Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 173

Ilyen reklám mellett, szerintem zastavát vettem volna. Nem pedig:


Skodát...


Vagy zaporozsecet

Konvergencia Creative Commons License 2006.10.14 0 0 172

"A Dacia azért kéynelmes, mert franciák tervezték az elődjét."

 

A nagybátyámnak most éppen Renault Thaliája van, azt mondja, hogy ha a kényelmi különbséget a régi Dacia javára el lehetne zongorázni, ő lenne a Kocsis Zoltán... :-))

 

"Ha van itt olyasvalaki, akkor osszon meg pár emlékezetes pillanatot!"

 

Az öreg Merkur-os szaki szerint az volt a legdurvább eset, amikor egy fickó átvette a vadiúj Daciáját és sikerült vele 30 egész métert megtennie baleset nélkül. Ahogy a Merkur telepről ( Bp. XXI. Áfor út ) ki akart vele kanyarodni nagy gázzal, nyílegyenes vonalban telibe kapta a kapuval szembeni villanyoszlopot az út túloldalán. Az ok: a kormánykerék kanyarodott, csak az autó nem... :-))

Az meg nem kapcsolódik szorosan a Daciakhoz, hogy elméletileg 5 liter benzinnel adták át az autókat. Ehhez képest nagyon sok vevőnek nem sikerült velük eljutni az 500 méterre lévő ÁFOR kútig... Mindennapos látvány volt arrafelé a vadiúj autóját izzadva tologató lúzer! :-))

 

Előzmény: KeMatyi (165)
KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 171
965-ös Záprojóskák :D

Popsi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 170
Mi vettük a merkrol vadi új ámbár szépséghibás dácsiát.Azok olcsobbak volta és kapásból átlehetett venni.Pivit hibásak voltak..a karosszéria itt ott elállt:D De nemtudom,hogy hogy tettek külömbséget..mert szerintem az összes dákó szarul volt összerekva..
Null km-eresem ette az olajat..fűtés nem volt.Teletankolni nem lehetett mert eluszott a csomitartó a benzinben.140él többet nem ment..csak egyszer..akkor szét is szakadt a kipufogó hátul..:D
Ha 4en beleültünk akkor lowrider lett:D a földön huztuk a sárvédőket..
Borzalmas egy kocsi volt frankon...aztán vmi buta román ellopta..gyanítom a határig nem jutott el vele:)
Előzmény: KeMatyi (165)
KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 169
motorkami Creative Commons License 2006.10.14 0 0 168

Hát nem tom.

Zsiguliból többet hoztak, mint Moszkvicsból, én sosem preferáltam a Vaz gyártmányokat, sőt a többi szovjet személyautót sem, így elfogult vagyok. Személyes tapasztalataim alapján azonban azt mondhatom, nagy különbség nem volt a két autó között, ha ki szabad ilyent jelenteni néhány száz kilométer használat után.

Ha mégis diplomatikus akarok lenni, akkor azt mondom, a Moszkvicsnak nagyon jó motorja van.

Előzmény: Konvergencia (164)
Popsi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 167
Nagy szerepet játszott a lada sikerében,hogy a zsiguli a Fiat124-esből készült ami 1967ben év autója volt..csupány megemeleték,hátra dobféket tettek és egykét apróságot cseréltek rajta...és már készlett a biguli..Máig elnyühetetlen.
Monjduk ez az én véleményem szal lehet butaság:)
Előzmény: Konvergencia (164)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.14 0 0 166
Egy kis retro!!!!Hmmmm, FRANKÓ!!!!!
KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 165
A Dacia azért kéynelmes, mert franciák tervezték az elődjét. De aki vett át újonnan Daciát, az tudna érdekes dolgokat mesélni. Ha van itt olyasvalaki, akkor osszon meg pár emlékezetes pillanatot! (nekem a legkedvesebb sztorim, amit Dacia átvételről meséltek, az a szotyihéjas karburátor esete :D)
Előzmény: Konvergencia (164)
Konvergencia Creative Commons License 2006.10.14 0 0 164

"Szerintem 71-ben kezdődött a Zsiguli forgalmazása, valóban 80000 forintért. Nem hiszem, hogy a Moszkvicsot kevesebbre értékelte volna az akkori közvélemény."

 

Ott a pont, valóban '71. óta volt Zsiguli, én írtam el. Viszont a második állításoddal vitatkoznék, a Ladák a piacra kerülésük első percétől a legkívánatosabb szocialista autók voltak, ( később még a Zastava volt hasonló státusban ) és mind műszakilag, mind presztízsben messze a Moszkvics fölé voltak pozícionálva a közönség által! A korai '70-es évek hangulatát nem ismerem, de nekem egy öreg Merkur-os ismerősöm mesélte, hogy a '80-as évek elején-közepén 2 szoc. autó volt szinte eladhatatlan: az ilyen szempontból közismert Zaporozsec, és a Moszkvics 2140. Szinte csak azok vették, akik nem voltak hajlandók kivárni a többi autó ( Lada, Dacia, Skoda, Trabant, Wartburg ) 6-8-10 éves átadási határidejét. Ugyancsak ő mesélte érdekességként, hogy elméletileg Volgát is lehetett rendelni, sőt jóval hamarabb megjött, mint a Ladák, és alig volt drágább, mint a Lada 1600-as "parasztmerci"! Ennek ellenére alig rendelték magánszemélyek, mert a 2.4-es korszerűtlen benzinmotor 17-18 literes városi fogyasztása még az akkori benzinárak mellett is sokkolta az embereket... :-))

Hogy ki ne maradjon a sorból, íme a Dacia: Megbízhatatlan műszaki konstrukciója miatt sokan utálták, de volt egy előnye is. A nagybátyámnak 10 évig volt egy TLX-e, és azóta rengeteg autója, Volkswagentől Toyotáig, Daewoo-tól Mercedesig, de azóta is emlegeti, hogy sosem volt olyan kényelmes kocsija, mint a Dacia TLX...

 

 

     

Előzmény: motorkami (138)
invad3r Creative Commons License 2006.10.14 0 0 163
Elkepeszto mennyi anyag van ezekben a regi Volgakban. Asszem a kozlekedesi muzeumban van kiteve egy. Van vagy 2 millimeter vastag rajt a lemez. Nagyon durva :)
Előzmény: poén (150)
tatrafan Creative Commons License 2006.10.14 0 0 162
Csehszlovák rendszámmal  :)
Előzmény: AUTOPETI (132)
motorkami Creative Commons License 2006.10.14 0 0 161

Viszont a pozsonyi SZent Márton dóm mellett készült:)

 

Előzmény: tatrafan (158)
tatrafan Creative Commons License 2006.10.14 0 0 160

T87

 

Bocs a sok Tatra-ért, nekem ez van, ezekkel tudtam hozzájárulni a topikhoz. Az ötlet nagyon jó, a korabeli fotókat én is imádom.

 

Köny Creative Commons License 2006.10.14 0 0 159
A Skoda Mtx 160 RS sajnos sosem lett homologizálva, mert nem gyártottak belőle eleget, így versenyen sem szerepelt.
Előzmény: invad3r (146)
tatrafan Creative Commons License 2006.10.14 0 0 158

Utsó kép nem korabeli csak kamu

 

Popsi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 157












tatrafan Creative Commons License 2006.10.14 0 0 156
Popsi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 155


d.a.v.i.d Creative Commons License 2006.10.14 0 0 154
tatrafan Creative Commons License 2006.10.14 0 0 153

Tatraplan

 

poén Creative Commons License 2006.10.14 0 0 152
Ha nincs ellenvetés, este még tolok néhány arcív fotót.
poén Creative Commons License 2006.10.14 0 0 151
Nincs irgalom: Zisz-110 
poén Creative Commons License 2006.10.14 0 0 150
Volga-ellencsapás :)
poén Creative Commons License 2006.10.14 0 0 149
tatrafan Creative Commons License 2006.10.14 0 0 148

Akkor jöjjön egy Skoda blokk. Az első kép egy orrmotoros Rapid, a második az egymilliomodik farmotoros Skoda (egy 110LS ugye, amiben a Coupé olajhűtős motorja volt), a harmadik képen a két első legyártott 110R Coupé látható indulás előtt, ezeket a nagy autógyűjtő Brezsnyev kapta, de nem kellett neki és visszaküldte őket. Fene az ízlését! Az utolsó három kép nem teljesen korabeli, bocsánat!

 

invad3r Creative Commons License 2006.10.14 0 0 147
No megegyszR:










+bonusz kepek :)




Előzmény: invad3r (146)
invad3r Creative Commons License 2006.10.14 0 0 146
Az elso kepeken egy Skoda Mtx 160 RS lathato, amiben 1600-os, 16 szelepes Lada motor volt. Az also ketton pedig egy 200 RS, 2literes, 180 lovas mocival.
invad3r Creative Commons License 2006.10.14 0 0 145
Durva h milyen utak voltak akkoriban (5. kep)
Előzmény: tatrafan (142)
Dtomesz Creative Commons License 2006.10.14 0 0 144
Ezeket a képeket másold be ide is...
Előzmény: tatrafan (142)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!