Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 2 329940

Így igaz, a probléma nagyságrendekkel haladja meg a megújulók lehetőségeit.

Illetve minden egyéb lehetőséget.

Előzmény: ayantaqe (329938)
ayantaqe Creative Commons License 2018.08.06 0 2 329939

170 ezer GWh.

Előzmény: Törölt nick (329937)
ayantaqe Creative Commons License 2018.08.06 0 1 329938

Hogy érzékelhető legyen: ma a teljes globális áramalapú energiatárolás ex-has mondjuk 6-7 GWh, 2030-ra lesz 300-400 GWh. Ez 4.000 hordó olaj ekvivalens ma, 2030-ban pedig ~250.000 hordó. Oké, tévedtek a hárombetűsök a széllel és a nappal is, hozzunk egy tízes szorzót és mondjuk azt hogy lesz 2030-ra 3000 (sic!) GWh kapacitás. Ez 1.800.000 hordó olaj.

 

Megismételném, ma 99.300.000 hordó olajat fogyasztunk el. Ennyit arról a vitáról, hogy ha nincs fúziós erőmű szintű (amitől 50 éve vagyunk 50 évre ugye) áttörés az energiatárolásban (vagy szemléletváltás, pl. valami supersmart global grid, etc.), akkor mi lesz a jelenlegi technológián alapuló energiatárolással. Ló...

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 0 329937

Százezer megawattóra energia naponta.

Előzmény: ayantaqe (329936)
ayantaqe Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329936

apropó, ma 99,3 millió hordó kőolaj fogyott a világon. xd

ayantaqe Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329935

amíg kémiai, elektrokémiai, kinetikai, stb. módon tárolsz, soha nem lesz nagy áttörés mert mindegyik véges és nehezen skálázható. amíg nincs megoldva a közvetlen villamos energia tárolása (vö. szuper/ultrakapacitás vagy valami más amiről még nem tudunk), addig globális szintre nem lesz skálázható, mert egyszerűen hülyeség lenne és érdemesebb fejlett technológiákkal felhasználni a nagy energiasűrűségű anyagokhoz mint földgáz vagy kőolaj. 

Előzmény: AeNau (329933)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 0 329934

Nagyjából itt van a lényeg.

Az autók jellemző tulajdonságai hatalmasat javultak, össze sem lehet vetni egy mai széria autót egy 32-40 évvel ezelőtti csúcsmodellel.

Ám áttörést, jelentős fordulatot, vagy valamiféle elvi minőségbeli változást nem tud felmutatni és nem is fog tudni.

A saját korlátait nem tudja átlépni.

Előzmény: AeNau (329933)
AeNau Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329933

Ha ólmot nézed akkor még jobb a helyzet.....

 

Szóval mi a jelentős fejlődés.... mondjuk...jelentősen csökkent az akku tönege/térfogata....  

 

változik az anyag összetétele, az még nem jelentős eredmény önmagában....

Előzmény: Pomber Béla (329932)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329932

Az, hogy a véges kobalt szállítási kapacitások mellett(ami már most is behatárolja az akku gyártást) 3-szor annyi akku gyártható mint eddig.

Előzmény: AeNau (329931)
AeNau Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329931

" ami a felylesztést illeti 2.8% ra sikerült csökkenteni a Kobolt-ot 8% rol

szoval komoly munkák folynak a háttérbe a akufronton"

 

Ebben mi a komoly fejlesztés???

Előzmény: garmin7 (329909)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329930

OFF

 

jo vagy rossz hangulat van nalatok a cegen belul*?

 

*feluletesen atfutva a szamaitokat, nem jok... ugy altalaban is romlik a DAX cegek profitabilitasa, de a BMW-Mercedes 2013-ban sem volt valami acelos

 

/OFF

Előzmény: Törölt nick (329919)
Rangun Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329929

https://privatbankar.hu/vasarlo/itt-az-ujabb-botrany-kigyullado-autokat-hiv-vissza-a-bmw-320590

 

A kiégett BMW kocsikról a közösségi médiában terjesztett fotók és videók oda vezettek, hogy Dél-Koreában már számos parkolóba be sem engedik a BMW autókat, illetve az utakon más autósok igyekeznek elkerülni őket.

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 1 329928

 Viszont amit itt egyesek nem akarnának tudomásul venni, hogy közben az emberek gondolkodása, egymáshoz való viszonya, boldogság érzete is megváltozik.

Ez egy alapigazság, igaz minden területre.

A jövő megálmodása során senki nem számol a folyamat társadalmi visszahatásával.

 

A mai körülmények közé képzeli a jövőt.

 

Példa rá az akkuk milliárdjaira épülő világunk működésének víziója.

Milyen fasza lesz, hiszen alig lesznek füstölgő kémények, minden hang nélkül, csendesen akkukról megy majd, amit napenergiával fogunk megtölteni.

Aztán hány kilométer vastagon lehet majd beborítani a Földet azzal a sok akkuval, ami ehhez kell?

 

Hohó, anno kiszámolták, hogy a konflislovak is teliszarják majd Párizst több méter vastagon, amiből nem lett semmi.

 

Nem, mert azok a konflislovak eltűntek, az akkukat meg behozni akarják.

De az akkuszükséglet kérdését máris lesöpörték.

 

Ez csak egy példa a butaság megnyilvánulására.

Előzmény: zöldkomcsi. (329927)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.06 -1 0 329927

(-: De lehet, sok mindent lehet, de az áttérés a gőz korából az elektromosság korába ott tévedett nagyot Lenin, sokkal hosszadalmasabb mint gondolná az ember. Viszont amit itt egyesek nem akarnának tudomásul venni, hogy közben az emberek gondolkodása, egymáshoz való viszonya, boldogság érzete is megváltozik.
Hanem úgy gondolják, hogy mint az újság lapozgatást ahogy felváltotta a teló babrálás a társadalom megváltozása nélkül, úgy a benzinkúton lecserélődik kábelre a gumicső.

Előzmény: Törölt nick (329924)
Rangun Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329926

olyan még nincs, ezért csak USA árakat lehet összehasonlítani.

Előzmény: Törölt nick (329923)
,m,1710 Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329925
Előzmény: QuantumSingularitas (329912)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 0 329924

A kémia ennyit tud.

Majd megmutatják neki a tanulógörbét, aztán felskálázzák a tudását.

50 év múlva olcsóbb lesz, mint a csirkefarhát.

A  Tesla traktor meg 3 napig szánt a tábla sarkán lévő gyorstöltővel felröffentett akksival.

 

A jövő héten lesz erről tanulmány is, az szinte tuti.

Előzmény: zöldkomcsi. (329914)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329923

Igen, az egy fos Tesla.

 

Korábban az EUs árakról volt szó.

 

Előzmény: Rangun (329922)
Rangun Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329922

Hazudni te szoktál, az egyik 42 ezer dollár, a másik 44 ezer, ez szerintem egy árazás, de a 44 ezres, nem csak nagyobb erősebb gyorsabb, takarékosabb, hanem 500km hatótávú is, és az nem a fos BMW.

Előzmény: Törölt nick (329920)
_Berci Creative Commons License 2018.08.06 -2 0 329921

 

Igen jo fizetesekre fussa a hitelböl. Van akinek megeri Pax2 kendacsolasa ...

 

https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/meses-fizetestesek-a-kormany-kedvencenel.667497.html

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329920

Ne hazudozz.

Előzmény: Rangun (329895)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329919

Igen, mindegyiknek van 4 kereke. 

Előzmény: szilvatövis (329887)
Auralianus Creative Commons License 2018.08.06 -3 0 329918

Akkor az EU többségének, beleértve Mo-t is villannyal kéne járnia ;)

Előzmény: mica-r (329913)
szilvatövis Creative Commons License 2018.08.05 0 1 329917

A japánokat érdekes, kevésbé érdekli a tölthető akkumulátor, a hidrogén jobban.

 

Lemaradtál. A japánokat nagyon érdekli az akkus hajtás annyira, hogy teljesen bele is szerelmesedtek. A tüzelőanyagcella koncepció személyautókba a múlté, jó lesz talán teherautókba és microCHP-kbe áramgenerátornak.

 

Strategy change

Toyota has expanded EV development capabilities since last year when it announced it would add fully electric vehicles to its product line-up. The announcement surprised some industry players as the automaker had long touted a green-car strategy focusing mainly on plug-in hybrid and fuel-cell vehicles (FCVs).

Terashi, who heads Toyota's EV Business Planning Department, said the automaker was not shifting focus from FCVs to EVs, but rather planned to increase offerings in both segments.

https://www.cnbc.com/2017/12/18/toyota-to-make-over-10-battery-ev-models-in-early-2020s.html

Előzmény: zöldkomcsi. (329901)
mica-r Creative Commons License 2018.08.05 0 0 329916

Nem is róluk szólt a kérdés....

Előzmény: Rangun (329915)
Rangun Creative Commons License 2018.08.05 0 0 329915

A németeknek egyik sincs.

Előzmény: mica-r (329913)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.05 -2 0 329914

Nagyon régi már az is. De szoktam írni, hogy a végső korlát világosan ki van jelölve, a litium - fluor lenne az de olyan soha nem készült kiállítási sőt szerintem laboratóriumi érdekességnek se. A kémia ennyit tud.

Más, fizikai elvek alapján viszont még semmi nincs a megvalósítás közelében se.

De nem is erről szól ez, írogatom nektek, hogy a társadalom is változik, kb olyan tempóban mint a technika, ami majd tényleg lesz akár minden háznál ha akkumulátoros autó az olyan max 100km/h sebességre lesz képes de inkább 70 es utazó és olyan 50km es körzetben lehet nyugodtan mozogni vele. Tehát visszatérés a parasztszekérhez de igény se lesz másra. Ezek a dolgok így függnek össze egymással, a mai autók gyorsabbak és nagyobb távolságokra akár világ körüli útra lehet gondolkodás nélkül elindulni vele, viszont ilyennek is kell lennie.

Előzmény: QuantumSingularitas (329902)
mica-r Creative Commons License 2018.08.05 0 2 329913

Járjon villannyal az, akinek nincs benzinje :-)

 

Előzmény: Rangun (329911)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.08.05 0 0 329912

A Tesla a sajátfejlesytésü 2170 es akura van beälittva

Jó lesz az Panasonicnak is. 

ami a felylesztést illeti 2.8% ra sikerült csökkenteni a Kobolt-ot 8% rol

Nincs itt semmi fejlesztés a Lithium Nickel Cobalt Aluminum Oxid lett Lithium Nickel Mangan Cobalt Oxid típusra váltva ahol eleve kevesebb kobalt mint összetevő már csak a benne lévő anyagok eltérő atomtömege miatt is.

Előzmény: garmin7 (329909)
Rangun Creative Commons License 2018.08.05 0 0 329911

spóroljon az, akinek nincs.

Előzmény: mica-r (329910)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!