"Viszont a letöltött verzióban nem tudok kijelölni szöveget , viszont az eredeti oldalon fenn nincs ilyen korlát -- át tudok emelni egész bekezdéseket a fordítóba ; mivelhogy én sokat hiányoztam amikor az iskolában a műszaki angol nyelvet tanították ."
Majd ha sikerül összeegyeztetni egy időt és elmegyek Szekszárdra, akkor megcsinálom, hogy tudj kijelölni szöveget a letöltött PDF fájlba és ott mindjárt le is fogja neked fordítani.
Most direkt letöltöttem az általad megadott linkről az LDW502 PDF-jét és simán működik nálam a kijelölés és fordítás.
Még a Minarelli motoros Sulkym volt, mikor egyszer megállítottak. De az egészből, nekem az jött le, hogy csak megnézzék közelről, hogy ezt a csoda szerkezetet.
A legtöbb és legjobb amit egy rendőr megtehet a mopedautóval : nagy ívben elkerüli , és ha éppen találkozik eggyel akkor igyekszik másfelé nézni ...
Néhány extrém idiótától eltekintve azért szokták megállítani a mopedautót , hogy megnézzék (kíváncsiságból ) illetve ehhez kapcsolódóan megkérdezzék : hol lehet ilyet venni ?
Hányszor állítottak meg a Sulkyval ? És hányszor az Aixammel ?
Engem a rendszámtalan Sulkyval egyetlen egyszer , de akkor sötét volt , nem láttak mást csak a két lámpát -- ide a rozsdás bökőt , hogy világosban eszükbe se jutott volna .
Amióta rendszámos mopedautóval járok ( 2013 nyara ) egyetlen egyszer , Balatonfüreden : semmi mást nem nézett csak az én jogosítványomat , arra is csak rápillantott és mehettem . Talán azért állított meg , elől nincs rendszám , és megállás után látta , hogy hátul van ?
Az itteni mopedautósok közül (5-6 lehetnek akikkel kapcsolatban állok ) senki nem említett soha rendőri ellenőrzést .
Bátyámék fogták ki tavaly ősszel azt a barmot .
Úgy általában a mopedautóval járónak nincs sok oka az izgalomra .
A rendőrök ezekkel nem fognak találkozni . A kétkerekűek szabályai érdemben nem változtak . Kultúrállamokban azokon (is) van rendszám , lényegében csak azt kell nézze , hogy nincs-e eltérés a papírformától ( szín , motorméret stb. )
Nálunk a négykerekűeknek mrá van rendszáma , ott is a papírt fogja nézni . Amelyik mopedautó 2004-ben hagyta el a gyártószalagot az 350 kg sajáttömeg és 4 kW teljesítménnyel lett forgalomba helyezve , amelyik 2018-ban az 425 kg-os menetkész tömeggel és 6 kW-tal . Nem fogja emelgetni a rendőr az út szélén vagy puszta kézzel teljesítménymérést produkálni a féltengely szorongatásával . Megnézi a forgalmit azt pont .
A forgalombahelyezéssel meg eddigse volt gond , szó nélkülmegkapták az L6e-s besorolást a 375 kg-os bejegyzésű kocsik is .
Mire ezek a járgányok elérnek hozzánk ...
Nagy kavarást a kvadokkal csináltak , pontosabban a L7e-s társulattal úgy mindenestül .
A regadóra annyit mondtak, hogy az NKH által kitöltött műszaki adatlap alapján határozzák meg. Én bármelyik regadó számító oldalon csak gépjárműre találtam számítást, négykerekű smk-ra nem.
Okmányiroda:
Kell
Műszaki adatlap, forgalmi mindkét lapja, kötelező bizti, kétnyelvű-, vagy német és (itt) kizárólag offi-ban hitelesített magyar fordítású adás-vételi.
rendszám 5500, forgalmi 4000
Nekem ennyit mondtak.
A mopedautók a motorkerékpárok regadóját fizetik , olyan táblázatban kell kalkulálgatni . Egyébként meg úgyis 18.500 Ft lesz...
Szerintem a rendszám 3.500 Ft , a forgalmi meg 4.800 Ft .... A legtöbb ügyintéző összekeveri az "E" betűs rendszámot ( ideiglenest ) az "E" típussal .
Összességében egész jól eltalálták a dolgokat .
A nem eltitkolt ímélcímekre szoktam küldeni egy összeállított tájékoztatót .
éppen le lehet tölteni . Azért írom , hogy most , mert sokminden eltűnt már a netről amit nagykeservesen megtaláltunk . Ezért célszerű azonnal letölteni . Viszont a letöltött verzióban nem tudok kijelölni szöveget , viszont az eredeti oldalon fenn nincs ilyen korlát -- át tudok emelni egész bekezdéseket a fordítóba ; mivelhogy én sokat hiányoztam amikor az iskolában a műszaki angol nyelvet tanították .
A Ligier Ambrában lendkerékmágnese áramtermelés van , a lendkerék alól jön ki két sárga drót , azon kell megjelennie a huszonakárhány amperes váltóáramnak , amit egy tirisztoros feszültségkorlátozó szelidít 12-14 voltra . A fesszabályzó szokott megpurcanni ... Lényegében a robogók szisztémáját követi .
Én is ezen vagyok. Amit belinkeltél egy zöld volt 195 ezerért?
Ma voltam az NKH-nál és az okmányirodában.
Ha van kinti papírja (típusbizonyítvány, typenschein) akkor nem kell bevizsgáltatni típusilag, ami annyit takar, hogy megállapítják, hogy hány lóerős és végsebesség stb. Ez elég súlyos pénz, szóval típusbizonyítvány nélkül aligha éri meg megvenni. Adásvételi is kell, hogy tudd igazolni a tulajdonosi jogviszonyodat.
Kell még a kinti forgalmi, ez az én esetemben (Ausztria) két sárga csík.
Az NKH-nál a forgalomba helyezési eljárás 22800+3090 Ft a smk műszaki vizsga.
A regadóra annyit mondtak, hogy az NKH által kitöltött műszaki adatlap alapján határozzák meg. Én bármelyik regadó számító oldalon csak gépjárműre találtam számítást, négykerekű smk-ra nem.
Okmányiroda:
Kell
Műszaki adatlap, forgalmi mindkét lapja, kötelező bizti, kétnyelvű-, vagy német és (itt) kizárólag offi-ban hitelesített magyar fordítású adás-vételi.
rendszám 5500, forgalmi 4000
Nekem ennyit mondtak.
Mi is elektromossal kezdtük a keresgélést, de sajnos nagyon drága az akksi, és télen, amikor épp használnánk, gyenge a teljesítményük.
Az elektromos autókban csak elektromos fűtés van. Van a használtautón egy lila reva, akksi nélkül. A gyári kapacitást úgy tudtam volna elérni, hogy veszek bele nyolc darab 100Ah 12V akksit kb 400e forint, de akkor mindehol akksi van, a hátsó ülésen is. A gyári méretű 6V-os akksi darabja 135 ezer és nyolc kell bele. A motor teljesítménye 13kW, ami már L7 kategória, kétévenként műszakival súlyadóval stb..
Ezzel kezdtük, de sajnos új akksival 750 lett volna és így is elvitték előlünk, nem mintha lett volna ennyi pénz rá.
A jogszabály az újonnan forgalomba helyezendő járművek típusengedélyezési eljárásait tartalmazza .
A meglévő és már forgalomba helyezett járműállományra nem vonatkozik .
A lámpák égettetése általános . Előírták ( előírják ) , hogy az újonnan forgalomba helyezendő gépkocsikon kötelező a nappali menetfény . Most ezt kiterjesztik a segédmotorokra is .
Azért mert a 2017-ben gyártott és akkor forgalomba helyezendő új Suzukin kötelező a menetfén y, nem jelenti azt , hogy a Trabantra is fel kell szerelni ...
Olyan, mintha nagy lenne az utótöltése. Világos füst van meg mintha kapkodna, de nem indul. Ebben szeretném a segítségeteket kérni. Mit tegyek? Hogyan lehet esetleg töltést állítani?
Az LDW502-es motoron a becskendezési idő szerencsére jól állítható . Le kell venni a szelepfedelet ( kismillió umbuszcsavar körben ) és alatta látható a hengerenkénti 3 bütyök . A két szélső a szelepeké , a középső a befecskendezőé . A befecskendező himbarendszerében van egy kontraanyás állítócsavar , azzal lehet állítani az előtöltést . A gyári szerelési utasítás szerint 1/2-et fordulat 5 fokot állít .
Sziasztok! új vagyok itt, ezen a fórumon. Segítséget szeretnék kérni. Javítok egy Ambrát. A hiba: nem indult. Kicseréltem az izzítógyertyákat, 1 rossz volt. Go. szűrőt, csöveket, AC pumpát. Azóta már elindul nagyon nehezen, de néhány perc járás után leállítva, ismét nem mutat indulási hajlamot. Olyan, mintha nagy lenne az utótöltése. Világos füst van meg mintha kapkodna, de nem indul. Ebben szeretném a segítségeteket kérni. Mit tegyek? Hogyan lehet esetleg töltést állítani? Köszi előre is!
Üdv ! Figyeltem mikor rá tettem a gyújtást és izzítás után beindul de kattanást csak az izzítás meg szűnésével egy idejüleg halható de elötte se hallottam a kattanást akkor se ha be indul akkor se ha nem indul Az akku feszültsége izzításkor 11V körüli Kiggyotol kérdezném hogy nehéz levenni a motorról ? Köszönöm a válaszod előre is !
Ezt a rendőr nem fogja nézni... A segédmotoroknak (mopedautó is) lakott területen belül is felkapcsolt tompítottal (lámpával) kell közlekednie. Na ezt már nézheti. Talán a "műszaki vizsgán" nézik, hogy mint egy modernebb robogónak is, ha jár a motorja ég a lámpája kikapcsolhatatlanúl. Ha valami kötelező lenne, talán ennek a kialakítása, mint ahogy a ködlámpa, és nappali menetfény se akár hova szerelve, akár mivel együtt világíthat (a mikort is szabályozza a KRESZ)
Végül is, csak egy kényelmi funkciót kap a kötelező használat... (nem kell kapcsolgatni)
Azért ez sok személyautóra is bevezethetnék. Városban jó közvilágításnál valóban nehezen érzékelhető, hogy a saját járművön működik e a lámpa, vagy sem (itt most nem a szipi szupi aszfaltolvasztó lézerlámpára gondolok). Akinek meg a gyújtassál együtt indul a műszerfal háttér fénye, és megszokta, hogy régen (legalább) a helyzetjelző bekapcsolását a műszerfal háttér fénye jelezte vissza, az nem nagyon érti mi a baj, mikor kivillogják a szemét, miközben ő kivilágítatlanul közlekedik. Pedig csak elmaradt az a két mozdulat, hogy látható legyen a közlekedés résztvevői részére.
Egy biztonságossági szempontból gyenge paraméterekkel bíró járműnél talán az is sokat számíthat, észre veszik e és mikor. Lehet háborogni, de talán a felhasználó saját érdekében szabályoznak...
2014 júliusától – a láthatóság biztosítása érdekében – valamennyi új L kategóriájú járműtípusba a világítást automatikusan felkapcsoló mechanizmust kell beépíteni; 2016. január 1 -jétől pedig e járműtípusok közül már valamennyinek eleget kell tennie ennek a követelménynek;"
Az általam bemásolt szöveg második része, nekem nagyon gyanús, hogy ez ránk is vonatkozik.
L kategóriájú járművek csak akkor kaphatnak típusjóváhagyást, ha megfelelnek a következő környezetvédelmi követelményeknek:
III
Kartergáz-kibocsátás
Nincs kibocsátás, zárt forgattyúház. A kartergáz-kibocsátás semelyik jármű hasznos élettartama során nem kerülhet közvetlen a környezeti légkörbe
VIII. MELLÉKLET
Fokozott funkcionális biztonsági követelmények
Biztonságos kanyarodás szilárd burkolatú utakon
Az L kategóriájú járműveket úgy kell kialakítani, hogy kerekeik mindig képesek legyenek más-más sebességgel forogni a kemény felületű utakon való biztonságos kanyarodás érdekében. Ha egy jármű differenciálmű-zárral van ellátva, azt úgy kell kialakítani, hogy alapesetben ne legyen zárt állapotban
kerekek száma: négy, meghajtás: a 4. cikk (3) bekezdésében felsoroltak valamelyike továbbá
5.
menetkész tömeg:
a)
≤ 450 kg utasszállítás esetén
b)
≤ 600 kg áruszállítás esetén
valamint
6.
L7e jármű, amely nem osztályozható L6e kategóriájú járműként továbbá
Alkategóriák
Az alkategória elnevezése
További feltételek az alosztályokba soroláshoz
L7e-A
Nehéz közúti kvad
7.
azok az L7e kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L7e-B vagy L7e-C alkategóriájú járművekre vonatkozó meghatározott osztályozási feltételeknek továbbá
8.
kizárólag személyszállításra tervezett járművek továbbá
9.
legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 15 kW továbbá
Alcsoportok
Az alcsoportok elnevezése
További feltételek az alcsoportokba soroláshoz
L7e-A1
A1 nehéz közúti kvad
10.
ülés: legfeljebb két nyeregülés, ideértve a vezetőülést is továbbá
11.
a kormányzáshoz kormányszarvakkal felszerelve
L7e-A2
A2 nehéz közúti kvad
10.
azok az L7e-A kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L7e-A1 alkategóriájú járművekre vonatkozó meghatározott osztályozási feltételeknek továbbá
11.
ülés: legfeljebb két (nem nyereg-) ülés, ideértve a vezetőülést is
Alkategória
Az alkategória elnevezése
További feltételek az alosztályokba soroláshoz
L7e-B
Nehéz terepjáró kvad
7.
azok az L7e kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L7e-C alkategóriájú járművekre vonatkozó meghatározott osztályozási feltételeknek, továbbá
8.
szabad magasság ≥ 180 mm, továbbá
Alcsoportok
Az alcsoportok elnevezése
További feltételek az alcsoportokba soroláshoz
L7e-B1
Terepjáró kvad
9.
ülés: legfeljebb két nyeregülés, ideértve a vezetőülést is továbbá
10.
a kormányzáshoz kormányszarvakkal felszerelve továbbá
11.
legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 90 km/h és
12.
tengelytáv/hasmagasság aránya ≤ 6
L7e-B2
Egymás melletti ülésekkel ellátott buggy(side-by-side buggy)
9.
az L7e-B1 terepjáró kvadokon kívüli, L7eB kategóriába tartozó járművek
10.
ülés: legfeljebb három (nem nyereg-) ülés – amelyek közül kettő egymás mellett helyezkedik el –, ideértve a vezetőülést is továbbá
11.
legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 15 kW továbbá
12.
tengelytáv/hasmagasság aránya ≤ 8
Alkategória
Az alkategória elnevezése
További feltételek az alosztályokba soroláshoz
L7e-C
Nehéz emelt teljesítményű kvad
7.
azok az L7e kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L7e-B alkategóriájú járművekre vonatkozó meghatározott osztályozási feltételeknek továbbá
8.
legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 15 kW továbbá
9.
legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 90 km/h továbbá
10.
legfeljebb három irányból hozzáférhető, zárt vezető- és utastér továbbá
Alcsoportok
Az alcsoport elnevezése
A nehéz emelt teljesítményű kvadok (L7e-C) további csoportosítására vonatkozó feltételek
L7e - CP
Személyszállításra tervezett nehéz emelt teljesítményű kvadok
(11)
azok az L7e-C kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L7e-CU alkategóriájú járművekre vonatkozó meghatározott osztályozási feltételeknek továbbá
(12)
ülés: legfeljebb négy (nem nyereg-) ülés, ideértve a vezetőülést is
L7e - CU
Áruszállításra tervezett nehéz emelt teljesítményű kvadok
(11)
olyan járművek, amelyeket kizárólag áruszállításra terveztek, és amelyek nyitott vagy zárt, csaknem sík, vízszintes rakfelülettel rendelkeznek, amely megfelel az alábbi követelményeknek:
a)
vagy
b)
a fentivel egyenértékű rakfelület, amelyet gépek és/vagy berendezések felszereléséhez terveztek továbbá
c)
olyan rakfelület, amely merev válaszfallal határozottan el van különítve a járműben tartózkodó személyeknek szánt tértől továbbá
d)
a raktér alkalmas legalább egy 600 mm élhosszúságú kockának megfelelő térfogatú teher szállítására továbbá
(12)
ülés: legfeljebb két (nem nyereg-) ülés, ideértve a vezetőülést is
kerekek száma: négy, meghajtás: a 4. cikk (3) bekezdésében felsoroltak valamelyike továbbá
5.
legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 45 km/h továbbá
6.
menetkész tömeg ≤ 425 kg és
7.
hengerűrtartalom ≤ 50 cm3, ha a jármű meghajtási konfigurációjának külső gyújtású belső égésű motor, vagy ≤ 500 cm3 ha kompressziós gyújtású motor is része továbbá
8.
legfeljebb két üléssel van felszerelve, ideértve a vezetőülést is továbbá
Alkategóriák
Az alkategória elnevezése
További feltételek az alosztályokba soroláshoz
L6e-A
Könnyű közúti kvad
9.
azok az L6e kategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L6e-B alkategóriájú járművekre meghatározott osztályozási feltételeknek továbbá
10.
legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 4 000 W
L6e-B
Könnyű kvad
9.
legfeljebb három irányból hozzáférhető, zárt vezető- és utastér továbbá
10.
legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 6 000 W továbbá
Alcsoportok
Az alcsoport elnevezése
A könnyű kvadok (L6e-B) további csoportosítására vonatkozó feltételek
L6e-BP
Személyszállításra tervezett könnyű kvadok
11.
L6e-B alkategóriájú, főleg személyszállításra tervezett járművek továbbá
12.
egyéb L6e-B alkategóriájú járművek, amelyek nem felelnek meg az L6e-BU alkategóriájú járművek meghatározott osztályozási feltételeinek
L6e-BU
Áruszállításra tervezett könnyű kvadok
11.
olyan járművek, amelyeket kizárólag áruszállításra terveztek, és amelyek nyitott vagy zárt, csaknem sík, vízszintes rakfelülettel rendelkeznek, amely megfelel az alábbi követelményeknek:
a)
vagy
b)
a fentivel egyenértékű rakfelület, amelyet gépek és/vagy berendezések felszereléséhez használnak továbbá
c)
olyan rakfelület, amely merev válaszfallal határozottan el van különítve a járműben tartózkodó személyeknek szánt tértől továbbá
d)
a raktér alkalmas legalább egy 600 mm élhosszúságú kockának megfelelő térfogatú teher szállítására
hossza: ≤ 4 000 mm vagy ≤ 3 000 mm az L6e-B alkategóriájú járművek esetében vagy ≤ 3 700 mm az L7e-C alkategóriájú járművek esetében továbbá
2.
szélessége: ≤ 2 000 mm, vagy ≤ 1 000 mm az L1e kategóriájú járművek esetében vagy ≤ 1 500 mm az L6e-B és L7e-C alkategóriájú járművek esetében továbbá
3.
magassága: ≤ 2 500 mm továbbá
Kategória
A kategória elnevezése
Közös osztályozási feltételek
L1e
Könnyű kétkerekű gépjárművek
4.
kerekek száma: kettő, meghajtás: a 4. cikk (3) bekezdésében felsoroltak valamelyike, valamint
5.
hengerűrtartalom ≤ 50 cm3, ha a jármű meghajtási konfigurációjának külső gyújtású belső égésű motor is része továbbá
6.
legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 45 km/h továbbá
7.
legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 4 000 W továbbá
8.
maximális tömeg= a gyártó által megadott műszakilag megengedett tömeg továbbá
Alkategóriák
Az alkategória elnevezése
További feltételek az alosztályokba soroláshoz
L1e-A
Motoros kerékpár
9.
elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá
10.
a segédmeghajtás teljesítménye ≤ 25 km/h járműsebességnél megszűnik továbbá
11.
legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 1 000 W továbbá
12.
az alosztályokba sorolásra szolgáló 9–11. kritériumnak megfelelő motoros három- vagy négykerekű kerékpárok az osztályozás szempontjából a kétkerekű motoros kerékpárokkal műszakilag egyenértékűnek számítanak
L1e-B
Kétkerekű segédmotoros kerékpár
9.
minden egyéb L1e kategóriájú jármű, amely nem osztályozható az L1e-A jármű 9–12. feltételei szerint
Kategória
A kategória elnevezése
Közös osztályozási feltételek
L2e
Háromkerekű segédmotoros kerékpár
4.
kerekek száma: három, meghajtás: a 4. cikk (3) bekezdésében felsoroltak valamelyike továbbá
5.
hengerűrtartalom ≤ 50 cm3, ha a jármű meghajtási konfigurációjának belső égésű motor, vagy ≤ 500 cm3, ha kompressziós gyújtású motor is része továbbá
6.
legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 45 km/h továbbá
7.
legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 4 000 W továbbá
8.
menetkész tömeg ≤ 270 kg továbbá
9.
legfeljebb két üléssel vannak felszerelve, ideértve a vezetőülést is továbbá
Alkategóriák
Az alkategória elnevezése
További kritériumok az alosztályokba soroláshoz
L2e-P
Személyszállításra tervezett háromkerekű segédmotoros kerékpár
10.
L2e kategóriájú jármű, amelyek nem felel meg az L2e-U kategória meghatározott osztályozási feltételeinek
L2e-U
Üzleti hasznosításra tervezett háromkerekű segédmotoros kerékpár
10.
olyan járművek, amelyeket kizárólag áruszállításra terveztek, és amelyek nyitott vagy zárt, csaknem sík, vízszintes rakfelülettel rendelkeznek, amely megfelel az alábbi követelményeknek:
a)
vagy
b)
a fentivel egyenértékű rakfelület, amelyet gépek és/vagy berendezések felszereléséhez használnak továbbá
c)
olyan rakfelület, amely merev válaszfallal határozottan el van különítve a járműben tartózkodó személyeknek szánt tértől továbbá
d)
a raktér alkalmas legalább egy 600 mm élhosszúságú kockának megfelelő térfogatú teher szállítására
(1) Az L kategóriájú járművek az e cikk és az I. melléklet szerint kategóriákba sorolt két-, három- és négykerekű gépjárműveket foglalják magukba; ide tartoznak a motoros kerékpárok, a két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárok, az oldalkocsis motorkerékpárok, a könnyű és nehéz közúti kvadok, valamint a könnyű és nehéz emelt teljesítményű kvadok.
(2) E rendelet alkalmazásában a következő járműkategóriák és -alkategóriák érvényesek, az I. mellékletben szereplő leírás szerint:
a)
L1e kategóriájú járművek (könnyű kétkerekű gépjárművek), a következő alkategóriákra bontva:
2014 júliusától – a láthatóság biztosítása érdekében – valamennyi új L kategóriájú járműtípusba a világítást automatikusan felkapcsoló mechanizmust kell beépíteni; 2016. január 1 -jétől pedig e járműtípusok közül már valamennyinek eleget kell tennie ennek a követelménynek;"
Az aixam.com oldalon nézelődve meglepődtem a 6 KW os motorokon.Ránéztem a jogszabályok oldalukra,ahol hivatkoznak a 168/2013/EU rendeletre ami hatályon kívül helyezi a 2002/24/EK rendeletet. L6e kategória helyett L6eBP kategória ahol a BP a személy szállításra utal.Az üres tömeg 350kg (üzemanyag nélkül,tartozékok nélkül) helyett 425kg (üzemanyaggal)
Maglódnak a környékén nem jártam soha , de a hirdetéseket nézve nekem nem szimpatikusak .
Csak annyit írtam , hogy nem tűnik szimpatikusnak . Én sokkal részletesebben írok , ezért zavar , ha a több mint mint félmillió forintért árult járműről egyetlen sorban elférő rövid tőmondatos leírás tájékoztat csak .
Segédmotor jogsival vezethető örök muszakis 2 litert fogyaszt
Végülis a lényeg benne van , de a reménybeli vásárló ennél talán többet érdemelne . Főleg mert a vásárlók többsége élete első ( utolsó !? ) mopedautóját veszi -- nagyon tájékozatlan . Én is az voltam 2005 augusztusában .
Ennél csak az rosszabb : akármi eladó több info telefonon . Vagy : gyere el és nézd meg a választékot . Netán ár nélküli hirdetésnél a gyere-hívjál biztosan megegyezünk* szlogen . Nem hívom , nem megyek el , nem egyezkedek . Ezért van az internet és a digitális fényképezés -- mindkettő szinte ingyen : ne kelljen telefonálgatni , átutazni a fél országot , lopni a hirdetők idejét olyan kérdésekkel amit illene leírni illetve láttatni a megfelelő fényképen .
Ezért írtam , hogy nem tesz rám jó benyomást , ezek a hirdetések alapján bennem nem alakul ki jó kép . Márpedig Maglódról ilyeneket láttam .
Ettől persze lehet(ne) jó az áru is , a választék is , az árak is . Nem tudom , személyesen valóban nem volt alkalmam meggyőződni erről .
Maglód nekem nagyon kiesik , de természetesen ha valami körülmény folytán járok arra akkor benézek -- részint mert érdeklenek a mopedautók , részint mert ilyen mód megszólíttattak .
* bár ár nélküli hirdetésnél volt példa arra , hogy sikerült jó üzletet kötni , de ár nélküli ajánlatot nem szeretek felhívni .