....még ha csak a nem is autó hanem az ablak klímákban akkor is! Mert nem tud aludni ebben a melegben az egyik feleségem most pár hete szereltette fel 170 000 ft ért, de ugyan ezt a típust látom most sok házon jelent meg. Na ment tán 2 hetet és elszökött belőle a közeg. Ok garanciás, de most se megy neki hanem feltöltötték, rátettek egy nyomás mérőt, kérték ne használja.
(-: erre szoktam mondani, hogy a hidrogénes elektromos stb...s világ nem más hanem, nagyon más. Így ahogy most működünk, ha minden autóban ammónia, vagy csak a tankoló helyeken akkor is elviselhetetlen trágya szag lenne a városok levegőjében.
Lehet, de nem így, amikor ilyesmikről álmodoztok, elektromos meg főleg kormány nélküli önvezetőkről akkor átugornátok az a fázist amikor maga a gépkocsi már olyan közönséges dolog, hogy természetesen mindenki csak garanciásat használ. Vagyis amikor nem léteznek már azok a, ahogy te szoktad mondani a "putrisorok", mert egelőre sokkal több van mint amennyit te látni szeretnél, valójában még terjeszkednek is.
Ha ez így is van (és nem valami faszságot fordítottak össze) akkor sem azt jelenti hogy ennyi autó ki is gyullad. Ennyi azoknak az autóknak a száma ahol tömitetlen lehet az EGR hűtő.
Erre írtam picit korábban, hogy ez eléggé rémisztő arány (tekintve, hogy nem holmi apró hibáról, hanem konkrétan porrá égő kocsikról van szó, amelyek ráadásul nem ritkán menet közben, komoly tempónál gyulladnak ki) - pláne, hogy nem idős, hanem pár éves, még jelentős értéket képviselő, ráadásul jellemzően gyári előírás szerint, rendesen karban tartott járművek az érintettek.
A koreai BMW alelnök azt nyilatkozta, nagyjából minden ezredik dízel BMW-vel volt ilyen probléma.
Az EGR egység által okozott hasonló incidensek aránya a BMW dízel autóinál átlagosan 0,12 százalék globálisan és 0,10 százalék Dél-Koreában – mutatott rá abszolút számok és időperiódus megadása nélkül Johann Ebenbichler.
Erdekes modon, nem csak arroganciaval lehet reagalni a BMW-k "égésére".
INTERNATIONAL - BMW’s Korean unit apologised yesterday over engine fires that prompted recalls and a probe, seeking to allay concerns over images of cars engulfed in flames.
BMW Korea chairperson Kim Hyo-joon said the German carmaker would fully co-operate with the transport ministry's investigation and complete emergency safety inspections of its vehicles by next week.
Bizonyosan évek óta megy ez a történet, és csak Magyarországon legalább 30 nem idős (3-6 éves - de már nem garis - a garis esetekről nem is nagyon tudunk, mert azokat feltehetően azért lekezelték) dízel bimmer égett ki feltehetően ugyanezen hibákra visszavezethetően.
Az ammóniában nagy tömegben lenne a hidrogén nem közlekedési célra is tárolható - más kérdés, hogy picikét azért tamáskodom, mert az ammónia nem egy igazán optimális megoldás erre... Ha nem is kriogén, de hétköznapi körülmények között tartósan nem nagyon biztosíthatóan alacsony hőmérséklet mellett folyékony csak, veszélyes, toxikus.
Megjegyzem, ez után elég jó eséllyel pereskedhetnek akár teljes kártérítésért is azok, akiknek korábban úgy égett porig a kocsijuk, hogy utána a gyár/márkaszerviz simán lepattintotta őket.
Valószínű ott gondolkodunk másképp, hogy amíg az áram árát kisimítják és nem a mindenkori kereslet-kínálat függvényében értékesítik, addig
egy passzív-ház vagy húszivattyú beépítése úri huncutság marad.
Utána még jobban úri huncutság lesz mert télen alig lehet számítani a napelemekre a szél meg vagy fúj vagy nem, fűteni viszont szélcsendes időben is kell.
Tudom hogy minden kacat egyre kevesebbet fogyaszt, de emelkedik a fogyasztás az egyre növekvő elektromos berendezések miatt. Pl a klímaberendezések száma is egyre növekszik, azt nem tudod éjjeli áramra kapcsolni :-)
Szerintem meg azt képzeljük el, hogy 2030 tájékán minden háztartásban és kkv-nál van a napi fogyasztás 3-10%-át tárolni képes akkukapacitás és a napi fogyasztás átlagosan 20-40%-át helyben termeled. Utána lehet továbbképzelni, hogy érdemes-e HVDC-vel vagy bármi mással szórakozni.
Barmit el lehet kepzelni, de nem artana a realitas talajan maradni. Az pedig kb. az, hogy pl. a solarenergia összmennyisegenek csak <10%-a terem haztetökön.
Nyilvan van/lesz/marad jelentösege annak, hogy az eszaki szelenergiat delre vidd, ha abbol sok van. Ellenkezö esetben pedig, ha a nap erösen ragyog, a deli solar felesleget eszakra szallitod ...
Nyilvan ezert epül 2022-re a harom HVDC gerincvezetek Nemetorszagban.
A problema az, hogy sokan tovabbra is "azz en hazam, az en varam"-ban gondolkodnak. Egy decentralis halozat nem azt jelenti, hogy egy "otthon" zart egyseget kell, hogy kepezzen.
A harom szint marad. Microgrid a "falu, kerület, varos" szintjen ... a meglevö grid halozati szinten IS marad (kar lenne lerombilni), ... a macrogrid (eghajlati zonak különbsegeinek kiegyenlitese) pedig a nagyfesz, de elöbb-utobb a HVDC halozat lesz ...
Az akkuk pedig a masodperc, vagy perc kiegyenlitesre szolgalnak ... ritka esetekben nehany orara.
De beraktam a 196 oldalas tanulmanyt ... abban szinte minden szerepel ... nezegesd.
Ahogy mondod kicsinyem.... a smart grid, microgrid hálózatok tervezésének alapvető szempontja, hogy önállóan, a nagy hálózatról leválva is működőképes maradjon.
A hálózati tartalék lehet többszintű is, mondjuk épület, település és régiós szintű. Korántsem feltétel hogy legyenek kritikus pontok. Vagy ha van is pár, annak hatása nem kell országos legyen.