Le lett húzva szerelés közben egy pillanatra a hűtővíz hőérzékelő csatija, erre a túlokos vezérlő (semmi hibajelzés) letiltotta nagy sunyin a légkondit.
Szerencsére rendes volt a klímás, nem szivatott meg, tizenötért visszabillentette a megfelelő bitet.
Mindennapos dolog hogy megveszik az autót, berakják a csipet, az kis idő múlva széthullik, csipet kiveszik, aztán viszik vissza garanciában ártatlan képpel. A gyár meg látja hogy valami nem stimmel, de bizonyítani nem tudja igy aztán fizet.
Csak egy célproci kéne bele, időbélyeggel ellenőrzi, hogy mi van benne.
A degenerált BMW mérnökök még olyan hülyeségeket is ellenőriznek menet közben pár másodpercenként, hogy az önindító motor tekercsei nem szakadtak-e, egy-egy impulzust átnyomnak rajta és ha nem jó az önindító, leállítja az autót a komputer. Az egyik lopásgátlós cég szopott ezzel orbitálisat, de megoldották. Érted ugye, megy az autó és ha nem jó az önindító, menet közben leállítja az autót. Ezek után egy csiptuning észlelése nehogy már gondot jelenthessen... pár dolláros elektronika az egész.
Minden bizonnyal valami ilyesmibe futunk bele... no persze nem a széndioxid, hanem a példátlan természetrombolás miatt. A CO2 csak a sírfelirat lesz.
Az erdőirtás például. Egyszerűen nincs fogalmunk arról, hogy micsoda visszafordíthatatlan pusztítást viszünk végbe az esőerdőkben.
Egy apróság, amiről sokszor próbáltam beszélni, a párolgás... az Amazonas medence miért hidegebb amikor a legnedvesebb? Miért hidegebb még az óceánfelszínnél is? És miért lesz majd porzó sivatag az erdők helyén ha kivágjuk... no nem a széndioxid miatt... mindent elpusztítunk, mielőtt megismernénk.
...azzal cseszegetem, hogy majd megjavítják mire véget ér a kánikula és jó is lesz az jövő ilyenkorig. ...na akkor kiderül, hogy a télen elszökött a gáz...... 20 000 ért feltöltik mire véget ér a kánikula............. ha előbb akkor jól megjárja mert lesz még vagy 30 000 villanyszámlája is.... )-:
Az nyilvan a nyerö (VW) strategia, hogy ... fejlesszünk dieselt ... susmukoljunk a szennyezessel, probaljuk + sw-rel korrigalni azt, ami valojaban nem m1 ... majd, ha kidül a bili, rajönnek a sumakolasra .... akkor fizessünk ~30 milliard $ büntetest.
Az a baj, hogy a gyártó nem tud mit kezdeni vele, mert az égés inherensen tartalmazza a szennyezőanyagokat. Ezért nem megoldás a belsőégésűek emisszió szabályozása, véglegesen csak az elektromobilitás oldja meg a problémát.
Mert a Duna vizhozamat ismerem valamennyire ... ami altalaban 1000-2000 m3/mp között szokott mozogni. Abbol 0,10-0,2% ide, vagy oda ... nem sokat penget ... (plane akkor nem, ha a hütötoronyban visszakondenzalodna egy resze ... feltetelezve, hogy lesz/lenne hütötorony ...).
Meg annal is nagyobb problema, hogy a hocserelo hatasfoka erosen fugg a folyoviz homersekletetol. Hutotoronynal majdnem mindegy, de ugy ahogy Paksnal csinaljak nem.
Kb. 2 liter viz elparologtatasa ~1 kWh. 1 GWh-hoz akkor orankent 2000 m3 viz kell orankent (legyen ennel több, mondjuk 1 m3/mp). A Duna vizhozama pedig ennek kb. az ezerszerese ...
Hat szerintem a Gösgen atomeromu hutornyabol* gomolygo goz az el vagyon hasznalva es lehet, hogy segit az Aare folyo volgyet megulo kod kepzeseben, de azert szerintem soka lesz ebbol ivoviz a folyasiranyban lentebb levo Aarau varosaban.
eleve nem "ivoviz" volt, hanem folyoviz, a folyoba meg azert hamar visszaer szerintem, lehul, kicsapodik, leesik, oszt ennyi
hogy amugy a folyovizbol mennyi ido alatt lesz a termeszetes tisztitasi utat (kavics, homok stb.) igenybe veve ivoviz, azt nem tudom, de igy elso ranezesre nem tunik egy kibekkelhetetlen idonek az sem
Könnyen lehet, hiszen a nagy teljesítmény miatt közelebb van a rendszer a tűréshatárhoz.
Sajnos a chiptuning legtöbbször a kipufogógáz tisztítás kiherélésével is jár, ami akár ötven, százszoros szennyezéssel is jár. Az összes dízel néhány százalékának buherálása már is duplázza a szennyezést, ennyit gyakorlatban a klíndízelekről.
Hat szerintem a Gösgen atomeromu hutornyabol* gomolygo goz az el vagyon hasznalva es lehet, hogy segit az Aare folyo volgyet megulo kod kepzeseben, de azert szerintem soka lesz ebbol ivoviz a folyasiranyban lentebb levo Aarau varosaban.
*masfel evig ezt a gozgombat hesszelhettem a dolgozo szobambol... van olyan hutesi lehetoseg, ahol a meleg viz visszamegy a folyoba, ez eppen nem olyan
na jo, de amikor az eromu hutesere "elhasznalnak" vizet, az a viz valojaban nincs elhasznalva egyaltalan, hanem megy vissza a folyoba, ahonnan kivettek
a vizkorforgast az esocsepptol az oceanig meg egyelore a Nap van olyan kedves es uzemelteti, ingyen