Keresés

Részletes keresés

Totya3 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3543

Sziasztok!

Közben sokat szenvedtem az analog megoldással, nem sok sikerrel. Az 555-ökkel nem lehet indítható, leállítható időzítőket építeni, ment a reset után hosszabb időtartamig kezdődik meg az első ciklus, mint utána a többi, ennek belső áramköri felépítésbeli okai vannak ami, sajnos be kellett látnom, alkalmatlanná teszi a feladatra. Egyébként is olyan bonyolultá kezdett válni az egész, hogy elrettentő volt. Még egy kísérletet teszek CMOS logikai IC-kel, de egyelőre úgy látom, hogy a PLC és a mikrovezérlő az, ami ide szóba jöhet.

Kicsit kudarcnak érzem, de egyre inkább azt látom, hogy egyszerű megoldás nincs az olyan szintű vezérléshez, amit felvázoltam. :(

Luiggi70 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3542

A meglátásod ,hogy az időalapú tele van kérdőjelekkel nagyon jó ,máskülönben nem agyalnák a  fejlesztésen, függetlenül attól hogyha csak egyfajta tüzelő anyaggal tüzelnék akár hónapokig is elmenne nagyobb piszkálgatás nélkül.Mint ahogy Te is amikor legelőször megcsináltad a nyelves verziót meg voltál vele elégedve,de egy műszaki beállítotságú ember soha nem lesz megelégedve a tökéletesnek hitt dolgokkal sem.Ezért írják sokan hogy megvannak a nyelves ,vagy az egyszerűbb időalapú vezérléssel elégedve mert nem érzik a műszaki kihívás hiányát.

 

Az jó dolog ha összeszeded a pro és kontra dolgokat ,sokan tudnak okosodni belőle,én látom  a dolgok lényegét ,de nincs valahogy a megvalósításhoz igazán türelmem mostanában.Az biztos amit lejjebb írtál a 3 lényeges dolog : a füst a víz és a szoba hőfok lényeges.De én még lényegesnek tartanám egy gyors reagálású rendszernél a külső hőmérséklet változást is ,mondjuk lehet egy jól vezérelt rendszernél lehet nem szükséges figyelni,ebbe már nem igazán vagyok okos.

 

A pufferos dologra .Arra is gondoltam ,ha az égő menne akkor mondjuk csak a felső 1/3át fűteném és mint egy nagyobb hidrováltó működne.

 

Az biztos én is rá jöttem felesleges a hirtelen nagy teljesítmény kissebb rendszereknél.át is alakítottam egy nagyon kicsit a fejet +átírtam a programot lassúbb felfutásra,és nem érezni a komforton a változást.Még annyi nekem a melegvizem is a fűtés csinálja ezért is kell nagyobb előremenő.

 

Tényleg......zi a fórum motor ,ha nem mentem most nem olvasod:))

Előzmény: Totya3 (3540)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3541

Szia! Ha kívül 30-as, akkor az kicsi lesz, ha belül, akkor elég. Bár kettő lehet, hogy elég lenne külső 30-as is. Te hogy ítéled meg ránézésre? Oldalanként 10db furat elég (összesen 40db). Nem kell két sorba fúrni, mint a rajzon, azt lehet, hogy eltúloztam. Ennél a fejnél nem kritikus és utólag is be lehet tömni, ha sok lenne és fúrni is lehet rá, ha kevés. A csövek tengelyvonalába fúrd őket, akkor nem kell sokat levágni belőlük, csak akkorát, amekkora a furatoknak elég. Esetleg még azt is meg lehet csinálni, hogy kintről ráhegeszted a csövet, majd a lemezzel együtt átfúrod. Ahogy egyszerűbbnek és jobbnak látod!

Előzmény: Mokuss84 (3538)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3540

Szia! A potyogtatós oldalon írja, hogy 20 óránként ki kell takarítania, mert nem jön ki a salak. Hogyan is jönne? A fejből kipotyog (az én verziómból.). Ha nem nyúlnék hozzá egy hónapig, akkor is eleférne a hamu alatta! Persze ez függ a fűtőanyagtól is. Azért hetente kitakarítom.

 

Igen, abszolut gondoltam rá, hogy vizet a szoba határozza meg, a legutóbbi felvázolásban ez is szerepel és régebben is említettem, hogy ez a cél, csak addig adatokat gyűjtök, hogy jól tudjam megoldani. Nagyon el lehet rontani a szabályzó kört, ha nem ismered a tulajdonságait. A csatolt képen rajta is vannak a szobához tartozó PID értékek(s jelzi), csak még nincsenek beláncolva.

 

Egy vezérlés építéséhez elég sok szempont és lehetőség van már, ami mellet szerintem nem lehet elmenni. Ha egyszerű vezérlést készítesz, lángtartásosat, akkor minden lángtartáskor, illetve a fellobbantások után a kazán kihül. Ez nekem azt okozta, hogy csöpögött a víztől és kátránytól az egész! Ezt nagyon nem szeretném senkinek! :) A megoldás a folyamatos égés, teljesítmény szabályzás. Ezt csak füsthőfokszabályzással, illetve 2-3 körös kaszkád PID szabályzással lehet megoldani, amihez PLC, vagy mikrovezérlés kell. Erre jön még a "hab", a füstre beadagolás.

Én sem vita miatt, abszolut nem, de most mi történne, ha csak ráöntenéd az MDF port a sima fpor helyére? Meg kéne várd, míg beér az új anyag(pár óra, ha nem szeded ki az előzőt, de nekem ami a csőben van is 1órára elég), akkor ott kellene legyél, állítani az új időket. Igaz? Én csak ráöntöm és a többi magától beáll. Teljesen el tudom fogadni azt az álláspontot, hogy valaki meg van elégedve a saját rendszerével, de egy tisztán időalapú tele van kérdőjelekkel.

 

Ha fával tüzelsz, mindenképpen jó a puffer, ez egyértelmű. Ha meg lehet oldani, hogy a puffer nyitva legyen, mikor fejjel fűtesz, akkor nem okoz fáziskésést a hőmérsékletben, mert végül is a meleg felszáll és azonnal ki is jut, akkor minimális a késletletés, azaz nem kell felmelegíteni a puffer vizét teljesen. Vagy a másik megoldás, ha ebben tévednék, hogy egy kerülő csapot kell beépíteni és fejjel fűtés esetén kikerülni a puffert. A puffer egy olyan fejnek, ami folyamatos fűtés miatt a felmerülő minimum teljesítmény igény miatt alul van méretezve, a gyors felfűtéshez képest, nagyon nagy időkésleltetést okozna.

A régi fejemnek hatalmas teljesítménye volt, azzal nem lett volna ez gond, de képtelenség lett volna vele 100°C füstöt tartani(ilyen időben, mint most van, nem használható, csak szakaszosan ,akkor meg gázrobbanásokat csinált a betemetődés miatt, szóval nem valami jó geometriai szempontból). Igaz, hogy azoknál a házaknál, ahol kicsik a radiátorok, magasabb vízhőfok kell, és e miatt a füst is magasabb kell legyen, ami miatt nagyobb lesz a veszteség, ezért a fejnek is nagyobbnak kell lennie kicsit. Ez méretezés kérdése, de semmiképpen nincs szükség akkora fejre, mint amit itt szoktam látni és amekkorát én is építettem először. Sokat lehet az új fej teljesítményén változtatni a peremmel, amiben ég az anyag és az egy adaghoz tartozó idővel is, valamint a furatok számával is, tehát nem olyan vészes belőni a méreteket, de azért oda kell figyelni erre, ha épít valaki egy ilyet.

Bocs, kicsit megszaladt a tinta! :) Azon gondolkodom, hogy össze fogom szedni a dolgokat és leírom, pro és kontra egy doksiban. Nem lesz rövid...

Előzmény: Luiggi70 (3537)
Mokuss84 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3539

Totya3 eszt tőled kérdem (ez a hulye fórummotor)

Mokuss84 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3538

Szia. Holnap megakarom épiteni az égö fejét a te terveid alapjan .Az lenne a kérdésem ,hogy a két csö amin keresztül bejut a levegö  fejbe elég lesz 2db 30mm átméröjü csö? Meg a furatok a fejbe aszt irtad ,hogy 6mm jukak kellenek  ,hany darab jukat javasolsz a fejbe elég  10db

juk  az  kiadja a csö keresztmecetét vagy furjak tobbet?

 

Luiggi70 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3537

Most eszmbe jutott ez a bepotyogtatós módszer: http://www.olcsofutes.fw.hu/news.php

Előzmény: Törölt nick (3358)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3536

Csak égő vezérléshez modjuk az APB–12MTDL vagy a APB–12MGDL is simán megfelelne.

Előzmény: Luiggi70 (3535)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3535

Gyakorlatilag ez már az enyémnek a tovább fejlesztett változata,ha újból kellene választani biztos ilyet vennék első sorban az ára miatt vagy a APB–22MGDL vagy a APB–24MRD tipust evvel már szite minden fűtéshez kapcsolódó vezérlést meg lehetne oldani .A siemens logo sem lehet rossz ,de úgytudom valamivel drágább.

Előzmény: Totya3 (3533)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3534

Szia!Bocsi elkerülhette akkor a figyelmem amikor írta.Mondjuk azért is gondolkodok egy pufferben ,mert ha fával tüzelek akkor hasznos lehet főleg átmeneti időben,nagyon sok a 35Kw-os kazán .Érdekes és széleskörű a rendszered ,minden elismerés .Mondjuk és ez nem vita képpen az idő alapúra én sem panaszkodhatok. Egy olyan funkció lehet nem ártana ,de lehet gondoltál már rá ,hogy szoba hőmérséklet fügvényében változtassa a vízhőmérsékletet.

Előzmény: Totya3 (3523)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3533

Nézegetem ezt a PLC-t, feltettem ide a kezelési könyvét, nézzetek rá ti is!

http://www.orbital_tar1.tvn.hu/plc/APB_PLCmagyarDoksi.PDF

Totya3 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3532

Persze azt mindig elfelejtem, hogy neked más kazánod van! :)

Előzmény: Totya3 (3530)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3531

Nem csak a hőfokkülönbség számít, hanem a légáramlat is("fújod a levest"). Valamint a pillanatnyi eltérés nem azonnal jelentkezik a szabályozandó térben. A külső hőfok figyelése további alkatrészeket jelent, emelve az árat. Első körben nem látom értelmét ezt bevenni a körbe, annak ellenére, hogy nekem benne lesz(van), de ez más történet.

Előzmény: Törölt nick (3529)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3530

Egyetértek, hogy a tűztér kialakítása a fontos, de ha olyan kazánba potyogtatsz, ami vegyetüzelésre lett kialakítva, ne várj jó eredményt. Én így értettem az összehasonlítást.

Előzmény: Törölt nick (3528)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3529

A teljesítmény meghatározásakor a ház belső és külső hőmérséklet különbsége adja a vezérlés alapját. Van egy alapteljesítmény, és ezt kell növelni a különbség függvényében.

Mint a mociknál.

Előzmény: Totya3 (3527)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3528

Az első a tüzelő teljes kiégetése, ez a levegő elosztástól és előmelegítéstől függ, az égetőfejjel kiemeled a kazánból ezt a funkciót, de a tűztér kalakítástól is függ a hatásfok. A második feladat a hőhasznosítás, ez a hőcserélőn múlik, és hasonló a két módszernél.

Az apríték eleve nagy felülettel érintkezik a levegővel, a kis adag lehetővé teszi az égés túlfutásának az elkerülését.

Előzmény: Totya3 (3526)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3527

Azon gondolkodtam, hogy ha PLC-vel oldanánk meg a vezérlést, akkor milyen vezérlést lenne érdemes alapnak venni. Arra jutottam, hogy vétek lenne nem kihasználni a lehetőségeket.
Véleményem szerint a legoptimálisabb működést akkor érjük el és a kazánnak is az a legjobb működési mód, ha a láng folyamatosan ég. Ezt úgy tudjuk elérni, ha a három hőmérsékletet mérünk (szoba, víz, füst) és a szoba hőmérsékletét beállítva a többi hőmérséklet úgy áll be, hogy az a legkevesebbet ingadozzon.
Ha a mostani állás szerint a legolcsóbb alkatrészeket számolom, akko kell 3db pt100->4..20mA átalakító, és egy APB–12MTDL Tranyós kimenetű PLC, valamint tápegység, és relék pt100 hőmérők, kábelek, illetve esetleg némi elektronika a PWM-hez, ha azt választjuk a ventihez.
 
A PLC 29543Ft a 3db pt100 átalakító 21984Ft, a többi max. 10000Ft. Összesen 60000Ft +- 10ezer. Ha valaki gázról vált át, a nyereség ennek többszöröse lehet egy idény alatt!

A másik kérdés, hogy mennyire egyszerű egy ilyen programozása(még eddig nem jutottam). A fejlesztő környezet ingyenes ez nem gond, viszont meg kell tanulni a programozást. Az biztos, hogy én nem vállalom a program elkészítését(felelősség), de segíteni segítek ha tudok.

A másik megoldás egy analog áramkör készítése. Ez elég bonyolult lehet a végén, de jelentősen olcsóbb lenne, viszont el kell készíteni, bekötni éleszteni sőt első körben valakinek tesztelnie is kéne, mert erre nincs lehetőségem.

 

Kinek mi a véleménye?

Totya3 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3526

Ahha!!! Értem már! Ez így már másképpen hangzik, szerintem működhet a dolog!

Sőt, ezzel a huzatszabályzóval ki lehetne váltani a ventilátor fordulat szabályzását, bizonyos esetekben. Igaz a magas ára, nem indokolja, ha a vezérlő képes szabályozni a fordulatot, de más esetekben ez nagyon jó megoldás lehet.

A bepotyogtatós hatásfoka jelentősen elmarad, egy olyan fejjel szemben, aminél a levegő járatok optimálisan ki vannak alakítva. Akát kétszer annyi anyag is elfogyhat. Ha nincs más lehetőség ez is működhet, de nekem nem szimpatikus.

Előzmény: Törölt nick (3525)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3525

Égőfejjel, vagy bepotyogtatással működhet a tüzelőadagolás, az utóbbi gyakorlatilag az eredeti vegyestüzelés meghagyása vezérelhető adagolással.

A Regulus RT3-E elektromos kazánhuzatszabályzó egy 0-12 V-tal vezérelhető + mágnes a termikus szabályzó kiegészítésére, a levegőcsappantyú nyitása-zárása így elektromosan vezérelhetővé válik.

Előzmény: Totya3 (3519)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3524

Szia! Jó munkát! Nem ismertem ezt az Arduino-t! Biztosan azért, mert ez ATmega alapú, én meg PIC vonalon vagyok inkább. Viszont a Paralax-nak is van egy csomagja, ami Basicben programozható(BasicStamp), ez sem jutott eddig eszembe! Úgyhogy örülök, hogy ezt a vonalat is felvetetted, mert ez talán még jobb alternatíva lehet. Megjegyzem, nem semmi, hogy milyen sok értelmes ember összefutott itt, rengeteg megoldás felvetődött, mind használható, de még nem egységes.

 

Igyekszem kihámozni a legjobbat és egy kész projectet kialakítani a füstre beadagolásra és esetleg a szabályzásra is (mert ugye e kettő nem ugyanaz és nem feltétlenül kell egyszerre jelen lennie a rendszerben), amit meg lehetne építeni. Ehhez idő kell még, de már elég sok infó összejött itt, hála a segítőkészségeteknek! Nekem egyébként a legutóbbi 26ezres PLC tetszik eddig a legjobban, mert ennyit simán rá kell tudni költeni, megéri! De most megnézem ezeket a Stamp-eket is, hátha...

Előzmény: rr81 (3521)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3523

Szia! :) Mondhattad volna, mert briki59 kérdezte! :) Viszont így legalább eljött és én is kipróbálhattam, aminek örülök.

Szerintem ha keringetős lenne a rendszerem, akkor még jobban működne a szabályzókör. Szerencsém, hogy olyan jó a gravitációs köröm, hogy 40°C alatt is megindul, ezért nem akarom átvariálni, mert nem térülne meg és csak a fogyasztást növelném a keringető szivattyúval. Véleményem szerint a füsthőfok modulálással szabályozott vízhőfok üzemmódú körben a puffer nem szükséges, sőt káros. Az eleve keringtetősre és lapradiátorosra tervezett rendszerek előnye a kicsi keringő víztömeg. Ezt könnyebb szabályozni.

Nem tudom mennyire értesz a szabályzástechnikához, ha igen, akkor egyből érteni fogod, ha nem akkor is ( :-) ). Egy szabályzókörnél a bevitt energia nem biztos, hogy azonnal mérhető változást okoz a mért ponton. Azaz van egy késleltetése, ami meghatároz egy sebességet és egy maximális energiabevitelt, ha nem akarjuk, hogy túllőjön a szabályozandó érték. A cél az, hogy minél gyorsabban, érjük el a kívánt értéket, de ezt a rendszer korlátozni fogja. A mi esetünkben ezt az időt a víz tömege határozza meg és a hőcserélő ellenállása, leginkább. Könnyebben, azaz gyorsabban szabályozható a kisebb víztömeg.

Ennek ellenére attól függetlenül, hogy nálam 600liter víz lehet a körben, egész jól kezelhető, relatív hamar reagál, legalább is a komfort érzetet nem befolyásolja az órás nagyságrendű periódusidő. Ehhez szükséges a megfelelő PID értékek beállítása. Az on-off szabályzás(termosztát) sokkal nagyobb ingadozást okozna, ami veszteségben és komfort érzésben is jelentkezne. Mutatok egy képet, hogy milyen paramétereket tudok állítani, hogy a rendszer jól működjön. Az is látható, hogy jelenleg milyen hőfokokkal fűtök.

 

 

 

Előzmény: Luiggi70 (3522)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3522

Szia!Ezt próba nélkül is megmondtan volna hogy nagyon jó :-))) Sajna felénk nagyon nehéz hozzá jutni.Nekem is ez a meglátásom a tüzelésével mint neked.A hátrányára az írható hogy feltöltéskor nagyon porol,ezért építettem s nagyobb 800 literes tartályú adagolót,igaz hogy napraforgó héjnál nem lehet fullra pakolni,mert kevés az 500Watt körüli motor.Takarításkor inkább porszívó kellene hozzá.Igaz egy kicsit ritkábban kell a hamut kiszedni,de a táskát jobban el lepi a finom por.Nyáron kazán átalakítás lesz ,túl közel van az égő a táskához,és meg akarom emelni ,mint visszább az egyik kolega.akkor lesz értelme nálam a füsthőfokos szabályozásnak.Azon gondolkodtam ,hogy ha nem gravitációs fűtésed lenne ,akkor is tudná ilyen precízen tartani a hőfokot a vezérlésed? Lehet szivattyús fűtésnél jól jönne a rendszerhez egy kissebb 500Liter körüli puffer tartály akkor lehetne egy kissebb folyamatos,teljesítménnyel fűteni a tartályt ,ami kevesebb veszteséggel járna szerintem. Vélemény?

Előzmény: Totya3 (3520)
rr81 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 3521

Én egyelőre a hajtóművekkel küzdök: még nem vettem meg csak egyet (eddig az sem jutott el hozzám). Tervezném/hegeszteném a vázat, de ezek nélkül nem lehet. Mindegy, hétvégén méregetek, előkészítem a csiga(pontosabban helix)gyártáshoz a sablont, csinálom amit tudok.

Ja még egy tipp azoknak, akik nem akarnak/szeretnek (sokat) forrasztani, de drága nekik a PLC: Arduino. Ezt is kell programozni, de elkezdeni vele dolgozni egyszerűbb, mint egy szűz mikrovezérlővel. Sokkal kevesebből ki lehet hozni a dolgot, mint a PLC-vel. Az alappanel már 5-8 eFt körül itthon is kapható, Pt100/hőelem csatolókat is lehet venni, pár relé kell még meg egy tápegység. Tele van a net vele készült projektekkel.

Előzmény: Totya3 (3520)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 3520

Sziasztok (Szia Józsi és Jani! :) )! Tegnap volt nálam briki59 és hozott kipróbálásra MDF port, hogy lehet-e használni. Nagyon finom állagú, eszméletlenül száraz és brutálisan porol. Most égetem a második felét, mert szerettem volna itt lenni, figyelni rá, ezért napközben sima fporral mentem. Jelenleg 2,5sec a beadagolási időtartam, mert észrevettem, hogy kicsit túltöltöttem a fejet.

Ezzel a beállítással a sima fpor ~6percig ég, az MDF fpor ~18percig! Nagyon durva anyag. Viszont azt nem tudom kimérni, hogy valóban a fele, vagy még annyi se fogy, literben, mert nincs belőle annyi, hogy egy napig menjen. Mindenesetre nagyon érdekes, hogy egy maréknyi anyag hogyan tud 120°C füsthőfokot(víz 46°C) tartani 18 percen keresztül! A teli zsák talán kétszer is nehezebb, mint a sima fporral.

A fejről viszont az is kiderül, hogy szinte tök mindegy mit töltök bele, elég. Lehet, hogy az árpát is újra kéne próbálnom, mert az nem ment a nyelvvel. További szép estét!

Totya3 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 3519

Szia! Bevalom nem pontosan értem mire gondolsz és hogy jön ide a RTE-3?

Előzmény: Törölt nick (3517)
Bundi77 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 3518

Szia.

Küldtem egy e-mailt érdekel a véleményed! lehet hogy olcsóbban jövök ki. De azért várom az összeállításodat.

Előzmény: Totya3 (3514)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.23 0 0 3517

Nem tudom hogyan illeszkedik az én hasábfát tüzelő szisztémám az adagolós körbe, de valahogy innét indulnék el a vezérléssel, kazánhuzatszabályzóként a Regulus RT3-E-t használva:

A teljesítmény fokozatai:

1. parázstartás- keringetőszivattyú áll

                          az ESBE szelepen keresztül a kazán visszacirkulál 55-65 C-on, jellemzően                             60 C-on, 

                          garavitációsan cirkulál az előremenő a radiátorok felé

                          szobatermosztát lekapcsol

                         levegőcsappantyú 1-2 mm-re nyitva

2. közepes teljesítmény- 0-5 C külső hőmérsékleteken 

                                        keringetőszivattyú üzemel, kazánvíz 70-75 C

                                        szobatermosztát bekapcsol

                                        füstgázvezérelt levegőcsappantyú nyitás 10 mm-en

3. max teljesítmény- keringetőszivattyú üzemel, kazánvíz 75-81 C

                                        szobatermosztát bekapcsol

                                        füstgázvezérelt levegőcsappantyú nyitás 20 mm-en

                                        lambdaszonda figyelembe vétele.

 

Előzmény: Totya3 (3514)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 3516

Szia! Köszönjük a fórumtársak nevében! Feltettem az ftp-mre, letölthető:

APBIsmertet_V05Email.pdf

Gyorsan átnéztem őket, nagyon tetszenek! A hőelem átalakító is nagyon olcsónak mondható és az olcsóbb verziókhoz is illeszthető(amiknek nincs mA bemenetük) egy ellenállással, miután 12bites A/D-k vannak bennük. PWM kimenet is nagyon jó, ha DC ventilátor motort akar valaki vezérelni, gyakorlatilag eddig ezek a legjobb ár/érték arányú készülékek!

Előzmény: rvautomatika (3515)
rvautomatika Creative Commons License 2012.02.23 0 0 3515

Szia.

Küldtem egy e-mailt PLC ügyben.

Ha tudod közzéteheted.

 

Előzmény: Totya3 (3514)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 3514

Szia! Elkezdtem a rajzot, de egyre jobban belebonyolódom. Most ott tartok, hogy van egy "timer", ami a "JUMO" reléjének jelére 1..11sec impulzust tud kiadni. Aztán van még egy időzítés, ami 1perc múlva beadagol, ha a hőfok nem emelkedett meg közben a beállított fölé. Eddig oké, de most beugrott, hogy mi van akkor, ha valami hiba miatt nem emelkedik meg a hőfok. Akkor ez a modul percenként be fog adagolni. Nekem van erre egy feltétel leprogramozva, hogy ha 5x beadagol, de közben nem emelkedik a hőfok, akkor leáll. Namost ezt analog megolani megint csak időzítővel lehet. Azaz ha pl. 5percig folyamatosan meg van húzva a JUMO, akkor lekapcsolná az egész kört. Ehhez kell egy relé  öntartó kapcsolásban, amit indításkor meg kell húzatni a START gombbal. Tehát még egy Timer. Aztán kell egy olyan is, ami a fellobbantásokat végzi, pl. 20percenként. Ez is megvan már, de ezt CMOS számlálóval, oszcillátorral terveztem, mert időzítővel(555) ilyen hosszú időt nem könnyű stabilan megoldani. Lassan készül, de attól tartok, hogy ha meglátjátok elmegy a kedvetek tőle, pedig szinte ugyanolyan alkatrészekből épül fel. A másik, hogy ezt ki is kéne valakinek próbálni, mert arra nekem nem lesz időm, talán nyáron...

Előzmény: Bundi77 (3513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!