Ezt nem kell vizsgálni, az, hogy két egyforma kocsi megy egymásnak 80-nal, vagy egyik nyolcvannal egy betonfalnak, tökmindegy, én időmben tanitottak fizikát, ugyanaz a mozgási energia rombol egy autót,.
ha a hátsó ütközésre gondolsz, az érdekes, olyan utközési teszteket én is szivesen megnéznék.
Korrekt. Ha rendes a gyerekülése. És nyilván ha egyedul is viszed, jo hogy jobboldalt van, hisz látod, jobb, mintha mögötted lenne. Előre a kikapcsolt légzsák mellett is lehetne rakni, de sokkal nagyobb helye van igy ahogy te viszed, szoszmotolhet a mesekönyvével, iPodjával, plussmacijával, meg nezheti kifele az ablakon a kislányokat/fiukat/kutyákat, jó ez igy. Persze nyilván legjobb az, ha beszélgetsz vele az élet nagy dolgairól:)
Előbbre szó volt a gyermekek szállításáról.Kérdezem, hogy miként szabályos az unokám szállítása? 122 cm magas, 6 éves elmúlt, 23 kg súlyos. (Most: hátul, jobb oldalon, ülésmagasítóval, bekötve.)
Bizonyos sebesség felett nyilván. De kizárt, hogy utközzél 200-zal, csak fékezel előtte. Mondjuk 80-nak frontálisan, vagy 80-nal nekedjönnek balról, én szembemennék.
A frontális ütközés mindenáron való elkerülése az akkor volt helyes, amikor még nem volt légzsák meg gyűrődőzóna, stb. Egy mai autóval sokkal inkább frontálisan, ahol van előttem másfél méter gyűrődőzóna, mintsem oldalról, ahol van 10 centi. A hátulról, az érdekes, ott nyilván van két méter - de egyszer sem láttam olyan töréstesztet - biztos van pedig.
Különben nem azt mondtam, hogy utközzek frontálisan. Azt mondtam, hogy a meredt kormányfogás helyett próbálnék menekulni. Ennyi. Ja, és igy tél fele főleg, mindig csak annyira állok meg az előttem megállo után, hogy erre legyen helyem. Mert ha fél méterre állnék meg, nyilván erre nem volna hely.
A lényeg: valamit mindig lehet tenni enyhíteni a bajt. A látom, hogy jön, de csak meredten nézem, nem jó.
Amugymeg, nem a veszélyt kell nezni, hanem az utat, amerre menni akarsz. Probáltál mondjuk pályán szlalomozni? Ha a bóját nézed, tutti elgombázod. Az utat kell nézni, ahova menni akarsz.
Vagy 20éve én pont ilyen helyzetben féltettem túlzottan a szülők Dacia-ját és okoztam költséget magamnak. Akkor tanultam meg, hogy nem érdemes túl reagálni mások hibáját. Van, mikor KELL minnél hamarabb és minnél messzebb lenni a helyszinről -mint pl. a videon látható esetben- de van, mikor tudni kell veszni hagyni a vasat.
Mostmár én is azt tettem volna, amit te tettél. De ehhez kellett, hogy elkövessem azt hibát zöldfülüként. Szerintem jól döntöttél!
Kamion esetén is sok minden történhet. De van, mikor valóban jöbb egy frontális ütközés, mint hagyni, hogy neki toljon az elől állónak. Sokminden függ a körülményektől...
Ebben az esetben nem elég lelépni a fékről. Tulajdon képen mindegy is, lelépet, vagy sem a szerencsétlen... :-(
Ha egy kamion jött volna mögöttem (mondjuk ez épp a 3,5 tonnás övezet határa), akkor biztosan levettem volan a lábamat a fékről, hagytam volna, hogy belenyomjon az előttem állóba, mivel csak elöl ültünk, ezért bíztam volna a vasban. A frontális ütközést - annak ellenére, hogy nálam mindig mindenki be van kötve elöl is, hátul is és van minden oldalon légzsák az autóban - mindenképpen elkerültem volna.
Legfeljebb a többmilliós hangszerem (jóval drágább, mint az autóm) döglött volna meg a csomagtartóban...
"Van aki meg nem, mert neki van igaza, és igaza tudatában meghal."
Akkor pont nem érted!
olyan helyzetről van szó, mikor sérül az autó, de kis munkával helyre hozható a kár. Szó nem volt arról, hogy bárki életveszélyben lenne!
Ezzel szeben én pl. kifejtettem, hogy egész más a gyerek fekvése, ha egy kamion sofőr bambasága van a másik oldalon és a várható okozott kár, hogy a vonat alá fog tolni. Ez utóbbi esetben, nem kizárt, hogy tömött járdára is felhajtanék, hogy elkerüljem a biztos halált. De egy hátsó lámpát nem mentenék ilyen módon. Felteszem, Macika is menekült volna kigombázni ha 40tonnát lát 100al közeledni a tükörben. :-)
Bár még akkor is ott van a pakliban, hogy a bamba pont oda rántja a kormányt az utolsó pillanatban, ahol te állsz az immár sérült autóddal, az éppen leengedő légzsákok közűl kikecmeregve...
Hogy én ki mellé tenném a gyerekemet? Az mellé, aki nem kapkod és a jó döntést hozza a kritikus pillanatban. Aki nem kockáztat egy ártatlant, védendő a lökhárító újrafényezést. De akár letarol a buszmegállót eltörve ott néhány lábat, ha biztos halál elől menekül sikeresen ilyen áron.
Ha én csak károkozás vagy annak kockázatával tudok menekülni, kétszer is meggndolom, hogy megteszem-e.
Ha nem menekülök és a várható kárt egy lakatos helyrehozza, akkor biztos nem fogok kockáztatni.
Most nem arról van szó, hogy sávon belül úgy helyezkedem, hogy a bamba mellém férjen! Arról van szó, mint az ötletedben, hogy menekülés akár a szembejövő kigombázásával jár. De még egy gumideffektet sem kockáztatnék azért, hogy a másik ostobaságát mentsem, ha az ostobaság egy hátsó lámpa cserével jár.
Ugyanis ha nem menekülök, akkor ő fizeti a hátsó lámpát. Ha menekülök, akkor én fizetem a gumi deffektet. Nem panaszkodom, hogy nincsen mit a tejbe aprítani, nem erről van szó. De arra sosincsen pénzem, hogy más marhasága miatt én fizessek!
Ahogy ítram, te azt teszel, amit akarsz ilyen helyzetben. Én is. Te menekülsz akár úgy is, hogy kigombázol valakit. Én meg csak akkor, ha teszem, ha túl nagy a várható kár és/vagy megoldható menekülés egyéb károkozás nélkül. Padkára soha nem ugratnék egy 120-as Skoda elől menekülve... :-)