Még egy kérdés: mikor tekinthető egy tranzakció befejezettnek? Pl. ha a vevő nem küld értékelést, akkor nem befejezett az üzlet? Vagy itt is van valami időkorlát ami után (ellenkező közlés hiányában) befejezettnek tekinti az eBay?
Most jött a pozitív értékelés. Átvette, elnézést kért, terepen dolgozott. Nekem eddig nagyon jók a tapasztalataim. Tényleg sok múlik a kommunikáción. Eddig minden (5) vásárlómmal szinte barátságba kerültem. Volt aki invitált, hogy ha Frankfurt környékén járok, látogassam meg. Persze munkás dolog, mert sok-sok levélváltás.
Március 3-án feladtam öt ajánlott levelet. Kettőt Németországba, kettőt Olaszországba, egyet Szlovéniába. A két német a csomagkövetés szerint megérkezett, jött is a pozitív értékelés, a két olasznál azt olvasom, hogy célországba megérkezett, de még nincs ott, hogy sikeres kézbesítés. Ennek ellenére az egyikre megkaptam a pozitívot.
De a legérdekesebb a szlovén. Ott az olvasható, hogy célországba megérkezett xy-kor, alatta meg, hogy Letétbe helyezve z-kor. Mit jelent ez a "letétbe helyezve"?
Ugyancsak a hóvihar miatt nyitott claim miatt visszafizettem a küldeményeket. De szerintem megkapta közben, de sunnyog. A tracking nem mutat semmit, csak hogy hazánkból kiment. Közben én a királyi postán hivatalosan kerestetem. Ha azt az eredményt hozza, hogy a kézbesítés sikeres volt azt én hogyan tudom érvényesíteni? Posta nem kártalanít, a küldeményt megérkezett de időn túl, de nekem közben vissza kellett fizetnem. Ilyen esetben mit lehet tenni?
És hol tudja kérni? Tudnál linket adni, vagy melyik menü alatt van?
Elég érdekes volt ez a tranzakció.
Írtam hogy helyzet van, elfogadta, de mondta hogy kéri vissza a lóvét. Mondom várjon még, de közben eltelt 30 nap és Paypalról nem lehet refundolni. Erre negatív. Semmi claim open requests. Visszautaltam directben, írtam hogy nekem a becsületem többet ér mint az a szaros tizenvalahány dolcsi. Megnyugodott rá két napra megkapta. Most visszaküldi postán a kest. A negatív meg ott van. A dolog pikantériája, hogy magyar az illető :)
Birom az ilyen gyokereket, le is van irva, hogy azt tessen pontozni, hogy milyen gyorsan jutott el a postara, nem azt, hogy mennyi ideig vitte a hollo.
A nagy 'Ámerikái' hóvihar miatt pár küldeményem jó sokat késett.(sokan voltunk így) Egyik türelmetlen vásárlóm nem értette meg a helyzetet és negatívot adott. Pár napra rá megkapta.... Megbeszéltük a dolgot. Kérdésem, hogy azt a negatívot el lehetne tüntetni? Ha igen hogyan? A vevő segítőkész.