Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2018.08.02 -7 0 329759

 

... akkor kb sohanapján kiskedden lesz átállás.

 

Ennyire nem figyeltel volna eddig? :-(

 

Ha az iden elkeszül ~200 000 Tesla (talan elkeszül), az eves növekedes pedig nem 100%, hanem "csak" mondjuk 35% marad atlagban es hosszutavon, akkor az 10 ev alatt (5 duplazodas) 32-szerezödne (valszeg különbözö okok miatt nem fog, de majd latjuk).

 

Az pedig 2028-ban 6,4 millio Tesla EV-t jelentene egy ev alatt. De remelem, hogy nem csak a Tesla huz bele, hanem a többiek is. Ha 2028-ban az eladott autok 60-70%-a (az kb. ennyi milliot jelent) vagy EV, vagy PHEV lesz ... hat akkor igen jol sikerült az atmenet ...

 

Jelenleg van Tesla-Gigafactory Nevadaban (ev vegi kapacitas eleri a 35 GWh/evet). Masodik Gigafactory-nak a SolarCity-t nevezik. A harmadik epitese Kinaban indul, a negyedik pedig vagy Nemetorszagban, vagy Hollandiaban (ez meg nincs eldöntve). Egyelöre ennyit a Tesla csödbemeneteleröl ...

 

Előzmény: Auralianus (329758)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.02 -2 0 329758

tehát az első negyedévben nem érték el az ezres heti átlagot.. a másodikban meg a 3000-et (ábra alapján)...

 

.... ezen sokminden tárgyalnivaló nincs.

 

A - előre megfontolt szándékkal hazudozik Elon-Delon
B - teljesen dilettáns a Tészta gyártás-szervezése az alapoktól

 

Tökéletesen függetlenül attól, hogy mennyire vágyom arra, hogy végre már mindenhol EV-k futkossanak.... ha Tésztáéknak ez ilyen ütemben megy,

akkor kb sohanapján kiskedden lesz átállás. 1 milliárd ótónak a 1%-a is 10 millió... ilyen ütemben ezt Tésztáék hány év alatt gyártják le? Hacsak ezt

nem kezdi el valaki mérhető sebességgel tolni...  ősz szakállú nagyapókként is nézegethetjük majd a linkjeidet....

 

...teccikérteni?

 

Ha kicsit is komolyan vesszük a technológiaváltást, akkor ilyesmire nincs ám idő... :(

Előzmény: _Berci (329751)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 -2 1 329757

egy kis olvasnivalo a topic hulyeinek, "a geci multik autogyaraiban csak szakkepzetlenek dolgoznak" temahoz:

 

https://444.hu/2018/08/02/parragh-szerint-egyaltalan-nincs-felkeszulve-jelenleg-a-debreceni-szakkepzes-a-bmw-gyarra

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329756

Ja ez egy szexisegi lista, kb ugy osszerakva, hogy melyik ceg general sok twitter* uzenetet... ahol a Tesla benne van az effektiv uzleti modellben (de Nemetorszagbol is a Daimler baszics... a rate of capital invested hangyapocsnyivel van a weighted average cost of capital felett).

 

*alternativa:

- te csak be kellene rakni valami nemet ceget is

- tenyleg banyek, na melyiket ismered, van az a csillagos auto, Mercedes Corporation nem?

- de egy hulye fasz vagy, Mercedes AG, mert nemet!

- tenyleg Mercedes AG! Meg kene egy masik is, most volt a vb a focilabdat nem valami nemet gyartotta?

- De tenyleg, akkor mar ketto, az eleg lesz nem?

- De ketto az eleg lesz. Ugyse olvassa komoly ember ezeket a listakat

 

Előzmény: _Berci (329754)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329755

Mennyi is a veszteseg? Masfel milliard?

 

Oszt van pofaja leirni hogy effective business model.

 

MEGALOL.

Előzmény: _Berci (329754)
_Berci Creative Commons License 2018.08.02 -7 0 329754

 

Az ertekels alapszempontja (megegyszer, mar kiemeltem barnan es vastagon):

 

Our editors pick the 50 companies that best combine innovative technology with an effective business model.

Nyilvan lehet rajta vitatkozni, mint szinte mindenen ... Egy ilyen kiertekeles alapja az, hogy összeallitanak valamilyen (lekerdezö)formular-t ... es azt töltögetik ki, mondjuk a szobajövö 200-300 cegre ... majd lepontozzak ... es igy elöall a lista.

 

Előzmény: Törölt nick (329750)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329753

Nem hoznad ide azt is amit Musk eddig osszeigergetett?

Előzmény: _Berci (329751)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329752

hozz csak meg ilyen mekkmester listakat, had rohogjunk.

 

A helyzet az hogy a csodalatos Tesla osszehozott fel ev alatt vagy masfel milliard dollar veszteseget.

 

A BMW meg 5 milliard dollar nyereseget. Adozas utan.

 

Ennyit a hulye listadrol :)

Előzmény: _Berci (329749)
_Berci Creative Commons License 2018.08.02 -6 0 329751

 

Itt lehet kicsit bameszkodni a Tesla "gyartasi kudarcan". :-)

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329750

Ok akkor ennek a listanak nem sok ertelme lehet, mert a 46. helyen allo Daimler vert izzad, hogy legalabb annyi hasznot kipengessen, mint amennyibe a "marka" fenntartasa kerul. Ehhez kepest meg teszem azt a Continental/BASF nincs a listan. Mivel ezek ugye nem fogyasztasi javakat gyarto "szexi" cegek.

Előzmény: _Berci (329748)
_Berci Creative Commons License 2018.08.02 -6 0 329749

 

2016-ban a Tesla a 4. helyen szerepelt ... (a BMW meg nem jutott fel egyik listara se).

 

https://www.technologyreview.com/lists/companies/2016/

 

Előzmény: _Berci (329748)
_Berci Creative Commons License 2018.08.02 -7 0 329748

 

... bocs... de van az a pont, amikor már igen nehéz a bénaságra + hozzá nem értésre mentséget találni.

 

Mimán embörök, hat ilyenek vagyunk ... neha butuskak. A Tesla különben kicsit lecsuszott ... volt mar a csucson is ...

 

2. SpaceX

 

31. Tesla.

 

----------------------------------------------

...

 

38. Adidas.

 

46. Daimler.

 

 

Our editors pick the 50 companies that best combine innovative technology with an effective business model.

 

https://www.technologyreview.com/lists/companies/2017/

 

Előzmény: Auralianus (329742)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329747

"Tenyleg azt gondolod, hogy keptelen ra? :-("

 

egyertelmuen latszik hogy keptelen ra.

Előzmény: _Berci (329731)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 2 329746

Egyszeruen ordas nagy baromsagokat tolsz megint.

 

A te elmeleted szerint a legszuperebb hely Magyarorszagon Borsod meg az Ormánság leglepukkantabb reszei, hiszen ott alacsonyak a lakasarak, es a gonosz multi sem zsakmanyolja ki a szegeny melosokat, lehet szabadon munkanelkulikent tengodni, vagy meg jobb: kozmunkan lenni.

 

Sotetseg...

Előzmény: GPS (329735)
,m,1710 Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329745

Én meg úgy tudtam, hogy az országok (mint olyan) soha nem törekszenek semmire.

 

Hát akkor minek a EU?? vagy más mitudomén

Számtalan Nagyvállalat nemcsak a országába gyárt, hanem másholis, komoly kalkuláciok állnak mögötte mig elhatároznak ijesmit

(a kizsákmányolást meg hagyuk a fenébe)

Előzmény: GPS (329739)
Rangun Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329744

Ja, nem, egy nagyságrendet tévedtem.

Előzmény: Rangun (329743)
Rangun Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329743

Hoppá, úgy javult a Tesla eredménye, hogy 10 ezer Model 3-at raktárra gyártottak, ha azokat is eladják ,akkor akár már nyereségsek is lehettek volna.

Előzmény: ,m,1710 (329737)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.02 -2 0 329742

"Tenyleg azt gondolod, hogy keptelen ra? :-("

A tészta vagy a bömös? :Đ

******

Viccet félretéve Berci...

 

... bocs... de van az a pont, amikor már igen nehéz a bénaságra + hozzá nem értésre mentséget találni. Tavaly ilyenkor még lehetett

midenféle történetekkel előállni amik többé-kevésbé hihetőek is voltak. De mostanra már eléggé nehéz ugyanazon okokra hivatkozva

meggyőzni engem.


Miért?

Mert ha én így dolgoznék, akkor rövid úton mehetnék mosogatni (a táncos a buzibárban jobban fizetne, de ahhoz nincs gyomrom)...

... lássuk be, egész egyszerűen dilettantizmus amit gyártástechnológiában tolnak. Őszintén szólva a szívem szakad bele, hogy ennyire

fussa nekik... TÉNYLEG.


*******

Szerencsére - az okokba most nem mennék bele, mert kb fölösleges is - a "nagyok" is végre megjelennek majd a modelljeikkel (pl Volvo Polestar)
és ha a beharangozóknak hinni lehet, bizony a model3-hoz közelítő paraméterekkel. És tudod mit? A végén csakis az számít, hogy váltsunk. ;) :)



 

Előzmény: _Berci (329731)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 1 329741

Miert lenne rossz az a debrecenieknek, hogy tobbet er az ingatlanjuk? Vagy szerinted zurichinek lenni is rossz a magas ingatlanarak miatt? Eppenhogy nemzurichinek lenni rossz.

Előzmény: GPS (329739)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.02 -2 1 329740

Szakadj le arról az 1200 főről - ez a létesítmények felépítéséhez szükségesnek ítélt létszám. Később a beszállítókon keresztül akár húsz-harmincszor is ennyi embert is érinthet a dolog, amivel végül akár a város legnagyobb munkáltatójává/iparágává válhat a gyár.

Előzmény: GPS (329739)
GPS Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329739

 

Mindeg ugy tudtam, hogy  minden ország arra törekszik, hogy menéltött külföldi invesztálot, kapitált vonzon magához.

 

Én meg úgy tudtam, hogy az országok (mint olyan) soha nem törekszenek semmire.

 

Mindig az aktuális, hatalmon lévő  vezetőik, (a politikusaik) törekszenek hol erre-hol arra - attól függően, hogy mik a pillanatnyi anyagi-, vagy politikai érdekük.

 

Ugyanazt a tőkebevonást elő lehet adni:

 

 

- hallatlan politikai-gazdasági sikernek is...

- de ugyanúgy lehet minősíteni hosszú távon kártékony, a többség számára végső soron előnytelen tranzakciónak is.

 

Mert:

- Az, hogy 1200 debreceni család jobban fog élni - az fasza dolog.

- De az, hogy nem érintett, körön-kívüli többség nagyot fog szívni az elszabadult, pusztán konjunkturális árak miatt - az már nem olyan fasza.

 

Na, melyik legyen?

.

 

 

Előzmény: ,m,1710 (329736)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.02 -2 1 329738

Azért a kereslet-kínálat egyensúlya igenis működik hosszú távon (ami persze nem vigasz annak, akik itt és most nem tudja egy ingatlan-árlufi miatt megoldani a lakhatását) - ha a debreceni eladó-kiadó lakások árán úgy emelnek a reménybeli el/kiadók, hogy erre nem lesz megfelelő keresleti oldal - akkor koppanni fognak.

Az 1200 fő egyébként nagyon kevés, ráadásul első körben itt még építkezés, zöldmezős beruházás fog zajlani, ami zömében nem rendkívüli kvalifikáltságú munkaerőt fog lekötni - amit ráadásul az építkezés végeztével szélnek is fognak ereszteni, mi több, ezt az érintettek is előre fogják tudni, valószínűleg az időpontokat is - definiált lesz, mikorra kell elkészülnie a létesítményeknek, üzemcsarnokoknak, infrastruktúrának. Ergo, ha lesz is olyan kőműves meg gépkezelő, művezető, aki most az ott szokásosnál jobb bért kap - valamivel, mert sokkal nem fog - ezen az építkezésen, az sem fog erre az "itt és most, két évig jobb bérre" alapozva mondjuk húsz éves lakáshitelt felvenni (legalábbis akkor nem, ha a semminél több az esze).

 

Ha megnézzük például a győri lakásár-indexeket, akkor a nagy autóipari beruházások érkezése egész kis megugrást jelentett csak, aztán újra belesimultak a "szokásos" menetbe, hiszen a megnövekedett keresletre rögtön rámozdult az építőipar is, nőtt a kínálat is, végül már az enyhe túlkínálatig (most is van annyi eladó/kiadó ingatlan ott is, mint a rosseb) - ez meg kiegyensúlyozta a dolgot.

Debrecennek ráadásul igen nagy a vonzáskörzete, egészen közel hozzá van nagyon sok nagyon olcsó vidéki/agglomerációs kínálat, jó közlekedéssel - a román határ túloldalán még olcsóbbak az ingatlanok, az ingázás már ma sem probléma (ez a móka nagyüzemileg megy Esztergomnál is) - nem hiszem, hogy itt bármiféle robbanás lesz.

Előzmény: GPS (329735)
,m,1710 Creative Commons License 2018.08.02 0 0 329737
,m,1710 Creative Commons License 2018.08.02 -2 0 329736

Mindeg ugy tudtam, hogy  minden ország arra törekszik, hogy menéltött külföldi invesztálot, kapitált vonzon magához.

Előzmény: GPS (329735)
GPS Creative Commons License 2018.08.02 -1 0 329735

 

Gyere, elmagyarázom hogy jött ez nekem: ugyanis szerintem az analógiában csak a dimenziók mások - a recept ugyanaz.

 

Meg aztán számoltam is egy kicsit.

 

- Ugye szó van cca. 1200 munkahelyről - amiről még az se tuti-biztos, hogy mind 100%-ban helybéli lesz.

- Ergo lesz 1200 család, aki (vélhetően) jobb fizetésből fog élni az átlagnál (bár erre még nincs adat, de legyünk jóindulatúak).

 

De nézzük ennek a tágabb vetületét: a tegnap este már arról szóltak a hírek, hogy a debreceni lakásárak már a beruházás bejelentésétől pár órára is elkezdtek kúszni felfelé.

A lakáshirdetők máris kezdik kicserélni az árcédulákat a hirdetéseiken - vagy még inkább levenni a hirdetéseiket, abban reménykedve, hogy a dolgok haladtával még jobban felmennek a helyi ingatlanárak.

 

Na most kérdem én: hol lehet pozitívnak nevezni azt, hogy 1200 jobbmodú család kedvéért - megnyomorítják egy 200 ezres nagyváros lakáshoz-jutási esélyeit?

Hol a faszba érdekel pl. egy fiatal középiskolai tanár-családot, közalkalmazottat, vagy csak egyszerű melóst - hogy van a városban 1200 jobban kereső család - akik miatt a már most is botrányos 650.000 Ft-os lakás-árak még feljebb kúsznak?

 

De ugyanez lesz a szolgáltatásokkal is - lásd Győrt, ahol a fixfizetésesek hatalmasat szívnak a jólkereső kisebbség kedvéért.

 

- ÉS NEM AZ A FŐ-GOND  hogy MOST a többség bére sehol sincs a nyugati bérekhez képest.

- A FŐ-GOND AZ, hogy ismerve a világcégek hosszútávú stratégiáját - ez egy jó ideig (min. 15 évig) ez tartósan  így is marad. Ez a terv.

 

Különben nem lennének hülyék ide milliárdokat beruházni - ha tegyük fel már akár 5 év múlva is, a nyugatit megközelítő béreket kéne majd kifizetni.

.

Előzmény: ,m,1710 (329729)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.02 -2 1 329734

Ilyet kérdezel cipoNappalitól??? Hát persze, hogy be van... ;-)))

Előzmény: _Berci (329733)
_Berci Creative Commons License 2018.08.02 -8 1 329733

Figyu, te minuszpontnyomkodo! Be-e vagyol-e golyozva? :-)))

Előzmény: _Berci (329732)
_Berci Creative Commons License 2018.08.02 -7 0 329732

 

Ez meg olyan lesz, mint az orosz mikroelektronika, amely nem fer ki a gyarkapun.

 

A repülöbe rakhato, 20 helyett ~2000 tonnas átomréáktor.

 

Lockheed Compact Reactor design is 100 times worse than initial claims

 

The Lockheed Compact Reactor was kicked off with huge promises a few years ago and their patent based upon those promises has publicized again. Journalists and publications who do not follow nuclear fusion in detail missed the technical revisions in 2015 and 2017 that downgraded what Lockheed in 2014 had hoped and publicized by 100 times. It will not truck sized and will be about submarine sized. It will not be a ten-year development push to a commercial system. Like most current designs there are a lot scientific and design uncertainties.

 

https://www.nextbigfuture.com/2018/08/lockheed-compact-reactor-is-100-or-more-times-worse-than-initial-claims.html

 

_Berci Creative Commons License 2018.08.02 -6 0 329731

 

Á... a Teslának már kétéve nem sikerül felskálázni a termelést...  jó lesz az évi 50 ezernek is

 

Tenyleg azt gondolod, hogy keptelen ra? :-(

 

Jelenleg a ~1000 Tesla/nap szinten tart (a ket masik modellel együtt).

Minden szagember ugy gondolja, hogy NINCS AKADALYA a gyartas felskalazasanak (ha jobban "összecsiszolodik" a gyartosor, mert minden rendelkezesre all ... szerintem inkabb a kiszallitas logisztikaja a szük keresztmetszet).

 

Tavaly nyögvenyelösen leszült ~100 0000 Tesla. Az iden nem hinnem, hogy 180 000 - 200 000 alatt lesz a szam.

 

Előzmény: Auralianus (329637)
,m,1710 Creative Commons License 2018.08.01 0 0 329730

A USA vámrendezés Kinarol szol, most nemtérek ki a okok miatt.

Előzmény: zöldkomcsi. (329728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!