Akkor nézd meg a második linket az levegős kazán társasházban is lehet használni és kaszkádba lehet többet összekötni...a hőszigettelést nem helyettesíti igy a fűtés sem váltja ki ha nem alacson energiás a ház...amúgy mehet éjszakai áramról is és az ólcsóbb mint a nappali , nappal pedig takarékon..., az nappali árammal is számolva a gázhoz képes (nem támogatott) is hoz megtérülést...amúgy társasháznál a fajlagos bekerülés olcsóbb mivel többen használják...
És mennyi a működési költsége ? Egy társasháznál meg nem tudom van-e elég hely hogy lerakják a csöveket, mert a prérin van hely, de az urbanizáció azért még létezik ! ;)
Szia ! FÉG átfolyós vízmelegítő, többet nem is kell róla tudni ! :) Ha átfolyóst raksz helyette, az soha nem lesz az igazi (a műjödés azonos a maiaknál is az mint ennél). Lehetne hőtárolóst, az komfortosabb, azzal használhatók jól a mai keverős, hőfokszabályzós csaptelepek. Abból van többféle méret, 60 literestől mondjuk. De több helyet foglal. Rossz hír hogy hozzá kell nyúlni a kéményhez feltehetően, úgyhogy kéményseprőnek látnia a kellene.
Egy kondenzációs kazán mondjuk 400eFt, +helyszinreszállítás, +gázterv+gáz rákötés az utcán+ gázrákötés a telken belül+ beüzemelési díj, (gázos és kéményes), +kémény, +gázcső anyag+gázóra,+gázóra szekrény (opcionális),+földásás
alsó hangon is legalább 1.5-2MFt és a hőszivattyú mondjuk 3.5MFt és 1MFt támogatást kapsz rá és már is 0.5-1MFt a különbbség ami 8 éven belül megtérül manapság egy nagyobb háznál... ha olyan igények is vannak, hogy légkondi is kell ami 100-400eFt kiépítéstől függően akkor pedig már is a hőszivattyú áránál vagyunk...ergó a kondenzációs nem éri meg....ha hozzávesszük ,hogy jövő karácsonyra a gáz ára a 180Ft/m3 határ környékén lesz akkor bizony elég rosszul jár itt mindenki...igy a hőszigeteléssel most jobban jár barki az elnem fogyasztott energia a legjobban megtérülő beruházás...
az alábbi készüléket szeretném azonosítani (mármint, ha mások azonosítanák :) Egyébként egy konvektoros lakásban található, de nem hiszem, hogy ez számít.
Ha valamit le kell olvasni róla, mondjátok, de nem látok rajta semmi címkét. Én úgy ismerem, hogy átfolyós vízmelegítő. Az a lényege, hogy vagy csak forró, vagy csak hideg víz folyik belőle, a langyos gyakorlatilag kivitelezhetetlen.
A kérdés: ki lehet-e cserélni olyanra, amitől nekem jó lesz (nem "kempingérzés"), ha igen, milyen típusokat ajánlotok, kábé mennyibe kerülne (mondjuk közepes árkategória, de nem gagyi), mennyibe jön beszerelni, meg ha esetleg megbízható szakit tud vki, azt is megköszönném.
Ha egyetlen nagy tér lenne, akkor elvileg lehetne ... szerintem. De mivel valszeg szobák vannak, azok nem egyenletesen hülnek, így a kérdés, hogy hol méred. Persze ha egyszerre mindenhol és átlagolod, akkor megintcsak jó. De ez azért minima supermennek való feladat. Ráadásul nem ártana elérni azt sem, hogy a kinti hőmérséklet maradjon állandó.
Viszont fordítva elég jó lehet ... kiszámolsz egy szobát, és méred a változását pár napig. Az alapján eldönthető, hogy mennyire jó. Meg igazából ha bent folyamatosan tartod a 24 fokot, és méred a kinti hőmérsékletet is folyamatosan, akkor az elhasznált gáz alapján meghatározható a veszteség. De ez is inkább csak közelítés lesz, mert ugye nem minden szobában tudod tizedfokra tartani a hőmérsékletet.
sziasztok ha hőveszteség. Lehet ezt vhogy durván számolni (pl. felfűtöm a lakást 24 fokra, és számolom mennyi idő alatt hűl le mondjuk 22 fokra - tizedespontos hőmérőt használva) - elosztom légköbméterrel vagy ablakok számával vagy akármi...
Kb közepesen-gyengén van szigetelve a házam csak kíváncsi lennék. Vagy ez baromság?
Ha 30kw-os kondenzációs kazánról beszélünk, akkor az max 15kw-os értékkel számolandó, ha azt akarod hogy a kondenzációt ki tudd használni.
Keress egy olyan tervezőt, aki hajlandó neked ténylegesen számolást végezni kondenzációs kazánra, azaz 30/20 vagy 40/30 vízhőfokra. Igaz a D-ég-es cikk, bizony itt már nem lehet hasra ütni, számolni, tervezni kell (és igazából már az épület tervezésénél be kellene vonni a gépészt).
A 30-as ytongra meg rányomhatsz nyugodtan12-14 centi szigetelést...
Nem tudom mi neked a jobb minőség, de ott a Termomax Inka, ami üzemel pár helyen hiba nélkül és nem kerül ennyibe.
Abban igazad van, hogy a legjobb befektetés a hőszigetelés. De ahol kicsi a hőveszteség, ott éppen van létjogosultsága a kondenzációs technikának.
A hőszivattyús technikai kb 15 év múlva lesz talán elérhető, most beláthatalan a megtérülési ideje, egyelőre a napkollektoros rendszereknek (vegyes használatban) van létjogosultsága, de 15 év múlva éppen ki lehet cserélni a mai kazánokat, így ma kondenzációsba fektetni nem nagy veszteség szerintem.
Szerintem a kondenzációs nem éri meg...egy sima jobb minőségű turbos 200-300eFt között van a kondenzációs pedig drágább a jobb minőségűek 400-500eFt körül kezdödnek...
Inkább vegyél rajta 12 vagy 14 cm közetgyapot -t a 10-s helyett...vagy növeld a padlóba és a lábazatra kerülő hőszigetelés vastagságát...
Minél kevesebb a veszteség amit potolni kell annál érdektelenebb a fűtés mivel kis veszteségnél kevesebbet takarítana meg...és később nem bánnád amikor kidobod a gázkazánt és hőszívattyút állítasz a helyére...:)) Amúgy egy 24kw kazán körül gondolkodjál..pláne ha rádobsz a hőszigetelésre 2-4 cm -t:))
Szeretnék én is tanácsot kérni kazán ügyben is.Milyen tipust ill.teljesitményű kazánt érdemes venni az alábbiak ismeretében:30-as ytong fal 10cm-es hőszigeteléssel ( U=0.18 ) , födém fagerendás 25 cm szigetelés ( U=0.14 ),ablakok 3rétegű üveggel (0.7) 160 nm. A tervező (épitész) egy 30 kW-os kazánt irt, ami a lentebb irtakat olvasva egy "kissé" soknak tűnik. Kondenzációsba meg végképp... A múltkori válaszokat is köszönöm
Értem, de akkor is jobban járnék egy 12-16kW-os kazánnal, tekintettel arra, hogy az még jobban le tudna modulálni, és így nagyobb hatásfokot érnék el azen a teljesítményen is, vagy nem?
Értsd, az egész éves mérlegen (nagyon kevés -15 fokos átlaghőmérsékletű, és sok átlagosan hűvös nap van mo-n) jobban járok egy 12kW-os kazánnal mely modulálva 30%-100% (3,6kW-12kW) között járna, mint egy 24kW-al (30%-50% = 7,2kW-12kW, ősszel-tavasszal állandóan ki-be kapcsolgatva).
Tudom, hogy minél jobban lemodulálva nagyobb a kondenzációs hatásfoka, de lehet, hogy a sok ki-be kapcsolás miatt ez nem igaz. Nem találok ilyen infót a neten, de szerintem folyamatos üzem esetén érvényesek ezek az adatok. Ilyen erővel ha 35kW-os rakatnék, annak a csak 30%-os tartományában mindig optimális lenne a hatásfoka, így adna le ~12kW-ot, de félek nem így van.
Amúgy az építész tervezőm a társtervezőkkel (statikus, gépész, belső, kert) együtt dolgozik, az ő teveik is benne voltak az elfogadott árban-szerződésben. A végleges terv még nincs kész, de mivel csak tetőtérbeépítés és belső átalakításról van szó, a határoló falak - tető - nyílászárók és azok pontos szerkezete már megvan. Mire a gépész is megkeresne, addigra tisztában szeretnék lenni néhány dologgal, nem szeretnék olyan dologban döntést hozni, amit nem értek...