Megy az, annyi amennyi. De van igazad, elvégre a bankok is ráfizetésesek, még is milyen jól elvannak. Valahol imponál is nekem Musk és a Tesla, csak ti túlságosan elfogultak vagytok vele.
Szerintem abban az esetben, ha rentábilis a nagy autógyártók hamar meg tudják előzni a Teslát. Ők tudják hogyan kell gazadságosan nagy mennyiséget gyártani a Tesla még nagyon nem. Kellenének oda szakemberek.
A "sorozatgyartasra" Ford elött joval mar rajött a sörgyartas. Ford arra jött ra, hogy hogyan kell a sorozatgyartas (szalaggyartas) elönyeit lepesröl lepesre az autoiparban hasznalni.
Tegyük hozzá hogy H Ford tudta hogyan kell csinálni.
Amit nem volt lehetséges másként csinálni, ami lehet azt nem, Fordlandia volt olyasmi annak a tökfej lakatosnak mint itt kommunistáknak a gyapot termesztés. Nagyon sötét egy ember volt az, sötétebb mint a kicsit később megjelent munkás igazgatók az államosított vállalatoknál. Ez valószínűleg általános szabály lehet az ipar fejlődés bizonyos szakaszában.
Ford rájött (nem pedig tudta az elejétől fogva), hogy hogy kell autót csinálni.
Autót manapság mindenki tud, most az volt az új terep, hogy hogyan kell villanyautót csinálni. Nos ezt hozta el Musk. Azért valljuk meg, 5 évvel ezelőtt még nem loholtak a német prémium márkák farokfelvágva a Tesla után, hogy ők majd 20 év múlva húúúú de nagyon fognak tudni villanyautót gyártani. Akkor még ugyanaz a fikázás ment mint amit shadow ad elő. A kínai szabályozásra is csak egy közös vonyítás volt a reakciójuk, pedig csak 10%-nyi vellanyosság van megkövetelve, az is fokozatosan.
A realista megoldás, hogy tényként elfogadjuk a változások bekövetkeztét és felkészülünk a hatásokra.
A realista megoldás dilemmája, hogy milyen mértékű változásokra készüljünk fel? Ha nem vagyunk képesek előre jelezni a változások mértékét, akkor a felkészülés kb értelmetlen. >> mivel senkinek sincs kristálygömbje, ezért a realista megoldás értelmetlen.
Az "alarmista" ugye elvetendő - ezerszer megindokolták már itt a t. olvtársak, hogy baromság az egész - tehát marad a nem csinálunk semmit.
;) A poén az, hogy életünk nagyobbik részét (1970-ben fordult elő először) egy olyan korban éltük, amikor több erőforrást használtunk évente,
mint amit a földi bioszféra előállítani tudott ugyanennyi idő alatt. Tehát nem csak a létező, hanem a jövő generációk számára potenciálisan még
rendelkezésre álló energiaforrásokat is feléltük.
A rendszer méretéből és tehetetlenségéből adódóan a következmények nem azonnaliak, de tartósak.
A világtörténelem legnagyobb népirtását mi végezzük éppen. Ökomenikusan, szabad akaratunkból, mindenféle lelkiismeretfurdalás nélkül.
A Tesla folyamatosan veszteséges. Eddig sikerült hypeolva, mindig új és új tőkét bevonva előre menekülnie. Ügyesen csinálják, de ha nem jön valóan egy technológiai áttörés tőlük, akkor bukni fognak. Kérdés mikor fogy el a befektetők türelme, úgy mint a Panama csatorna esetében.