Van két darab 2.o TDI PD motorral szerelt autóm, BMM motorkóddal. Részecskeszűrősek, de nincs részecskeszűrő rendszer hiba sosem, a motorokkal nincs semmi baj, jól mennek. Az autók karban vannak tartva.
Mindkettőben hamumentes Mobil 1 5W3o-as 5o7.oo long life olajat használok, 15e km-res csereperiódussal, szűrőt is cserélve. Nem járok sokat városba. Azt tapasztalom, hogy az olajszínt növekszik, kb. 1 litert két csereperiódus között, utánnatölteni nem szoktam soha (túltöltés esete kizárva). Az egyik autónál 1ooe km alatt nem kellett sosem utánnatőlteni az olajnak.
Mi a tapasztalatotok a részecskeszűrös motorokkal?
Probáljak meg még gyakoribb csereperiódusokat használni?
Hát ez elég rémisztő helyzet. Én azt hiszem, azt csinálnám, hogy 2 olajcserét hajtanék végre 1000 km használat távolságban, az elsőt egy 0W - 40 -el, és csak a másodiknál használnék drágább olajat. Persze, én nem vagyok motor kenési szakértő.
(Azt az infót is megtudtam, hogy az előző tulaj nem cserélt sosem olajat, mert szerinte "nem kell azt olyan sűrűn" !!! Tehát valószínűleg 4 éve és 30 ezer kilométerrel ezelőtt volt utoljára cserélve egy KIA szervizben.)
Attól még egy olaj teljesítheti az API CF szabványt, ha közben tudja az ACEA C3-at és ez fordítva is.:)
Szóval ezen logika mentén (sem) lehet baja azért a motorodnak mert ACEA C3-as olajat öntesz bele, meg azért sem, mivel a gyártó a motoron semmit sem változtatott amikor azok közül sokat részecskeszűrővel szerelt fel és előírta azoknál a csökkentett hamutartalmú olajok használatát. Aktuális gyártóművi ajánlása ma ez.
"Továbbá valamilyen jó minőségű full szintetikus olajra gondoltam, csak attól félek, hogy ha előtte valamilyen "rosszabb" olaj volt benne, akkor ez okozhat galibát. Feloldja a dzsuvát vagy valami ilyesmi. Bár lehet, hogy rosszul gondolom. :-)"
Attól függ honnan nézzük. Egy full szintetikus olajnál ugye "rosszabb" egy 10W40. Viszont egy mai 10W40-es olaj rendszeresen cserélve is teljesen tisztán tudja tartani a motor belsejét, nem lesz lerakódás. Ezért én a helyedben bekukkantanék legalább a szelepdekli alá, és ha nincs lerakódás akkor önteném bele a jó minőségű full szintetikus olajat.
Én is ezt tettem, 10W40-ről váltottam 0W40-re egy 14 éves motorban.:-)
Az gondot okozhat ha C3-as olajat rakok a gépsárkányba és közben API CF az előírás?
Ezt tudnátok véleményezni:
"Továbbá valamilyen jó minőségű full szintetikus olajra gondoltam, csak attól félek, hogy ha előtte valamilyen "rosszabb" olaj volt benne, akkor ez okozhat galibát. Feloldja a dzsuvát vagy valami ilyesmi. Bár lehet, hogy rosszul gondolom. :-)"
Az autókban lévő gyári műszerek többsége (a sebesség- és a fordulatszámmérőt kivéve) placebo, vagyis távolról sem a valós értéket mutatja. A vízhőmérők általában széles hőmérsékleti tartományban beállnak a 90 oC tájékára, innen csak akkor mozdulnak ki ha nagyon hideg vagy nagyon meleg a hűtővíz.
Ha csak a további öt kérdést megnézed, amit ugye kötelező kitölteni. Tehát továbbra is a kérdésem, az elsőre adott nemleges válasz esetén hogyan haladjak tovább értelmesen?
Nálunk a Cerato bemutatója 2004 augusztusában volt, ekkor már tesztelési lehetőséggel. Ez év októberétől már nálunk is megvásárolták az első common-rail dízel erőforrással szerelt 1,5 CRDi (1493 cm3) motorral szerelt Kia Cerátó-t.
A bemutatóval egy időben már a szerviz cd-k is a márkakereskedésekbe kerültek. 2004-ben nem találkoztam részecskeszűrős változattal.
Én 5w-40 -re gondoltam, de fogalmam sincs, hogy részecskeszűrős-e a gép vagy sem. Ezt miből lehet vajon megállapítani?
Továbbá valamilyen jó minőségű full szintetikus olajra gondoltam, csak attól félek, hogy ha előtte valamilyen "rosszabb" olaj volt benne, akkor ez okozhat galibát. Feloldja a dzsuvát vagy valami ilyesmi. Bár lehet, hogy rosszul gondolom. :-)
(Természetesen az olaj cserével az olaj szűrő is cserélésre kerülne.)