Ha jön közben a menetrendben feltüntetett a megfelelő időben, akkor nem mindegy hány vonat halad át 2 forgalmi járat között az állomáson? Mert szerintem igen. Vihar egy kanál vízben.
Sokkal inkább szomorú, hogy nem tájékoztatják az utasokat. Az ismerős felhívta a bkv-t ahol szintén lehülyézték, az Örs vezér téren azt mondták neki, hogy nem volt semmi extra vonat. A világítás meg ment a vonaton...
Azt tán még megmagyarázhatnád, hogy az utas a hülye. Ez olyan vasutas hozzáállás...
Azonkívűl szerényen megkérdezem, meg szokta-e figyelni az olvtárs, hogy milyen távolságról lehet egyértelműen elolvasni az útirány-táblát, és mennyire különbözik a "szolgálati vonat" felirata a menetrend szerinti vonatok menetirány-táblájától?
Ha az utastéri világítás le van kapcsolva, akkor nem lesz annyira megtévesztő az utasok számára (igaz, akkor nem lehet a naiv, egyébként vonatra váró utasokon poénkodni).
Szerintem is az volt az, csak addig nem akartam leírni, míg nem tudtam hogy melyik irányba ment.
Azért ez elég szomorú, hogy bizonyos utasok, ahelyett hogy elolvasnák a menetiránytáblát, rögtön összeesküvés-elméleteket gyártanak, és telefonon jelentgetnek...
Lehet: csakhogy a kalauznak kell szólni legkésőbb az előző megállóig; illetve a megállóban kell integetni, illetve sötétedés után lámpával jelezni (a negyven évvel ezelőtti utazási szabályzat szerint).
Egyébként Tölgyes és Tölgyes-alsó is ilyen megálló volt, ma újra Szentjakab néven ismerjük.
Tegnap este hív egy barátném morogva(20.20-kor), hogy Kistarcsán a hév fékezés nélkül áthaladt. Felhívta a bkv-t, erre közölték vele, hogy olyan nincs(!) és biztos nem jelzett időben. ( a megállóban bmg???)
Mire a metrót és a HÉV-et összekötik addigra már az Alstom szerelvények is a kohóban lesznek. Plusz ha netán össze is kötik akkor úgy is új szerelvényekre lesz szükség a metrónál és a HÉV-nél is.
Az persze már csak az én külön véleményem. hogy az arculat a legkevesebb, egyelőre örüljünk hogy még mennek ezek a szerelvények. :)
Gondolom arról szól a dolog, hogy már külsőre is látszódjon, hogy ez egy csodálatosan felújított szerelvény. Csak hát attól még nem lesz fiatalabb, sem a szerkezet, sem a technika. De legalább jó pénzért megcsinálják, hogy legyen. Csak az árából lehet másik három szerelvényt fellehetne újítani mindenféle puccos újítás nélkül.
Félre értés ne essék, jó dolog hogy próbálnak újítani, szebbé, jobbá tenni valamit, csak ezt kb 20 évvel ez előtt kellett volna. :)
Annak tudatában, hogy muszáj egyszer beolvadnia a HÉV-eknek a metróhálózatba és egységesebb arculatot kell használniuk. Hogy aztán a 3-mas metró kocsijai vagy az új kisföldalattik milyenek lesznek, már jó kérdés.
Az praktikus színösszeállítás, tudva hogy a BKV-nál milyen gyakran mossák a kocsikat :D Kb mint a 2-es 4-es metrón a fehér. Azt sem gondolta át szerintem aki ezt a színt választotta. :D