőt fog lekötni - amit ráadásul az építkezés végeztével szélnek is fognak ereszteni, mi több, ezt az érintettek is előre fogják tudni, valószínűleg az időpontokat is - definiált lesz, mikorra kell elkészülnie a létesítményeknek, üzemcsarnokoknak, infrastruktúrának. Ergo, ha lesz is olyan kőműves meg gépkezelő, művezető, aki most az ott szokásosnál jobb bért kap - valamivel, mert sokkal nem fog - ezen az építkezésen, az sem fog erre az "itt és most, két évig jobb bérre" alapozva mondjuk húsz éves lakáshitelt felvenni (legalábbis akkor nem, ha a semminél több az esze).
Ha megnézzük például a győri lakásár-indexeket, akkor a nagy autóipari beruházások érkezése egész kis megugrást jelentett csak, aztán újra belesimultak a "szokásos" menetbe, hiszen a megnövekedett keresletre rögtön rámozdult az építőipar is, nőtt a kínálat is, végül már az enyhe túlkínálatig (most is van annyi eladó/kiadó ingatlan ott is, mint a rosseb) - ez meg kiegyensúlyozta a dolgot.
Debrecennek ráadásul igen nagy a vonzáskörzete, egészen közel hozzá van nagyon sok nagyon olcsó vidéki/agglomerációs kínálat, jó közlekedéssel - a román határ túloldalán még olcsóbbak az ingatlanok, az ingázás már ma sem probléma (ez a móka nagyüzemileg megy Esztergomnál is) - nem hiszem, hogy itt bármiféle robbanás lesz.
Gyere, elmagyarázom hogy jött ez nekem: ugyanis szerintem az analógiában csak a dimenziók mások - a recept ugyanaz.
Meg aztán számoltam is egy kicsit.
- Ugye szó van cca. 1200 munkahelyről - amiről még az se tuti-biztos, hogy mind 100%-ban helybéli lesz.
- Ergo lesz 1200 család, aki (vélhetően) jobb fizetésből fog élni az átlagnál (bár erre még nincs adat, de legyünk jóindulatúak).
De nézzük ennek a tágabb vetületét: a tegnap este már arról szóltak a hírek, hogy a debreceni lakásárak már a beruházás bejelentésétől pár órára is elkezdtek kúszni felfelé.
A lakáshirdetők máris kezdik kicserélni az árcédulákat a hirdetéseiken - vagy még inkább levenni a hirdetéseiket, abban reménykedve, hogy a dolgok haladtával még jobban felmennek a helyi ingatlanárak.
Na most kérdem én: hol lehet pozitívnak nevezni azt, hogy 1200 jobbmodú család kedvéért - megnyomorítják egy 200 ezres nagyváros lakáshoz-jutási esélyeit?
Hol a faszba érdekel pl. egy fiatal középiskolai tanár-családot, közalkalmazottat, vagy csak egyszerű melóst - hogy van a városban 1200 jobban kereső család - akik miatt a már most is botrányos 650.000 Ft-os lakás-árak még feljebb kúsznak?
De ugyanez lesz a szolgáltatásokkal is - lásd Győrt, ahol a fixfizetésesek hatalmasat szívnak a jólkereső kisebbség kedvéért.
- ÉS NEM AZ A FŐ-GOND hogy MOST a többség bére sehol sincs a nyugati bérekhez képest.
- A FŐ-GOND AZ, hogy ismerve a világcégek hosszútávú stratégiáját - ez egy jó ideig (min. 15 évig) ez tartósan így is marad. Ez a terv.
Különben nem lennének hülyék ide milliárdokat beruházni - ha tegyük fel már akár 5 év múlva is, a nyugatit megközelítő béreket kéne majd kifizetni.
Ez meg olyan lesz, mint az orosz mikroelektronika, amely nem fer ki a gyarkapun.
A repülöbe rakhato, 20 helyett ~2000 tonnas átomréáktor.
Lockheed Compact Reactor design is 100 times worse than initial claims
The Lockheed Compact Reactor was kicked off with huge promises a few years ago and their patent based upon those promises has publicized again. Journalists and publications who do not follow nuclear fusion in detail missed the technical revisions in 2015 and 2017 that downgraded what Lockheed in 2014 had hoped and publicized by 100 times. It will not truck sized and will be about submarine sized. It will not be a ten-year development push to a commercial system. Like most current designs there are a lot scientific and design uncertainties.
Á... a Teslának már kétéve nem sikerül felskálázni a termelést... jó lesz az évi 50 ezernek is
Tenyleg azt gondolod, hogy keptelen ra? :-(
Jelenleg a ~1000 Tesla/nap szinten tart (a ket masik modellel együtt).
Minden szagember ugy gondolja, hogy NINCS AKADALYA a gyartas felskalazasanak (ha jobban "összecsiszolodik" a gyartosor, mert minden rendelkezesre all ... szerintem inkabb a kiszallitas logisztikaja a szük keresztmetszet).
Tavaly nyögvenyelösen leszült ~100 0000 Tesla. Az iden nem hinnem, hogy 180 000 - 200 000 alatt lesz a szam.