Hogy érzékelhető legyen: ma a teljes globális áramalapú energiatárolás ex-has mondjuk 6-7 GWh, 2030-ra lesz 300-400 GWh. Ez 4.000 hordó olaj ekvivalens ma, 2030-ban pedig ~250.000 hordó. Oké, tévedtek a hárombetűsök a széllel és a nappal is, hozzunk egy tízes szorzót és mondjuk azt hogy lesz 2030-ra 3000 (sic!) GWh kapacitás. Ez 1.800.000 hordó olaj.
Megismételném, ma 99.300.000 hordó olajat fogyasztunk el. Ennyit arról a vitáról, hogy ha nincs fúziós erőmű szintű (amitől 50 éve vagyunk 50 évre ugye) áttörés az energiatárolásban (vagy szemléletváltás, pl. valami supersmart global grid, etc.), akkor mi lesz a jelenlegi technológián alapuló energiatárolással. Ló...
amíg kémiai, elektrokémiai, kinetikai, stb. módon tárolsz, soha nem lesz nagy áttörés mert mindegyik véges és nehezen skálázható. amíg nincs megoldva a közvetlen villamos energia tárolása (vö. szuper/ultrakapacitás vagy valami más amiről még nem tudunk), addig globális szintre nem lesz skálázható, mert egyszerűen hülyeség lenne és érdemesebb fejlett technológiákkal felhasználni a nagy energiasűrűségű anyagokhoz mint földgáz vagy kőolaj.
A kiégett BMW kocsikról a közösségi médiában terjesztett fotók és videók oda vezettek, hogy Dél-Koreában már számos parkolóba be sem engedik a BMW autókat, illetve az utakon más autósok igyekeznek elkerülni őket.
(-: De lehet, sok mindent lehet, de az áttérés a gőz korából az elektromosság korába ott tévedett nagyot Lenin, sokkal hosszadalmasabb mint gondolná az ember. Viszont amit itt egyesek nem akarnának tudomásul venni, hogy közben az emberek gondolkodása, egymáshoz való viszonya, boldogság érzete is megváltozik. Hanem úgy gondolják, hogy mint az újság lapozgatást ahogy felváltotta a teló babrálás a társadalom megváltozása nélkül, úgy a benzinkúton lecserélődik kábelre a gumicső.
Hazudni te szoktál, az egyik 42 ezer dollár, a másik 44 ezer, ez szerintem egy árazás, de a 44 ezres, nem csak nagyobb erősebb gyorsabb, takarékosabb, hanem 500km hatótávú is, és az nem a fos BMW.
A japánokat érdekes, kevésbé érdekli a tölthető akkumulátor, a hidrogén jobban.
Lemaradtál. A japánokat nagyon érdekli az akkus hajtás annyira, hogy teljesen bele is szerelmesedtek. A tüzelőanyagcella koncepció személyautókba a múlté, jó lesz talán teherautókba és microCHP-kbe áramgenerátornak.
Strategy change
Toyota has expanded EV development capabilities since last year when it announced it would add fully electric vehicles to its product line-up. The announcement surprised some industry players as the automaker had long touted a green-car strategy focusing mainly on plug-in hybrid and fuel-cell vehicles (FCVs).
Terashi, who heads Toyota's EV Business Planning Department, said the automaker was not shifting focus from FCVs to EVs, but rather planned to increase offerings in both segments.
Nagyon régi már az is. De szoktam írni, hogy a végső korlát világosan ki van jelölve, a litium - fluor lenne az de olyan soha nem készült kiállítási sőt szerintem laboratóriumi érdekességnek se. A kémia ennyit tud.
Más, fizikai elvek alapján viszont még semmi nincs a megvalósítás közelében se.
De nem is erről szól ez, írogatom nektek, hogy a társadalom is változik, kb olyan tempóban mint a technika, ami majd tényleg lesz akár minden háznál ha akkumulátoros autó az olyan max 100km/h sebességre lesz képes de inkább 70 es utazó és olyan 50km es körzetben lehet nyugodtan mozogni vele. Tehát visszatérés a parasztszekérhez de igény se lesz másra. Ezek a dolgok így függnek össze egymással, a mai autók gyorsabbak és nagyobb távolságokra akár világ körüli útra lehet gondolkodás nélkül elindulni vele, viszont ilyennek is kell lennie.
A Tesla a sajátfejlesytésü 2170 es akura van beälittva
Jó lesz az Panasonicnak is.
ami a felylesztést illeti 2.8% ra sikerült csökkenteni a Kobolt-ot 8% rol
Nincs itt semmi fejlesztés a Lithium Nickel Cobalt Aluminum Oxid lett Lithium Nickel Mangan Cobalt Oxid típusra váltva ahol eleve kevesebb kobalt mint összetevő már csak a benne lévő anyagok eltérő atomtömege miatt is.