Szerintem inkább az oroszoknak nem volt pénzük jobbra ;). Mert annakidején mindenkinek meg kellett venni a vankelt, csak a japcsikon kívül más nem tudott vele mit kezdeni :D
"Na, azért azt se mondd, hogy az Alekok eredeti, orosz motorjai a kor legnagyszerűbb konstrukciójú motorjai voltak!"
Persze hogy nem, csak az a különbség, hogy akkoriban az oroszoknak nem is volt még szériaérett korszerű injektoros/katalizátoros/disznótoros motorjuk. A Fordnak viszont volt már ekkor katalizátoros TD motorja, ennek ellenére ezt az elavult szart szemrebbenés nélkül eladták ócsóér' az oroszoknak, "Kelet-Európába még jó lesz" felkiáltással...
Szia,sajni az oroszok tul sok mindent "átalakitottak " a 124-es fiaton,kezdve a motorral ugy komplett,visszarakták hátra a szerintük korszerü dobféket,az összes gömbfejet módositották,és még rengeteg apró dolgot elszurtak rajta.A 124-es fiát 170-et ment 4 személyel,és ha finoman bántál vele csak 7 litykót zabizott,és ami a legjobb,egy közepes termetü ember elfért a motortérben és le lehetett csukni:):):)
"Na, azért azt se mondd, hogy az Alekok eredeti, orosz motorjai a kor legnagyszerűbb konstrukciójú motorjai voltak!"
Persze hogy nem, csak az a különbség, hogy akkoriban az oroszoknak nem is volt még szériaérett korszerű injektoros/katalizátoros/disznótoros motorjuk. A Fordnak viszont volt már ekkor katalizátoros TD motorja, ennek ellenére ezt az elavult szart szemrebbenés nélkül eladták ócsóér' az oroszoknak, "Kelet-Európába még jó lesz" felkiáltással...
Ja persze, csak ezek még nem a TDCi hiper-szuper Ford dízelek voltak, hanem ősrégi, elavult konstrukciójú, örvénykamrás hulladékok. Ugyanezek okádják a füstöt a '80-as évekbeli Escortokban, Fiestákban, Sierrákban is...
Gyerekkoromban Zuglóban, a Colombus utcában volt egy fura autó. Egy öreg orvosé volt, akinek korábban Nagy Polski autói voltak sorozatosan. Végül megkérdeztem tőle, hogy ez mi, és csak annyit mondott rá, hogy Polonéz 1500. A neve alapján ez is valami lengyel csoda lehetett, de rejtély hogy honnan szedte, mert ilyeneket nem importált soha a Merkur, már ha jól tudom...
Najah, a korabeli figyelem mára lelapulhatott... Thali meg indiában készül :D:D
Ilyenről én is hallottam, hogy enm volt meghúzva a futómű a Dacián, meg beállt a motor a kapunál, mert 8-as anya volt a váltóban a fogaskerekek útjában...
"-leégett? -Le."
Párbeszéd merkúros, és "éppenhogycsakátvette" Zaporozseces között :D
"Ha mégis diplomatikus akarok lenni, akkor azt mondom, a Moszkvicsnak nagyon jó motorja van."
Ennek némileg ellentmond, hogy a '90-es évek elején, amikor az Aleko nevű csodát árulták, az 1500-as Moszkvics motoros változat szinte eladhatatlan volt, majdnem minden vevő az 1600-as Lada motoros változatot vette, a magasabb ár, és a drágább kötelező biztosítás ellenére...
"A Dacia azért kéynelmes, mert franciák tervezték az elődjét."
A nagybátyámnak most éppen Renault Thaliája van, azt mondja, hogy ha a kényelmi különbséget a régi Dacia javára el lehetne zongorázni, ő lenne a Kocsis Zoltán... :-))
"Ha van itt olyasvalaki, akkor osszon meg pár emlékezetes pillanatot!"
Az öreg Merkur-os szaki szerint az volt a legdurvább eset, amikor egy fickó átvette a vadiúj Daciáját és sikerült vele 30 egész métert megtennie baleset nélkül. Ahogy a Merkur telepről ( Bp. XXI. Áfor út ) ki akart vele kanyarodni nagy gázzal, nyílegyenes vonalban telibe kapta a kapuval szembeni villanyoszlopot az út túloldalán. Az ok: a kormánykerék kanyarodott, csak az autó nem... :-))
Az meg nem kapcsolódik szorosan a Daciakhoz, hogy elméletileg 5 liter benzinnel adták át az autókat. Ehhez képest nagyon sok vevőnek nem sikerült velük eljutni az 500 méterre lévő ÁFOR kútig... Mindennapos látvány volt arrafelé a vadiúj autóját izzadva tologató lúzer! :-))
Mi vettük a merkrol vadi új ámbár szépséghibás dácsiát.Azok olcsobbak volta és kapásból átlehetett venni.Pivit hibásak voltak..a karosszéria itt ott elállt:D De nemtudom,hogy hogy tettek külömbséget..mert szerintem az összes dákó szarul volt összerekva.. Null km-eresem ette az olajat..fűtés nem volt.Teletankolni nem lehetett mert eluszott a csomitartó a benzinben.140él többet nem ment..csak egyszer..akkor szét is szakadt a kipufogó hátul..:D Ha 4en beleültünk akkor lowrider lett:D a földön huztuk a sárvédőket.. Borzalmas egy kocsi volt frankon...aztán vmi buta román ellopta..gyanítom a határig nem jutott el vele:)
Zsiguliból többet hoztak, mint Moszkvicsból, én sosem preferáltam a Vaz gyártmányokat, sőt a többi szovjet személyautót sem, így elfogult vagyok. Személyes tapasztalataim alapján azonban azt mondhatom, nagy különbség nem volt a két autó között, ha ki szabad ilyent jelenteni néhány száz kilométer használat után.
Ha mégis diplomatikus akarok lenni, akkor azt mondom, a Moszkvicsnak nagyon jó motorja van.
Nagy szerepet játszott a lada sikerében,hogy a zsiguli a Fiat124-esből készült ami 1967ben év autója volt..csupány megemeleték,hátra dobféket tettek és egykét apróságot cseréltek rajta...és már készlett a biguli..Máig elnyühetetlen. Monjduk ez az én véleményem szal lehet butaság:)
A Dacia azért kéynelmes, mert franciák tervezték az elődjét. De aki vett át újonnan Daciát, az tudna érdekes dolgokat mesélni. Ha van itt olyasvalaki, akkor osszon meg pár emlékezetes pillanatot! (nekem a legkedvesebb sztorim, amit Dacia átvételről meséltek, az a szotyihéjas karburátor esete :D)
"Szerintem 71-ben kezdődött a Zsiguli forgalmazása, valóban 80000 forintért. Nem hiszem, hogy a Moszkvicsot kevesebbre értékelte volna az akkori közvélemény."
Ott a pont, valóban '71. óta volt Zsiguli, én írtam el. Viszont a második állításoddal vitatkoznék, a Ladák a piacra kerülésük első percétől a legkívánatosabb szocialista autók voltak, ( később még a Zastava volt hasonló státusban ) és mind műszakilag, mind presztízsben messze a Moszkvics fölé voltak pozícionálva a közönség által! A korai '70-es évek hangulatát nem ismerem, de nekem egy öreg Merkur-os ismerősöm mesélte, hogy a '80-as évek elején-közepén 2 szoc. autó volt szinte eladhatatlan: az ilyen szempontból közismert Zaporozsec, és a Moszkvics 2140. Szinte csak azok vették, akik nem voltak hajlandók kivárni a többi autó ( Lada, Dacia, Skoda, Trabant, Wartburg ) 6-8-10 éves átadási határidejét. Ugyancsak ő mesélte érdekességként, hogy elméletileg Volgát is lehetett rendelni, sőt jóval hamarabb megjött, mint a Ladák, és alig volt drágább, mint a Lada 1600-as "parasztmerci"! Ennek ellenére alig rendelték magánszemélyek, mert a 2.4-es korszerűtlen benzinmotor 17-18 literes városi fogyasztása még az akkori benzinárak mellett is sokkolta az embereket... :-))
Hogy ki ne maradjon a sorból, íme a Dacia: Megbízhatatlan műszaki konstrukciója miatt sokan utálták, de volt egy előnye is. A nagybátyámnak 10 évig volt egy TLX-e, és azóta rengeteg autója, Volkswagentől Toyotáig, Daewoo-tól Mercedesig, de azóta is emlegeti, hogy sosem volt olyan kényelmes kocsija, mint a Dacia TLX...
Elkepeszto mennyi anyag van ezekben a regi Volgakban. Asszem a kozlekedesi muzeumban van kiteve egy. Van vagy 2 millimeter vastag rajt a lemez. Nagyon durva :)