Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

goldroad Creative Commons License 2016.11.18 0 0 40771

Köszönöm!  Megpróbálom. 

Előzmény: Bakancs4 (40760)
oljeg12 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40770

"Viszont a letöltött verzióban nem tudok kijelölni szöveget , viszont az eredeti oldalon fenn nincs ilyen korlát -- át tudok emelni egész bekezdéseket a fordítóba ; mivelhogy én sokat  hiányoztam amikor az iskolában a műszaki angol nyelvet tanították ."

 

Majd ha sikerül összeegyeztetni egy időt és elmegyek Szekszárdra, akkor megcsinálom, hogy tudj kijelölni szöveget a letöltött PDF fájlba és ott mindjárt le is fogja neked fordítani.

Most direkt letöltöttem az általad megadott linkről az LDW502 PDF-jét és simán működik nálam a kijelölés és fordítás.

 

Előzmény: Bakancs4 (40765)
oljeg12 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40769

Még a Minarelli motoros Sulkym volt, mikor egyszer megállítottak. De az egészből, nekem az jött le, hogy csak megnézzék közelről, hogy ezt a csoda szerkezetet.

Előzmény: Bakancs4 (40768)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40768

A legtöbb és legjobb amit egy rendőr megtehet a mopedautóval : nagy ívben elkerüli , és ha éppen találkozik eggyel akkor igyekszik másfelé nézni ...

Néhány extrém idiótától eltekintve azért szokták megállítani a mopedautót , hogy megnézzék (kíváncsiságból )  illetve ehhez kapcsolódóan megkérdezzék : hol lehet ilyet venni ?

Hányszor állítottak meg a Sulkyval ? És hányszor az Aixammel ?

Engem a rendszámtalan Sulkyval egyetlen egyszer , de akkor sötét volt , nem láttak mást csak a két lámpát -- ide a rozsdás bökőt , hogy világosban eszükbe se jutott volna .

Amióta rendszámos mopedautóval járok ( 2013 nyara ) egyetlen egyszer , Balatonfüreden : semmi mást nem nézett csak az én jogosítványomat , arra is csak rápillantott és mehettem . Talán azért állított meg , elől nincs rendszám , és megállás után látta , hogy hátul van ?

Az itteni mopedautósok közül (5-6 lehetnek akikkel kapcsolatban állok ) senki nem említett soha rendőri ellenőrzést .

Bátyámék fogták ki tavaly ősszel azt a barmot .

Úgy általában a mopedautóval járónak nincs sok oka az izgalomra .

 

Előzmény: oljeg12 (40764)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40767

A rendőrök ezekkel nem fognak találkozni . A kétkerekűek szabályai érdemben nem változtak . Kultúrállamokban azokon (is) van rendszám , lényegében csak azt kell nézze , hogy nincs-e eltérés a papírformától ( szín , motorméret stb. )

Nálunk a négykerekűeknek mrá van rendszáma , ott is a papírt fogja nézni . Amelyik mopedautó 2004-ben hagyta el a gyártószalagot az 350 kg sajáttömeg és 4 kW teljesítménnyel lett forgalomba helyezve , amelyik 2018-ban az 425 kg-os menetkész tömeggel és 6 kW-tal . Nem fogja emelgetni a rendőr az út szélén vagy puszta kézzel teljesítménymérést produkálni a féltengely szorongatásával . Megnézi a forgalmit azt pont .

A forgalombahelyezéssel meg eddigse volt gond , szó nélkülmegkapták az L6e-s besorolást a 375 kg-os bejegyzésű kocsik is .

Mire ezek a járgányok elérnek hozzánk ...

Nagy kavarást a kvadokkal csináltak , pontosabban a L7e-s társulattal úgy mindenestül .

 

Előzmény: Malaguszti (40754)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40766

Annyi millióm lenne ahányszor leírtuk már ....

 

A regadóra annyit mondtak, hogy az NKH által kitöltött műszaki adatlap alapján határozzák meg. Én bármelyik regadó számító oldalon csak gépjárműre találtam számítást, négykerekű smk-ra nem.

 

Okmányiroda:

 

Kell

Műszaki adatlap, forgalmi mindkét lapja, kötelező bizti, kétnyelvű-, vagy német és (itt) kizárólag offi-ban hitelesített magyar fordítású adás-vételi.

rendszám 5500, forgalmi 4000

 

Nekem ennyit mondtak.

 

A mopedautók a motorkerékpárok regadóját fizetik , olyan táblázatban kell kalkulálgatni . Egyébként meg úgyis 18.500 Ft lesz...

  Szerintem a rendszám 3.500 Ft , a forgalmi meg 4.800 Ft ....  A legtöbb ügyintéző összekeveri az "E" betűs rendszámot ( ideiglenest ) az "E" típussal .

Összességében egész jól eltalálták a dolgokat .

 

A nem eltitkolt ímélcímekre szoktam küldeni egy összeállított tájékoztatót .

Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40765

Erre hogyan lehet szert tenni? Letölthető gondolom.

Valamint hol van a generátor ezeken? A légszűrő a hátsó hozzáférhetetlen doboz, úgy sejtem...

 

 

Nekem megvan , de most innen

http://service.lombardinigroup.it/english/man_index_gb.htm

éppen le lehet tölteni . Azért írom , hogy most , mert sokminden eltűnt már a netről amit nagykeservesen megtaláltunk . Ezért célszerű azonnal letölteni . Viszont a letöltött verzióban nem tudok kijelölni szöveget , viszont az eredeti oldalon fenn nincs ilyen korlát -- át tudok emelni egész bekezdéseket a fordítóba ; mivelhogy én sokat  hiányoztam amikor az iskolában a műszaki angol nyelvet tanították .

 

A Ligier Ambrában lendkerékmágnese áramtermelés van , a lendkerék alól jön ki két sárga drót , azon kell megjelennie a huszonakárhány amperes váltóáramnak , amit egy tirisztoros feszültségkorlátozó szelidít 12-14 voltra . A fesszabályzó szokott megpurcanni ... Lényegében a robogók szisztémáját követi .

 

A légszűrő valóban az a hátsó műanyag szerkentyű

oljeg12 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40764

Köszönöm az infót. Már kezdtem attól tartani, hogy rend őrei ezért fognak bennünket macerálni.

Előzmény: Bakancs4 (40761)
barnazol75 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40763

Erre hogyan lehet szert tenni? Letölthető gondolom.

Valamint hol van a generátor ezeken? A légszűrő a hátsó hozzáférhetetlen doboz, úgy sejtem...

Előzmény: Bakancs4 (40760)
barnazol75 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40762

Szia! 

Én is ezen vagyok. Amit belinkeltél egy zöld volt 195 ezerért?

 

Ma voltam az NKH-nál és az okmányirodában. 

Ha van kinti papírja (típusbizonyítvány, typenschein) akkor nem kell bevizsgáltatni típusilag, ami annyit takar, hogy megállapítják, hogy hány lóerős és végsebesség stb. Ez elég súlyos pénz, szóval típusbizonyítvány nélkül aligha éri meg megvenni. Adásvételi is kell, hogy tudd igazolni a tulajdonosi jogviszonyodat.

Kell még a kinti forgalmi, ez az én esetemben (Ausztria) két sárga csík.

Az NKH-nál a forgalomba helyezési eljárás 22800+3090 Ft a smk műszaki vizsga.

A regadóra annyit mondtak, hogy az NKH által kitöltött műszaki adatlap alapján határozzák meg. Én bármelyik regadó számító oldalon csak gépjárműre találtam számítást, négykerekű smk-ra nem.

 

Okmányiroda:

 

Kell

Műszaki adatlap, forgalmi mindkét lapja, kötelező bizti, kétnyelvű-, vagy német és (itt) kizárólag offi-ban hitelesített magyar fordítású adás-vételi.

rendszám 5500, forgalmi 4000

 

Nekem ennyit mondtak.

 

Mi is elektromossal kezdtük a keresgélést, de sajnos nagyon drága az akksi, és télen, amikor épp használnánk, gyenge a teljesítményük.

Az elektromos autókban csak elektromos fűtés van. Van a használtautón egy lila reva, akksi nélkül. A gyári kapacitást úgy tudtam volna elérni, hogy veszek bele nyolc darab 100Ah 12V akksit kb 400e forint, de akkor mindehol akksi van, a hátsó ülésen is. A gyári méretű 6V-os akksi darabja 135 ezer és nyolc kell bele. A motor teljesítménye 13kW, ami már L7 kategória,  kétévenként műszakival súlyadóval stb..

 

Ezzel kezdtük, de sajnos új akksival 750 lett volna és így is elvitték előlünk, nem mintha lett volna ennyi pénz rá. 

 

http://www.startapro.hu/hirdetes/auto_jarmu_gep-auto/ligier_ambra_1999/siklos/3821119

 

Végül ez lett 190-ért: (jön, megy, fékez, egy első lökhárító kell rá)

Előzmény: mekkGyver (40168)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40761

A jogszabály az újonnan forgalomba helyezendő járművek típusengedélyezési eljárásait tartalmazza .

A meglévő és már forgalomba helyezett járműállományra nem vonatkozik .

A lámpák égettetése általános . Előírták ( előírják ) , hogy az újonnan forgalomba helyezendő  gépkocsikon kötelező a nappali menetfény . Most ezt kiterjesztik a segédmotorokra is .

Azért mert a 2017-ben gyártott és akkor forgalomba helyezendő új Suzukin kötelező a menetfén y, nem jelenti azt , hogy a Trabantra is fel kell szerelni ...

 

Előzmény: oljeg12 (40753)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40760

Olyan, mintha nagy lenne az utótöltése. Világos füst van meg mintha kapkodna, de nem indul. Ebben szeretném a segítségeteket kérni. Mit tegyek? Hogyan lehet esetleg töltést állítani?

 

Az LDW502-es motoron a becskendezési idő szerencsére jól állítható . Le kell venni a szelepfedelet ( kismillió umbuszcsavar körben ) és alatta látható a hengerenkénti 3 bütyök . A két szélső a szelepeké , a középső a befecskendezőé . A befecskendező himbarendszerében van egy kontraanyás állítócsavar , azzal lehet állítani az előtöltést .  A gyári szerelési utasítás szerint 1/2-et fordulat 5 fokot állít .

goldroad Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40759

Sziasztok! új vagyok itt, ezen a fórumon. Segítséget szeretnék kérni. Javítok egy Ambrát. A hiba: nem indult. Kicseréltem az izzítógyertyákat, 1 rossz volt. Go. szűrőt, csöveket, AC pumpát. Azóta már elindul nagyon nehezen, de néhány perc járás után leállítva, ismét nem mutat indulási hajlamot. Olyan, mintha nagy lenne az utótöltése. Világos füst van meg mintha kapkodna, de nem indul. Ebben szeretném a segítségeteket kérni. Mit tegyek? Hogyan lehet esetleg töltést állítani? Köszi előre is!

merccedes Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40758

Üdv ! Figyeltem mikor rá tettem a gyújtást és izzítás után beindul de kattanást csak az izzítás meg szűnésével egy idejüleg halható  de elötte se hallottam a kattanást akkor se ha be indul akkor se ha  nem indul Az akku feszültsége izzításkor 11V körüli Kiggyotol kérdezném hogy nehéz levenni a motorról ? Köszönöm a válaszod előre is !

 

 

 

 

Előzmény: kiggyo (40744)
HPál.03 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40757

Üdv mindenkinek!Valaki megtudná mondani Microcar virgo vairo ékszìj pontos méretét?

VolksrodZoli Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40756

Bocsánat, csak a lámpával kapcsolatban volt a véleményem...

Előzmény: VolksrodZoli (40755)
VolksrodZoli Creative Commons License 2016.11.17 -2 0 40755

Ezt a rendőr nem fogja nézni...  A segédmotoroknak (mopedautó is) lakott területen belül is felkapcsolt tompítottal (lámpával) kell közlekednie. Na ezt már nézheti. Talán a "műszaki vizsgán" nézik, hogy mint egy modernebb robogónak is, ha jár a motorja ég a lámpája kikapcsolhatatlanúl. Ha valami kötelező lenne, talán ennek a kialakítása, mint ahogy a ködlámpa, és nappali menetfény se akár hova szerelve, akár mivel együtt világíthat (a mikort is szabályozza a KRESZ)

 

Végül is, csak egy kényelmi funkciót kap a kötelező használat... (nem kell kapcsolgatni)

 

Azért ez sok személyautóra is bevezethetnék. Városban jó közvilágításnál valóban nehezen érzékelhető, hogy a saját járművön működik e a lámpa, vagy sem (itt most nem a szipi szupi aszfaltolvasztó lézerlámpára gondolok). Akinek meg a gyújtassál együtt indul a műszerfal háttér fénye, és megszokta, hogy régen (legalább) a helyzetjelző bekapcsolását a műszerfal háttér fénye jelezte vissza, az nem nagyon érti mi a baj, mikor kivillogják a szemét, miközben ő kivilágítatlanul közlekedik. Pedig csak elmaradt az a két mozdulat, hogy látható legyen a közlekedés résztvevői részére.

 

Egy biztonságossági szempontból gyenge paraméterekkel bíró járműnél talán az is sokat számíthat, észre veszik e és mikor. Lehet háborogni, de talán a felhasználó saját érdekében szabályoznak...

Előzmény: Malaguszti (40754)
Malaguszti Creative Commons License 2016.11.17 0 0 40754

Ha ezeket az új szabályokat rendszeresitik, rendőr legyen a talpán aki tudni fogja :))))

Eddig is nagy különbségek voltak országrészek között a szabályértelmezésben...

oljeg12 Creative Commons License 2016.11.17 -2 0 40753

"

  • 2014 júliusától – a láthatóság biztosítása érdekében – valamennyi új L kategóriájú járműtípusba a világítást automatikusan felkapcsoló mechanizmust kell beépíteni; 2016. január 1 -jétől pedig e járműtípusok közül már valamennyinek eleget kell tennie ennek a követelménynek;"

Az általam bemásolt szöveg második része, nekem nagyon gyanús, hogy ez ránk is vonatkozik.

Előzmény: Poc2 (40746)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 40752

Érdemes belemászni az eredeti szövegbe , mert itt a másolás áttördeli a sorokat és szinte értelmezhetetlen a szöveg .

Egyelőre nekem is tanulmányoznom kell ...

Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 40751

V. MELLÉKLET

A.   Környezetvédelmi vizsgálatok és követelmények

L kategóriájú járművek csak akkor kaphatnak típusjóváhagyást, ha megfelelnek a következő környezetvédelmi követelményeknek:

III

 

Kartergáz-kibocsátás

Nincs kibocsátás, zárt forgattyúház. A kartergáz-kibocsátás semelyik jármű hasznos élettartama során nem kerülhet közvetlen a környezeti légkörbe

 

VIII. MELLÉKLET

Fokozott funkcionális biztonsági követelmények

Biztonságos kanyarodás szilárd burkolatú utakon

Az L kategóriájú járműveket úgy kell kialakítani, hogy kerekeik mindig képesek legyenek más-más sebességgel forogni a kemény felületű utakon való biztonságos kanyarodás érdekében. Ha egy jármű differenciálmű-zárral van ellátva, azt úgy kell kialakítani, hogy alapesetben ne legyen zárt állapotban

 

 

Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 40750

L7e

 

Nehéz négykerekű motorkerékpárok

4.

kerekek száma: négy, meghajtás: a 4. cikk (3) bekezdésében felsoroltak valamelyike továbbá

5.

menetkész tömeg:

a)

≤ 450 kg utasszállítás esetén

b)

≤ 600 kg áruszállítás esetén

valamint

6.

L7e jármű, amely nem osztályozható L6e kategóriájú járműként továbbá

Alkategóriák

Az alkategória elnevezése

További feltételek az alosztályokba soroláshoz

L7e-A

Nehéz közúti kvad

7.

azok az L7e kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L7e-B vagy L7e-C alkategóriájú járművekre vonatkozó meghatározott osztályozási feltételeknek továbbá

8.

kizárólag személyszállításra tervezett járművek továbbá

9.

legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 15 kW továbbá

Alcsoportok

Az alcsoportok elnevezése

További feltételek az alcsoportokba soroláshoz

L7e-A1

A1 nehéz közúti kvad

10.

ülés: legfeljebb két nyeregülés, ideértve a vezetőülést is továbbá

11.

a kormányzáshoz kormányszarvakkal felszerelve

L7e-A2

A2 nehéz közúti kvad

10.

azok az L7e-A kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L7e-A1 alkategóriájú járművekre vonatkozó meghatározott osztályozási feltételeknek továbbá

11.

ülés: legfeljebb két (nem nyereg-) ülés, ideértve a vezetőülést is

Alkategória

Az alkategória elnevezése

További feltételek az alosztályokba soroláshoz

L7e-B

Nehéz terepjáró kvad

7.

azok az L7e kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L7e-C alkategóriájú járművekre vonatkozó meghatározott osztályozási feltételeknek, továbbá

8.

szabad magasság ≥ 180 mm, továbbá

Alcsoportok

Az alcsoportok elnevezése

További feltételek az alcsoportokba soroláshoz

L7e-B1

Terepjáró kvad

9.

ülés: legfeljebb két nyeregülés, ideértve a vezetőülést is továbbá

10.

a kormányzáshoz kormányszarvakkal felszerelve továbbá

11.

legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 90 km/h és

12.

tengelytáv/hasmagasság aránya ≤ 6

L7e-B2

Egymás melletti ülésekkel ellátott buggy(side-by-side buggy)

9.

az L7e-B1 terepjáró kvadokon kívüli, L7eB kategóriába tartozó járművek

10.

ülés: legfeljebb három (nem nyereg-) ülés – amelyek közül kettő egymás mellett helyezkedik el –, ideértve a vezetőülést is továbbá

11.

legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 15 kW továbbá

12.

tengelytáv/hasmagasság aránya ≤ 8

 

Alkategória

Az alkategória elnevezése

További feltételek az alosztályokba soroláshoz

L7e-C

Nehéz emelt teljesítményű kvad

7.

azok az L7e kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L7e-B alkategóriájú járművekre vonatkozó meghatározott osztályozási feltételeknek továbbá

8.

legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 15 kW továbbá

9.

legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 90 km/h továbbá

10.

legfeljebb három irányból hozzáférhető, zárt vezető- és utastér továbbá

Alcsoportok

Az alcsoport elnevezése

A nehéz emelt teljesítményű kvadok (L7e-C) további csoportosítására vonatkozó feltételek

L7e - CP

Személyszállításra tervezett nehéz emelt teljesítményű kvadok

(11)

azok az L7e-C kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L7e-CU alkategóriájú járművekre vonatkozó meghatározott osztályozási feltételeknek továbbá

(12)

ülés: legfeljebb négy (nem nyereg-) ülés, ideértve a vezetőülést is

L7e - CU

Áruszállításra tervezett nehéz emelt teljesítményű kvadok

(11)

olyan járművek, amelyeket kizárólag áruszállításra terveztek, és amelyek nyitott vagy zárt, csaknem sík, vízszintes rakfelülettel rendelkeznek, amely megfelel az alábbi követelményeknek:

a)

vagy

b)

a fentivel egyenértékű rakfelület, amelyet gépek és/vagy berendezések felszereléséhez terveztek továbbá

c)

olyan rakfelület, amely merev válaszfallal határozottan el van különítve a járműben tartózkodó személyeknek szánt tértől továbbá

d)

a raktér alkalmas legalább egy 600 mm élhosszúságú kockának megfelelő térfogatú teher szállítására továbbá

(12)

ülés: legfeljebb két (nem nyereg-) ülés, ideértve a vezetőülést is

Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 40749

Kategória

 

A kategória elnevezése

Közös osztályozási feltételek

L6e

Könnyű négykerekű motorkerékpárok

4.

kerekek száma: négy, meghajtás: a 4. cikk (3) bekezdésében felsoroltak valamelyike továbbá

5.

legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 45 km/h továbbá

6.

menetkész tömeg ≤ 425 kg és

7.

hengerűrtartalom ≤ 50 cm3, ha a jármű meghajtási konfigurációjának külső gyújtású belső égésű motor, vagy 500 cm3 ha kompressziós gyújtású motor is része továbbá

8.

legfeljebb két üléssel van felszerelve, ideértve a vezetőülést is továbbá

Alkategóriák

Az alkategória elnevezése

További feltételek az alosztályokba soroláshoz

L6e-A

Könnyű közúti kvad

9.

azok az L6e kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L6e-B alkategóriájú járművekre meghatározott osztályozási feltételeknek továbbá

10.

legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 4 000 W

L6e-B

Könnyű kvad

9.

legfeljebb három irányból hozzáférhető, zárt vezető- és utastér továbbá

10.

legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 6 000 W továbbá

Alcsoportok

Az alcsoport elnevezése

A könnyű kvadok (L6e-B) további csoportosítására vonatkozó feltételek

L6e-BP

Személyszállításra tervezett könnyű kvadok

11.

L6e-B alkategóriájú, főleg személyszállításra tervezett járművek továbbá

12.

egyéb L6e-B alkategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L6e-BU alkategóriájú járművek meghatározott osztályozási feltételeinek

L6e-BU

Áruszállításra tervezett könnyű kvadok

11.

olyan járművek, amelyeket kizárólag áruszállításra terveztek, és amelyek nyitott vagy zárt, csaknem sík, vízszintes rakfelülettel rendelkeznek, amely megfelel az alábbi követelményeknek:

a)

vagy

b)

a fentivel egyenértékű rakfelület, amelyet gépek és/vagy berendezések felszereléséhez használnak továbbá

c)

olyan rakfelület, amely merev válaszfallal határozottan el van különítve a járműben tartózkodó személyeknek szánt tértől továbbá

d)

a raktér alkalmas legalább egy 600 mm élhosszúságú kockának megfelelő térfogatú teher szállítására

Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 40748



I. MELLÉKLET

Járműosztályozás

Kategória

A kategória elnevezése

Közös osztályozási feltételek

L1e-L7e

Minden L kategóriájú jármű

1.

hossza: ≤ 4 000 mm vagy ≤ 3 000 mm az L6e-B alkategóriájú járművek esetében vagy ≤ 3 700 mm az L7e-C alkategóriájú járművek esetében továbbá

2.

szélessége: ≤ 2 000 mm, vagy ≤ 1 000 mm az L1e kategóriájú járművek esetében vagy ≤ 1 500 mm az L6e-B és L7e-C alkategóriájú járművek esetében továbbá

3.

magassága: ≤ 2 500 mm továbbá

 

Kategória

A kategória elnevezése

Közös osztályozási feltételek

L1e

Könnyű kétkerekű gépjárművek

4.

kerekek száma: kettő, meghajtás: a 4. cikk (3) bekezdésében felsoroltak valamelyike, valamint

5.

hengerűrtartalom ≤ 50 cm3, ha a jármű meghajtási konfigurációjának külső gyújtású belső égésű motor is része továbbá

6.

legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 45 km/h továbbá

7.

legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 4 000 W továbbá

8.

maximális tömeg= a gyártó által megadott műszakilag megengedett tömeg továbbá

Alkategóriák

Az alkategória elnevezése

További feltételek az alosztályokba soroláshoz

L1e-A

Motoros kerékpár

9.

elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá

10.

a segédmeghajtás teljesítménye ≤ 25 km/h járműsebességnél megszűnik továbbá

11.

legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 1 000 W továbbá

12.

az alosztályokba sorolásra szolgáló 9–11. kritériumnak megfelelő motoros három- vagy négykerekű kerékpárok az osztályozás szempontjából a kétkerekű motoros kerékpárokkal műszakilag egyenértékűnek számítanak

L1e-B

Kétkerekű segédmotoros kerékpár

9.

minden egyéb L1e kategóriájú jármű, amely nem osztályozható az L1e-A jármű 9–12. feltételei szerint

 

Kategória

A kategória elnevezése

Közös osztályozási feltételek

L2e

Háromkerekű segédmotoros kerékpár

4.

kerekek száma: három, meghajtás: a 4. cikk (3) bekezdésében felsoroltak valamelyike továbbá

5.

hengerűrtartalom ≤ 50 cm3, ha a jármű meghajtási konfigurációjának belső égésű motor, vagy ≤ 500 cm3, ha kompressziós gyújtású motor is része továbbá

6.

legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 45 km/h továbbá

7.

legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 4 000 W továbbá

8.

menetkész tömeg ≤ 270 kg továbbá

9.

legfeljebb két üléssel vannak felszerelve, ideértve a vezetőülést is továbbá

Alkategóriák

Az alkategória elnevezése

További kritériumok az alosztályokba soroláshoz

L2e-P

Személyszállításra tervezett háromkerekű segédmotoros kerékpár

10.

L2e kategóriájú jármű, amelyek nem felel meg az L2e-U kategória meghatározott osztályozási feltételeinek

L2e-U

Üzleti hasznosításra tervezett háromkerekű segédmotoros kerékpár

10.

olyan járművek, amelyeket kizárólag áruszállításra terveztek, és amelyek nyitott vagy zárt, csaknem sík, vízszintes rakfelülettel rendelkeznek, amely megfelel az alábbi követelményeknek:

a)

vagy

b)

a fentivel egyenértékű rakfelület, amelyet gépek és/vagy berendezések felszereléséhez használnak továbbá

c)

olyan rakfelület, amely merev válaszfallal határozottan el van különítve a járműben tartózkodó személyeknek szánt tértől továbbá

d)

a raktér alkalmas legalább egy 600 mm élhosszúságú kockának megfelelő térfogatú teher szállítására

Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 40747

Érdekes dolgok :

 

4. cikk

Járműkategóriák

(1)   Az L kategóriájú járművek az e cikk és az I. melléklet szerint kategóriákba sorolt két-, három- és négykerekű gépjárműveket foglalják magukba; ide tartoznak a motoros kerékpárok, a két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárok, az oldalkocsis motorkerékpárok, a könnyű és nehéz közúti kvadok, valamint a könnyű és nehéz emelt teljesítményű kvadok.

(2)   E rendelet alkalmazásában a következő járműkategóriák és -alkategóriák érvényesek, az I. mellékletben szereplő leírás szerint:

a)

L1e kategóriájú járművek (könnyű kétkerekű gépjárművek), a következő alkategóriákra bontva:

i.

L1e-A járművek (motoros kerékpárok);

ii.

L1e-B járművek (kétkerekű segédmotoros kerékpárok);

b)

L2e kategóriájú járművek (háromkerekű segédmotoros kerékpárok), a következő alkategóriákra bontva:

i.

L2e-P járművek (személyszállításra tervezett háromkerekű segédmotoros kerékpárok);

ii.

L2e-U járművek (üzleti hasznosításra tervezett háromkerekű segédmotoros kerékpárok);

c)

L3e kategóriájú járművek (kétkerekű motorkerékpárok), a következő alkategóriákra bontva:

i.

motorkerékpár-teljesítmény (25), a következő alábontásban:

L3e-A1 járművek (kis teljesítményű motorkerékpárok),

L3e-A2 járművek (közepes teljesítményű motorkerékpárok),

L3e-A3 járművek (nagy teljesítményű motorkerékpárok);

ii.

speciális felhasználás:

L3e-A1E, L3e-A2E vagy L3e-A3E Enduro motorkerékpárok,

L3e-A1T, L3e-A2T vagy L3e-A3T Triál motorkerékpárok;

d)

L4e kategóriájú járművek (oldalkocsival rendelkező kétkerekű motorkerékpárok);

e)

L5e kategóriájú járművek (háromkerekű gépjárművek), a következő alkategóriákra bontva:

i.

L5e-A járművek (háromkerekű motorkerékpárok), főleg személyszállításra tervezett járművek;

ii.

L5e-B járművek (áruszállító háromkerekű motorkerékpárok), üzleti hasznosítású, kizárólag áruszállításra tervezett háromkerekű motorkerékpár;

f)

L6e kategóriájú járművek (könnyű négykerekű motorkerékpárok), a következő alkategóriákra bontva:

i.

L6e-A járművek (könnyű közúti kvadok);

ii.

L6e-B járművek (könnyű kvadok), a következő csoportokra bontva:

L6e-BU járművek (üzleti hasznosításra tervezett, könnyű kvadok): üzleti hasznosítású, kizárólag áruszállításra tervezett járművek,

L6e-BP járművek (személyszállításra tervezett, könnyű kvadok): elsősorban személyszállításra tervezett járművek;

g)

L7e kategóriájú járművek (nehéz négykerekű motorkerékpárok), a következő alkategóriákra bontva:

i.

L7e-A kategóriájú járművek (nehéz közúti kvadok), a következő alkategóriákra bontva:

L7e-A1: A1 közúti kvad,

L7e-A2: A2 közúti kvad;

ii.

L7e-B járművek (nehéz terepjáró kvad), a következő alkategóriákra bontva:

L7e-B1: terepjáró kvad,

L7e-B2: egymás melletti ülésekkel ellátott buggy (side-by-side buggy);

iii.

L7e-Ce kategóriájú járművek (nehéz emelt teljesítményű kvadok), a következő alkategóriákra bontva:

L7e-CU járművek: (áruszállításra szolgáló, nehéz négykerekű gépjárművek) üzleti hasznosítású, kizárólag áruszállításra tervezett járművek,

L7e-CP járművek: (személyszállításra szolgáló, nehéz négykerekű gépjárművek) elsősorban személyszállításra tervezett járművek.

(3)   A (2) bekezdésben felsorolt L kategóriájú járműveket a jármű meghajtása szerint tovább lehet csoportosítani:

a)

belső égésű motor hajtja meg:

kompressziós gyújtás (CI),

külső gyújtás (PI);

Poc2 Creative Commons License 2016.11.16 0 1 40746

Itt a hangsúly az ÚJ-on van.Minket ez nem érint.

Előzmény: oljeg12 (40745)
oljeg12 Creative Commons License 2016.11.16 -1 0 40745

Erről tudtok, vagy tudtatok valamit?

"

  • 2014 júliusától – a láthatóság biztosítása érdekében – valamennyi új L kategóriájú járműtípusba a világítást automatikusan felkapcsoló mechanizmust kell beépíteni; 2016. január 1 -jétől pedig e járműtípusok közül már valamennyinek eleget kell tennie ennek a követelménynek;"

Itt olvasható az egész:

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=URISERV:240305_1

kiggyo Creative Commons License 2016.11.16 0 0 40744

Akku csere előtt megnézném hány V van benne alapból, és izzításkor. Ha nagyon leesik akkor kuka.

 

Kíváncsi lennék hogy a tiéden is hallod-e hangosan kattanni a leállítómágnest 

 

Nekem amikor gondom volt vele megfigyeltem hogy ha nem kattan akkor nem is indul be.

Gondoltam szorul, szétszedtem, de semmi baja.

Aztán nekiálltam méregetni.

A pozitívat az akkuról az okos francia bevitte az utastérbe a biztosítéktáblára, a kormány alá.

Onnan vissza a motortérbe, a fekete dobozba. Onnan stekkeren keresztül az indítómágnesre.

No a végén maradt 5-6V rajta a 10 akkufeszből.

A megoldás nálam az lett, hogy berágtam és húztam a doboznak egy külön szálat az akkuról, megbiztosítva. Azóta nincs gond merült akkuval sem.

Előzmény: merccedes (40739)
Mnagy Creative Commons License 2016.11.16 0 0 40743

Az aixam.com oldalon nézelődve meglepődtem a 6 KW os motorokon.Ránéztem a jogszabályok oldalukra,ahol hivatkoznak a 168/2013/EU rendeletre ami hatályon kívül helyezi a 2002/24/EK rendeletet. L6e kategória helyett L6eBP kategória ahol a BP a személy szállításra utal.Az üres tömeg 350kg (üzemanyag nélkül,tartozékok nélkül) helyett 425kg (üzemanyaggal)

 

Innen: http://www.aixam.com/fr/nos-modeles-de-voitures-sans-permis/decouvrez/legislation#vsp

 

Itt az összefoglaló a fentebb említett rendeletről : http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=URISERV%3A240305_1

Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.16 0 1 40742

Maglódnak a környékén nem jártam soha , de a hirdetéseket nézve nekem nem szimpatikusak .

 

Csak annyit írtam , hogy nem tűnik szimpatikusnak . Én sokkal részletesebben írok , ezért zavar , ha a több mint mint félmillió forintért árult járműről egyetlen sorban elférő rövid tőmondatos leírás tájékoztat csak .

 

Segédmotor jogsival vezethető örök muszakis 2 litert fogyaszt

 

Végülis a lényeg benne van , de a reménybeli vásárló ennél talán többet érdemelne . Főleg mert a vásárlók többsége élete első ( utolsó !? ) mopedautóját veszi -- nagyon tájékozatlan . Én is az voltam 2005 augusztusában .

Ennél csak az rosszabb : akármi eladó több info telefonon . Vagy : gyere el és nézd meg a választékot . Netán ár nélküli hirdetésnél a gyere-hívjál biztosan megegyezünk* szlogen . Nem hívom , nem megyek el , nem egyezkedek . Ezért van az internet és a digitális fényképezés -- mindkettő szinte ingyen : ne kelljen telefonálgatni , átutazni a fél országot , lopni a hirdetők idejét olyan kérdésekkel amit illene leírni illetve láttatni a megfelelő fényképen .

 Ezért írtam , hogy nem tesz rám jó benyomást , ezek a hirdetések alapján bennem nem alakul ki jó kép . Márpedig Maglódról ilyeneket láttam .

Ettől persze lehet(ne) jó az áru is , a választék is , az árak is . Nem tudom , személyesen valóban  nem volt alkalmam meggyőződni erről .

Maglód nekem nagyon kiesik , de természetesen ha valami körülmény folytán járok arra akkor benézek -- részint mert érdeklenek a mopedautók , részint mert ilyen mód megszólíttattak .

 

* bár ár nélküli hirdetésnél volt példa arra , hogy sikerült jó üzletet kötni , de ár nélküli ajánlatot nem szeretek felhívni .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!