Jaja, ebben vagyon a nagy igazság, de azt elég nehéz kimagyarázni, hogy nekem itt a 24 órás kompaktok is kihúznak éveket, az azonnal fel/le kapcsolós mozgásérzékelősök sem mennek tönkre pár hónap alatt, plusz mellettem irodában van a budi és az előtér, ott 10 vagy 15 perc késleltetés van, általában vagy folyamatosan világít, vagy pont lekapcsol, mikor jön a következő páciens. Szintet meg sokszor kompletten felkapcsolva hagyják hét végére. Akármerről szorzom, mindegyik cső hozza az üzemórát.
"Ez persze igaz, de tuti sokszoros ára van a csúszógyűrűs-tekercselt motornak."
Az valóban tuti.
"Némi tudtommal működésben nem vazarja a nullacsillagosítás a motort."
A csillagpont nullázása nem zavarja a motor működését.
Sőt, bizonyos egyfázisú motoroknál muszáj is "nullázni a csillagpontot", különben el se indul ;)
"Elektrotechnikailag szemlélve... vagy óriási nagy áram megy át a holmin, akkor elég feszesnek kell lenni az elektrolitnak, vagy pedig nagy a fesz, de hát az nem megy."
Mivel a vízbe meregető izé csupaszon van, ezért valószínűleg úgy kell tekercselni a forgórészt, hogy az ott szabadon lévő feszültség semmiképpen ne legyen több az életvédelmi maximumnál (asszem 65 volt).
Az áram meg annyi, amenyi a lakosság kielégítő forgatásához szükséges, ehhez kell méretezni a vízbe merítendő felületek négyzetcentiméterét, no meg a víz sósságát.
"Szerintem már rég tirisztoros témák vannak, ki merítgetne még ma?"
Nem igazán értek a ringispíltechnikához, de úgy gondolom, hogy
- a forgórészben gerjedő áram csupán néhány hertz-es frekvenciájú lehet, tehát a forgórész-áram frekvenciája az 50 Hz hatására az állórészben létrejövő forgó mágneses tér és az aszinkron szlip miatt lassabb forgórész fordulatszám különbsége (remélem érthetően hebegek)
- a tirisztor az ellenállását nem képes változtatni, tehát egy tirisztort csak bekapcsolni (begyújtani) lehet (sokan nem tudják, hogy még kikapcsolni sem lehet)
- tehát ha másodpercenként csak néhányszor van lehetőség újra begyújtani a tirisztorokat (tehát nagy a holtidő két energialöket között), akkor a motor nyomatékában erős rángatózás lépne fel.
Persze az is lehet, hogy tévedek, nem nagyon értek az ilyesmihez.
(gondolom olyan dolgokat mondok itten, amiket már régen tudsz, de hátha más is olvassa a topicot)
"A hülyék ebből azt nem értik, hogy a felkapcsolások száma is korlátozott, beteszik lépcsőházakba, közbudikba, mozgásérzékelők után, azt egy hónap múlva halott."
Ne máááááár!: "(Minden energiatakarékost max 2 óráig lehet üzemeltetni, utánna 3/4 óráig pihennie kell. Nagyon apróbetüs részt is olvasd eleű a papírján)"
Egy ilyen kistömegű cucc 10-20 perc alatt eléri a hőmérsékletét, nem fog felforrni 2 óra után. Az egyébként nem búrás holmik gyorsan melegednek, mert ők maguk jól szellőznek, de a bebúrázottak sokkal lassabban. A zárt lámpatest az, amiben nem lép fel semmilyen konvekció, igazából IP44 cuccok szoktak lenni.
Az a szöveg azt jelzi, hogy az években megadott üzemidőt napi egy felkapcsolással és utána két óra üzemmel számolták ki. A hülyék ebből azt nem értik, hogy a felkapcsolások száma is korlátozott, beteszik lépcsőházakba, közbudikba, mozgásérzékelők után, azt egy hónap múlva halott.
Ez persze igaz, de tuti sokszoros ára van a csúszógyűrűs-tekercselt motornak. Némi tudtommal működésben nem vazarja a nullacsillagosítás a motort.
Elektrotechnikailag szemlélve... vagy óriási nagy áram megy át a holmin, akkor elég feszesnek kell lenni az elektrolitnak, vagy pedig nagy a fesz, de hát az nem megy.
Szerintem már rég tirisztoros témák vannak, ki merítgetne még ma?
Ha nem órákig égeted az ízzót akkor azért belemehet. (Minden energiatakarékost max 2 óráig lehet üzemeltetni, utánna 3/4 óráig pihennie kell. Nagyon apróbetüs részt is olvasd eleű a papírján)
Előszőr is elnézést hogy csak így bepofátlankodok, de szükségem lenne a szakmai segítségetekre!
Új építésű házban konektorokat, kapcsolókat szerelnék fel, ki is néztem a Legrand Niloé közepes árfekvésű terméket. A kérdésem az lenne hogy ezek "rugós" kialakítással rögzítik a vezetékeket és nem csavarosak. Meg szabad ezeket venni vagy nézzek hagyományos csavaros rögzítésű másik termékcsaládot?
Ezt mondom. Kiccsávó koromban ott volt a nagy láncos, mellette lábakon állt a bödön, általában téglalap, oszt mint egy forgókondit, kövér cigánybanya szépen belehúzta, sistergett, minél lentebb tolta, annál nagyobb volt a fordulat. Most meg 20ezer papír, üzemeltető gyerek mondja, hogy évente ki kell menni a gyártóhoz vizsgázni, új gépeket is tanulni, meg adott gépre lehet jogosítványa, munkavédelmes oktatása, ésatöbbi, mellékesen minden gépet amit kezelsz úgy kell ismerni, hogy júzerként fel is ülsz rá, ilyenkor kint 1 napig csak fejen lógnak pörögnek, aztán jönnek a papírok, vizsga, meg a többi, utána folytatódik idehaza a menet. Megnéztem a plecsnit is, ha jól emlékszem BME gépész szakágtól kezdve a mindenféle villanyos cégek oda vannak listázva, mint felülvizsgáló szerv.
Csak megjegyzem, hogy ezekre a berndezésekre komolyabb előírások vannak, mint egy betonkeverőre. Ráadásul ezeket a berendezéseket minden telepítésnél ellenőrizni kell, különben a jegyző nem ad engedélyt az üzemeltetésre.
Mostanság nem láttam igazi bucsus népeket, de beszéltem ilyenek üzemeltetőivel is, utazó vidámpark, meg itt a rendes, azt ahogy nézem elég komolyan veszik mindenféle szempontból.
Az aszinkron villanymotoroknál a villany csak a külső állórészbe van bevezetve, ott hoz létre egy forgó mágneses teret. Ez a mágneses tér gerjeszt áramot a forgórész vezetőiben (ugyanúgy, mint a trafónál az egyik tekercs a másik tekercsben) ettől az áramtól válik (elektro)mágnessé a forgórész is. Mivel a forgórész tekercsei kis menetszámúak, viszont jó vastagok, erzért ez a gerjesztett elektromosság nagy áramú, viszont kis feszültségű.
A körhinta-motoroknál a forgórész tekercselése három fázisúra van megcsinálva, a három tekercsvég ki van vezetve a motorból (három csúszógyűrűn+szénkefén át), így kívülről pl egy sós vízbe meríthető fokozatos rövidrezáró szerkentyűvel változtathatjuk a forgórész tekercsek áramának mértékét (mintha egy nagy teljesítményű három fázisú potenciométer lenne).
Körhinta esetén az ott fellépő feszültségről adataim nincsenek, de szerintem nem lehet életveszélyes szintű (sacc: 20-40 volt max).