De, jó az, egy hidrogén tárolás módja, a nitrogént el lehet engedni de a fém hidrid azt cipelni kell. Csak a technikának egy sokkal magasabb osztályba kell lépni először. Amit írtam advonak, majd ha először is eltűntek a putrisorok (nála azt jelenti ahol nincsenek se napelemek, se kovácsoltvas kerítések és nincs már garancia se az autókra amiket használnak) akkor jelenhetnek meg ilyesmik.
Az ammónia nem sokkal jobb mint hidrogén. Mérgező, maró, robbanásveszélyes, ha vízben elnyeleted akkor egy fokkal jobb de az újból el kell párologtatni ami energia igényes.
....még ha csak a nem is autó hanem az ablak klímákban akkor is! Mert nem tud aludni ebben a melegben az egyik feleségem most pár hete szereltette fel 170 000 ft ért, de ugyan ezt a típust látom most sok házon jelent meg. Na ment tán 2 hetet és elszökött belőle a közeg. Ok garanciás, de most se megy neki hanem feltöltötték, rátettek egy nyomás mérőt, kérték ne használja.
(-: erre szoktam mondani, hogy a hidrogénes elektromos stb...s világ nem más hanem, nagyon más. Így ahogy most működünk, ha minden autóban ammónia, vagy csak a tankoló helyeken akkor is elviselhetetlen trágya szag lenne a városok levegőjében.
Lehet, de nem így, amikor ilyesmikről álmodoztok, elektromos meg főleg kormány nélküli önvezetőkről akkor átugornátok az a fázist amikor maga a gépkocsi már olyan közönséges dolog, hogy természetesen mindenki csak garanciásat használ. Vagyis amikor nem léteznek már azok a, ahogy te szoktad mondani a "putrisorok", mert egelőre sokkal több van mint amennyit te látni szeretnél, valójában még terjeszkednek is.
Ha ez így is van (és nem valami faszságot fordítottak össze) akkor sem azt jelenti hogy ennyi autó ki is gyullad. Ennyi azoknak az autóknak a száma ahol tömitetlen lehet az EGR hűtő.
Erre írtam picit korábban, hogy ez eléggé rémisztő arány (tekintve, hogy nem holmi apró hibáról, hanem konkrétan porrá égő kocsikról van szó, amelyek ráadásul nem ritkán menet közben, komoly tempónál gyulladnak ki) - pláne, hogy nem idős, hanem pár éves, még jelentős értéket képviselő, ráadásul jellemzően gyári előírás szerint, rendesen karban tartott járművek az érintettek.
A koreai BMW alelnök azt nyilatkozta, nagyjából minden ezredik dízel BMW-vel volt ilyen probléma.
Az EGR egység által okozott hasonló incidensek aránya a BMW dízel autóinál átlagosan 0,12 százalék globálisan és 0,10 százalék Dél-Koreában – mutatott rá abszolút számok és időperiódus megadása nélkül Johann Ebenbichler.
Erdekes modon, nem csak arroganciaval lehet reagalni a BMW-k "égésére".
INTERNATIONAL - BMW’s Korean unit apologised yesterday over engine fires that prompted recalls and a probe, seeking to allay concerns over images of cars engulfed in flames.
BMW Korea chairperson Kim Hyo-joon said the German carmaker would fully co-operate with the transport ministry's investigation and complete emergency safety inspections of its vehicles by next week.
Bizonyosan évek óta megy ez a történet, és csak Magyarországon legalább 30 nem idős (3-6 éves - de már nem garis - a garis esetekről nem is nagyon tudunk, mert azokat feltehetően azért lekezelték) dízel bimmer égett ki feltehetően ugyanezen hibákra visszavezethetően.
Az ammóniában nagy tömegben lenne a hidrogén nem közlekedési célra is tárolható - más kérdés, hogy picikét azért tamáskodom, mert az ammónia nem egy igazán optimális megoldás erre... Ha nem is kriogén, de hétköznapi körülmények között tartósan nem nagyon biztosíthatóan alacsony hőmérséklet mellett folyékony csak, veszélyes, toxikus.
Megjegyzem, ez után elég jó eséllyel pereskedhetnek akár teljes kártérítésért is azok, akiknek korábban úgy égett porig a kocsijuk, hogy utána a gyár/márkaszerviz simán lepattintotta őket.
Valószínű ott gondolkodunk másképp, hogy amíg az áram árát kisimítják és nem a mindenkori kereslet-kínálat függvényében értékesítik, addig
egy passzív-ház vagy húszivattyú beépítése úri huncutság marad.
Utána még jobban úri huncutság lesz mert télen alig lehet számítani a napelemekre a szél meg vagy fúj vagy nem, fűteni viszont szélcsendes időben is kell.