Keresés

Részletes keresés

M.Sanyi Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21175

Van arról infód, hogy pl a magasító miért nem elég ?

 

Valahol olvastam a besorolásokról, de most hirtelen nem találom.

Csak mert a kreszben hirtelen nem találom a miértet.

Előzmény: nopánick (21171)
nopánick Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21174
Előzmény: Pitrinkó (21173)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21173

Ezt nem kell vizsgálni, az, hogy két egyforma kocsi megy egymásnak 80-nal, vagy egyik nyolcvannal egy betonfalnak, tökmindegy, én időmben tanitottak fizikát, ugyanaz a mozgási energia rombol egy autót,.

 

ha a hátsó ütközésre gondolsz, az érdekes, olyan utközési teszteket én is szivesen megnéznék.

Előzmény: Törölt nick (21172)
nopánick Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21171

- 3 év feletti, de 135 cm alatti gyermek

CSAK a hátsó ülésen, gyerekülésben kivéve, ha 

a gyári kialakítás miatt nem rakható be, (nincs biztonsági öv vagy ISOFIX)

Elől SEMIKÉPPEN nem utazhat, még gyerek ülésben sem.

 

Szóval a magasító nem elég... 2. 3. vagy 2+3. kategóriás ülés kell neki.

 

2. kategória  >> 15-25 kg

3. kategória  >> 22-36 kg

2+3. kategória >> 15-36 kg egyben

Pitrinkó Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21170

Fizika egyes, leülhetsz.

 

Két 80-nal szembemenő egyforma auto, az pont olyan, mintha 80-nal nekimennél a betonfalnak.

Impulzus és energiamegmaradás törvénye.

Előzmény: nopánick (21168)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21169

Korrekt. Ha rendes a gyerekülése. És nyilván ha egyedul is viszed, jo hogy jobboldalt van, hisz látod, jobb, mintha mögötted lenne. Előre a kikapcsolt légzsák mellett is lehetne rakni, de sokkal nagyobb helye van igy ahogy te viszed, szoszmotolhet a mesekönyvével, iPodjával, plussmacijával, meg nezheti kifele az ablakon a kislányokat/fiukat/kutyákat, jó ez igy. Persze nyilván legjobb az, ha beszélgetsz vele az élet nagy dolgairól:)

 

 

(7) A gépkocsiban vagy a mopedautóban utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermek - a testsúlyához igazodó kialakítású - gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gyermekbiztonsági rendszert kialakításától függően a járműnek erre a célra gyárilag kialakított rögzítési pontjaihoz, vagy az üléshez tartozó biztonsági övhöz vagy ennek bekötési pontjaihoz kell csatlakoztatni. 

Előzmény: ficere50 (21167)
nopánick Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21168

Két szembenő, ha 80-ig fékez a csatt előtt, az még 160-al való frontális ütközés...

Előzmény: Pitrinkó (21166)
ficere50 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21167

Előbbre szó volt a gyermekek szállításáról.Kérdezem, hogy miként szabályos az unokám szállítása? 122 cm magas, 6 éves elmúlt, 23 kg súlyos.  (Most: hátul, jobb oldalon, ülésmagasítóval, bekötve.)

Pitrinkó Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21166

Bizonyos sebesség felett nyilván. De kizárt, hogy utközzél 200-zal, csak fékezel előtte. Mondjuk 80-nak frontálisan, vagy 80-nal nekedjönnek balról, én szembemennék.

Előzmény: nopánick (21165)
nopánick Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21165

Egy mai autóval sokkal inkább frontálisan

 

Ezt azért átkéne gondolni.... a fizika alapjai szerint: E=m*v*v/2

Azaz frontálisnál akár 4X akkora energia is felléphet, mint oldalról...

 

Nem is beszélve a megrakott teherautó kontra 1,5-2,0 tonnás kisvacak szgk esetről.

 

A gyűrődő zóna+légzsák pedig, kb. szart se ér már a 100 körüli, de főleg a fölötti tempónál.

 

Karambol 200-zal: a csomag is belehalna

Hiába a jó EuroNCAP eredmény, bizonyos sebesség felett semmit nem véd meg. Itt a bizonyíték. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Előzmény: Pitrinkó (21163)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21164

Durva.  

Előzmény: BringasLevy (21160)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.11.14 0 0 21163

A frontális ütközés mindenáron való elkerülése az akkor volt helyes, amikor még nem volt légzsák  meg gyűrődőzóna, stb. Egy mai autóval sokkal inkább frontálisan, ahol van előttem másfél méter gyűrődőzóna, mintsem oldalról, ahol van 10 centi. A hátulról, az érdekes, ott nyilván van két méter - de egyszer sem láttam olyan töréstesztet - biztos van pedig.

 

Különben nem azt mondtam, hogy utközzek frontálisan. Azt mondtam, hogy a meredt kormányfogás helyett próbálnék menekulni. Ennyi. Ja, és igy tél fele főleg, mindig csak annyira állok meg az előttem megállo után, hogy erre legyen helyem. Mert ha fél méterre állnék meg, nyilván erre nem volna hely.

A lényeg:  valamit mindig lehet tenni enyhíteni a bajt. A látom, hogy jön, de csak meredten nézem, nem jó.

 

Amugymeg, nem a veszélyt kell nezni, hanem az utat, amerre menni akarsz. Probáltál mondjuk pályán szlalomozni? Ha a bóját nézed, tutti elgombázod. Az utat kell nézni, ahova menni akarsz.

Előzmény: Macika (21152)
BringasLevy Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21162

Én is így gondoltam.

Vagy 20éve én pont ilyen helyzetben féltettem túlzottan a szülők Dacia-ját és okoztam költséget magamnak. Akkor tanultam meg, hogy nem érdemes túl reagálni mások hibáját. Van, mikor KELL minnél hamarabb és minnél messzebb lenni a helyszinről -mint pl. a videon látható esetben- de van, mikor tudni kell veszni hagyni a vasat.

 

Mostmár én is azt tettem volna, amit te tettél. De ehhez kellett, hogy elkövessem azt hibát zöldfülüként. Szerintem jól döntöttél! 

Előzmény: Macika (21161)
Macika Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21161

Na jó. Esetemben szó nem volt ilyenről.

Egy figyelmetlen Suzukis f.sz miatt volt az egész. Hozzám képest kis önsúllyal...

Előzmény: BringasLevy (21160)
BringasLevy Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21160

Kamion esetén is sok minden történhet. De van, mikor valóban jöbb egy frontális ütközés, mint hagyni, hogy neki toljon az elől állónak. Sokminden függ a körülményektől...

 

 

Ebben az esetben nem elég lelépni a fékről. Tulajdon képen mindegy is, lelépet, vagy sem a szerencsétlen... :-(

Előzmény: Macika (21157)
Macika Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21159

OK ;)

Előzmény: nopánick (21158)
nopánick Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21158

Nem értelek, HA (szerintem is) igazad volt, azt eddig IS elismertem...

Előzmény: Macika (21156)
Macika Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21157

Ha egy kamion jött volna mögöttem (mondjuk ez épp a 3,5 tonnás övezet határa), akkor biztosan levettem volan a lábamat a fékről, hagytam volna, hogy belenyomjon az előttem állóba, mivel csak elöl ültünk, ezért bíztam volna a vasban. A frontális ütközést - annak ellenére, hogy nálam mindig mindenki be van kötve elöl is, hátul is és van minden oldalon légzsák az autóban - mindenképpen elkerültem volna.

Legfeljebb a többmilliós hangszerem (jóval drágább, mint az autóm) döglött volna meg a csomagtartóban...

Előzmény: BringasLevy (21155)
Macika Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21156

Kicsit párás a szemem, sose hittem volna, hogy valaha is mellém állsz egy vitában.

Még ha tudni is lehet, hogy nekem van igazam...

Előzmény: nopánick (21154)
BringasLevy Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21155

"Van aki meg nem, mert neki van igaza, és igaza tudatában meghal."

 

Akkor pont nem érted!

 

olyan helyzetről van szó, mikor sérül az autó, de kis munkával helyre hozható a kár. Szó nem volt arról, hogy bárki életveszélyben lenne!

Ezzel szeben én pl. kifejtettem, hogy egész más a gyerek fekvése, ha egy kamion sofőr bambasága van a másik oldalon és a várható okozott kár, hogy a vonat alá fog tolni. Ez utóbbi esetben, nem kizárt, hogy tömött járdára is felhajtanék, hogy elkerüljem a biztos halált. De egy hátsó lámpát nem mentenék ilyen módon. Felteszem, Macika is menekült volna kigombázni ha 40tonnát lát 100al közeledni a tükörben. :-)

 

Bár még akkor is ott van a pakliban, hogy a bamba pont oda rántja a kormányt az utolsó pillanatban, ahol te állsz az immár sérült autóddal, az éppen leengedő légzsákok közűl kikecmeregve...

 

Hogy én ki mellé tenném a gyerekemet? Az mellé, aki nem kapkod és a jó döntést hozza a kritikus pillanatban. Aki nem kockáztat egy ártatlant, védendő a lökhárító újrafényezést. De akár letarol a buszmegállót eltörve ott néhány lábat, ha biztos halál elől menekül sikeresen ilyen áron. 

 

 

 

Előzmény: Pitrinkó (21150)
nopánick Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21154

- szövegértésből, egyes leülhetsz és

- fölösegesen hülyeségeket beszélsz

 

Vedd már észre Magad... mégha direkt húzod is Macikát.

Előzmény: Pitrinkó (21131)
Macika Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21153

De még egy gumideffektet sem kockáztatnék azért, hogy a másik ostobaságát mentsem, ha az ostobaság egy hátsó lámpa cserével jár.

Ugyanis ha nem menekülök, akkor ő fizeti a hátsó lámpát. Ha menekülök, akkor én fizetem a gumi deffektet.

 

Teljesen igazad van.

 

De még a defekt, az hagyján. Jelen esetben még a szembejövő autóban okozott kár IS, ami akár többmilliós is lehet.

Előzmény: BringasLevy (21151)
Macika Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21152

Itt nem az ártatlan törése a lényeg, azt leszarom.

Hanem hogy vétlenként állok a sorban és más hibájából legyek én a hunyó és fizessek én.

 

Nem hiszem el, hogy normális ember ilyet válasszon.

És még Te példálózol a gyerekkel???

Te, aki egy hátulról érkező ütközés helyett frontális ütközésbe vinnéd bele a gyerekedet???

 

Hát ne is haragudj...

Előzmény: Pitrinkó (21150)
BringasLevy Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21151

Tedd, ahogy neked jól esik!

 

Ha én csak károkozás vagy annak kockázatával tudok menekülni, kétszer is meggndolom, hogy megteszem-e.

 

Ha nem menekülök és a várható kárt egy lakatos helyrehozza, akkor biztos nem fogok kockáztatni. 

 

Most nem arról van szó, hogy sávon belül úgy helyezkedem, hogy a bamba mellém férjen! Arról van szó, mint az ötletedben, hogy menekülés akár a szembejövő kigombázásával jár. De még egy gumideffektet sem kockáztatnék azért, hogy a másik ostobaságát mentsem, ha az ostobaság egy hátsó lámpa cserével jár. 

Ugyanis ha nem menekülök, akkor ő fizeti a hátsó lámpát. Ha menekülök, akkor én fizetem a gumi deffektet. Nem panaszkodom, hogy nincsen mit a tejbe aprítani, nem erről van szó. De arra sosincsen pénzem, hogy más marhasága miatt én fizessek!

 

Ahogy ítram, te azt teszel, amit akarsz ilyen helyzetben. Én is. Te menekülsz akár úgy is, hogy kigombázol valakit. Én meg csak akkor, ha teszem, ha túl nagy a várható kár és/vagy megoldható menekülés egyéb károkozás nélkül. Padkára soha nem ugratnék egy 120-as Skoda elől menekülve... :-)

 

Előzmény: Pitrinkó (21145)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21150

Értem én. Én - ha baj van  - megprobálok menekülni, bármi áron. Akár törjön más is, akár ártatlan - na bumm.

 

Van aki meg nem, mert neki van igaza, és igaza tudatában meghal.

 

Melyik álláspont mellé tennéd be a gyereked?

Előzmény: Macika (21149)
Macika Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21149

Nem érti, hagyd rá...

Előzmény: BringasLevy (21143)
Macika Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21148

Nem volt semmi poén, ha Neked lejött, hogy így történt, ahogy írod, másnak nem tudom, miért nem...

Előzmény: BringasLevy (21140)
Macika Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21147

Hosszú idő után megint egyetértünk végre valamiben...

Előzmény: Törölt nick (21137)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21146

A legroszabbat, meg se probált megoldást találni, a jóistenre - aki szerintem nem létezik - bízta magát. 

Előzmény: BringasLevy (21144)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.11.13 0 0 21145

Ha menekülni lehet, kell.

Valamit mindig lehet tenni, a bénaságnál minden jobb!!!!

 

 

Szerintem.

 

Ha van két fa és egyiknek nekimegyek, hadd válasszam má ki, hogy a kisebbnek.

Előzmény: BringasLevy (21143)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!