Kipróbáltam úgy ma a mobihelnél hogy csak 2000-2500-assal csiszoltam át elvitte végülis a polír de 1200-as 1500-assal nem tudnék mit csinálni szerintem lehet hogy 3m papírral meg tudnám de ezzel a sia papírral nem hinném. A polír amúgy tetszik, gyorsan felfényesíti a festéket csiszolás után és jó a fénye is a 400-asnak, de nem tudom meg vagyok kavarodva most hogy most mi a nem jó. Délután kipróbálom úgy hogy a 2000-es mirka szivacs nyomaival mit csinál.
Pedig nyugodtan feltételezheted,pedig nem akarok rosszindulatú lenni. Sajnos sok-sok mesterrel találkoztam már és csak a koruk miatt nem álltam le vitatkozni velük,pedig nem vagyok profi. Szép munkájuk volt,de azt soha nem mondták,hogy pont azt az anyagot használták amit pl én is. Tévedhet mindenki,de amikor már 2-3 ajánlás után is telefonon több szakmailag jó ajánlást kapsz az már elgondolkodtató.
Ez az eladó ért hozzá, hisz kb 30 éve gyakorló fényező. Lehet, hogy Ő meg is fújja 5%-kal.....de mondjuk kamrába, fűttéssel, (na nem magamtól vagyok ám ilyen okos, ezt is most tanultam :)). Lehet, hogy én csináltam rosszul valamit....de akkor a Csabi honnan tudta előre, hogy ez lesz. Nem tudom mit gondoljak az eladóról, de az biztos, hogy nem rossz szakember, mert láttam a munkáját is, de lehet, hogy még jobb kereskedő hisz beljebb van velem 40000-rel.......de ezt nem is akarom feltételezni!
Sia vizpapirt használok 800-1200-ig,polírhoz sia,3M 2000-t,szivacsbol a Mirka abralont 1000,2000,ritkán a 3000-t
Lakkbol töbnyire a Sprint UHSt használom,7000/szett /1.5l/,neked a régebbit küldem probára 0,1l 2:1 4800/szett.Száradása normál edzövel is jó.Ha du. lakkozok akkor reggel lehet csisz.polír.Nem használok gyors edzőt,mert nekem eggyik lakknál sem tetszett. Ha kell inkább sz.gyorsítót használok.
Ezt jól összefoglaltam,lehet tanulni-okulni belőle. Megint bebizonyosodott,hogy az eladók nagy része nem ért hozzá,csak eladó és persze még tanácsot is ad.
Szeretném megosztani veletek az elmúlt két hetem tapasztalatait, bukatóit, mivel nekiáltam 15 éves mondeóm teljes fényezésének ,0 tapasztalattal és rutinnal. Természetessen az általam vásárolt pisztolyról is leírom a tapasztalatokat.
"Elvégeztem" RM66 (Csabi) fórumtárs segítségével egy gyorstalpaló autófényező "tanfolyamot", telefonon és e-mailen keresztül, és itt köszönném meg neki azt a hihetetlen ,önzetlen segítőkészséget ,türelmet amit tanusított felém így ismeretlenül is és azt a hatalmas szakmai tudást amit megosztott velem! Bármikor hívhattam segített, és Ő is hívott mert kiváncsi volt hogy haladok. KÖSZÖNÖM!!
A magamféle amatőr kezdőknek szeretnék segíteni írásommal, hogy minnél kevesebb szívással tudjanak dolgozni. Ne vágjon bele senki olyan segítség nélkül akitől tanácsot tudna kérni ha problémába ütközik....mert az lesz ezt tapasztalatból mondom. Transitász fórumtársnak üzenném, hogy a jó pisztoly csak egy dolog ha nincs gyakorlat és főleg anyagismeret. Hiába van 200000ftos pisztolyod ha nem tudod mit és hogyan kell fújni vele. Bár írásaidból azt vettem ki, hogy van tapasztalatod de metált még nem fújtál.......én meg csak azt fújtam......meg szívtam.:-)
Jelenleg ahol tartok: háromnegyed autó lefényezve Ami még hátra van: háromnegyed autó lecsiszolása, újrafényezése...... A tanulópénz nagyon drága kb 40000ft plusznál tartok meg jó néhány ősz hajszálnál, és ha nincs a Csabi akkor sokkal rosszabb a helyzet. Mostmár azért látom a fényt az alagút végén.
Ami szívás lehetett abba én beleszaladtam. Talán emlékeztek rá, másfél hónapja raktam fel képet és kértem tanácsot, hogy mitől repedhetett le a gitt a hátsó sárvédőről ívcsere után. Na mindent úgy csináltam ahogy megbeszéltük és láss csodát két nap múlva elindult újra a repedés.....és aztán még kétszer ugyan ez.
Gyárilag alapozott utángyártott lökhárítóra füller aztán metál....... na 5 percen bellül úgy felmarta az alapozót, hogy csak néztem. Majdnem egy napomba került mire kromofággal lemostam az egésszet majd lecsiszoltam.
Aztán a régi előkészített fényezést is felmarta a metál........egy párszor. Pedig én szeretem a metált de elgondolkoztam a műfajváltáson:-).
Majd jött a bázis fújása....a boltban azt mondták ennek a festéknek 90% a gyári higítása de én nyugodtan higítsam 100ba (aktív fényező a tulaj, Ő mondta) Csabi figyelmeztetett de én a boltosra halgattam.....kétszer próbáltam, mindkétszer megfolyt, 90 be tökéletes.
Jött a lakk, azt mondták a boltba ezt a besa lakkot 5%ba kell higítani, Csabi ekkor is mondta, hogy 20ba kéne. Bekevertem 5 be és fújtam háromnegyed autó fidesz reklámot már csak a szín nem stimmelt, a narancs viszont tökéletes.
Mérgembe nekiáltam a maradék negyed autó elemeit fújni, mostmár teljessen betartva mentorom:-) tanácsait és hát talán megerősít majd Ő is ez már azért egész jó.
Biztos, hogy a pisztolyt is ki kellett ismernem mire így sikerült de az anyagismeret elengedhetetlen.
Akkor a pisztolyról....ha én tudok vele tükröt fújni akkor milyet tudna egy mester. El kell mondanom, nincs viszonyítási alapom de amit tapasztaltam: bátran rá lehet nyitni az anyagot mert rettenetessen jól porlaszt és kis köddel dolgozik. Kis nyomáson kell használni és kb 10-12 cm távolságról kell fújni vele. Kipróbáltam azt a tesztet amit a neten csinálnak a pisztolyokkal egy kartonra. Tökéletes szabályos oválist vagy éppen kis kört fújt attól függölően hogy állítottam. Nagyon érzékenyen reagál minden állításra.
Bocs hogy ilyen hosszan írtam, csak remélem, hogy segíteni tudtam a hozzám hasonló lelkes (vagy talán már annyira nem) kezdőknek ennek az igen nehéz szakmának a megismerésében, és buktatói elkerülésében.
Hali! Kipróbáltam a polírt 2500-as csiszolás után colomix lakkon kb 2 napot száradt festés után és azért maradt benne karc szerintem itt a lakkal lesznek bajok a mobihel akrilnál holnap próbálom ki az kb 5-6 napot száradt már. Azt akarom még kérdezni hogy te 3m-es papírt használsz-e és milyen lakkot illetve akril festéket. És még azt hogy hány deci lakkot küldtél mert hétvége körül ki lesz próbálva ja és kipróbálom a roberlo lakkott is amit mondtam telón hogy azt milyen polírozni, ja és én sia papírt szoktam használni bórdó színűt nem tudom ismered-e. De kipróbálom 2000-es 3m papírnál is és 2000-es faréclásnál is. Milyen fajta 1200-as és 1500-as papírt használtál aminek ki vitte a karcait?
Egyébként a nagyobb löketszám szerintem csak hatákonyabbá teszi a csiszolást és ha a megfelelő papírt használom ,akkor finom csiszolásra is tökéletesnek kellene lennie.De lehet rosszul tudom :-)
pedig finomcsiszolásra is szántam,remélem beválik.Majd írok hogy szuperál.....
RM66:akkor nektek bevált,ennek örülök.Egyébként azt olvastam konkrétan arról a tipusról amit veszek,hogy elég neki egy kisebb kompresszor is kb 100-150 l/min légszállítással.....
Kb fél éve használunk Extol levegős gépet,szinte minden nap.Hol poros,hol vizes,de eddig semmi baja.Azért vettem,hogy a drágábbat kiméljem,de azóta allig használjuk.