Keresés

Részletes keresés

zsiráftotya Creative Commons License 2016.05.05 0 1 61360

Úgy rémlik hogy a 4 tengelyes kkocsiban 375 ös .a 3 tengelyesben pedig 275 ös kazán volt.A 3 tengelyest a Ganz csinálta,a 4 tengelyes meg MÁV gyártású volt

 

Előzmény: Madrone (61359)
Madrone Creative Commons License 2016.05.05 0 0 61359

"Nálunk guruló kazán csak Nyalóka volt.és mellette 4 tengelyes kazánkocsik"

 

Lényegében ez a 2 ugyanaz volt, mivel a négytengelyes kazánkocsikat selejtezett 275-ösök kazánjának kocsiszekrénybe építésével gyártották. Nem?

Esetleg a kettőnek a súlyában lehetett különbség? 

 

 

 

Előzmény: zsiráftotya (61353)
Madrone Creative Commons License 2016.05.05 0 0 61358

"424 sose volt guruló kazán. Ha 424 est láttál így,az max előfogatolás lehetett valamilyen okból"

 

Én sajnos nem láttam se Bobó+ GF-et se Bobó+424-et ezeken a vonalakon (meg máshol se).

 

Ezeket Smnks fórumtárs említette visszaemlékezésében.

 

Én csak kérdeztem ezekkel kapcsolatban.

Előzmény: zsiráftotya (61352)
Madrone Creative Commons License 2016.05.05 0 1 61357

Köszi szépen.

 

Mintha a kocsialbumban azt olvastam volna, hogy a 4 számból a 3. a fűtést jelöli úgy, hogy: 

 

0= csak villany

1=mindkét fűtésnem

2= csak gőz

 

Ezek szerint nem így van,  a 2 jelölte a vegyest és a csak gőzt is.

Előzmény: division by zero (61351)
Madrone Creative Commons License 2016.05.05 0 0 61356

Köszi hogy megnézted az adatokat!

 

Az 1978-as 5 db. 424-esből a 262, 306, 343 elég egyértelműnek tűnt.

 

Viszont a másik kettőt nem sikerült eltalálnom. (A 424-es könyv alapján tippeltem.)

 

Viszont most ezt én néztem el, mert újból rákeresve látom, hogy a 257-es és a  335-ös is 1976-tól dorogi volt.

 

Aztán később mindkettőt 1981 XII. 16.-án selejtezték.

Előzmény: 7578 (61348)
Madrone Creative Commons License 2016.05.05 0 0 61355

Nekem is gyanús volt, hogy ez tévedés.

 

Ezek szerint ha a 312-es 84-ben már Kecsóról Halasra került, akkor az utolsó Kecskeméti gép, amit Lompos úr 85 őszén elvitt Mezőhegyesre a 313-as volt, tehát ez irányú feltételezésem helyesnek bizonyult. :)

Előzmény: 7578 (61347)
Madrone Creative Commons License 2016.05.05 0 0 61354

"Hámános csörgő helyett kellett Bivallyal vinni a 3717-et / 5:20 Kmét - 8 : valamennyi Nyugati /."

 

8.27-kor volt a Nyugatiban.

 

Ez az a vonat volt, aminek a párja (3716) délután 15.55-kor indult a Nyugatiból Kecskemétre és 18.49-kor érkezett meg.

 

Úgy tudom, hogy ez a 7 Bhv + nagypakli kocsis vonatpár volt a 142-esen az utolsó,  amit menetrendszerűen 424-es továbbított  1978 nyarának végéig.

 

Ezt a vonatot fotózta 1977 nyarán Mágus a mexikói úti töltésen a 424, 200-assal.

 

Leírásod szerint azonban még 1984 végén is előfordult gőzös a vonat élén, ha Csörgőt kellett pótolni.

 

Azon azért meglepődtem, hogy akkor Lajosmizsétől Dabasig csak 40-es volt a pálya.

Előzmény: K.O. Lompos (61346)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.05.05 0 1 61353

Nálunk guruló kazán csak Nyalóka volt.és mellette 4 tengelyes kazánkocsik

Előzmény: zsiráftotya (61352)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.05.05 0 1 61352

Kazánkocsit még egyszer-egyszer én is cibáltam  BoBó val arra is meg Veres felé is ha minden kötél szakadt.424 sose volt guruló kazán. Ha 424 est láttál így,az max előfogatolás lehetett valamilyen okból.Pl hamarabb célhoz ért aBoBÓmint külön  vonatszámban

Előzmény: Madrone (61349)
division by zero Creative Commons License 2016.05.05 0 2 61351

20-26 (teli ablakos), és 20-27 (osztott ablakos) ezek tudták mindkettőt. 20-07 a csak villany (csak osztott ablakos).

Előzmény: Madrone (61350)
Madrone Creative Commons License 2016.05.05 0 0 61350

Nem tudod esetleg, hogy mi volt ezeknek a mindkét fűtésre alkalmas kocsiknak a négyjegyű középszámcsoportja?

 

Ha jól tudom, akkor Bh 20-26-os volt a csak gőzfűtésű kocsik jelölése.

 

A vegyes fűtésű az talán Bhv 20-16 os lehetett?

 

Azt hiszem, hogy a mostaniakban (Bhv 20-07) a 0 a csak villamos fűtést jelenti.

Előzmény: zsiráftotya (61345)
Madrone Creative Commons License 2016.05.05 0 1 61349

"BoBo-424 -es összeállítás Esztergom felé max időspórolás miatt lehetett hisz szegény BoBo a négytengelyes kazánkocsi+5 Bhv igen-igen nézegetett visszafelé az alagútig.......Félútig nemigen volt menetidő betartás,csak utána......"

 

Szerintem ott nem volt kazánkocsi, mert ahelyett volt a vonatba sorozva fűteni a GF 301 vagy egy 424-es.

Előzmény: zsiráftotya (61343)
7578 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 61348

1978-ban az öt dorogi 424-es:

 

424.257

424.262

424.306 kirendelve Győrbe

424.335

424.343

Előzmény: Madrone (61321)
7578 Creative Commons License 2016.05.05 0 1 61347

Üdv!

A 424.312-es állomásításában (sajnos) újra van egy kis hiba... nevezetesen hogy nem Komáromban járt, hanem Kecskeméten, "Lompos" úréknál.

 

Tehát: Békéscsaba, 1977 Szeged, 1981 Kecskemét, 1984 Kiskunhalas, 1986 Veszprém, majd ott végzett és lett fűtőgép.

Előzmény: Madrone (61318)
K.O. Lompos Creative Commons License 2016.05.05 0 1 61346

' 82...., ' 83 környékén már nem voltak a szerelvények fölszerelve a Miska - oldalban gőzfűtési tömlővel. Egyszer '84 késő őszén a Hámános csörgő helyett kellett Bivallyal vinni a 3717-et / 5:20 Kmét - 8 : valamennyi Nyugati /.

   Hajnalban lóhalálában szerelték föl Kméten a gőzfűtési tömlőket !

 

Határozott hozzáállással / :-) / birta a Bivaly tartani a menetidőt, a 7 bhv + poggyásszal ..., igaz Lajosmizséig volt + 10.., de utána a 40-es pályán Dabasig már időben voltál.., onnan meg nagyobb állomásközök jöttek, s " némi " 60 +-szal időben voltunk :-)

 

Lesett is Nyugati II - torony :-)

Előzmény: zsiráftotya (61345)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.05.04 0 0 61345

Esztergomba-Veresegyházra-Lajosmizére abban az időben csak mindkét fűtésre alkalmas kocsi jártak a Nyugatiból

Előzmény: Madrone (61342)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.05.04 0 0 61344

Ha Nyalóka volt a fűtőgép akkor vidámabb volt a helyzet,,,,,

 

Előzmény: zsiráftotya (61343)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.05.04 0 0 61343

BoBo-424 -es összeállítás Esztergom felé max időspórolás miatt lehetett hisz szegény BoBo a négytengelyes kazánkocsi+5 Bhv igen-igen nézegetett visszafelé az alagútig.......Félútig nemigen volt menetidő betartás,csak utána......

 

Előzmény: Madrone (61342)
Madrone Creative Commons License 2016.05.04 0 0 61342

Köszi az újabb régi emlékek megosztását! :)

 

Nem semmi, hogy emlékszel rá, hogy 81-ben mi volt a 424-es pályaszáma.

 

Nekem 85 végéig (13 éves voltam akkor) vannak emlékeim 424-esről, viszont sajnos a pályaszámokat sohasem figyeltem és jegyeztem meg.

 

Érdekes ez a Bobó + GF-301-el vagy 424-essel közlekedő vonat.

 

Ezek szerint a szerelvény gőzfűtésű volt. 

Ezek olyan vegyes fűtésre alkalmas kocsik voltak, amik Csörgő esetén villamosan is fűthetők? 

 

Bobó + 424 esetén a gőzös elég lett volna bőven vontatásra és fűtésre is.

Ez ugye egy erőltetett kényszer megoldás volt a gőzösök Nyugatiből való kitiltása miatt?

 

Szerintem nem volt ritka a 3 dómos víztisztító nélküli 424-es pl. a 287-es is ilyen volt és a képeken is sok ilyet látni.

 

Úgy rémlik, mintha a 80-as években a körvasúton én is láttam volna olyan tehervonatot amiben volt ilyen sötétzöld kéttengelyes kocsi nagy fehér X-el.

Előzmény: smnks (61329)
Madrone Creative Commons License 2016.05.04 0 0 61341

Teljesen logikus amit mondasz.

Úgyhogy továbbra is kérdés, hogy volt-e a 4-esen a 84-es júniusi menetrendváltás után még rendszeres gőzüzem és miután megszűnt, mikor vitték el onnan a 424-eseket.

 

Mit jelent a szerző által írt 1984 "közepén" történő leállás? Az év közepe az július 1., viszont az ilyen vontató jármű változások általában a menetrendváltáshoz kötődtek, ami viszont június 1. körül volt akkoriban.

 

Én nagyon szeretnék egyszer Kadosa Andrással találkozni és megkérdezni erről, meg egyéb a gőzüzem történetéhez tartozó, vonalakkal és mozdonysorozatokkal kapcsolatos dologról.

Az általa írt részletes múltidéző cikkek alapján úgy gondolom, hogy kiváló ismerője ennek a témának. Írásaiból sugárzik a gőzösök iránt érzett szeretet.

 

Kár, hogy nincs itt a fórumon.

Előzmény: smnks (61328)
Madrone Creative Commons License 2016.05.04 0 0 61340

Igazad van, valóban akkor még voltak fűtőgépek és köztük olyanok is amik még nem voltak leminősítve és úgy voltak nyilvántartva, mintha üzemi mozdonyok lennének.

Előzmény: smnks (61326)
Madrone Creative Commons License 2016.05.04 0 0 61339

Szia!

 

Igen, akkor már (1980) biztos szerencsi volt, de az idézett mozdony állag lista 1978-as volt, elképzelhető, hogy akkor még dorogi volt.

Valamikor azokban az években kerülhetett át.

 

Milyen jó Neked, hogy olyan sokszor találkoztál gőzössel!

Előzmény: smnks (61324)
Madrone Creative Commons License 2016.05.04 0 0 61338

Az a nekem nem tetsző mozdony az 1 C 1 elrendezésű 01-088-as volt.

Előzmény: fantal (61330)
fantal Creative Commons License 2016.05.04 0 0 61337

A 324-es a horvátoktól érkezett, ott kettő volt belőlük, az egyik mozgatható szoborjármű lett, a másik fűtógép volt sokáig, a végpusztulástól vasútbarátok mentették be, h bevontatták fedett helyre. Addig volt érdek a fenntartásuk, amíg a Tudjman-éra volt.

 

A 342-es Szlovéniából jött, ez a gép volt a Gőzös Grand Prix-n is a Parkban, de ezt is leállították már.

Előzmény: zsiráftotya (61336)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.05.04 0 0 61336

Ha jól emlékszem,akkor 93 ban egy ex324 es és egy ex 342 es volt a szerb vasúttól a parádén

 

Előzmény: fantal (61330)
rm40 Creative Commons License 2016.05.04 0 2 61335

> Azért az ördög itt is a részletekben rejlik. A 324-esnek a henger átmérője 510mm, a 325-ösé 485/700mm, a 601-esé 520/850mm. Tehát a 601-es nagynyomású hengere is nagyobb volt, mint a 324-es hengerei. Tudom, erre gondoltál a titokzatos "a kazán és a gépezet egymáshoz és a futóműhöz viszonyított méreteiben rejlik" megjegyzéssel.

 

Annyira azért nem volt titokzatos :)

Természetesen nagyobb hengerátmérő kell, de ez önmagában kevés: ha a kazán a gépezethez képest túl kicsi, akkor idő előtt kimerül, lásd 342 sorozat-szindróma.

Emellett a futómű elrendezése is számít, a 324-esek 1'C1' tengelyelrendezése* ilyen esetben nem szerencsés, hiszen emelkedőn a mozdony tömege a hátsó kerékpárokra terhelődik, ez esetben "haszontalanul" a hátsó futókerékpárra, míg az első kapcsolt tengely valamelyest tehermentesül -> csökken a rendelkezésre álló adhézió -> könnyebben megperdül. Szerkocsis hegyipálya-mozdonyoknál a hátsó futótengelyt lehetőség szerint kerülték.

 

*: A 375-ösnél ezt az elrendezést a kétirányú üzem miatt a futásjósági-ívbeállási előnyök jobban kompenzálják. 

Előzmény: rezgaras (61334)
rezgaras Creative Commons License 2016.05.04 0 2 61334

Azért az ördög itt is a részletekben rejlik. A 324-esnek a henger átmérője 510mm, a 325-ösé 485/700mm, a 601-esé 520/850mm. Tehát a 601-es nagynyomású hengere is nagyobb volt, mint a 324-es hengerei. Tudom, erre gondoltál a titokzatos "a kazán és a gépezet egymáshoz és a futóműhöz viszonyított méreteiben rejlik" megjegyzéssel.

 

A 109-esnél pedig az osztrák források mindig megemlítik, hogy a Laibach (Ljubjana) - Trieszt vonalon valójában csak a legvégén, Sezana és Trieszt között van számottevő emelkedő. A vonal további ~80km-es része fennsík jellegű. A 109-es tervezésénél az volt a szempont, hogy elkerüljék a mozdonycserét Sezanában. Utána kellene nézni, hogy a rámpán nem volt-e előfogatolás.

 

Előzmény: rm40 (61283)
C50 Creative Commons License 2016.05.03 0 0 61333
vasútikuruc Creative Commons License 2016.05.03 0 0 61332

vasútikuruc Creative Commons License 2016.05.03 0 0 61331

Bocs, 364-es.

Előzmény: Madrone (61319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!