Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.10.14 0 0 189
A Bedekókban eredetileg a 412-es Moszkvics blokkja volt,Lada karburátorral,nem?
Előzmény: Konvergencia (187)
KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 188
Szerintem inkább az oroszoknak nem volt pénzük jobbra ;). Mert annakidején mindenkinek meg kellett venni a vankelt, csak a japcsikon kívül más nem tudott vele mit kezdeni :D

Előzmény: Konvergencia (187)
Konvergencia Creative Commons License 2006.10.14 0 0 187

"Na, azért azt se mondd, hogy az Alekok eredeti, orosz motorjai a kor legnagyszerűbb konstrukciójú motorjai voltak!"

 

Persze hogy nem, csak az a különbség, hogy akkoriban az oroszoknak nem is volt még szériaérett korszerű injektoros/katalizátoros/disznótoros motorjuk. A Fordnak viszont volt már ekkor katalizátoros TD motorja, ennek ellenére ezt az elavult szart szemrebbenés nélkül eladták ócsóér' az oroszoknak, "Kelet-Európába még jó lesz" felkiáltással...

 

Előzmény: KeMatyi (180)
faros1 Creative Commons License 2006.10.14 0 0 186
Na bövitettem a kedvencek listáját ezzel a topiccal!Tök jó képeket látni itt!!
csipy31 Creative Commons License 2006.10.14 0 0 185
Szia,sajni az oroszok tul sok mindent "átalakitottak " a 124-es fiaton,kezdve a motorral ugy komplett,visszarakták hátra a szerintük korszerü dobféket,az összes gömbfejet módositották,és még rengeteg apró dolgot elszurtak rajta.A 124-es fiát 170-et ment 4 személyel,és ha finoman bántál vele csak 7 litykót zabizott,és ami a legjobb,egy közepes termetü ember elfért a motortérben és le lehetett csukni:):):)
Előzmény: Popsi (167)
Konvergencia Creative Commons License 2006.10.14 0 0 184

"Polonezem nekem is volt,nagyon király egy verda volt!!!!!!!!!"

 

Ha újként, és nem használtan vetted itthon, akkor honnan volt?

 

Előzmény: csipy31 (182)
Konvergencia Creative Commons License 2006.10.14 0 0 183

"Na, azért azt se mondd, hogy az Alekok eredeti, orosz motorjai a kor legnagyszerűbb konstrukciójú motorjai voltak!"

 

Persze hogy nem, csak az a különbség, hogy akkoriban az oroszoknak nem is volt még szériaérett korszerű injektoros/katalizátoros/disznótoros motorjuk. A Fordnak viszont volt már ekkor katalizátoros TD motorja, ennek ellenére ezt az elavult szart szemrebbenés nélkül eladták ócsóér' az oroszoknak, "Kelet-Európába még jó lesz" felkiáltással...

 

Előzmény: KeMatyi (180)
csipy31 Creative Commons License 2006.10.14 0 0 182
Polonezem nekem is volt,nagyon király egy verda volt!!!!!!!!!
Előzmény: KeMatyi (178)
Konvergencia Creative Commons License 2006.10.14 0 0 181

Ilyen volt bizony, csak fehérben. Szerintem az akkori időkhöz képest ( pl. kocka lada ) tök dizájnos, némi Ford Capri-s lenyúlással...

 

Előzmény: KeMatyi (178)
KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 180
Na, azért azt se mondd, hogy az Alekok eredeti, orosz motorjai a kor legnagyszerűbb konstrukciójú motorjai voltak!
Előzmény: Konvergencia (179)
Konvergencia Creative Commons License 2006.10.14 0 0 179

Ja persze, csak ezek még nem a TDCi hiper-szuper Ford dízelek voltak, hanem ősrégi, elavult konstrukciójú, örvénykamrás hulladékok. Ugyanezek okádják a füstöt a '80-as évekbeli Escortokban, Fiestákban, Sierrákban is...

 

Előzmény: KeMatyi (176)
KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 178


Iylen Giugaro Design-os lengyel csoda, 1500-as polák motorral?
Előzmény: Konvergencia (177)
Konvergencia Creative Commons License 2006.10.14 0 0 177

Gyerekkoromban Zuglóban, a Colombus utcában volt egy fura autó. Egy öreg orvosé volt, akinek korábban Nagy Polski autói voltak sorozatosan. Végül megkérdeztem tőle, hogy ez mi, és csak annyit mondott rá, hogy Polonéz 1500. A neve alapján ez is valami lengyel csoda lehetett, de rejtély hogy honnan szedte, mert ilyeneket nem importált soha a Merkur, már ha jól tudom...

 

KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 176
Ismerő azt mondja, az Alekók közül a legmegbízhatóbb a dízel volt. Mert abban ford motor dolgozott :D
Előzmény: Konvergencia (174)
KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 175
Najah, a korabeli figyelem mára lelapulhatott... Thali meg indiában készül :D:D


Ilyenről én is hallottam, hogy enm volt meghúzva a futómű a Dacián, meg beállt a motor a kapunál, mert 8-as anya volt a váltóban a fogaskerekek útjában...

"-leégett?
-Le."

Párbeszéd merkúros, és "éppenhogycsakátvette" Zaporozseces között :D
Előzmény: Konvergencia (172)
Konvergencia Creative Commons License 2006.10.14 0 0 174

"Ha mégis diplomatikus akarok lenni, akkor azt mondom, a Moszkvicsnak nagyon jó motorja van."

 

Ennek némileg ellentmond, hogy a '90-es évek elején, amikor az Aleko nevű csodát árulták, az 1500-as Moszkvics motoros változat szinte eladhatatlan volt, majdnem minden vevő az 1600-as Lada motoros változatot vette, a magasabb ár, és a drágább kötelező biztosítás ellenére...

 

Előzmény: motorkami (168)
KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 173

Ilyen reklám mellett, szerintem zastavát vettem volna. Nem pedig:


Skodát...


Vagy zaporozsecet

Konvergencia Creative Commons License 2006.10.14 0 0 172

"A Dacia azért kéynelmes, mert franciák tervezték az elődjét."

 

A nagybátyámnak most éppen Renault Thaliája van, azt mondja, hogy ha a kényelmi különbséget a régi Dacia javára el lehetne zongorázni, ő lenne a Kocsis Zoltán... :-))

 

"Ha van itt olyasvalaki, akkor osszon meg pár emlékezetes pillanatot!"

 

Az öreg Merkur-os szaki szerint az volt a legdurvább eset, amikor egy fickó átvette a vadiúj Daciáját és sikerült vele 30 egész métert megtennie baleset nélkül. Ahogy a Merkur telepről ( Bp. XXI. Áfor út ) ki akart vele kanyarodni nagy gázzal, nyílegyenes vonalban telibe kapta a kapuval szembeni villanyoszlopot az út túloldalán. Az ok: a kormánykerék kanyarodott, csak az autó nem... :-))

Az meg nem kapcsolódik szorosan a Daciakhoz, hogy elméletileg 5 liter benzinnel adták át az autókat. Ehhez képest nagyon sok vevőnek nem sikerült velük eljutni az 500 méterre lévő ÁFOR kútig... Mindennapos látvány volt arrafelé a vadiúj autóját izzadva tologató lúzer! :-))

 

Előzmény: KeMatyi (165)
KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 171
965-ös Záprojóskák :D

Popsi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 170
Mi vettük a merkrol vadi új ámbár szépséghibás dácsiát.Azok olcsobbak volta és kapásból átlehetett venni.Pivit hibásak voltak..a karosszéria itt ott elállt:D De nemtudom,hogy hogy tettek külömbséget..mert szerintem az összes dákó szarul volt összerekva..
Null km-eresem ette az olajat..fűtés nem volt.Teletankolni nem lehetett mert eluszott a csomitartó a benzinben.140él többet nem ment..csak egyszer..akkor szét is szakadt a kipufogó hátul..:D
Ha 4en beleültünk akkor lowrider lett:D a földön huztuk a sárvédőket..
Borzalmas egy kocsi volt frankon...aztán vmi buta román ellopta..gyanítom a határig nem jutott el vele:)
Előzmény: KeMatyi (165)
KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 169
motorkami Creative Commons License 2006.10.14 0 0 168

Hát nem tom.

Zsiguliból többet hoztak, mint Moszkvicsból, én sosem preferáltam a Vaz gyártmányokat, sőt a többi szovjet személyautót sem, így elfogult vagyok. Személyes tapasztalataim alapján azonban azt mondhatom, nagy különbség nem volt a két autó között, ha ki szabad ilyent jelenteni néhány száz kilométer használat után.

Ha mégis diplomatikus akarok lenni, akkor azt mondom, a Moszkvicsnak nagyon jó motorja van.

Előzmény: Konvergencia (164)
Popsi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 167
Nagy szerepet játszott a lada sikerében,hogy a zsiguli a Fiat124-esből készült ami 1967ben év autója volt..csupány megemeleték,hátra dobféket tettek és egykét apróságot cseréltek rajta...és már készlett a biguli..Máig elnyühetetlen.
Monjduk ez az én véleményem szal lehet butaság:)
Előzmény: Konvergencia (164)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.14 0 0 166
Egy kis retro!!!!Hmmmm, FRANKÓ!!!!!
KeMatyi Creative Commons License 2006.10.14 0 0 165
A Dacia azért kéynelmes, mert franciák tervezték az elődjét. De aki vett át újonnan Daciát, az tudna érdekes dolgokat mesélni. Ha van itt olyasvalaki, akkor osszon meg pár emlékezetes pillanatot! (nekem a legkedvesebb sztorim, amit Dacia átvételről meséltek, az a szotyihéjas karburátor esete :D)
Előzmény: Konvergencia (164)
Konvergencia Creative Commons License 2006.10.14 0 0 164

"Szerintem 71-ben kezdődött a Zsiguli forgalmazása, valóban 80000 forintért. Nem hiszem, hogy a Moszkvicsot kevesebbre értékelte volna az akkori közvélemény."

 

Ott a pont, valóban '71. óta volt Zsiguli, én írtam el. Viszont a második állításoddal vitatkoznék, a Ladák a piacra kerülésük első percétől a legkívánatosabb szocialista autók voltak, ( később még a Zastava volt hasonló státusban ) és mind műszakilag, mind presztízsben messze a Moszkvics fölé voltak pozícionálva a közönség által! A korai '70-es évek hangulatát nem ismerem, de nekem egy öreg Merkur-os ismerősöm mesélte, hogy a '80-as évek elején-közepén 2 szoc. autó volt szinte eladhatatlan: az ilyen szempontból közismert Zaporozsec, és a Moszkvics 2140. Szinte csak azok vették, akik nem voltak hajlandók kivárni a többi autó ( Lada, Dacia, Skoda, Trabant, Wartburg ) 6-8-10 éves átadási határidejét. Ugyancsak ő mesélte érdekességként, hogy elméletileg Volgát is lehetett rendelni, sőt jóval hamarabb megjött, mint a Ladák, és alig volt drágább, mint a Lada 1600-as "parasztmerci"! Ennek ellenére alig rendelték magánszemélyek, mert a 2.4-es korszerűtlen benzinmotor 17-18 literes városi fogyasztása még az akkori benzinárak mellett is sokkolta az embereket... :-))

Hogy ki ne maradjon a sorból, íme a Dacia: Megbízhatatlan műszaki konstrukciója miatt sokan utálták, de volt egy előnye is. A nagybátyámnak 10 évig volt egy TLX-e, és azóta rengeteg autója, Volkswagentől Toyotáig, Daewoo-tól Mercedesig, de azóta is emlegeti, hogy sosem volt olyan kényelmes kocsija, mint a Dacia TLX...

 

 

     

Előzmény: motorkami (138)
invad3r Creative Commons License 2006.10.14 0 0 163
Elkepeszto mennyi anyag van ezekben a regi Volgakban. Asszem a kozlekedesi muzeumban van kiteve egy. Van vagy 2 millimeter vastag rajt a lemez. Nagyon durva :)
Előzmény: poén (150)
tatrafan Creative Commons License 2006.10.14 0 0 162
Csehszlovák rendszámmal  :)
Előzmény: AUTOPETI (132)
motorkami Creative Commons License 2006.10.14 0 0 161

Viszont a pozsonyi SZent Márton dóm mellett készült:)

 

Előzmény: tatrafan (158)
tatrafan Creative Commons License 2006.10.14 0 0 160

T87

 

Bocs a sok Tatra-ért, nekem ez van, ezekkel tudtam hozzájárulni a topikhoz. Az ötlet nagyon jó, a korabeli fotókat én is imádom.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!