Keresés

Részletes keresés

Jahno Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44228

Jaja, ebben vagyon a nagy igazság, de azt elég nehéz kimagyarázni, hogy nekem itt a 24 órás kompaktok is kihúznak éveket, az azonnal fel/le kapcsolós mozgásérzékelősök sem mennek tönkre pár hónap alatt, plusz mellettem irodában van a budi és az előtér, ott 10 vagy 15 perc késleltetés van, általában vagy folyamatosan világít, vagy pont lekapcsol, mikor jön a következő páciens. Szintet meg sokszor kompletten felkapcsolva hagyják hét végére. Akármerről szorzom, mindegyik cső hozza az üzemórát.

Előzmény: amator007 (44227)
amator007 Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44227

"de szerintem vagyunk itt páran a topikról, akik ilyennel nem találkoztak."

Meg páran akik nem tudják mire való az anód.

Meg páran akik nem tudják hogy, az új Hajdú bojler semmivel sem jobb mint az olasz. (Azt nem mondom el, hogy miért.)

Meg páran akik nem tudják hogy, Fi relét kell rakni minden vizsehelyiséghez és kültérhez. 

Meg páran akik nem tudják hogy, gégecsövet miért kell rakni gipszkarton falba.

Meg páran akik nem tudják hogy,.....

Sorolhatnám még sokáig.

Nem akarok senkit se megbántani, de sok "vak vezet világtalant" van itt az oldalon. Tisztelet a kivételnek.

Mert az helyett hogy, tanácsot adna annak aki nem ért hozzá, játsza az eszét.

Pedig vannak itt érdemleges hozzászólások is (bevallom van amit én is itt olvastam), csak sajna eltünik a sok félremagyarázás és hüjeség mellett.

 

Bocs ha valakit megsértettem, nem ez volt a szándékom.

 

Előzmény: Jahno (44224)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44226

...tehát ez a körhinta vezérlés tirisztor/triak helyett valószínűleg (antiparalel) FET-ekel vagy tranzisztorokkal működik.

Vagy még mindig sós vízzel... mindenestre ha valaki esetleg a közeljövőben körhinta környékén járna, feltétlenül jelentse a vezérlés módját.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (44225)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44225

"Ez persze igaz, de tuti sokszoros ára van a csúszógyűrűs-tekercselt motornak."

 

Az valóban tuti.

 

"Némi tudtommal működésben nem vazarja a nullacsillagosítás a motort."

 

A csillagpont nullázása nem zavarja a motor működését.

Sőt, bizonyos egyfázisú motoroknál muszáj is "nullázni a csillagpontot", különben el se indul ;)

 

"Elektrotechnikailag szemlélve... vagy óriási nagy áram megy át a holmin, akkor elég feszesnek kell lenni az elektrolitnak, vagy pedig nagy a fesz, de hát az nem megy."

 

Mivel a vízbe meregető izé csupaszon van, ezért valószínűleg úgy kell tekercselni a forgórészt, hogy az ott szabadon lévő feszültség semmiképpen ne legyen több az életvédelmi maximumnál (asszem 65 volt).

Az áram meg annyi, amenyi a lakosság kielégítő forgatásához szükséges, ehhez kell méretezni a vízbe merítendő felületek négyzetcentiméterét, no meg a víz sósságát.

 

"Szerintem már rég tirisztoros témák vannak, ki merítgetne még ma?"

 

Nem igazán értek a ringispíltechnikához, de úgy gondolom, hogy

- a forgórészben gerjedő áram csupán néhány hertz-es frekvenciájú lehet, tehát a forgórész-áram frekvenciája az 50 Hz hatására az állórészben létrejövő forgó mágneses tér és az aszinkron szlip miatt lassabb forgórész fordulatszám különbsége (remélem érthetően hebegek)

- a tirisztor az ellenállását nem képes változtatni, tehát egy tirisztort csak bekapcsolni (begyújtani) lehet (sokan nem tudják, hogy még kikapcsolni sem lehet)

- tehát ha másodpercenként csak néhányszor van lehetőség újra begyújtani a tirisztorokat (tehát nagy a holtidő két energialöket között), akkor a motor nyomatékában erős rángatózás lépne fel.

Persze az is lehet, hogy tévedek, nem nagyon értek az ilyesmihez.

 

(gondolom olyan dolgokat mondok itten, amiket már régen tudsz, de hátha más is olvassa a topicot)

Előzmény: Prefetto (44214)
Jahno Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44224

Akkor most kibontok egyet, de szerintem vagyunk itt páran a topikról, akik ilyennel nem találkoztak.

Előzmény: amator007 (44222)
Jahno Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44223

"A hülyék ebből azt nem értik, hogy a felkapcsolások száma is korlátozott, beteszik lépcsőházakba, közbudikba, mozgásérzékelők után, azt egy hónap múlva halott."

 

Jobb csöveknél már rég nem így van, sokat bírnak.

Előzmény: Prefetto (44215)
amator007 Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44222

Mindegyiké.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (44220)
amator007 Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44221

Nem egyedi.

A gyártók azért adják igy meg, mert csak igy van garancia. Az hogy, egy-két bolt kicseréli egy év után is, azt úgy hivják, hogy mázli.

Télen az izzód elektronikája nem melegszik annyira a minuszokban.

De lehet nyugodtan kötözködni, mert ahogy elnézem itt nem probláma megoldás van, hanem probléma keresés.

 

Előzmény: Dreamer (44219)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44220

"Minden energiatakarékost max 2 óráig lehet üzemeltetni, utánna 3/4 óráig pihennie kell. Nagyon apróbetüs részt is olvasd eleű a papírján"

 

Ez valószínűleg valamilyen félre-fordításos butaság,

ha nem az, akkor ettől a gyártótól semmit nem szabad venni, mert valószínűleg ezzel a dumával hárítja az esetleges garanciális követeléseket.

Melyik gyártó szövege ez?

Előzmény: amator007 (44213)
Dreamer Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44219

"Minden energiatakarékost max 2 óráig lehet üzemeltetni, utánna 3/4 óráig pihennie kell. Nagyon apróbetüs részt is olvasd eleű a papírján"

 

Ehe, akkor a mi évek óta használt télen 5-6 órát is folyamatosan működő kompaktjaink, akkor egyediek?

 

Dreamer

Előzmény: amator007 (44213)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44216

Ne máááááár!:  "(Minden energiatakarékost max 2 óráig lehet üzemeltetni, utánna 3/4 óráig pihennie kell. Nagyon apróbetüs részt is olvasd eleű a papírján)"

 

Van aki elolvassa és rosszul értelmezi?

Előzmény: amator007 (44213)
Prefetto Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44215

Egy ilyen kistömegű cucc 10-20 perc alatt eléri a hőmérsékletét, nem fog felforrni 2 óra után. Az egyébként nem búrás holmik gyorsan melegednek, mert ők maguk jól szellőznek, de a bebúrázottak sokkal lassabban. A zárt lámpatest az, amiben nem lép fel semmilyen konvekció, igazából IP44 cuccok szoktak lenni.

Az a szöveg azt jelzi, hogy az években megadott üzemidőt napi egy felkapcsolással és utána két óra üzemmel számolták ki. A hülyék ebből azt nem értik, hogy a felkapcsolások száma is korlátozott, beteszik lépcsőházakba, közbudikba, mozgásérzékelők után, azt egy hónap múlva halott.

Előzmény: amator007 (44213)
Prefetto Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44214

Ez persze igaz, de tuti sokszoros ára van a csúszógyűrűs-tekercselt motornak. Némi tudtommal működésben nem vazarja a nullacsillagosítás a motort. 

Elektrotechnikailag szemlélve... vagy óriási nagy áram megy át a holmin, akkor elég feszesnek kell lenni az elektrolitnak, vagy pedig nagy a fesz, de hát az nem megy.

 

Szerintem már rég tirisztoros témák vannak, ki merítgetne még ma?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (44200)
amator007 Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44213

Zárt.

Ha nem órákig égeted az ízzót akkor azért belemehet. (Minden energiatakarékost max 2 óráig lehet üzemeltetni, utánna 3/4 óráig pihennie kell. Nagyon apróbetüs részt is olvasd eleű a papírján)

Előzmény: LyPapa (44210)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.04.11 0 0 44212

A fali kötöző dobozokban az összes kötésed valószínűleg (rugós) Wago-kkal lett realizálva,

úgyhogy szerintem pár további rugós kötés igazán nem számít.

Ráadásul rugós kötést egy laikus nehezebben tud elrontani (pl hogy kilazuljon néhány nap/év múlva).

A Legrand meg szerintem egész megbízható gyártó, így a rugója felthetően még sok év múlva is ugyanannyira rugó lesz.

 

De legelőször azt próbáld ki, hogy hogyan tudod kivenni a már bedugott vezetéket,

mert aki nem profi, az olykor rossz helyre dug (aki profi, az is, de ő meg tudja magyarázni ;)

Előzmény: petyarider (44206)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44211

Feltehetően van ott FI relé is a búcsúban (valahol egy kalocsai szekrényben :)

már csak ezért is valószínű, hogy csak a motor forgórészének teljesen földfüggetlen áramkörét lehet sötétbeborulás veszélye nélkül vízbe mártogatni.

Előzmény: amator007 (44204)
LyPapa Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44210

Kedves Topictársak,

 

Ma vettem energiatakarékos izzókat. Az alábbi felirat okát valaki el tudná magyarázni:

 

- Zárt lámpatestben nem használható,

 

Érdekelne, hogy pl. egy mennyezeti, 2 égős lámpatest, amelynek üvegbúráját 3 csavar szerű akármi tartja a helyén, vajon zártnak számít-e ? 

 

Segítségeteket köszönöm,

 

Üdv: LyPapa

 

petyarider Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44209

Közben nézegettem a neten és azt látom hogy a Niloében is csak a kapcsolók rugósak, a konnektorban van csavaros is meg rugós is.

A kapcsolónál is gond a rugós változat?

Előzmény: petyarider (44208)
petyarider Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44208

megnéztem most képen, nem rossz, de egy jóval drágább árkategória.

Akkor ezek szerint nem jó a "rugós" változat?

Előzmény: gergerg (44207)
gergerg Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44207

Valena?

Előzmény: petyarider (44206)
petyarider Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44206

Sziasztok!

 

Előszőr is elnézést hogy csak így bepofátlankodok, de szükségem lenne a szakmai segítségetekre!

Új építésű házban konektorokat, kapcsolókat szerelnék fel, ki is néztem a Legrand Niloé közepes árfekvésű terméket. A kérdésem az lenne hogy ezek "rugós" kialakítással rögzítik a vezetékeket és nem csavarosak. Meg szabad ezeket venni vagy nézzek hagyományos csavaros rögzítésű másik termékcsaládot?

 

Segítségetek előre is köszönettel:

Petya

Jahno Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44205

Ezt mondom. Kiccsávó koromban ott volt a nagy láncos, mellette lábakon állt a bödön, általában téglalap, oszt mint egy forgókondit, kövér cigánybanya szépen belehúzta, sistergett, minél lentebb tolta, annál nagyobb volt a fordulat. Most meg 20ezer papír, üzemeltető gyerek mondja, hogy évente ki kell menni a gyártóhoz vizsgázni, új gépeket is tanulni, meg adott gépre lehet jogosítványa, munkavédelmes oktatása, ésatöbbi, mellékesen minden gépet amit kezelsz úgy kell ismerni, hogy júzerként fel is ülsz rá, ilyenkor kint 1 napig csak fejen lógnak pörögnek, aztán jönnek a papírok, vizsga, meg a többi, utána folytatódik idehaza a menet. Megnéztem a plecsnit is, ha jól emlékszem BME gépész szakágtól kezdve a mindenféle villanyos cégek oda vannak listázva, mint felülvizsgáló szerv.

Előzmény: amator007 (44204)
amator007 Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44204

Csak megjegyzem, hogy ezekre a berndezésekre komolyabb előírások vannak, mint egy betonkeverőre. Ráadásul ezeket a berendezéseket minden telepítésnél ellenőrizni kell, különben a jegyző nem ad engedélyt az üzemeltetésre.

Előzmény: Jahno (44203)
Jahno Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44203

Mostanság nem láttam igazi bucsus népeket, de beszéltem ilyenek üzemeltetőivel is, utazó vidámpark, meg itt a rendes, azt ahogy nézem elég komolyan veszik mindenféle szempontból.

Előzmény: DkGrinder (44202)
DkGrinder Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44202

Miért, ma érdekli ? :-D

Előzmény: Jahno (44201)
Jahno Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44201

Oszt 20 évvel ezelőtt érdekelte ez a kisebbségi üzemeltetőt?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (44200)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.04.10 0 0 44200

Nem valószínű, hiszen pl akkor a vízből kiemelve a három karomban ott mosolyogna csupaszon a 3x400 volt, ami enyhén szólva életveszélyes lenne.

Előzmény: Prefetto (44199)
Prefetto Creative Commons License 2012.04.09 0 0 44199

Nem kötekedés, mert a valóságot nem ismerem:

 

esetleg nem tökegyszerű motor van a karusszelben, aminek a csillagpontját ellenállatkodják összefelé indításkor?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (44198)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.04.09 0 0 44198

Az aszinkron villanymotoroknál a villany csak a külső állórészbe van bevezetve, ott hoz létre egy forgó mágneses teret. Ez a mágneses tér gerjeszt áramot a forgórész vezetőiben (ugyanúgy, mint a trafónál az egyik tekercs a másik tekercsben) ettől az áramtól válik (elektro)mágnessé a forgórész is. Mivel a forgórész tekercsei kis menetszámúak, viszont jó vastagok, erzért ez a gerjesztett elektromosság nagy áramú, viszont kis feszültségű.

A körhinta-motoroknál a forgórész tekercselése három fázisúra van megcsinálva, a három tekercsvég ki van vezetve a motorból (három csúszógyűrűn+szénkefén át), így kívülről pl egy sós vízbe meríthető fokozatos rövidrezáró szerkentyűvel változtathatjuk a forgórész tekercsek áramának mértékét (mintha egy nagy teljesítményű három fázisú potenciométer lenne).

Körhinta esetén az ott fellépő feszültségről adataim nincsenek, de szerintem nem lehet életveszélyes szintű (sacc: 20-40 volt max).

Előzmény: Törölt nick (44195)
real_geri Creative Commons License 2012.04.09 0 0 44197

elektrolit pótlás: pisi :)

Előzmény: Black Dragon (44196)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!